{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Forkerte "facts" {{forumTopicSubject}}

"Den dansk svenske gårdhund kan "gå spor" og finde forsvundne genstande og personer, hvilket er egenskaber som er sjældne hos hunde"

http://www.idenyt.dk/kaeledyr/hund/dansk-svensk-gardhund-hunden-med-de-mange-talenter-/

Arh hva- hvis ikke hunde og deres forfædre var i stand til at bruge deres næser, havde de næppe overlevet så længe.

Kommentarer på:  Forkerte "facts"
  • #1   17. maj Engelske bulldogs kan ifølge "dogs 101" ikke svømme.

• #2   17. maj Imponerende hvor meget sludder der bliver sagt og skrevet om hunde !!!

• #4   18. maj en shar pei kan vende sig i sin pels

• #5   18. maj Hahaha..Ulla, vågner din så ind imellem med forbenene i bagbenenes skind/hud/pels Sikke dog noget vrøvl nogle mennesker prøver at bilde andre folk ind. Godt vi ved bedre

Anne Julie. Det har de glemt at sige til hundene

• #6   18. maj jeg har ikke set det endnu, men måske den når at vende rundt inden jeg vågner

• Martin J
    Martin J Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 331
    #7   18. maj En Grosser Sweizer Sennenhund har i følge mange sites et højt aktivitets niveau.

Det er altså noget vrøvl. Den er lige så meget (eller lidt krævende) som alle andre store molosser racer. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er det ikke meget behov for motion.

Jeg tror, at nogen skriver ud fra at de har set en lege et par gange, for modsat mange af de andre store Molosser, så er den meget ædrat.

Hvis man sammenligner Grosseren med en Bullmastiff, Fransk Mastiff eller Broholmer, så virker den jo enormt hurtig, løber elegant og kan for så tung en hund løbe hurtigt og hoppe utroligt højt.

Men det gør altså ikke mere motionskrævende.

Desuden beskrives den tit som intelligent. Nu har jeg mødt en del Grossere efterhånden og jeg aner ikke hvor disse tanker skulle komme fra.

Dem jeg har mødt har helt sikkert ikke været de hurtigste knallerter på havnen. Sammenlignet med en Broholmer foreksempel, så virker min elskede Grosser altså spejlblank! Som i helt væk fra hegnet.

Men det er muligt at Broholmeren er Molossernes svar på Einstein. Det ved jeg ikke nok om Broholmeren til at vide.

• #8   18. maj Efter mange år i hundeverden er det mit indtryk, at man i høj grad hører det samme om alle racer. LIdt overdrevet, men de fleste racer beskrives af en del ejere/opdrættere som specielt intelligente, specielt kærlige og knyttede til deres ejere, specielt loyale, specielt sarte i forb. med narkose, osv. derud af. Kort og godt specielle gode og bedre end andre racer.

Og sikke da noget ævl, når jeg nu ved, at min race er den bedste til det hele

• #9   18. maj Jeg læste engang i en tråd herinde, at en Pharaoh Hound er ligeså farlig som en pitbull

• #10   18. maj En Chihuahua er født hysterisk

• #11   18. maj Terriers slår alle smådyr ihjel og hader katte.
    ....Det er der ingen der har fortalt hverken min gamle terrier eller Cujo.

• #12   18. maj "7. En lydig hund med anlæg for dårlig samvittighed

Den franske bulldog er en meget følsom race. Dette medfører, at de ikke tager kritik ret tungt. Hvis du skælder ud på din franske bulldog, vil den tage det meget personligt og ofte hænge med mulen, mens den vandrer brødebetyndet rundt i huset.

Du vil sagtens kunne se, at din hund har dårlig samvittighed."

De franske tager altså ikke kritik ret tungt, men de går rundt med dårlig samvittighed, hvis de får det

• #15   18. maj "Eurasier er for selvstændige til en almindelig families formåen"

Shit. Det skulle jeg have vidst, FØR jeg købte Lina
    Pssst: Engang blev Lina og Kela omtalt som engens mest lydige hunde. Noget må være gået galt

• #17   18. maj Det kan være, det hjælper, når man ikke ved, at racen er for svær for almindelige mennesker

En af mine bekendte har eurasier, og hun siger, det er den nemmeste hund, hun har haft. Jeg ved, at hun i hvert fald har haft både puddel, schæfer og pyreneer.

• #18   18. maj Pyreneere er også en af de racer, der går for at være meget stædige og med deres egen vilje om tingene , og det passer bestemt også på en del af dem.

Alligevel er jeg stødt ind i 2 forskellige hunde trænere i forb. med hvalpe/unghunde træning, der har fortalt mig, at mine hunde var vel nok nemme, det var ikke sådan som med labberne - de havde begge selv labber - dem var der noget mere udfordring i.
    Jeg var totalt paf, jeg har altid tænkt på labrador som en af de nemmeste og mest egnede hunde til lydighed. Men så blev jeg da så klog

• Martin J
    mar 2017

#19   18. maj @Lene.
    Måske skal man også huske, at hundeejere er forskellige.

Måske er du bare ualmindeligt god til at opdrage hunde (det kan du jo kun være stolt af).

Generelt tror, at mange på HG er ret skrappe til det (mig selv undtaget, jeg bruger jo gladeligt mit racevalg som undskyldning for manglende evner hos hunden)....

For jeg tror ærlig talt, at en labrador er generelt nemmere at opdrage end en Pyreneerhund (her forudsætter jeg, at den minder meget om de fleste Molosser).

Jeg skal dog sige, at jeg aldrig har ejet en Pyreneer, det er kun ud fra hvad jeg har læst....

• #20   18. maj Jeg blev også advaret om, hvor svært det var at træne en eurasier, da jeg meldte Lina til hvalpekursus - "er du KLAR over, hvordan den race er?"
    Da kurset var færdigt, anbefalede samme træner, at vi fortsatte med næste kursus, for Lina var sørme lærenem

- Og så var der den ældre dame med en skøn pyreneer:
    Dame: "Sit sit SIT sit sit nu sit sit"
    Hunden blev stående.
    Dame til træner: "Han er vist også lidt træt i dag"

• #21   18. maj Jeg er absolut ikke ualmindelig god til at opdrage eller træne hunde, men jeg har et tæt forhold til mine hunde. Men tak for komplimentet.

Pyreneere er også forskellige, og det har mine også været. Mine er ikke og har ikke været specielt lydige, men størsteparten af dem har haft nemt ved at holde kontakt med mig.

Jeg oplever selv pyr hvalpe som ret nemme på en træningsplads, fordi de har en ro på sig, som mange hvalpe ikke har. Til gengæld, når de andre hunde så begynder at blive bedre og bedre, står pyrene tilbage, fordi de ikke ser nogen grund til at udføre øvelserne igen, for slet ikke at snakke om at forbedre præcisionen. De har jo gjort det en gang, det må være nok

Den ældre dames pyr satte sig muligvis i første forsøg, og så er der jo ingen grund til at gøre det igen.

• #22   18. maj Den ældre dame var så hamrende forvirret - og kunne dårligt holde sin store hvalp.
    Jeg havde fuld forståelse for, at den ikke lige gad eller forstod, hvad faen det var hun ville

"men jeg har et tæt forhold til mine hunde."
    DET oplever jeg som alfa og omega - også hos mine tre "meget svære" hunde

• Martin J
    mar 2017

#23   18. maj @Lene.
    Så fedt at du skriver hvad du skriver!

For det er også min erfaring.

I starten lå mine også forrest, (foran andre hunde racer), men over tid, så kan jeg kun misunde de der Schæfere, labrador's og toldere.

De er bare lidt skarpere end min (altså skarpere ud fra min definition af skarp).

• #24   18. maj Nu MÅ du altså holde op med at blande toldere ind i hundedebatter, Martin. Den slags står ved grænsen og så'n

PS. Tollere

• #26   18. maj Da jeg startede på hvalpehomd med Lego (dsg) fik jeg den første dag at vide, at den race var meget svær- faktisk umulig at lære at gå uden snor- den ville strejfe så snart den så sit snit til det.

• #27   18. maj far chi ejere hører man dog altid de er meget meget svære at gøre renlige.
    Tænker det handler oim dovenskab, der er nok ingen der vil syntes det er ok med en mastiff på 12 måneder der tisser inde

• #28   18. maj "Rottweileren vil i gennem den liv forsøge at overtage magten fra ejeren 3 gange. Derfor er det vigtig at være dominerende, og vise den hvem der bestemmer"

Og ifølge Pets 101 skal ildere løftes i nakken, og tørres over med en fugtig klud dagligt.....

• #29   18. maj Jeg læste engang en artikel (i politiken sågalt), hvor det blev påstået at Irsk Terrier var omtrent lige så lærenemme og lette at træne som en sæk kartofler
    Min logiske slutning efter at have trænet lydighed i mange år med netop den race er at kartofler er temmelig lærenemme

• #30   18. maj Jeg fik af vide den anden dag at FBer ikke kan svømme .. Men skal være ærlig at sige at jeg ikke liiiiige har tjekket op på det?!

• #31   18. maj det siges også at eb ikke kan svømme min kan godt

• #32   18. maj Nå, ja og da jeg stod med min lille 8 uger gamle Dobermann. Blev jeg af en velmenende mand, der ikke selv nogensinde har haft hund, om at jeg virkelig skulle sørge for ikke at provokere den så den bed. For sådan en bider nemlig til indtil den hører knoglerne blive knust
    Det er jo altid rart at få den slags advarsler i tide. Min første tanke var jo ikke at kalde hende for 'bonecrusher' Perle

• #33   18. maj Hahaha Mette!

• #34   18. maj Hun ser godt nok også farlig ud. Tænk at du turde have hende.

• #35   18. maj Shit- endnu et dyr som først slipper ved knuste knogler- troede kun det gjaldt grævlinge...

• #36   18. maj Naaaj naaj, da Dobere er åbenbart også kendt for at knuse knogler og ja, tænk at man turde tage den megafarlige hvalp med hjem. Den ser jo totalt lumsk og utilregnelig ud.....
    ... eller det...

• #37   18. maj Da mini var 5-6 mdr. Blev hun tit forvekslet med bober- sikkert ikke af hundekyndige og en enkelt spurgte mig hvordan jeg turde få sådan en samtidig med små børn- men hun så altså også virkelig farlig ud.

• #38   18. maj "Westier fælder ikke"
    - Hvem f... drysser SÅ hvide hår over det hele? Hva?
    (Okay, holder man en god trim, og passer pelsen godt, kan det mindskes men at sige skråsikkert at den ikke fælder)

"Westier er allergivenlige"
    - Og dét sælger folk dem så på, og så kan man kort efter se hvalpen til salg igen, fordi folk ikke overvejede at stikke næsen i forældredyrene og se om de reagerede.

Og i debatten om hvad køn hund man ville have var der mange sjove, især at hanhunde pisser op af alt, stikker af, ikke har kontakt til sine mennesker m.v.

• #39   18. maj Rollo, det er da nisserne der drysser hår rundt over det hele

• #40   19. maj Aaaah det er nisserne Dét forklarer en del!

Kommentér på:
Forkerte "facts"