{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Chili vil ikke gå på gulvet i soveværelset {{forumTopicSubject}}

Vi har trægulv.. laminat klik ting , i hele lejligheden. For at det ikke skulle være så koldt om futterne havde vi lagt et gulvtæppe i soveværelset. Det var ikke så pænt mere så vi smed det ud.. DET var Chili ikke tilfreds med efter at tæppet ved sengen er smidt ud nægtede hun simpelthen at gå ind i soveværelset! Hun stod og pev i døren når vi gik i seng og det var tydeligt at hun gerne ville ind men ikke turde!
Vi har en ret høj seng, men hun kan sagtens hoppe op og har gjort det 1000 gange også fra den side hvor der ikke var tæppe.
Vi prøvede at lokke hende ind verbalt - uden held.. lagde godbidder på gulvet som hun nærmest krøb ind og hapsede og krøb ud igen imens vi roste hende til skyerne
Jeg satte en puf op ved sengen og tænkte at hun kunne hoppe op på den hvis det var fordi at hun ikke brød sig om at sætte af på trægulvet.. men det ville hun heller ikke !! Så satte jeg 'oldes stol' indenfor døren og vi snakkede om, at vi så bare skulle prøve at ignorere hende og se om hun så ikke stille og roligt selv fandt ud af det..
nu en mrd. Tid efter .. vores fjollede hund næremest kravler ind af døren og op på stolen.. piver lidt og hopper febrilsk op i sengen... for at lave en sejrs dans i dynerne efterfølgende
Men det er sgu da mærkeligt!!!! Hun har absolut ingen problemer med at hoppe op andre steder i lejligheden hvor der er det samme gulv.. førhen duttede hun gladeligt rundt i soveværelset.. nu kan hun dårligt gå på gulvet.. heller ikke der hvor der ikke var gulvtæppe før??
Vi lokker stadig med godbidder for at vise hende at det altså ikke er farligt.. men jeg syntes ikke rigtig hun bliver mere tryg.
Hun vil rigtig gerne være i soveværelset med os og har jo været vant til at sove der fra hun var helt lille.
What to do

http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/44915-chili_vil_ikke_gaa_paa_gulvet_i_sovevaerelset__forumemne

Kommentarer på:  Chili vil ikke gå på gulvet i soveværelset
  • #1   17. maj Ændrede hendes adfærd sig PRÆCIST på den dag I smed tæppet ud, eller var det bare i dagene deromkring?

• #2   17. maj Præsis i det øjeblik tæppet blev fjernet

• #3   17. maj Og vi har prøvet at lægge et mindre tæppe.. uden held.. og er faktisk helst fri for der skal ligge noget .

• #4   17. maj Okay for mit bud var nemlig, hvis det var i dagene omkring, om hun kunne være gledet på gulvet efter at tæppet var fjernet. Den slags husker de jo
    Men giver ikke rigtig nogen mening hvis det skete i samme øjeblik I fjernede det.

• #5   17. maj Det skal måske siges at tæppet var sort og fyldte hele gulvet på mandens side.. længst væk fra døren.. så der ser nok markant anderledes ud derinde set med hendes øjne.. jeg ved sgu ikke om hunde kan blive påvirket af det men ...

• #6   17. maj Hvilken farve er gulvet nu? For er I gået fra sort til helt lyst, så tror jeg godt det kan påvirke hendes syn og se HELT anderledes ud for hende?

• #7   17. maj Det har jeg godt tænkt på Janni.. og hun kan jo godt være gledet .. måske det er sket LIGE samtidigt med tæppet blev fjernet?? Jeg har bare ikke set det. Hun hopper op 'i min side' nu.. hvor hun førhen hoppede op i modsat.. men hun tør jo også kun lige akkurat at snige sig ind af døren og op på stolen

• #8   17. maj Jeg tænker nemlig at hun kan være gledet første gang hun har sat af på gulvet efter at tæppet er blevet fjernet og den slags husker de jo gerne

• #9   17. maj Lægger lige et videoklip mere op hvor jeg har rykket stolen lidt

• #10   17. maj Og jeg forstår godt det med at du ikke har set at hun er gledet, men det sker jo på et splitsekund

• #11   17. maj Ja præsis. Jeg syntes bare det virker voldsomt! Og gulvet er jo det samme i hele lejligheden og der har hun ikke problemer. Men det er nok rummet hun forbinder med det det er bare vildt at det er så svært for hende.. og vi prøver virkelig at træne det med hende

• #13   17. maj Jeg siger bare, pas på med det. Mine forældre har trægulv i soveværelse og en lidt høj seng og Meeko er kommet tillade en gang af at hoppe op i sengen, så nu er han relativt bange for det.

• #14   17. maj Øv Anya. Jamen så bliver vi nok nødt til at investere i et nyt gulvtæppe for hun er jo vant til at sove med os.. og det skal hun blive ved med hun kommer op hver aften.. men nok mest fordi hun ikke kan finde ro andre steder.. hun syntes bestemt ikke det er fedt at hoppe op

• #15   17. maj Hun glider faktisk i det øjeblik hun hopper op i stolen på dit seneste klip. Tror du ikke det er det der er sket?
    Der er jo stor forskel på at sætte af på gulvtæppe og på det gulv der.
    Jeg kan godt se at I har samme gulv over det hele, men så langt tror jeg ikke at hun tænker, det er jo i soveværelset der er sket noget.

Men ja, hun er oprigtig utryg ved det.

• #16   17. maj Men hun skøjter bestemt heller ikke mindre rundt når hun er utryg!!!

• #17   17. maj Nej men jeg tænker, sætte af på tæppe = ikke glat. Sætte af på det gulv der = glat. Jeg tror da at det er gået galt for hende første gang hun har sat af efter at I har fjernet tæppet. Det har hun jo ikke kunne forudse.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 29 Følgere: 262 Emner: 93 Svar: 2.954
    #18   17. maj Hun glider rigtig meget da hun hopper på puffen, kan der ikke laves en vej af tæppe til hende? Det må være meget ubehageligt at glide så meget i afsættet, samt at hofte næppe har godt af det

• #19   17. maj Ja det rigtig øv, og mine forældre har os lagt nyt tæppe. Så det fungere igen men han hopper kun i sofaen ellers.

Så jeg ville lægge tæppe inden det spreder sig til andre møbler

Hun ser i øvrigt skøn ud trods utrygheden

• #20   17. maj Det er sgu noget lort vi må lægge et tæppe og så træne så hun bliver tryg ved det igen

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 29 Følgere: 262 Emner: 93 Svar: 2.954
    #21   17. maj Andre kom først kan jeg

• #22   17. maj Jeg tror det er svaret på det

• #23   17. maj Det er da et lille vanedyr, der vil noget

Hvad sker der hvis I bare går i seng og lader døren stå? Mon ikke det går over selv? Jo mere opmærksomhed det får, jo mere gør hun måske ud af det?

Har I tæppet endnu? Ellers så køb et sort tæppe i genbrug billigt og prøv at smide det derind og se, hvad hun selv gør. Går hun ind, så kan I gradvis klippe det i stykker og tage væk, og så forsvinder det stille og roligt imens hun vænner sig til gulvet

• #24   17. maj Ja lens det var jo også hvad vi tænkte og grinte og syntes hun var SÅ fjollet! Vi ignorere hende og tænkte at så blev hun jo nødt til at 'lære det'.. det fjorde hun bare ikke hun stod og pev og pev gik ind og lagde sig i sofaen og 2 min efter stod hun og pev i døren igen. Så gjorde manden det som mange nok vil sige er en fejl og bar hende op og hun blev helt fjollet og puttede i sengen. Vi blev enige om at det jo nok ikke var løsningen vi har ignoreret men hun hopper IKKE op ( uden stol ) og står bare og piver og ligner en hund der har været udsat for overgreb tæppet er smidt ud. Og en løsning kunne klart være det du skriver

• #25   17. maj Okay - så ville jeg simpelthen forsøge det med at købe et billigt stykke stof/tæppe i sort, og så gradvis klippe det væk. Måske lade hende beholde en lille måtte at springe til og fra på, som ligger fast på gulvet med det der gummi underlag, man kan få? I kan gøre det, at I klipper "trin" til hende. Dvs små stykker tæppe, som så ligger på gulvet med mellemrum, og så kan I flytte dem efterhånden og se, hvad hun gør

PS: Jeg havde også båret hende der over tror jeg Man tror jo ikke, de reagerer sådan Og jeg er også for blød til bare at sove fra en grædende hund

• #26   17. maj Lens super god ide med måtten.. tror at bare det at hun har et fast afsæt gør forskellen !

• #27   17. maj Jeg tænker også en måtte. Jeg har selv sådan en at ligge foran sengen, for jeg oplevede en enkelt gang at Laika ikke kunne komme op igen fordi hun ikke kunne få fodfæste på det glatte gulv og det er altså grimt at se sin gamle hund sådan.

• #28   17. maj Ja og jeg er også nervøs for at hun forstrækker et eller andet.. benene går jo fuldstændig i selvsving !!!

• #29   17. maj Det tænker jeg nemlig også. Og måske kontrasten er for stor altså fra sort til gulvfarve. Hvis I senere vil det, så kan I jo prøve at skifte måtten ud med en i lysere farve. Og vil hun stadig bruge den, så en lysere- og så til sidst tage den væk og se, hvad hun gør.

• #30   17. maj Altså benene herhjemme er taget af sengen, af hensyn til Laika, jeg vil ikke have at hun hopper op og ned når hun er alene hjemme af hensyn til hendes alder og skavanker. Hun lå så en dag med kroppen oppe i sengen og forbenene ude over madras kanten og der lå hun så og kunne ikke komme op. For hun kunne ikke få fodfæste på det glatte gulv med sine forben og havde ikke nok kræfter til at kunne rejse sig uden forfæste på forbenene.
    Siden da har der ligget en måtte foran sengen så hun ALTID kan få fodfæste hvis hun skulle ende med at ligge så dumt igen.
    Nu var jeg hjemme da det skete, omend der gik lidt tid inden jeg opdagede at hun var i problemer da det er i modsatte ende af huset, men tanken om hvis ikke jeg havde været hjemme

• #31   17. maj Det har jeg også tænkt mht farven.. men vidste ikke om det bare var mig jeg ved ikke om hunde bliver påvirket og ser det på samme måde, men tæppet var meget 'synligt' og rummet ser helt anderledes ud uden

• #32   17. maj Puha Janni stakkels Laika godt du var hjemme! vores seng er også MEGET høj! Og en drastisk ændring fra at ligge på en madras på gulvet da chili var hvalp ( lang historie ) og så til en Continental seng jeg dårligt kan kravle op i .. men fint skulle det være

• #33   17. maj Jeg siger dig jeg tudede da jeg opdagede det ..
    Jeg sad i sofaen med den bærbar og kunne faktisk godt hører klør på trægulvet .. Men det var ikke klør i panik, det var stille og roligt, så jeg tænkte at hun nok bare flyttede på sig, lå på gulvet og drømte eller andet.
    Efter lidt tid, jeg har svært ved at sætte tid på, om vi snakker 5 minutter eller 15 minutter, så gik jeg alligevel ind i soveværelset og kiggede og så kunne jeg med det samme se at hun var i problemer. Jeg blev bare overvældet af dårlig samvittighed, over at jeg ikke havde rejst mig med det samme jeg hørte klør på gulvet og så også tanken om hvis ikke jeg havde været hjemme.
    Det må gøre ondt og være uendeligt hårdt at ligge sådan hvor man ikke kan flytte på sig eller komme op og så for så gammel en hund med gigt
    Jeg synes bare det var så synd for hende

Laika råder over sengen efter eget valg, når de er alene hjemme, mens Zenta styre sofaen og udkigsposten til vejen med hård pote og det er et bevidst valg at benene er taget af sengen. Jeg tør simpelthen ikke andet med den alder og skavanker hun har. Jeg har trægulv over det hele og derfor er det også glat gulv hun skal sætte af på og hoppe ned på.

• #34   17. maj øv - men det kunne du jo ikke vide kan godt forstå du har taget benene af sengen skønne Laika og Zenta

• #35   17. maj Nej det kunne jeg ikke, jeg synes bare det var så synd for hende
    Og hun er så god af sig at hun ikke engang siger noget. Hun affandt sig bare med det og lå helt roligt

Ja nemlig, hun skal kunne komme nemt op og ned af sengen uden problemer.
    Hun kan stadig komme op og ned af sofaen, men det er ikke der min bekymring er, for hun opholder sig ikke i sofaen når de er alene hjemme, så når hun benytter sofaen, ja så er jeg her

De er skønne og de er skønne sammen. Mine piger

• #36   17. maj Havde lige overset nogle indlæg
    Tak Anya - hun er bare det dejligste og tak for input Salla- det bliver klart løsningen med et tæppe hun kan tage afsæt fra

• #37   17. maj Jeg tror nu også jeg ville vælge en måtte/tæpperest og evt lave den med gangstien hen til sengen som Lens skriver.
    Jeg tror det visuelle trylleri fra det vanlige sorte sikre til det lyse glatte har gjort udslaget, nogle gange er de hunde virkelig dårlige til forandringer
    Jeg tror især ulvene ville have reageret på samme måde

• #38   17. maj Ja det er altså vildt nok at der skal 'så lidt til' - men når man er et lille tyndskallet økoæg som Chili så..

• #39   17. maj hvis jeg flytter ulvenes store madrasser/senge, som normalt er i soveværelset, så nægter de at ligge på dem.. de hører til derinde, færdig slut med den diskution..
    ja de kan være nogle sære størrelser de hunde

• #40   17. maj Chili havde det da vi vendte sofaen hun har været vant til at hoppe fra sofaen op i vindueskarmen hvor hun har en plads.. det kunne hun pludselig ikke da den korte led stod der.. pladsen hun hoppede på var helt den samme.. men det har også set forkert ud åbenbart så det blev rykket tilbage. Hvad man ikke gør men jeg er overrasket over at hun reagere sådan!

• #41   17. maj haha så er det altså ikke bare mine der er sære på det område

• #42   17. maj Nix

Kommentér på:
Chili vil ikke gå på gulvet i soveværelset