{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

Coffey hos Magtor {{forumTopicSubject}}

I går var vi en tur hos Magtor for første gang.
Jeg er helt og aldeles på røven over, hvor god en oplevelse de forstår at give der - og endnu mere på røven over at se, hvordan min lille hanhund helt bogstaveligt talt ser anderledes ud nu, end han gjorde for et døgn siden...

Den arme lille vapper havde rygsmerter og for os med kedelige oplevelser i bagagen med hunde der havde svære skader, lå katastrofetankerne på lur.

Han havde haft episoder, hvor han ud af det blå peb hjerteskærende og blev helt duknakket. Han værgrede sig ved at sætte sig og han ville ikke længere sætte af med bagparten i små spring (op på sofaen osv).

Vi valgte at køre de 2½ time til Århus, op til Magtor.
DET var et valg vi ikke kommer til at fortryde.

Fem minutter efter Christian Hembo satte hænderne på hunden første gang, stod Coffey komplet anderledes på sin ben og med sin ryg.
Diagnosen blev hurtigt stillet, den var klar, tydelig, aldeles logisk - og prognosen så god at vi kunne smide katastrofetankerne helt væk igen smiley

Konsultationen foregår i øvrigt siddende komfortabelt i en sofa - afslappet, roligt, trygt.... Også for hunden.

Det eneste kæmpefejl, jeg har spottet ved den erfaring er, at vi ikke har gjort det for længst....

Derfor - hermed min anbefaling til alle - smut en tur der forbi, også selvom det er langt væk. Og også selvom hunden tilsyneladende er frisk og rask. Det er et tjek, der er guld værd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Coffey hos Magtor
  • #1   21. mar 2017 Hvad fejlede den lille dreng så?

  • #2   21. mar 2017 Han har nogle ligamenter, der er forstrukkede (Psoas) og nogle, der er for korte (Gracilis).
    De forstrukkede har givet noget skævhed i den nederste del af rygsøjlen, som så har siddet og trykket på Iskias.

    Dem, der er for korte sidder på inderlåret - det kan man ikke gøre noget ved, men heldigvis er det ikke det, der har været en plage for ham pt.

    Ydermere har han en lille bunke kompensationsskader, som det jo sker - og det er dem, vi kunne se blive afhjulpet på et øjeblik.


  • #3   21. mar 2017 Vi tog så turen ned til Gorm på Evidensia i Kolding. Jeg havde en fornemmelse af at Charlie så en lille bitte smule anderledes ud på højre hofte. Og så 'bare fordi'.Han er blevet otte år og er aldrig blevet tjekket af kiropraktor. Han fandt en mild låsning i højre side af korsbenet og så en lille smule ved haleroden. Ikke noget der skal yderligere behandling til. Det er BESTEMT heller ikke sidste gang jeg tager Charlie til kiropraktor og har planer om et årligt tjek.


  • #4   21. mar 2017 Fubert, det lyder netop som Psoasligamentet, Charlie også har haft problemer med smiley


  • #5   21. mar 2017 Sådan smiley

    Christian er bare fantastisk smiley
    Det er de andre derude nu også.

    Vores tre små hunde kommer der ud minimum hver 6. måned fordi de er så aktive og åbenbart har tendenser til at få låsninger omkring korsbenet/hofterne...
    Man får en hel anden (glad) hund med hjem.


  • #6   21. mar 2017 ??Det fine ord kender jeg slet ikke ?? Er det, det med korsbenet?

  • #7   21. mar 2017 Den sidder lige der og kan netop trække i korsbenet, så det bliver skævt smiley

    profilbillede
  • #8   21. mar 2017 Fantastisk med hurtig hjælp smiley

  • #9   21. mar 2017 Han sagde i øvrigt, at han får mindst 30 ind om ugen med tilsvarende problemer, så det er tilsyneladende mere end almindeligt.

    Rart at vide! Specielt med tanke på, at langt de fleste hunde kan gå rundt med en masse spændinger som har fuldstændig subtile symptomer og derfor aldrig bliver løsnet op for.


  • #10   21. mar 2017 Christian er et fantastisk menneske.. Han har været guld værd for flere af vores vapser!

    profilbillede
  • #11   21. mar 2017 Han er virkelig dygtig!

  • #12   21. mar 2017 Ja, han er virkelig dygtig. Og ikke bare god til hunde, men også et rart og hyggeligt menneske at være sammen med for os tobenede smiley

  • #13   21. mar 2017 Dejligt at i havde en god oplevelse og blev beroliget smiley

    Christian er intet mindre end fantastisk. Jeg har brugt ham til whipperne i snart 10 år, siden dengang Lotus, min første whippet, fik ødelagt knæet hos dyrlægen og ingen turde love, at en operation ville hjælpe. Det er udelukkende Christians skyld, at hun fik næsten 3 år mere, at leve i. Vel og mærke år, hvor hun levede livet med al det løb og leg, der hører til et godt whippetliv.

    Jeg er så heldig, at Magtor har til huse kun 5 km herfra, så det kræver ikke de store overvejelser, at bestille tid, hvis jeg er i tvivl om en hund har ondt smiley


  • #15   21. mar 2017 Cecilie, jeg tror faktisk jeg ville forsøge mig uanset

    Det foregår så roligt og trygt og virkelig meget på hundens præmisser - de ved præcis hvordan de skal håndtere hunde.
    Jeg er ret sikker på, at de ser hunde som har det sådan jævnligt deroppe.

    Det er en væsentlig anderledes oplevelse en at gå til en almindelig dyrlæge. Også for hunden.



  • #16   21. mar 2017 Uden Magtor, havde vi ikke Tori.
    De reddede hende.
    Hun havde ikke én muskel, da vi fik hende. Hun havde stået lænket i to år, og skulle gennem et længere genoptræningsforløb.
    Tori var bange for alle mennesker qua sine oplevelser med mennesker, der bare lænkede hende og lod hende slås med den tæve, der kunne nå hende, men hun klarede besøgene hos Magtor så fint. Og hendes problemer forsvandt da kroppen blev god igen.


  • #17   21. mar 2017 Gorm er rigtig dygtig og et behageligt menneske.

    Mens Taliban gik med gipsben kom hun hos Gorm en gang om ugen.
    De penge var godt givet ud.
    Nu besøger hun Gorm efter behov. Jeg kan se på hende når hun trænger til en tur.
    Efter behandling er der også stor forskel, det er lige som om hun er blevet et par år yngre.


  • #18   21. mar 2017 Fedt CH!!!

    Nøjagtig samme oplevelse havde jeg efter besøg hos Claus Sloth efter Juniors skade... han er så behagelig, og så dygtig. Kommer ALDRIG til at bruge alm dyrlæger til led/ knogleproblemer.

    Frigast har også nævnt at Juniors korsben har været trukket skævt og har ordnet det...


  • #19   21. mar 2017 Hvor er det dejlig læsning og godt det ikke var noget stort der skulle fixes.

    Jeg er vild med Christian og co.

    Alle mine 4 bliver behandlet hos ham eller de andre, med jævne mellemrum.
    Selv min gamle gnavpot, der absolut ikke bryder sig om berøring er vild med at komme der - Alt foregår på hundens præmisser.

    Samtidig er der en fantastisk indlevelsesevne og nærvær.
    Da Kaia fik konstateret en diskusprolaps en fredag efter klinikkens lukketid, sendte jeg en mail med hvordan og hvorledes og at jeg gerne ville ringes op mandag.
    Han ringede lørdag morgen inden jeg var nået ud af sengen for at høre hvordan det gik og give gode råd smiley
    Det er sådan de er hos Magtor!

    I øvrigt er Kaia nu fuldstændig helt og aldeles rask efter et genoptræningsforløb hos Magtor, min gamle Bamse som af flere gange har stået overfor en aflivning er på vej mod 12 år og er super glad og frisk, hver gang fixet af Christian og co. inkl. deres nye dyrlæge Camilla, som jeg også er vældig begejstret for.

    Og så laver de god kaffe smiley


  • #20   21. mar 2017 Magtor er et fantastisk sted, og de kan altså bare noget derude! smiley

    Vi skal afsted i april, en veninde og jeg, så to af vores hunde kan få en omgang massage smiley


  • #21   21. mar 2017 Jeg bliver mere og mere glad for at bo i Århus smiley Jeg ville faktisk enormt gerne have haft Freja ud til ham da vi havde hende. Bare for at blive tjekket igennem af en kompetent behandler (ja eller de andre).
    Det virker bare ikke til at være i nærheden af noget offentlig transport?


  • #22   21. mar 2017 Jeg får også tjekket Jessie 1 gang hvert år. Ret dyrt men hva' fan' ! smiley Så dejligt at vide at der kun er små ting og intet alvorligt.

  • #23   21. mar 2017 Elsker det sted! De er SÅ dygtige.
    Var deroppe med Vaks engang, fordi min søster alligevel skulle op til opfølgning med hendes. De fandt kun nogle spændinger fra almindeligt brug, ikke super overraskende med hans 8,5 år dengang.

    Men de har hjulpet Bandit ufatteligt meget.


  • #24   21. mar 2017 SÅ SKØNT CH !
    Fantastisk læsning smiley

    Jeg bruger selv Magtor til Potte og er vældig tilfreds !


  • #25   21. mar 2017 Her i huset er vi også glade for Christian.
    Vi er normalt deroppe 2 gange om året.

    Jeg var der også i går aftes, men desværre kunne Christian ikke gøre noget for Liva denne gang, så jeg måtte køre hjem igen.


  • #26   21. mar 2017 Vi kiggede efter dig, Dorte, men vi må have krydset.

    Jeg håber det bedste for Liva smiley


  • #27   21. mar 2017 Jeg var der i så god tid, at jeg var den allerførste, der kom til. Kørte deroppe fra omkring 17:45

    Vi krydser fingre og poter herhjemme.
    I dag har hun det i hvert fald bedre end i går


  • #28   21. mar 2017 Godt at høre!!


  • #30   21. mar 2017 Han er helt fantastisk, jeg er så imponeret over hvad han kan. Han diagnosticerede min hund med gigt allerede inden han var blevet røntgenfotograferet - og han fik ret i, hvor han mente det sad. Det er ret imponerende!

    De gør en kæmpe forskel for mange (ligesom mange andre massører og kiropraktorer) og jeg kunne virkelig godt unde alle hunde (og katte åbenbart :D) at blive tjekket igennem en gang imellem.

    Og ja, så er det bare et super hyggeligt sted at komme, hvor man kan mærke de brænder for deres job.


  • #31   21. mar 2017 Når jeg underviser reklamerer jeg aldrig for noget, lige undtagen Magtor, de er bare helt vildt dygtige

  • #32   21. mar 2017 Vi har lige været deroppe i dag smiley

    Christian og Co. er fantastiske, super dygtige og kompente mennesker. Jeg er kommet deroppe i mange år, selvom jeg har 2 timers kørsel hver vej. Han har haft fingrene i Asti flere gange, selvom hun ikke har nogle synlige problemer, men når gamle Mille alligevel skal derop, kan Asti ligeså blive mærket efter, da jeg har planer om en lang og meget aktiv karriere til hende, også skal kadaveret til "syn" inden de mulige alvorlige skader opstår. Hellere forebyg end helbrede. smiley


  • #34   21. mar 2017 Bandit var absolut ikke vild med fremmede og havde meget ondt de første gange vi var der.
    Det var egentlig kun hvis der blev ramt et meget ømt sted, at han kunne finde på at knurre og måske tage blidt i hånden for at "trække" den væk, det skete kun meget få gange.

    Hvis det ikke var for dem ville Bandit måske ikke være her den dag idag.


  • #35   21. mar 2017 Hvad koster sådan noget? Og skal man helt til Århus, eller er der også nogle dygtige på Sjælland?

    Nicki fejler ikke noget.. men det ville da være meget rart at få hende tjekket 'just in case' smiley


  • #37   22. mar 2017 Vi gav beskedne 550 kr.

    Jeg synes det er billigt!


  • #39   22. mar 2017 Fantastisk - hvor er det fedt at høre at din hund har fået det godt igen, CH.

    Jeg har brugt Charlotte Frigast herovre - hun "reddede" Iroc efter en skade, der lagde ham fladt ned. Jeg er godt nok imponeret over hende og bruger hende til kvartalmæssige tjek af konkurrencehundene .. men rart at vide, at der er en i Jylland som kan trylle, hvis jeg en dag står med et problem smiley


  • #40   22. mar 2017 Jeg har også brugt Frigast og man skal dælme ikke underkende hvad sådan en kiropraktor kan udrette smiley
    Jeg må også selv til kiropraktor og fys engang imellem. Man får pænt meget respekt for det de kan. Hvem hulan skulle da tro at en øm forfod i venstre side og en øm hæl i højre side skyldes en låsning i hoften. Det er desværre tilbagevendende trods ihærdig træning (bækken slået skæv i voldsom påkørsel). Så når jeg begynder at blive øm i fødderne så skal jeg lige forbi kiropraktor 2-3 gange og have et par gevaldige tryk på bækkenet. Vupti så er jeg 'haltfri' det næste års tid.
    ... og det er ved at være tid igen.


  • #42   23. mar 2017 hvor dejligt at høre alle de gode erfaringer, har selv været afsted med Nova før jul, første besøg der, og ja det er SÅ anderledes en oplevelse end hos en dyrlæge ... jeg har haft både Sys, Christian og deres dyrlæge Camilla inde over begge hunde, det er dejlig de bruger hinanden til hundens bedste ...

Kommentér på:
Coffey hos Magtor

Annonce