{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Diarré og opkast {{forumTopicSubject}}

Luna havde mandag-onsdag diarré og havde kastet op en gang mandag og en gang tirsdag. Vi tog til dyrlægen onsdag, da der har været noget giardia i omløb herude, men prøven viste, at det ikke var dét.

Hendes temperatur var 38,2 både tirsdag og onsdag hos dyrlægen, så helt normal. Hun har fået antibiotika, canikur pro + noget mod mavesyre, og har fået skånekost. Afføringen blev ret hurtig fin igen.

Hun begyndte at få tørfoder igen fredag sammen med skånekost og lørdag fik hun vist kun tørfoder, så vidt jeg husker. Her i nat har hun så kastet op 4 gange. De første to gange var kæmpe pøle brun opkast med tørfoder rester i. De sidste to gange var lys gulligt mavesyre. Hun har ikke kastet op siden, men har heller ikke fået mad siden i morgen. Hun får skånekost senere.

Jeg ringer til dyrlægen under alle omstændigheder i morgen tidlig, da jeg alligevel lige har lovet at ringe og fortælle om hun har det bedre. Men jeg tænker om hendes ret voldsomme opkast i nat har noget at gøre med det hun havde tidligere på ugen?

Hendes temperatur var 38,8 for kort tid siden. Hun er ellers frisk og har været det hele tiden. Jeg har jo også hørt om en virus som er i omløb i Københavnsområdet, men det er vist blodig diarré, og det har hun ikke haft.

Hun spiste en del græs for et par timer siden, men der er ikke røget noget op endnu. Hvis hun kaster op igen i nat, kunne jeg forestille mig at hun lige skal til dyrlægen igen i morgen, men hvad kan det mon være? Og hvad plejer dyrelægen at undersøge for/gøre i forbindelse med de symptomer? Og er der nogle, der har prøvet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré og opkast
  • #1   26. mar 2017 Det i KBH er med blod i ja smiley

  • #4   26. mar 2017 Tror bare du er gået for hurtig over på ren tørkost jeg plejer at bruge lige så mange dage på at køre dem tilbage på alm foder som de har fået skånekost i. Og ville bløde pillerne op så de ikk er så hårde ved maven, plus skånekost fylder mere i maven en alm piller så hun kan føle sult og kaste op pga det (det gør min sheltie hvis hun, fået skånekost og jeg så bare hopper over på tørre piller)

  • nma124
    nma124 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #5   28. mar 2017 Sita har lige været ramt af en clostridium bakterie - det lyder meget som det du beskriver. Der var ikke blod, men voldsom tynd diarre og gentagende opkast. Hun havde heller ikke feber og var frisk smiley

  • #7   28. mar 2017 Jeg fik ringet ned til dyrlægen, og hende jeg snakkede med, sagde at vi skulle give skånekost igen og så en længere og mere blid overgang til tørfoder. Så vi kører skånekost igen, og Luna har ikke kastet op siden natten til søndag, så indtil videre er det godt, og ellers kontakter vi dyrlægen igen smiley

Kommentér på:
Diarré og opkast

Annonce