{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

med i bussen {{forumTopicSubject}}

hej hg
sagen er den at jeg her på onsdag henter ny hund.

det er en cane corso blanding så den kommer til at få lidt str som voksen.

men jeg har ikke bil mere, og tager derfor bussen når jeg skal besøge min mor i Næstved.
jeg skulle gerne have hunde bassen med når jeg besøger mutti.

men nu bliver jeg I tvivl om jeg overhovedet må have sådan en stor hund med i bussen.

er der nogen der kan svare på om jeg må det?


Kommentarer på:  med i bussen
  • #1   30. apr 2017 du kan for et kort til hunden

    Periodekort til hunde
    Til hunde sælges periodekort uden foto, men ellers på samme vilkår som til børn og unge under 16 år.


  • #2   30. apr 2017 Det må du som udgangspunkt godt.

    Noget andet er.... har du overvejet hvad du gør hvis nogen skulle se sig onde på din hund, og anmelde den for at være ulovlig?


  • #3   30. apr 2017 Det kommer an på, hvilket busselskab og hvilke busser, du skal med.

    Ud over det: ja, så ville jeg virkelig gentænke valget. Du har ikke en kinamands chance for at bevise noget som helst ifht race, og du risikerer at stå med en fed bøde og en død hund


  • #4   30. apr 2017 hvis du har rejsekort siger du bare til chaufføren du også skal have en børnebillet (inden du bibber kortet)

    nogle chauffører gider ikke bøvle så lader bare en bibbe for en voksen, andre sætter børnebilletten på, så bibber du bare og betaler på den måde


  • #6   30. apr 2017 ikke alle busser tager store hunde med, så du skal være obs på du kan blive afvist

  • #7   30. apr 2017 Du må gerne have hund med i bussen når du indløser en billet til den.
    Men har du tænkt over hvad du skal gøre, hvis hvalpen begynder at hyle og skrige i bussen ?
    Det kan nemt ske når nu den lige kommer hjemmefra.
    Jeg synes så hellere ikke at den skal besøge mutti, det er stressende nok for den at blive taget fra sin mor, søskende og vante omgivelser, så hvorfor stresse den endnu mere med et besøg hos mutti.
    Få hentet hvalpen hjem og giv den fred og ro til at den kan falde til.

    Det bedste ville være, hvis du kunne få en eller anden med bil til at køre dig når du henter hvalpen, eller hvis opdrætteren kunne levere den hjemme hos dig.

    Og som de andre er inde på, jeg ville ikke købe sådan en blanding, du har ikke en chance for at bevise at den er lovlig, hvis der er nogen som bliver sur på dig.
    Men held og lykke med den.


  • #8   30. apr 2017 Jeg kan se, at det er din søster som er opdrætteren af hvalpen, så skulle det da ikke være det store problem i at hun leverer hvalpen hjemme hos dig.


  • #10   30. apr 2017 selv hvis man vil betale kan man blive afvist der er nogle busser der slet ikke vil have store hunde med.. Der er flere bybusser der har afvist store hunde

  • #11   30. apr 2017 Anni
    Det er nok ikke på vej fra opdrætter at hun vil svinge forbi mor smiley


  • #12   30. apr 2017 Ts
    Det er vidst meget forskelligt om man må have (store) hunde med i bussen, men som flere er inde på ville jeg bekymre mig mere om hundens udseende i forhold til om nogen skulle se sig ond på den, for den kommer jo højst sandsynligt til at æigne en ulovlig blanding


  • #13   30. apr 2017 Reglerne er forskellige i mellem de forskellige busselskaber. Her i Storkøbenhavn må man have hund med i næsten alle busserne (ikke A), men den må ikke være i forreste del af bussen. Ikke at buschaufføren overholder dette. Men jeg ville ikke kunne have en hund meget større end Atlas (25 kg) til at kunne sidde bag i bussen, for så meget plads er der heller ikke imellem sæderne.

    Så du skal finde ud af hvilke selskab der kører på den strækning, som du skal køre, og så ind og læse deres regler. De må have en hjemmeside, som du kan læse det på smiley og så husk at træn med hvalpen inden du tager på en længere tur. De første par gange kørte vi er stop, stod af og gik lidt rundt og tog så bussen i modsat retning et stop, så vi var hjemme igen.


  • #15   30. apr 2017 Tjek reglerne for det busselskab du kører med. Det er bare at Google. Her i Århus må du gerne have hund med i A-busserne uden betaling hvis den er i en taske, og hvis de ikke kan være i en taske må de ikke komme med bybusserne men kan køre i andre busser til børnepris. Så, udover alt det de andre siger, hvis du bare googler er jeg sikker på at svaret nok skal være der sort på hvidt smiley

  • #16   30. apr 2017 # 11
    Ja, og det besøg synes jeg godt hvalpen kan undvære. Hvorfor stresse den mere end nødvendig.



  • #17   30. apr 2017 smiley Der findes da tasker til store hunde smiley


    profilbillede
  • #18   30. apr 2017 Jamen Anni der er jo ingen der siger at det ikke først er når hun har haft hunden i 6 mdr eller 2 år, det er da virkelig få hunde (hvis nogen) der tager skade af at komme med på besøg ind imellem

  • #19   30. apr 2017 Anni, Jeg tror at du misforstår Dittes kommentar i "11 smiley Besøget hos ts´s mor er "nok" ikke på samme dag som hvalpen bliver hentet, men mere i al almindelighed, så`n til hverdag NÅR/efter vapsen ER faldet til i dens nye hjem. smiley smiley

  • #20   30. apr 2017 Præcis Anita smiley

  • #21   30. apr 2017 Ok, så har jeg misforstået, beklager


  • #22   30. apr 2017 Anni. Det sker for os alle sammen smiley der er intet at beklage. smiley

  • #23   30. apr 2017 De første 2 - 3 år, hvor jeg havde min første labradorhvalp, tog jeg rutebil Holstebro - Viborg og retur næsten hver weekend (9 eller 10 uger var hun første gang)
    Jeg bar hende i en big-shopper taske, og den stod ved siden af mig på sædet smiley
    Da hun blev for stor til tasken, betalte jeg børnebillet for hende, og hun lå på gulvet ved mine fødder.
    Jeg havde aldrig problemer med at få hende med smiley


  • #25   30. apr 2017 Trine det har du helt ret i smiley
    Men så længe den er lille hvalp og evt er i en taske, så tror jeg ikke, at den er så skræmmende smiley
    I takt med at den bliver ældre; er sagen naturligvis en anden smiley
    Men på ts' spørgsmål kan jeg kun svare, at i rutebil må man som regel gerne, men ikke i bybusser.


  • #26   30. apr 2017 Eller det kan godt være, at det med tasken hurtigt bliver svært med en Cane Corso smiley

  • #27   30. apr 2017 Vi har haft Wilma (blanding på 14 kg) med i tog, bus og metro i nærmest hele hovedstadsområdet uden problemer - hun har sit eget rejsekort til børnebilletpris.

    Nu er der blevet nævnt så meget andet, så jeg vil bare tilføje, at vi faktisk helst undgår busser den dag i dag og er endt med at købe ladcykel for at komme til træning. Ikke fordi vi som sådan havde nogle dårlige oplevelser, og Wilma opførte sig altid som hun skulle. Men der ER bare mange mennesker, barnevogne, tumult osv i en bus, som ikke er der på samme måde i tog og metro. JEG blev i hvert fald træt af bøvleriet smiley men hvis man kun skal det en gang imellem og det måske ikke lige er 350S på Amagerbrogade, så er det sikkert fint - jeg ville måske overveje en anden løsning på den lange bane (låne/leje bil fx).


  • #28   30. apr 2017 tak for alle jeres svar smiley

    tror konklusionen er at vi undgår offentlig transport og alliere os med nogen med bil når vi skal forbi familien smiley

    han bliver hentet i bil, præcis fordi jeg ikke ville udsætte ham for 5 kvarter i en varm bus som det første.



  • #30   30. apr 2017 Vil lige indvende, at hunde sagtens kan lære at køre med offentlig transport senere i livet smiley jojo, det er da sikkert nemmere fra de er små, men det er altså ikke alt eller intet. Wilma lærte det som 1-årig og det gik fuldstændig problemfrit.

  • #32   1. maj 2017 Eftersom de fleste af mine hunde har været "genbrugs" hunde, lærte de også at køre i bus/tog selvom de var oppe i alderen. Men jeg tror at det er bedst at hunden lære det fra hvalp af, for når den IKKE har skifter ejer, så kan den "manipulere" med sin ejer, det gør "genbrugshunde" ikke så meget, hvis overhovedet, i forhold til en hund man har haft fra hvalp af.. Håber i forstår min morgensludder, kaffen virker ikke endnu smiley

Kommentér på:
med i bussen

Annonce