{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Adfærds spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Bandit har en vane med at vinke, hvor han tager begge forben op og så vinker han bare.

Han gør det i forskellige situationer, det har han sådan set altid gjort og det er ikke noget jeg ser et problem men jeg ved ikke hvorfor han gør det.

Han gør det mest når han tigger om mad, legetøj og lignende, men han gør det også når han ser andre hunde på trods af at han ikke gider andre hunde.

Det er mest den sidste jeg ikke forstår, da han absolut ikke gider andre hunde som han ikke kender i forvejen.

Er der mon nogle herinde som har en idé om hvorfor han gør det, det er ren nysgerrighed da jeg som sagt ikke ser det som et adfærds problem. smiley


Kommentarer på:  Adfærds spørgsmål.
  • #2   17. maj 2017 Det er jo ikke en problem adfærd, det er bare nysgerrighed fra min side, det kunne jo være at der var nogle herinde som havde oplevet det før. smiley

    Han vinker også på den måde når jeg kommer hjem eller når han vil hilse på mennesker.


  • #3   17. maj 2017 Min kleiner gør også det, men kun hvis hun vil ha noget lækkert, eller hun skal holde øje med os.

  • #5   17. maj 2017 Men det forklarer ikke helt hvorfor han også gør det når han ser andre hunde, han gider dem jo ikke? smiley

    Det kan dog godt være derfor på de andre punkter.


  • #7   17. maj 2017 Det er også sådan jeg ser på det, når det er mad, legetøj osv.

    Men når det er andre hunde (udover dem han kender i forvejen), så ønsker han ikke kontakt og det finder jeg en smule mærkeligt.


  • #8   18. maj 2017 Agnes gør det samme-når hun er virkelig insisterende og enten gerne vil op eller leges med eller have mad smiley ( godbidder )
    Hun gør det,når vi er til træning overfor en enkel hund som hun virkelig gerne vil snakke med smiley
    Jeg ser det heller ikke som et problem smiley


  • #9   18. maj 2017 Det behøver jo ikke nødvendigvis være henvendt til de fremmede hunde, men måske mere henvendt til dig - for at få din opmærksomhed i situationen. smiley

    Du giver ham nok opmærksomhed når han gør det - også når der er andre hunde. Så har han nok bare lært, at få din opmærksomhed på den måde. smiley


  • #10   18. maj 2017 Han har bare ikke altid været til at få kontakt til hvis han så en hund og der har han også gjort det?

    Før havde han også en tendens til at gø/knurre af andre hunde, nu er vi kommet så langt i træningen at han kun vinker.

    Men jeg vil ikke udelukke at det kan være derfor.


  • #11   18. maj 2017 Han har formegentlig fået den erfaring at den adfærd godt kan betale sig fordi den fører opmærksom og måske ligefrem en håndgribelig belønning med sig smiley
    Tiggeadfærd hvor hundene 'vifter' med en eller begge forpoter kommer i bund og grund fra adfærden hvor hvalpene maserer deres mors patter for at få mælk.


  • #12   18. maj 2017 Han har i hvert fald gjort det siden jeg fik ham da han var 3 måneder, det er helt klart betalt sig når han har tigget efter opmærksomhed osv.

    Men hvorfor vil han så have opmærksomheden fra andre hunde når han ikke gider dem?
    Jeg ved at nogle tolker det som han vil hilse på deres hund, der træder jeg selvfølgelig ind og siger han ikke kan med andre hunde udover dem han kendte før det blev sådan.


  • #13   18. maj 2017 Jeg tænker stadig, at det er rettet mod dig og ikke de fremmede hunde. At han har været svær at få kontakt med mens han gør det, tænker jeg ikke nødvendigvis udelukket, at det er for at få belønning. Belønningen han ønsker kan jo også være mad eller andet, det behøver ikke være fx øjenkontakt med dig.

  • #14   18. maj 2017 Har du nogensinde tænkt over, at det kan være ejeren af den fremmede hund han vinker til?

    For ja, Bandit gider ikke hundene, men han elsker jo mennesker?


  • #15   18. maj 2017 Jeg tænker også med det samme tiggeri / opmærksomhed.

    Men kan det mon fx også være en overspringshandling?


Kommentér på:
Adfærds spørgsmål.

Annonce