{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Kan jeg vandre med min lille hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg vil gerne ud og vandre til sommer. Måske 30 km om dagen i en lille uges tid... (overnatte i shelters eller lignende)
jeg er begyndt at træne til det nu og hunden og jeg går i gennemsnit 10-15 km om dagen..
Det bliver til ca 60 km om ugen da vi ikke går hver dag..
Hunden er glad og frisk og elsker at gå tur. Han løber meget i forvejen.. Men nogle dage kan jeg godt mærke at han bliver træt. Han har aldrig stoppet og nægtet at gå videre, men så trisser han bare bagved mig istedet for at drøne foran..

Han er ca 2-3 år gammel. Formodentlig en blanding af noget tibetansk spaniel (Ex gadehund så alt er et gæt)
Han vejer 9 kilo og har en aflang krop og små ben. Meget ferm på de små ben..

Men jeg er meget i tvivl om jeg skal tage ham med ud og vandre. Jeg er i tvivl om han kan klare de længere distancer.. selvom vi træner fra nu af og til vi skal afsted, ér det så for meget af kræve af ham, med den statur han har?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg vandre med min lille hund?
  • #2   27. mar 2017 Altså man kan som udgangspunkt altid tage på vandretur med sin hund. Man skal bare huske at lytte til sin hund.

    For mig lyder 30 km på en dag lidt meget for sådanne små ben men hvis man husker gode pauser og masser af vand er det måske ikke helt galt. (:

    Jeg ville dog nok aime for lidt mindre til at starte med for at se hvordan Vuf tager det (:


  • #3   27. mar 2017 Køb en hundeklapvogn og sæt ham op i , når han bliver træt .... så kan i vandre 100 km. om dagen og han er stadig med ... smiley

    Jeg har i øvrigt en splinter ny én til salg i Marked ... den passer til en hund op til 15 kg. ... smiley
    Her er et billede af den jeg har ... og du kan læse mere om den i Marked her på HG.


    profilbillede
  • #4   27. mar 2017 Vi har jo kun lige gået fast lange ture i 2 uger, Linda. Jeg satser da på at en hund kommer i form ligesom os mennesker...

    Anya - ja jeg tænker også at 30 km nok bliver for meget.. Men så tænker jeg også om han kan klare det hvis vi holder pause en gang i timen..
    Hvis jeg spørger ham så vil han bestemt mene at han kan gå til månen...
    Men ja, må nok se det lidt an.. bare svært at planlægge smiley

    NITTIB - Klapvogn bliver aldrig til mig og min hund. Så hellere bare gå det han kan holde til.. eller deponere ham hos nogle andre mens jeg selv vandrer..
    jeg kan dog godt se det smarte i sådan en, bare ikke til os smiley ..
    Men tak alligevel smiley


  • #5   27. mar 2017 Jeg tænker ikke at det er et problem, hvis han lige kommer en tur til massør/kiropraktor et par gange inden I tager af sted. Så er du sikker på, at han ikke går og har ondt fordi der fx er noget der sidder låst.

  • #7   27. mar 2017 Ja, jeg tænkte også en rygsæk, evt. en du kan have foran, hvis du har din oppakning på ryggen. Så kan du tage ham op, når du kan se, han er træt, og sætte ham ned igen, når han har hvilet lidt smiley

  • Tanja H
    Tanja H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 29
    #8   29. mar 2017 Uha jeg tror desværre det bliver alt for meget for den lille fyr der.

  • #9   1. apr 2017 Jeg tænker også at det måske ville være godt for den lille at hvis i skal træne og hvis den kan klare turen, så sørg for at variere at han går på astfalt/fliser og blødt græs. Det tænkte jeg i hver tilfælde på da jeg var ude og gå 8 km med en lille besøgshund med korte ben og lang krop. Men ja, observere din hund, hvis den allerede nu går bagved, så ville jeg nok bruge mere tid på at træne den op, eller mere realistisk sætte ambitionen ned til 20 km? Rigtig go ide med en taske eller vogn så den kan få pauser også hvis det bliver for varmt for den at gå smiley

  • #11   1. apr 2017 Lens ... Jeg har længere oppe i tråden skrevet jeg har en splinter ny hundevogn billigt til salg i marked ... men TS vil IKKE have en vogn til sin hund ... smiley

Kommentér på:
Kan jeg vandre med min lille hund?

Annonce