{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Hanne Holst D
Hanne Holst D
Tilmeldt:
26. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bider i bukseben. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogle som kan give mig råd i en meget svær situation.

Min yorkshire terrier på 1 år er begyndt at virke truende og agressiv overfor andre mennesker, hun gør og går til angreb på deres bukseben,bider i dem og er ikke til at tale ned igen.

Vi tror at hun er blevet sparket på et tidspunkt og derfor udøver denne pludselige adfær, hun er også begyndt at gø frygtelig meget.

Hjælp hvad kan jeg gøre ?

Hanne Holst




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider i bukseben.
  • #1   26. mar 2017 Jeg ville aflede og undgå at hunden kommer så tæt på at den kan komme til at bide.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #2   26. mar 2017 Kontakt øvelser og hold afstand.
    Hun kan være usikker. Så støt hende. Hun er kun en hvalp endnu. (:


  • #7   26. mar 2017 Det som vi syntes gør det svært er at hun er utrolig glad og legesyg, hun er altid glad og god ved andre hunde,så det er kun fremmede mennesker hun er så voldsom overfor.

    Hun løber selvfølgelig løs rundt på vores grund, men der kommer jo forskellige mennesker ned til vores hus når hun løber ude, post,bud,fragtmænd,naboer og så videre.

    Hun er altid glad,legesyg og meget kærlig, derfor har vi en fornemmelse af at nogen måske har sparket hende væk,da hun opfører sig truende på bukseben.


  • #8   26. mar 2017 Hvis hun løber løs rundt på grunden, og der kommer mennesker med ærinde der, så er det jo en mulighed at nogen har sparket hende. Man må faktisk ikke have løse hunde, hvor der skal komme skraldemænd, post og andre med lovligt ærinde. Ikke alle elsker hunde, og de skal kunne udføre deres opgave.

    Løsningen er helt vildt enkel. Lad være med at sætte hunden i situationer, der gør hende utryg. Hav hende i snor eller bag hegn, så hun får den afstand hun så tydeligt viser jer, at hun har brug for.


  • #9   26. mar 2017 Hun er bag hegn på vores grund,men folk træder jo bare over det og går ind.

    Hvis vi sidder inde i vores hus og der kommer nogen ind reagerer hun også voldsomt, vores børns venner ligeså, hun gør i et væk og vil bide dem i buksebenene.

    Hun kunne aldrig finde på at bide hænder eller andet, kun buksebenene.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #10   26. mar 2017 Hvad gør i når hun bider folk i bukserne?

  • #12   26. mar 2017 Vores hus ligger tilbage trukket ned af en grusvej og ud til store skovarealer,indhegningen er for enden af grusvejen og rundt omkring vores hus.
    Hun kan gå igennem hækken og ind til naboens hus og hund hvor hun leger gladeligt, deres hus er også indhegnet og de kan ikke komme op til vejen.

    Vores postkasse og skraldecontainer står oppe ved hovedvejen.

    Kommer der en løs hund ned af vores grusvej bliver hun bare overglad og vil ud og lege, inviterer den nærmest med indenfor til en godbid.
    Har vi andre hunde på besøg er hun altid glad,de må også gerne spise hendes mad uden noget brok.
    Vrisser andre hunde af hende, går hun bare uden at bære nag.

    Det er kun mennesker hun har problemer med, vi beder hende om at stoppe og kalder hende til os igen, vi beder også folk om at sætte sig på hug så de ikke virker så voldsomme.


  • #14   26. mar 2017 Jamen I skal ud, hvor hun slet ikke får de dårlige oplevelser. I skal ikke bare fjerne hende fra situationen igen og igen. Til sidst får hun bidt rigtigt, fordi I overskrider hendes grænser, og så hedder fortsættelsen altså 'aflivning'.
    Det er meget alvorligt at misforstå sin hund på denne måde.


  • #17   26. mar 2017 Vil lige sige at, vi har haft hund altid, 2 yorkshire og 1 cairn terrier over de sidste 25 år, vi er begge også opvokset med hunde ( labber-schæfere-collier og papillon) så vi er på ingen måde uerfarne med at have hund.
    Vi har bare aldrig prøvet dette før.


  • #19   26. mar 2017 Jeg forstår ikke lige udtalelsen om at hendes liv og dagligdag er kaotiks, jeg har jo ikke fortalt om hendes gøren og færden i hverdagen og om hendes rutiner i dagens løb.

    Hun er startet på dette problem for ca. 14 dage siden, der før har der intet været det er derfor vi søger om råd fordi vi tror at der må være indtruffet en situation som vi er ukendt med.

    Det er som om at hun er på vagt hele tiden,før var hun nem, vi havde hende med rundt og hun har aldrig vist tegn på at bide eller være aggresiv.


Kommentér på:
Bider i bukseben.

Annonce