{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Blande sig? {{forumTopicSubject}}

Var desværre vidne til en uheldig situation i dag. En Alaskan Malamute havde fat i nakken på en mindre hund og gav en ruske tur.

Malamuten havde gentagende gange udvist intimiderende adfærd overfor den mindre hund, kravlet op på ryggen i humpen og let knurren. Malamuten var og er generelt super rolig og ikke konflikt søgende. Men af en eller anden grund havde den udset sig den lille hund, der hverken var urolig, overgearet og udviste atypisk adfærd. Selvom der var andre han hunde.

Malamuten blev afbrudt flere gange i sit humpen og adfærd, og til sidst sagde den lille hund fra og så fik den en tur. Det blev afbrudt med det samme, og til trods for den store størrelse blev umiddelbart kun til en rift/punktering på øret.

Følte flere gange at det var lige på vippen til at gå galt, og havde Sally i nærheden og under kantakt da hun godt kan finde på at gø af sådan en situation. Flere gange var jeg ved at sige noget, uden at gøre det. Kan man tillade sig på en pæn måde at de bør gå inden det går galt? Jeg har kun set den et par gange, og den har altid været super rolig og gået i sin egen verden. Så jeg tænkte at damen havde styr på det.

Damen var i øvrigt meget ked af det og udtrykte at det ikke var sket før, selvom det undervejs lød til at adfærden ikke var et enestående tilfælde. Vi tjekkede hunden, hun udleverede tlf nr og gik bagefter.

Et lille andet spørgsmål, adfærden kom tilsynladene først efter at Sally havde givet en lille "skrid fra min røv" skideballe til den mindre hund. Sally har altid været en attraktiv dame, måske fordi hun ikke gider noget rumpesnus. Kan en tæve der langtfra er i løb udløse sådan en adfærd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blande sig?
  • #1   30. apr 2017 Sådan en moppe dreng

    profilbillede
  • #2   30. apr 2017 Jeg synes godt, at man kan sige det på en venlig måde og var det min hund, ville jeg ikke blive stødt over at en kyndig hundeejer gav mig gode råd. Tværtimod.

    Men er det ikke også lidt specielt, at hun ikke selv kan se den adfærd er forkert eller den anden hundeejer for den sags skyld ikke fjerne sin hund fra situationen?


  • #3   30. apr 2017 Baby kan til tider udvise samme adfærd, overfor unge hanhunde, og det kommer altid bag på mig, hvor mange mennesker der ikke ved, hvad humpen og knurren betyder.

    Sidst jeg oplevede det, var i hundeskoven hvor Baby havde udset sig en fjollet ung hanhund, som legede med Melanie.
    Baby hunpede og knurrede af den, så jeg fjernede han fra situationen.

    Damen der var ved siden af mig, sagde det var synd for Baby, at han ikke måtte lege med.

    Jeg tror simpelthen ikke, at "almindelige" danskere, kan forstå hvad deres hunde fortæller, og derfor opstår der situationer, som den du fortæller om...


  • #4   30. apr 2017 Jeg syntes godt man kan tillade sig, at sige noget.

    Som oftest kan jeg ikke selv få mig til at sige noget, så hvis vi er i en sådan situation, så går vi.


  • #5   30. apr 2017 Ja, det kan man godt tillade sig, når ejer ikke selv kan læse hunden godt nok.

  • #7   30. apr 2017 Jeg har fået en sviner fordi jeg venlig bad hende om lige at hale hundene ind til sig. De stod i hovedet på en lille hvalp (hundene var også små) hun stod og var ved at betale =nul fokus på hvad hendes hunde lavede.

    Der skete ikke noget, men seriøst at man kan mene, at hendes to hunde skal op i hovedet på en lille bitte hvalp uden at hun holder øje med dem smiley

    Ja hvalpens ejer holdt da øje, men to hunde på pekingeser størrelse kunne da nå at udrette en del skade på en 8 ugers hvalp af lille race smiley


  • #9   30. apr 2017 Jeg har mødt den hanhund på luftepladsen også, Johnny. Han hang på nakken af Lotus hele tiden. Jeg vendte rundt og gik ud og sagde at DET skulle min hund ikke udsættes for. den dag var der også en mutte tæve, som stod og brummede af Lotus. Så hun havde en foran sig og en over sig. Så tog jeg min hund og udvandrede!! Så den dens adfærd kommer ikke bag på mig. Jeg går ikke derind, når den er der.

  • #12   30. apr 2017 Okay Mette smiley Jeg har kun set den 4 gange. Og der har den været blid som et lam, selvom der var andre hanhunde. Der var også andre hanhunde i dag, men dem var der intet med. Men hun virkede også lidt bekymret og satte farten op da den på et tidspunkt sprang på ryggen af hunden og vi var 50m væk. Jeg tror bare vi undgår den medmindre den er alene eller med tæver smiley

    Vi kommer kun på hunde lufteren når det ikke er så mange hunde. Sally stresser nemt uhensigtsmæssigt op hvis der er er for meget knald på og for mange hunde. Og så er det sgu lidt kedeligt bare set tøffe rundt derinde smiley


  • #13   30. apr 2017 Jeg holder ikke min kæft, hvis en hund er i fare for, at blive til gnaskeben ...

    Kun hvis ejeren af den agressive hund, er meget intimiderende. Jeg ville så henvende mig til den anden ejer, og sige, at det er helt helt helt okay, at fjerne dennes hund, fra den meget grænseoverskridende situation.


  • #15   1. maj 2017 Jeg råber bare "Nej" og går hen mod hundene, når en anden mand/kvindes hund forsøger at humpe andres hunde eller udviser agressiv adfærd og ingen reagerer. Et nej der er højt nok til at forskrække både hunde og ejeren. smiley

    Bagefter forklarer jeg ejerene venligt, at den adfærd kan give slåskampe, og det er ingen af os jo interesseret i.

    Det virker normalt ret effektivt.

    Pludselig kan man se at begge ejere råber nej til deres hunde hvis der er mindste.

    Det er et spørgsmål om udstråling. Hvis du udstråler at du har styr på det med hunde, så lytter folk.

    Mennesket er jo flokdyr, og er der en der virker venlig med styr på tingene, så retter andre mennesker ret hurtigt ind efter ham/hende.

    Det er nemmere at opdrage mennesker end hunde. smiley

    Jeg oplever dog kun den slags i hundeskoven, og det er endda relativt sjældent at det er nødvendigt. De fleste er ret gode til at reagere selv.


  • #16   1. maj 2017 Hvor er det henne?

  • #17   1. maj 2017 Det er på en hunde lufteplads i Solrød, eller nærmere Jersie smiley

  • #18   1. maj 2017 Martin
    Mener du det ikke omvendt. ..det er nemmere at opdrage hunde end mennesker smiley


  • #19   1. maj 2017 @Salla.
    Jeg mener faktisk det jeg skriver. smiley

    Jeg kan få mennesker til jeg ønsker, fordi de er så følelses orienterede og relativt ens flokdyr. Undtagelsen er mennesker der har sygedomme der gør dem irrationelle ud over det almindelige, men det er der sikkert også hunde der er.

    Hunde kan jeg ikke gøre det samme med (nogen af jer dygtige hundeejere kan sikkert, men så god er jeg langt fra endnu), da de er så mystiske (dermed også facinerende). smiley

    Foreksempel har jeg lige gået tur med min hund, og ligepludselig valgte han at springe ud efter bil der passerede.

    Hvorfor? Han aldrig gjort det før? Vi passerer masser af bil hver dag. Det giver ingen mening i mit univers.

    Det var ikke farligt eller noget, det var bare fuldstændigt ud af det blå.

    Nej så hellere mennesker, de vil jo helst gerne passe ind i flokken, og følge det de fleste gør, så de føler sig socialt accepteret. Det kan jeg da nemmere håndtere. smiley


  • #20   1. maj 2017 Jeg vil så hellere have en flok hunde at "opdrage" på end en flok mennesker smiley

  • #22   1. maj 2017 Wow sikke en reaktion smiley

Kommentér på:
Blande sig?

Annonce