{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Hopper op og napper/bider! {{forumTopicSubject}}

Har virkelig brug for at høre, hvordan I ville håndtere situationen! - Min unghund på 11 måneder har i den grad manglet opdragelse i hendes første del af livet. Vi er ved at rette op, og er startet til træning, og i øjeblikket træner vi "plads", "bliv" og "ned fra sofaen", og det går faktisk ok meget af tiden - der er dog meget mere, der skal trænes og læres! - mit største problem, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal håndtere, er at vovsen ud af det blå får nogle gevaldige flip, hvor hun hopper op af mig, bider i ærmer, min jakkekrave, hænder etc, og hun kegler helt ud, og stopper ikke. Kan simpelthen ikke få hende til at falde til ro, og det stopper først, når hun selv vil. Prøver at aflede, tale roooooligt til hende, ignorere og holde hende fast. Når hun indendørs får sådan en tur, bliver hun lukket ud i gangen for sig selv med babygitter, og efter 10-15 minutter, er det helt overstået! - men hvad f.... stiller man op i situationen??? -specielt, når jeg ikke lige kan give hende et time-out i et andet rum? -og har I en ide om hvorfor? -For mig virker det som en blanding af stress og magtdemonstration. - men det sker bare ikke altid i forudsigelige situationer - Dog er det mere udpræget, når vi har trænet, og der er stillet krav til hende...- eller er det bare helvedes-alderen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op og napper/bider!
  • #3   28. apr 2017 Sikkert ikke;) - men hun får morgenmad på græsset, godbidder i stof med knuder, der skal bindes op. og har også en godbidsbold... Derudover forsøger vi os også med spor - dog ikke ofte. HUn er i hundeskov hver/hveranden dag, vi træner dagligt i ca 10 min. af gangen, får små gåture og er med mig i haven flere gange om ugen i et par timer (5000 kvm at løbe rundt på, grave og snuse)

  • #4   28. apr 2017 Øver i ro derhjemme? Måske hun gør det, når hun er overgearet/overtræt, og ikke kan finde ud af, selv at falde til ro?

  • #5   28. apr 2017 Hun oplever en masse i sit hovede, når I træner. Det skal ud på en eller anden måde. Og hendes måde til at lukke damp ud er at være udadreagerende på den måde. Der er ikke andet at gøre end at ignorere. Jeg ville dog ikke lukke hende væk. Jeg ville lukke mig selv væk. Jeg ville gå ind i et andet rum og lukke gitteret efter mig. Og så håbe at det går over med alderen.

  • #6   28. apr 2017 Gode ideer til, hvordan det kan trænes? -altså ro??? - For det er en mangelvare herhjemme smiley

  • #7   28. apr 2017 Mette, så du tænker det er "normal" adfærd, at hun bliver momentær tosset af at træne? - for det er først for alvor startet her, hvor vi både er startet til træning, og der er blevet sat grænser herhjemme -Som hun ikke har oplevet tidligere. -Reaktionen kommer stadig på lidt vilkårlige tidspunkter, men har oftest oplevet det under hundetræning -i dag gik hun imidlertid bananas, da jeg ville fodre høns??? smiley

  • #8   28. apr 2017 ET sted skal det jo komme ud. jeg ville tage det roligt og afvente........

  • #9   28. apr 2017 Magtdemonstration....? Hvad mener du med det?

  • #10   28. apr 2017 Magtdemonstration i mangel af bedre ord... Pointen er at hun får mig let hylet ud af den i disse situationer. Hun styrer slagets gang, hvis ikke hun bare gør det for at "lukke luft ud" - hvilket er det, jeg bl.a. spørger om smiley - Aner ikke hvad hun har gang i!

  • #11   28. apr 2017 Jeg tror bare hun er et trælst møjøre, der lukker luft ud. smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #13   28. apr 2017 Selvfølgelig er der en adfærd der skal ændres hurtigst muligt. Så længe den får noget ud af det bliver den ved.

    Som du skriver får den dig ud af balance. Så skælder man ud eller river i snoren og det er lig med opmærksomhed. Så snart den begynder vil jeg rolig efterlade hunden i et andet rum til den falder til ro.

    Er det ikke muligt vil jeg aflede med enten mad eller legetøj. Det vigtigste er at bevare roen, så hunden ikke får det den er ude på.


  • #14   29. apr 2017 Jeg er ret enig med Mette. Charlie gjorde det samme da han var ung og skulle lære nye ting. Det var som om han skulle af med en masse energi når han havde koncentreret sig i et stykke tid. Jeg gav ham så bare lov til at få den "tumlepause" og legede og tumlede med ham. Bagefter kunne han koncentrere sig igen smiley

Kommentér på:
Hopper op og napper/bider!

Annonce