{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.037 visninger | Oprettet:

Albusandme
Albusandme
Tilmeldt:
10. aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245

Omplacering {{forumTopicSubject}}

Kære hundegalleri.

Jeg har nu tænkt over det i langt tid, og her til aften har jeg taget min endelige beslutning. Hun må udskiftes!

Min herre-inde er uopdragen, trods det at jeg synes jeg har gjort mit bedste for at hun skulle blive det bedste menneske der fandtes.

Hun er nærig, og allerede 6 gang jeg prøver at få hende til at hente en godbid til mig efter et hovedmåltid, er hun træt af træningen og nægter at adlyde min ordre. Hun friserer mig og bader mig, selvom jeg har trænet urenlighed med hende fra jeg fik hende for 9 måneder siden. Hvor langt tid tog det for jer at gøre jeres mennesker urenlige? Det kan vel ikke være meningen at det skal være så hårdt.

Nå, summa summarum er at jeg bliver nødt til at finde en ny familie til hende, det smerter mig da jeg faldt pladask for hende ved første slik. Af alle de mennesker som mine søskende og jeg mødte var hun klar den der smagte bedst. Det beviser vel bare at man ikke skal vælge at få menneske med maven og hjertet, men ved rationel og nøje overvejelse.

Jeg er sikker på at der er en hund der ude, som leder efter lige nøjagtigt hendes type menneske. Jeg ville lyve hvis jeg sagde at der ikke var enormt meget der skal arbejdes med, så hun skal ud til en hund der kan bruge hele dagen på hende og elsker at træne og gentage sig selv fra morgen til aften. Lige nu kan hun hverken give godbidder, eller slippe en løs i parken når der er fugle man skal jagte på kommando. Og hendes "DU SKAL IKKE BADE MIG"! kommando er mangelfuld for at sige det mildt! Til gengæld er hun sød til at tørre op når man har haft et uheld, og hun bliver ikke engang sur selvom man måske lidt med vilje kom til at markere hendes mors lænestol. Hun er også sød hvis man kommer til at stjæle posen med godbidder fra køkkenbordet, og spiser dem alle sammen så hurtigt at man kaster op i hendes seng bagefter. Og så smager hendes ansigt altså rigtigt godt!

Jeg videreformidler hende for 5 poser griseører og en pakke tørrede fisk, men lægger vægt på at det er den rigtige hund der får hende med hjem, da jeg bare vil have at hun skal være glad.

I er velkomne til at skrive hvis i har nogle spørgsmål.

Vrruf vrruf Albus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering
  • #1   26. mar 2017 Det lyder som en opgave for en erfaren hund. Mine mennesker er ved at være rimelig veltrænede, så dem beholder jeg, men du må gerne få min lillesøster.

    Dask fra Thor.


  • #2   26. mar 2017 PS : Hera er ganske gratis, og jeg kan sagtens sørge for transport.

  • #3   26. mar 2017 Du bliver nødt til at bide hende, ellers ved hun ikke hvem der bestemmer..

    Det har jeg gjort ved mit lille menneske (hendes mor blev ikke så glad) og nu husker hun at give mig morgenmad, vand, hø og slik

    hilsen Kris Kaninus


  • #4   26. mar 2017 Du bruger måske den forkerte taktik. Har du prøvet at spille rigtig sød og uskyldig? Det virker altid her. Jeg må f.eks. ikke være i sengen, men så slynger jeg mig sødt op ad mit menneske, og så er hun manipuleret. Jeg tror du skal gå med den bløde metode, så er de manipuleret på 0,5. Mit menneske tror selv det er hende der bestemmer, men jeg ved bedre smiley

    Slik fra zoey


  • #5   26. mar 2017 Du har kun haft dit menneske i 9 måneder? Hvad havde du regnet med, en dans på roser????

    Mit menneske er meget nemt! Men det tager tid, at få gode mennesker, de er nemlig ikke så kloge som os.

    Så mon du har sat dig nok ind i det, at have et menneske?

    Hvis ikke man har snust op på tingene, skal man ikke få et menneske! De tåler ikke udskiftninger særligt godt!

    Bøvs fra Baby smiley


    profilbillede
  • #6   26. mar 2017 Albus Albus Albus...

    Du skal ikke høre på dem. De angriber alt der er ungt og blondt og har anskaffet sig et menneske herinde. Som om du ikke har været seriøst og snust nok op før anskaffelse.

    Jeg hæfter mig ved de mange bade, det er altså ekstremt dårlig adfærd jeg tror man skal søge professionel hjælp til. Personligt har jeg kun prøvet det to gange med mit menneske og det var nok min egen skyld. Hun kan jo ikke vide at når jeg vælter et barn og får is og guf ned af mig, så er det for at gemme til senere f.eks.
    Man må bære over med dem. Men dit menneske, det synes jeg altså er atypisk meget baden. Har du overvejet at få en ud? Eller måske skal du skaffe et andet menneske til dit menneske, det plejer ofte at kunne distrahere dem lidt fra den slags, så de bader dem selv og gør sig til og sådan. De er flokdyr og selvom man mister lidt i relationen, så vinder man bare SÅ meget i tid til sig selv. Tid som man jo passende kan bruge i sofaen mens de vender ryggen til....eller på at spise ting...det kan være mad, legetøj eller sofaen.

    Du har også brug for at slappe af og bruge tid på dig selv...hvad er livet værd hvis man ikke lige kan smide sig på sofaen, smække bagbenet op og lave noget velfortjent wellness for sig selv??

    Tricket er at være stædigere end dem....det kan godt være en lang sej kamp...men til sidst giver de op. Mennesker gør kun hvad der betaler sig, og hvis du ignorerer alle disse fakter og lyde og ord, det er en form for fjollet leg, så vil du til sidst få din vilje hvis du insisterer hårdt nok og gør det meget tydeligt for dem hvad du vil...

    Personligt finder jeg at tale med "hvalpestemme" altså lys, høj...og til jeg får min vilje. Virker rigtig godt...man kan også kradse dem hårdt og ligesom puffe dem i den rigtige retning med snude og krop. Man skal virkelig være tydelig. De er jo..mennesker.

    Hæng i...og vær stædigst...ellers tror de at de bestemmer!!

    HiPaw Minion


  • #8   26. mar 2017 Minion du glemmer, at mennesker lever meget længere end vi gør, og derfor er den rigtige opvækst vigtig!

    De SKAL vide hvem der bestemmer! Desuden er mennesker gladest, når de har faste rammer.

    Jeg kan jo se, som min søster forsøger at opdrage på vores mennesker. Vores hun menneske bliver jo helt rød i hovedet af stress og ubalance!
    Her må jeg træde til, og distrahere med en pote i ansigtet, for at få hende ud af den dårlige opførsel...

    Du skal være alpha!


  • #9   26. mar 2017 Er du sikker på, at du er ihærdig nok, når hun skal lære at hente godbidder? Jeg har haft god erfaring med at hente ting til mit menneske. Når jeg kommer med sokker og beskidte underbukser bliver hun så begejstret, at hun straks finder godbidder frem!

    Jeg synes ikke, at du skal give op på hende endnu. 9 måneder er ikke så lang tid for et menneske. De modnes langsommere end os, så nogle gange kræver det bare lidt ekstra tålmodighed!

    Snudedut fra Atlas


  • #10   26. mar 2017 Baby jeg siger jo heller ikke det ikke er vigtigt. Men hver gang en ung blondine kommer ind så behandler flokken den som om den er sådan en rigtig Jytte med et plastik udklædt menneske!

    Bare fordi man er ung og blond betyder det jo ikke man ikke har sat sig ind i menneske. Og det betyder ikke at man ikke tager ansvar for sit menneske og opdrager det bedre...


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #12   26. mar 2017 Hmmmmm..

    Jeg læser hvad i skriver, og måske jeg skal give hende en allersidste chance. Måske forstod hun hvad der foregik indeni mig igår, for idag har vi både været ude og besøge min bedsteven Viggo, så hun kunne lege sig træt med hans mennesker, og da vi kørte hjem rullede hun vinduet ned så jeg kunne snuse til alting udefor.
    Og så hentede hun en fin bold der passede lige til min størrelse i Kvickly, og så kørte vi til stranden og legede med den. Hun blev lidt sammenbidt da jeg tog den med ud i vandet, og fik øje på nogle hunde inde på stranden der luftede deres mennesker, og derefter glemte alt om den nye bold. Men 20 minutter var da også rigeligt at have den, og nu er der nogle fisk der får glæde af den ude på havet.

    Jeg er så glad for at have jer at tale med om det herinde, for det kan godt være lidt overvældende at have menneske engang imellem. Når man aldrig har haft det før.

    Og hvis der har taget nogle af jer flere år at forsøge at komme af med jeres kan jeg ligeså godt prøve at få det bedste ud af det. Jeg har alligevel ikke råd til at betale nogen for at tage hende, jeg prøver virkeligt at spare op, men hver gang jeg kommer forbi et af mine godbidslagre, kommer jeg til at spise dem smiley

    Nå, jeg skal have min efter aftensmad lur, og så skal jeg forsøge at få hende til at forstå at jeg IKKE skal have ordnet pels i aften.

    Vrruf vrruf og snudedut fra Albus


  • #13   26. mar 2017 Held og lykke med hende Albus, og så husk, at de altså ikke er alt for kvikke de mennesker. I dag blev mit menneske ved med at smide sin dummy væk, så jeg måtte ud og finde den til hende smiley

  • #15   26. mar 2017 Giv tid, hun er jo først lige blevet kønsmoden. Hormoner du ved, de raser rundt i hovedet på hende.. Børn og børn og børn.. Kvindemennesker er i sådan et mærkeligt stadie indtil de rammer det der stadie hvor de erkender hunden ikke er et barn. Det er så også der de plejer at sætte afkom i verden - børn...

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #17   26. mar 2017 Det er jeg glad for at høre, så er der lys forude.
    Og jeg beundrer din selvindsigt, Aslan. Jeg har tendens til selvynk, men det spiller heller ikke ind i mine tanker om at omplacere hende. Jeg vil bare gerne have lidt flere godbidder!



  • #19   26. mar 2017 Forresten så er mennesker MEGET glade for et eller andet der hedder netværkskabler..

    Jeg smagte bare lidt på nogle, og så sagde mit menneske jeg var slem smiley

    Det kan ikke anbefaldes, mit menneske siger at ledninger ikke er kanin-mad.. Nej altså, det ved jeg da godt, men man har vel lov at SMAGE (Rigtig mange gange)

    Hilsen Kris Kaninus


Kommentér på:
Omplacering

Annonce