{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Horrible priser på aflivning? {{forumTopicSubject}}

Egentlig holder jeg mig fra at kritisere dyrlægernes priser. Jeg er med på at tingene koster, og det er for så vidt også fair nok.

Til gengæld er jeg heller ikke bleg for at indrømme, at jeg shopper priser. Så længe jeg har tillid til hver enkelt klinik, gør det mig intet at pendle lidt, for at få en ordenlig pris.

Nu er jeg stødt på flere klinikker der vil have op til 1500 kr for at aflive en hund <20 kg.
1500kr?! Ekskl. Kremering, naturligvis. Seriøst? Medmindre priserne på medicinen er røget i vejret med flere hundrede procent, så kan jeg slet ikke forstå, at man kan tillade sig at tage sådan et beløb for så lille en opgave. På en god dag, tager det 5-10 min?

Det får mig til at spekulere i, om prisen er skruet op, fordi man ved det sidste farvel, ikke stiller spørgsmålstegn, men bare betaler... På mig virker det ærlig talt som et uheldigt forsøg på at få lidt ekstra i kassen..

Kommentarer på:  Horrible priser på aflivning?
  • #1   17. maj Har dyrlægen så forskellige priser på en hjemme aflivning og en aflivning på klinikken?
    Jeg tænker det bliver mere g mere alm at få dyrlægen hjem til det - og hvis man så tænker jeg prisen er ret ok.

• #2   17. maj Og euthasol som nok er det mest brugte, koster i omegnen af 2kr. pr. ml. og der bruges omkring 0,35ml. pr. kg dyr...

Så. Ja, det er ret vilde priser.

• Susanne
    Susanne Online Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 15 Følgere: 834 Hunde: 3 Svar: 5.527
    #3   17. maj Vi gav 1055 for aflivning og kremering. Hunden vejede så godt nok kun 15 kilo.

• #4   17. maj I maj 2015 gav jeg 2250kr. for at få aflivet 32kg.tunge Prixie herhjemme, med i prisen var kørsel + medhjæper til at bære hende ned af trapperne, kremering osv. jeg syntes det var ret fair, i forhold til at den nærmeste dr.dyr tog 500kr mere hvis det foregik på klinikken.

• #5   17. maj vildt..

• #6   17. maj men okay, jeg oplevede en dyrlæge ville have 300 kr for at aflive en tamrotte... Jeg tog den medhjem og aflivede den humant helt gratis

• #7   17. maj Min dyrlæge hører til blandt de dyre. Her tager man 1493 kr. for en aflivning inkl. kremering for hund på 25 til 50 kg. Uden kremering koster det omkring 900 kr.
    Når det er tid at sige farvel til Lina kommer jeg så af med mere, for det skal ske hjemme.

• Susanne
    Susanne Online Tilmeldt:
    jul 2012

#8   17. maj Max blev iøvrigt aflivet hjemme, og vi kørte ham selv ned til dyrlægen. Vi har kun kørende dyrlæger her i byen.

• #9   17. maj Jeg synes det er fair nok.
    Måske det kan afholde folk fra at aflive sunde og raske hunde bare fordi de ikke gider hundene mere.
    Måske de typer i stedet vælger at finde et andet hjem til set raske dyr i stedet

• Susanne
    Susanne Online Tilmeldt:
    jul 2012

#10   17. maj Ja, og så kan hunde ende som kastebold i stedet.

• *Mike's Mor*
    *Mike's Mor* Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 325 Hunde: 4 Emner: 363 Svar: 6.780
    #11   17. maj Mener også jeg gav omkring 1500 kr for at få Vega aflivet for 1.5 år sidden

• #12   17. maj Kan ikke huske hvad det kostede at få aflivet Soko for 2 mdr siden. I forhold til de 1000-vis af kr vi brugte på dyrlægeregninger i de dage var det ikke et beløb der stak ud.
    Måske er det dyrere fordi der ofte tager lidt længere tid end en sundhedsundersøgelse og vaccination. Der hvor Soko blev aflivet gav de sig ihvertfald god tid og hastede ikke gennem processen.

• #13   17. maj For at få alkoholiker Bjarke med på ideen om etisk aflivning af hunden, så kan man ikke forvente at han giver slip på 16 kasser Royal. Da ikke når hans ven med riffel hjertens gerne gør det for en enkelt... På alle måder er det forkert at en aflivning koster den slags per minut arbejde. Vil personligt gerne betale en ok sum for at få gjort det korrekt og etisk og bla bla bla, men vi skal også huske alle de tusinder danske hundeejere som ikke giver to flyvende fis for dyrlægens fornemme metoder.

• #14   17. maj Jeg gav 4000 for aflivning hjemme + kremering af 28 kgs hund.
    Det var rimelig akut, men stadig mange penge.

• #15   17. maj Dyrlæge regninger er generelt dyre, men lige netop ved aflivninger ser jeg det også som et problem, at nogen måske vælger aflivning ved dyrlægen fra, og forsøger sig på anden vis, eller lukker øjnene og håber på, at en gammel og/eller syg hund dør af sig selv.

• #17   17. maj 5-10 minutter? Den dyrlæge der sendte Zazu afsted kom ud til det sted vi havde valgt at sige farvel og jeg tænker hun var derude en times tid. Vi fik det gjort en lørdag og betalte små 5000kr inkl kremering og urne. Mener kremering og urne lå på omkring 1500kr. Så selve aflivning altså 3500kr på en lørdag. Så det ville vel også være omkring 1500-1800kr på en hverdag. Og med den oplevelse og ro hun var med til at give os, så synes jeg prisen er 100% fair.

• Martin J
    Martin J Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 331
    #18   17. maj Wow nogen priser.

Hund plus 50 kg, 800 kr da vi sagde farvel til ham. Kremering ville koste cirka 600 kr ekstra, men jeg er lidt gammeldags, og min hund skulle graves ned i haven, og nu har vi plantet et kirsebær træ der.

Måske jeg skylder vores dyrlæge en flaske vin, for der griner de da ikke af en når man går ad af døren...

• #19   17. maj Der er sikkert også forskel på fælles og alene kremering.
    Vi gav omkring 3000kr for aflivning af 35 kg hund på klinik, alene kremering og retur i urne til nedgravning.

• #20   17. maj Jeg gav vist 3700 for gamlehunden (9 kg) i 2014 incl. aflivning, ene-kremering, urne og askeperle.

For Thor (42 kg) gav jeg omtrent 5000,- incl. aflivning, ene-kremering og urne (+ løs aske hvis jeg en dag vil have en askeperle).
    Det var dog med aften/vagttillæg, derfor måtte vi af med så meget.

• #21   17. maj Jeg aner ikke, hvad vores dyrlæge tager for en aflivning.
    Det vigtigste for mig er, at de kører ud hvis Silke skal aflives akut på grund af en blodprop eller anden aldersrelateret sygdom..

Så kom jeg lige til at tænke på:
    Dækker sygeforsikringen en del af aflivningen?

Jeg husker heller ikke hvad mine tidligere hunde har kostet. Det er så rimeligt stressende, så jeg ikke husker ret meget bagefter..

• #22   17. maj Birgitta, vores sygeforsikring dækkede alt ved aflivning - også kremering og urne. Så vi betalte kun vores faste selvrisiko.

• #23   17. maj Mener at jeg gav ca. 1500 kr for aflivning og kremering af mastiff på 95 kg. Så jeg kan vist ikke tillade mig at klage over den pris.
    Desuden tager dyrlægen sig altid god tid, og lader mig sidde med hunden/katten, til dyret er faldet i søvn, har fået den sidste sprøjte og hjertet er stoppet med at slå. Det tager væsentligt længere end 5-10 min. fordi det hele foregår meget stille og roligt.

• #24   18. maj I 2014 gav v,i incl kremering, ca 1200 kr for en aflivning... der var god tid til proceduren og til lidt tid bagefter..

• #25   18. maj Da jeg fik aflivet Stormy i 2015 gav jeg ca 1400 kr. Jeg må indrømme at jeg ikke tænkte over at det skulle være dyrt. Jo, selve aflivningen tog ikke mere end et par minutter alt i alt, men jeg brugte nu et konsultationsværelse og dyrlægens tid i noget mere end 5-10 minutter, da jeg sagde farvel til min soul-mate. Derudover så var dyrlægen så flink at tilbyde at vente på mig på klinikken så jeg kunne nå hjem fra arbejde fredag eftermiddag i myldretiden ned igennem vejarbejdet på Køgebugt. Jeg fik opringning med dyrlægens dom kl lidt i fire og sad i min bil på vej hjem kl 16. Jeg var på dyrlægeklinikken kl 17:30. De lukker normalt kl 17. Der blev ikke lagt vagtgebyr oveni.

• #26   18. maj Mener Aksel røg op i 3000,- for hjemme aflivning, ene kremering og urne.

Urne og kremering røg vist op i1500,- da han var i den store gruppe ( 50 og over )

Men jo jeg undres lidt, da det koster ca 900,- at få aflivet en hest ( ca 600kg ) med væske.

Kigger man på regninger, så er det bestemt ikke væsken der trækker prisen op.

• #27   29. maj Jeg tror man skal passe på med at sammenligne priser på forskellige dyr. Da jeg i sin tid fik min hingst kastreret kostede det 1600 kr. Og det var med efterfølgende behandling mod infektion og medicin.

Det tror jeg næppe jeg kommer ned på, hvis jeg skulle have min hund kastreret.

Det der nok får det til at virke dyrt er at man jo ikke få en rask hund med hjem, men istedet skal sige farvel. Og så skal man huske på at man jo altid betaler for en konsultation uanset hvad det er hvis jeg husker helt korrekt omkring 600 kr. Hos min dyrlæge.

Til sammenligning gav jeg 1300 kr. For blot at få set på min hunds tå, da han havde revet en negl af og han fik en sprøjte. Besøget var unødvendigt og kun fordi jeg var bekymret.

Kommentér på:
Horrible priser på aflivning?