{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Nægter at drikke indenfor {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er lidt nysgerrig på om nogen af Jer oplever det samme som jeg:

Min hund nægter at drikke indenfor!
Ligegyldig hvilken skål, ligegyldig hvor i huset, ligegyldigt hvor frisk/gammelt vandet er - OG LIGEGYLDIGT HVOR TØRSTIG HAN ER.
Han drikker KUN af den/de vandskåle der er udenfor.

Oplever nogen af Jer det samme med Jeres hunde? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nægter at drikke indenfor
  • #4   16. maj 2017 Mine drikker kun ude.
    Det er en udfordring med Kida pt, fordi hun ligger indenfor med sine hvalpe. Jeg har taget den ene udeskål ind, men hun går stadig ud og drikker. Indeskålen nægtede hun at drikke fra. En enkelt gang i døgnet tager hun en stor tår af udeskålen, som nu står indenfor, men det er først når hun er virkeligt tørstig.
    Totalt vanedyr.


  • #5   16. maj 2017 Coffey er totalt sær med at drikke.

    Han drikker helst kun hjemme - undtagelsen er, hvis han lige har været på banen til træning.
    Ikke engang når han har gået spor med et ton af tørguffer på, vil han drikke - før han kommer hjem.

    Og herhjemme skal vandet så være fuuuuuldstændig friskt og køligt - kunne han få det direkte fra køleren ville det passe ham fint. Er vandet så lækkert så drikker han også gerne ude.
    Og så i en vandpyt ude ved vejen... Ved ikke lige, hvad der sker for ham.

    Det er faktisk så slemt med at han ikke drikker, at han ind imellem får for lidt så han for forstoppelse af det...

    Det er bare lige et nummer for sært.

    Bellen drikker - ude som inde, no problemo, sviner ligemeget overalt.


  • #6   16. maj 2017 Jeg oplevede engang med Freja, at hun havde fuld vandskål og det hele, men stod og pev for at komme ud i haven. Lukkede hende ud - blot for at hun gik direkte til venstre og drak af vandskålen der stod uden for døren.... det er sjovt, som de så tydeligt kan foretrække vandet udenfor, selv hvis det indenfor er friskere smiley smiley

  • #7   16. maj 2017 Balder vil helst drikke af vandfontænen indenfor.

  • #9   16. maj 2017 Haha min tøs fortrækker vand på flaske fra køleskabet ??#LuksusDyr#

  • #10   16. maj 2017 mine drikker ude som inde, men Gustav fortrækker klart at drikke fra glas, og han kan faktisk nægte at drikke og stå og kradse hvis ikke man bringer glasset..
    ikke vildt fedt når han er sort og MEGET pelset, han får det død varmt og hvis han ikke drikker tror jeg virkelig det kan ende galt!
    så har som regel hans glas med rundt når vi er ude rundt med ham og generelt rundt i huset sågar nede i soveværelset, han er en nat drikker..
    en charme er det dog, meeen en smule besværligt! smiley


  • #11   17. maj 2017 Jeg har ik rigtigt oplevet det! Men jeg har oplevet at han ik ville drikke så meget:(

  • #12   17. maj 2017 Datteren (17 år og bor derfor hjemme) har en Border Collie som helst ikke drikker inde, så skal han godt nok være mere end almindelig tørstig. Ellers foretrækker han at drikke af havedammen, ikke engang en vandskål udenfor kan bruges.

  • #13   17. maj 2017 Jeg har en der også kun drikker inde af nød. Men det er helst regnvand han vil have. Jeg har en MEGET madglad hund, så indimellem putter jeg lidt vand i fodret, så ved jeg at han har fået noget væske smiley

  • #14   17. maj 2017 Når jeg er på arbejde, er der 3 hunde i stalden, og Celtia, den gamle dame, er i stuen. Alle har naturligvis vand stående, men alligevel går der som regel kun et øjeblik, så skynder Celtia sig ud i stalden og drikker af vandet derude, og dem fra stalden går ind og drikker af vandet inde i huset. Og de virker tørstige, så hvorfor hulen har de ikke drukket af det vand, der står hos dem ? På andre tidspunkter drikker de hvor som helst, og bestemt gerne ude.

    Min barndoms hund insisterede på at drikke af en vandslange. Hun kunne til nøds drikke udendørs, hvis der ikke var andre muligheder, og hun var ikke en udehund ellers. Men rindende vand var altså klart det bedste.


  • #15   17. maj 2017 Staff-mor, vi gør det samme med Coffeys aftensmad. Det serveres i skål med masser af vand. Så ved vi, at han i det mindste har fået noget.

  • #16   17. maj 2017 Pyh, staldvand.. leptospirose, giardia, stivkrampe....
    Det ville jeg være bekymret for.


  • #17   17. maj 2017 Det er nu en ganske almindelig vandskål, som jeg fylder rent vand i et par gange om dagen. Vandet er tappet inde i huset, samme vandhane som det der kommer i vandskålene inde i huset, og der er ikke andre dyr i stalden end hundene og min kat.

    Det bekymrer mig nu ikke.


  • #18   17. maj 2017 Ok, Lene, det fremgik ikke af denne sætning, som jeg helt tydeligt misforstod smiley
    så skynder Celtia sig ud i stalden og drikker af vandet derude,


  • #19   17. maj 2017 JA!!! har en på 8 år, der nægter at drikke indendøre- i hvert fald herhjemme. Har prøvet med forskellige skåle, lige nu en glasskål magen til den hun drikker af ovre ved naboen. Hun drikker til nøds af den når hun er alene hjemme. Ellers er favoritskålen den lyserøde der står i haven. De 2 jeg har stilt ude foran, kan hun til nøds drikke af, hvis der ikke er vand i fuglebadet.

  • #20   17. maj 2017 CH, nej det kunne du ikke vide. Min stald er en tidligere kostald, der kun bliver brugt til hundene nu, men som stadig omtales som stalden. smiley

    Ikke alle kan lide at man omtaler, at man har sine hunde i en stald, men mine hunde er glade for den, og opholder sig ofte derude frivilligt, når dørene står åbne. Det er et stort åbent rum, hvor der er sat en seng og en sofa til at ligge i, og der er dejligt køligt.


  • #21   17. maj 2017 Hvis mine hunde måtte færdes i stalden - som er en gammel grisestald, der nu bruges til halmopbevaring - om sommeren, så ville de være lykkelige. Der er dejligt køligt derude, det er ligefør vi selv har lyst til at trodse spindelvæv og halmstøv for at tage en slapper derude smiley

    Men men.. Det må de ikke, det er kattenes smiley


  • #22   17. maj 2017 Jeg har faktisk selv overvejet et par gange at sove i stalden om sommeren, når det er allermest varmt. smiley Jeg har dog endnu ikke gjort alvor af det.



  • #24   17. maj 2017 Meget kommer nok også an på hvilke hunde, man selv har. Jeg kan sagtens se, at det ville virke mærkeligt at lukke små korthårede selskabs hunde i en kold stald midt om vinteren. Så hvis det er ens udgangspunkt, så kan jeg godt forstå, man studser, når man hører om folk, der bruger stald til hundene.

    Der er helt sikkert også folk, der ser for sig lange rækker af bokse med hunde i, og så kan jeg da godt forstå, de undrer sig.


  • #25   17. maj 2017 Kia er ikke vanskelig.

    Men desværre foretrækker hun vandet i toilettet smiley så gæster skal virkelig være obs. på at slå brættet ned.


  • #26   17. maj 2017 Mange tak for alle Jeres svar.
    Det er åbenbart ikke kun min Djengis der er underlig smiley

    Gad virkelig godt kunne spørge hundene hvorfor vandet ude er SÅ meget bedre end inde.. Selvom det er fra præcis samme hane smiley


  • #27   17. maj 2017 Jeg bor i lejlighed og man skulle derfor tro at al vandet var ens i alle haner, men "pigerne" foretrækker vandet fra vandhanen på toilettet, vandet fra køkkenet dur slet ikke, så jeg humper rundt med skålene fra den ene ende af lejligheden til den anden flere gange dagligt, for vandet skal jo også være koldt og frisktappet for at være værd at drikke. De har heller aldrig brudt sig om at drikke ude selvom vi "før jeg blev syg" var udendørs omk.6timer dagligt hver dag, det meste af året. Ind imellem er hunde nogle underlige væsner smiley smiley

  • #28   17. maj 2017 Whipperne drikker ikke af metalskåle, sikkert fordi de holder fortænderne mod kanten af skålen mens de drikker.

    Det var min afdøde Alfa, der startede den mani og så har de efterfølgende kopieret adfærden. Det er ganske smart, for de er sikre på, aldrig at få dyppet de lange snudeskafter i vandet.

    Cala og Bianchi drikker dog også gerne af åen, selv om de risikerer, at få snuden i vand smiley


  • #29   17. maj 2017 Hvor er han fin smiley

  • #30   17. maj 2017 Orv, hvor ville jeg ønske at min også gjorde det.

    En Grosser er simpelthen en være grisebasse med vand. Det sjasker over det hele når de drikker, og på vej tilbage fra vandskåle taber de lige en liter vand ud af munden yderligere... smiley

    Nå, til gengæld så savler de ikke. Det sure med det søde.... smiley


  • #31   17. maj 2017 Mine hverken savler eller spilder vand, kun når de vælter vandskålen smiley

    Har aldrig oplevet, at der er så meget som en dråbe på gulvet, når de har drukket smiley


  • #32   17. maj 2017 Tror jeg tager et billede i morgen, når drengen har spist og drukket.

    På trods af, at skålene er hævet, og hele stativet står på en en stor skobakke. Alligevel er der vand og krummer i cirka en halv meter omkreds.

    Plus en fin stribe af vand på gulvet ind i stuen... smiley


Kommentér på:
Nægter at drikke indenfor

Annonce