{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Mentaltest {{forumTopicSubject}}

En del har spurgt til om man kan få mentaltestet sin hund uden tavle.

DET KAN MAN GODT !!!!

I min lokale Dch, kommer der nogen ud og laver en test på alle slags hunde, med og uden tavler samt blandinger. Hunden skal selvfølgelig være gammel nok, da det kan være en noget barsk test, hvor hunden presses / provokeres meget.

Det er ikke en racestandarts test, hvor man har bestemte krav til hvordan hunden bør reagere, men en test, der siger noget om hvor god hunden er til at afreagere efter den er blevet forskrækket / provokeret. Og den viser noget om hvor lidt eller meget der skal til for at bringe hunden ud af fatning.
Hundens jagtinstinkt og førerorientering afprøves også.

Det er vel noget alle hundeejere kan bruge ??
Måske lærer man også hvordan man kan hjælpe lige netop denne hund til at få afreageret og komme videre efter en grim oplevelse

Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mentaltest
  • #1   30. nov 2006 Dch i Nørre Snede ( kreds 2 )

    Men hvis du er medlem af Dch, så gå til trænerne og bed dem tage det op på et trænermøde eller evt. bestyrelsesmøde.
    Det er i øvrigt ikke ret dyrt.
    Jeg mener det var 25 kr. pr. hund


  • #2   30. nov 2006 Amalie :
    Hvis du vil have stamtavle på hvalpene, skal det så ikke være en FCI annerkendt mentaltest ? eller en fra boxerklubben ?


  • #3   30. nov 2006 kender intet til de mentalteste, undtaget til de racehørende, derfor spørger jeg, hvorfra ved man hvordan en blandning skal regere på de forskellige punkter?????? f.eks. skal en bullmastiff ikke regere på samme måde som en amstaff.....

  • #5   30. nov 2006 Anna : Det står vist i det sidste nummer af Hundeposten... Jeg er på arb nu.......

    Jeg kan lige finde ud af det, men der er max 6 deltagere pr. dag __------ Det tager vist ca 1/2 time pr. hund


  • #6   30. nov 2006 Amalie : Jamen så er det jo kanon.
    Kan godt forstå du gerne vil have dem testet først. Det ville jeg som hvalpekøber også sætte pris på


  • #7   30. nov 2006 Mette : Det er jo netop det at der ikke er en ønsket eller uønsket reaktion karakter. Alle hunde vurderes ens, og så kan fører ud fra det vurdere hvordan hunden vil reagere i en given situation, og vide hvor meget den kan tåle.

    Mange fejlvurdere deres hund, og tror den er selvsikker og dominerende, når den "går frem " i linen når der er en "trussel", men måske gør den det fordi den er meget usikker.......
    Det finder man ud af her


Kommentér på:
Mentaltest

Annonce