{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning
  • #2   28. apr 2017 jo det tror jeg. Det er min første hun så der er meget man lige skal sætte sig ind i smiley


  • #3   28. apr 2017 Jeg troede ikke at Maltesere skulle klippes?

  • #4   28. apr 2017 Det skal de hvis man ikke hvil havde de skal være helt langhåret

  • #6   28. apr 2017 Jeg fik det af vide da jeg købte ham og nogle andre der har malteser men hvad er forkæmper og ulempen med at få dem klippet

  • #7   28. apr 2017 Altså jeg mener det ikke fordømmende, men kunne godt tænke mig at vide, hvorfor man køber en langhåret hund, hvis man ikke gider pelspleje og klipper den?
    Der findes da så mange racer, som ikke er langhåret og ikke skal klippes.
    Hvorfor vælger man ikke en af dem


  • #8   28. apr 2017 Jeg har allergi for hunde men kan godt tåle malteser og nogle andre allergivendlige hunde og de er langhåret eller dem jeg har set

  • #10   28. apr 2017 Hvor tit den skal klippes afhænger 100% af, hvor god du er til at få den børstet. Hunden skal klippes INDEN den bliver helt filtret, så lige så snart du kan mærke, at du ikke kan følge med, så få den klippet hurtigst muligt, og så vil du kunne se, hvor lang tid der ca. skal gå, imellem klipningerne. Nogle hunde bliver klippet 1 gang om måneden, andre hver 4. måned. Det kommer også an på, om du vil have den kortklippet, eller holde den i en bamseklip (lidt længde over hele kroppen).

    Ulempen ved, at få den klippet er, at pelsen bliver blødere, mister struktur, og derved sværere at holde, hvis man gerne vil have lidt længde på. Det lyder mærkeligt, men en hund i fuld pels, der aldrig er klippet, er faktisk nemmere at holde, end en hund i bamseklip. Det er dog vigtigt, at du lærer fra din opdrætter, hvordan du skal holde pelsen, det er nemlig altafgørende, at man har de rette redskaber, at man kommer helt i bund, og ud i alle "hjørner og kanter", for at kunne holde hunden filtfri. Når først man har lært hvordan, så er det ikke så svært endda, at holde hunden i fuld pels. Med en pels som Malteserens, der skal man IKKE være imod vask af hund, for det kan simpelthen ikke undværes, det er en absolut nødvendighed, at pelsen bliver vasket med jævne mellemrum, da det letter pelsarbejdet betydeligt.

    En klippet pels suger desuden snavs ind, og holder på det, indtil hunden vaskes, det gør en uklippet pels ikke.

    Hvis du er klar på, at lære hvordan du skal holde pelsen, og gerne VIL lidt pelspleje, så vil jeg klart anbefale, at holde hunden i fuld pels.
    Hvis du ikke er interesseret i pelspleje, eller finder ud af, at du ikke har tiden/ikke får det gjort, så vil jeg anbefale, at få den klippet helt kort, med jævne mellemrum.

    Det vigtigste er, at du ikke lader din hund blive filtret, da det er yderst ubehageligt, og bliver meget smertefuldt, des længere tid den går med det. Jeg arbejder ved en hundefrisør, og har set konsekvensen af, når hunden går for længe med filtret pels. Det er IKKE noget man ønsker, at udsætte sin hund for!!


  • #11   28. apr 2017 Tusind tak for din forklaring Camilla. Jeg reger ham stor set hver dag, jeg har været ude og købt fem forskellige børster og kame til ham, han kommer til op og får vasket poter da han hurtigt bliver beskidt:)

  • #12   28. apr 2017 Du skal sådan set kun bruge 2 ting, for at holde sådan en pels.

    1. En GOD karte - det er ikke ligegyldigt hvilken, da der er stor forskel på dem. Man kan f.eks få nogle med træskaft, som er ret elendige. Den eneste jeg kan anbefale, og den eneste slags vi bruger på salonen, er denne:
    http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/4043/3190kwuniversal_carde.jpg

    2. En fin stålkam, uden for store mellemrum. Den skal udelukkende bruges til, at køre igennem pelsen, efter du har børstet den, for at tjekke for oversete filter. Du skal være sikker på, at kammen kører helt nede på huden af hunden, og så er det ellers bare hele vejen rundt, indersiden af benene, lysken, armhulerne (hedder det overhovedet det hos hunde? smiley ), fronten, og ikke mindst hovedet inkl. skægget. Det jeg har skrevet, er de steder som folk generelt glemmer, men det er altså ALLE steder med pels, der skal gennemgåes. Finder kammen en filt, så er det fat i karten igen.

    De filter der ikke sådan lige kan børstes ud, kan klippes igennem med en saks. Sørg for at spidsen af saksen vender væk fra hunden, og så klip ud igennem filten, evt. et par gange, så kan det børstes ud med karten.

    Det er også en god idé, med nogle gode sakse, men ift. børster/kamme er disse sådan set det eneste du skal bruge. smiley


  • #13   28. apr 2017 Okay tusind tak for hjælpen jeg har den børste og kam og så nogle andre som jeg fik af vide også var gode:)

  • #14   28. apr 2017 Super, så er du i hvert fald godt kørende, så er det bare om at være over ham. Du skal være forberedt på, at der kommer en rigtig træls periode, når han skifter til voksenpels, men sørg for, at få ham børstet grundigt, og ofte, og når perioden så er overstået, så vil pelsplejen blive langt nemmere. smiley

    Du skal også være opmærksom på, at hvis du skulle vælge at kastrere ham, så kan du risikere, at pelsen bliver ganske forfærdelig, og svær at holde.


  • #15   28. apr 2017 Okay tak:)

  • #16   28. apr 2017 Anni - Da jeg købte langhåret race, var planen faktisk ikke at den skulle klippes. Men når først man når til sommeren og hunden ikke gider andet end at ligge i skyggen og puste og den i skoven stopper op for hver 5. meter fordi man lige skal fjerne grene - eller om vinteren, når du ikke kan gå langt før hele pelsen er en stor snebold, så kan du hurtigt se fordele for hunden ved at klippe pelsen.
    Det er ikke nødvendigvis fordi ejer ikke gider besværet med at børste smiley

    Én - ud af mange grunde til at jeg også købte en sådan race, er fordi de ikke fælder. Så det er ikke nødvendigvis fordi der lige findes alternative racer som ikke skal klippes som man bare kan vælge smiley


  • #18   28. apr 2017 Når mine kunder spørger mig hvor ofte de skal komme, så siger jeg at det er helt op til deres forfængelighed og evne til at holde pelsen smiley

  • #19   28. apr 2017 Isabelle - Det ved jeg godt folk siger, men det er nu engang sådan jeg har oplevet det med Tucker smiley
    Første gang han blev klippet, var hans første sommer. Han gik fra at ligge i skyggen og puste, til at rende rundt og ville lege. Selvfølgelig render vi stadig ikke ude i den værste sol, men der var en tydelig forskel at mærke på ham.


  • #20   28. apr 2017 Jeg har maltesere og at varmen ikke påvirler dem med lang pelser simpelthen ikke korrekt - de får de varm om sommeren når de er langpelsede og er langt mere aktive med kortere pels. Desuden synes jeg faktisk de trives bedre med kortere pels. Jegklipper 4 gange om året.
    Til det med hvorfor man skal have en langpelset hund hvis man klipper den - ja jeg håber sørme ikke man vælger hund ud fra pelsen alene. Desuden klipper man også pudler osv. Hvad forskellen er på at klippe sådan en og en malteser har jeg svært ved at se. Og ja så synes jeg nu også det er værd at bemærke at en malteser der er så langpelset som dem man ser vibde alt på udstilleren altså er de hunde med en racemæssig unaturlig pels da de stort set går med pelsen rullet opaltid for at opnå en sådan længde. Alt i alt vil jeg sige at mine er klippet fordi jeg synes det er LANG pænere og fordi de virker til at have det bedre med dette. Det har INTET at gøre med at jeg fx ikke gider pelspleje - langtfra


  • #22   28. apr 2017 Desuden vil jeg sige at vores lhasa apso, newfoundlænder og am cocker alle var tydeligt påvirkede at værmen npr de var i fuld pels frem for bpr de var klippede (cocker og lhasa) newfen blev ikke klippet men havde det meget varmt i varmen

  • #23   28. apr 2017 Tak for svar alle sammen:)

  • #24   28. apr 2017 Det var så lidt. Jeg kan anbefale at klippe selv og så øve sig man bliver dygtig med tiden smiley

    profilbillede
  • #25   28. apr 2017 Det vil jeg prøve og lære så men tænker han skal havde det gjordt ved en de første par gange:) hvor er den sød

  • #26   28. apr 2017 Isabelle, Eurasieren har underuld og dækhår, med en helt anden struktur, end Malteserens (og Lhasa Apsoens) lange bløde hår, og jeg tror ganske enkelt ikke, at deres pels har den samme isolerende effekt. Det er jo to vidt forskellige pelse, den ene fælder ikke, men egner sig fint til klipning, den anden fælder, men ødelægges af klipning, for bare lige at nævne et par eksempler. smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #28   28. apr 2017 Jeg har en blanding af en malteser og puddel. Hun bliver klippet ned maskine omkring 10 gange om året. Og ca hver anden uge klipper vi lidt med saks rundt omkring hvor vi ser en tot.
    Og under poterne bliver hun også klippet ofte.
    Hun er altid tip top i orden, er meget forfængelig med hende.
    Vi klipper selv, og får stor ros hos vores dyrlæge.

    Om vinteren er hun lidt længere på pelsen end om sommeren.
    Og så har hun jakke på hele vinteren. Og resten af året når vi selv har jakke på.


  • #29   28. apr 2017 Ros af dyrlægen kan man nu ikke rigtig bruge til noget, når det kommer til klipning af hunden, det er ikke dét dyrlægen er uddannet i, så det er ikke anderledes, end at få ros af postbudet, men bare man selv er tilfreds med sin hunds klipning, så er det jo som det skal være. smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #30   28. apr 2017 Camilla, dyrlægen ser jo rigtig mange hunde, og da derigennem lidt erfaring i det. Så det er jeg ikke enig med dig i.

  • #31   28. apr 2017 De ser mange hunde ja, men de aner ikke noget om, hvordan de forskellige klipninger skal være, og de ser ikke klipningen med professionelle øjne.
    Det er super, at du får ros for din klipning, du skal bare ikke tage dyrlægens ord for mere, end alle andres, for faktum er, at det ikke er dyrlægens kompetence. smiley


  • #32   28. apr 2017 Det kan faktisk sammenlignes lidt med, når folk kommer ind på salonen med deres hund, som skal klippes, og så spørger os, hvad den fejler. Vi kunne da godt komme med et bud, baseret på hvad vi har set hos andre hunde, men vi er på ingen måde kompetente til, at stille en diagnose, så folk skal jo heller ikke tage vores ord for mere, end så mange andres, på det punkt. smiley

  • #33   29. apr 2017 Dyrlægen roser dig for en velplejet hund og ikke kvaliteten af klipningen. Det gør dog bestemt ikke rosen af ringere kvalitet. Flot at du passer din hund så fint smiley

Kommentér på:
Klipning

Annonce