{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Samler man op hér? {{forumTopicSubject}}

Hundene og jeg var i hundeskoven, og Fie satte sig på en græsplæne ved rostadionet og lavede et par nydelige pølser - som jeg samlede op.
Ejeren af en kær blanding, Fie lige havde leget med, kiggede undrende på mig og spurgte så: "Samler man op hér?"
Han fortsatte med, at åh man skal jo samle op hist og her og allevegne, men I en HUNDESKOV behøver man vel ikke - og her ved søen er der jo alligevel en masse andelort og så'n.
Jeg forklarede, hvorfor jeg samlede op - og så snakkede vi ellers om vores dejlige hunde

Men der er laaaaaaaaang vej igen mht. opsamlingskulturen

PS. Dette er ikke en forargelsestråd. Det er bare en tråd til små fremsommelige ting, man kan undres over.

- Og for faen et vidunderligt vejr i dag

Kommentarer på:  Samler man op hér?
  • #1   18. maj Indrømmet, jeg samler ikke op i hundeskoven....

• #2   18. maj I vores hundeskov samler folk kun op, hvis der besørges på stierne eller i hundelegeområderne, ikke hvis der besørges hvor der ikke færdes nogen.

Efter der ikke længere er skraldespande er det at foretrække frem for, at der ligger lorteposer, hvor skraldespanden plejede at være ...

• #3   18. maj Jeg gør det selvfølgelig hvis hundene skider på stierne.
    Men mine går 9/10 gange ud til siden

• #4   18. maj Jeg ville som dig, samle op hvor andre færdes.
    Hvis det er udenfor stien, i skoven hvor andre ikke går så nej, så samler jeg ikke op. Men de stykker græs netop der, hvor der ofte er stævne og andre mennesker så ser jeg det som en selvfølge at man samler op... der står endda en skraldespand lige ved

Men som så mange andre gange, hvad der er logik for nogle, er totalt volapyk for andre

• #5   18. maj Jeg samler op alle steder hvor jeg ser han besørger. Visse steder er jeg meget bevidst folk ikke er i fare for at træde i det eller lignende. Men det er stadig en smittefare for andres hunde hvis min skulle fejle noget eller have raget en form for parasit til sig..

• #6   18. maj Jeg færdes godt nok ikke i hundeskove, men jeg samler altid op efter mine hunde - ved stranden hvor de render frit, og i skoven - og jo det er nogle gange skide ( ) træls at slæbe rundt på pølleposer mv eller ha' det med hjem i bilen, fordi skraldespande ikke er noget der er særlig mange steder åbenbart, men so be it.

Synes det er træls med alle de pøller overalt!

• #7   18. maj Jeg synes da at man burde samle op i speciel en hundeskov, hvor der færdes så mange hunde.
    Des flere høm hømmer der ligger, des større er smittefaren.

• #8   18. maj Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er i hundeskove da jeg ikke kommer der.
    Men jeg samler ikke op hvor jeg bor. Jeg bor ude på landet og hundene går ned i grøften.

• #9   18. maj Vi er blevet spurgt om det samme - i samme skov!

• #10   18. maj Hvis mine hunde går ind i krat og skider, må jeg erkende, at jeg ikke samler op. Men på og lige ved stier, på græsplæner og andre steder, hvor folk færdes, samler jeg altid op.
    Min undren gik også på, at JA - det er en hundeskov, men det er altså også et rostadion og generelt et sted, hvor bunker af ikke hundemennesker kommer og nyder søen, plænerne og naturen, sååååååååå jeg snakkede lidt om, at det er så vigtigt for os hundeejere at gøre vores bedste for ikke at blive upopulære - ikke at gøre, at nogen en dag lukker af for dette skønne friløbsområde, hvilket næsten med garanti vil ske, hvis fx roerne skal vade rundt i hundelorte.

• #11   18. maj He he, Cujo

• #12   18. maj Det er noget frygteligt svineri med alle de hundelorte alle vegne .... så hvad enten det er i en hundeskov ... alm. skov ... stier... grøfter ... kørebaner ... strande ... søer... fortove .. o.s.v.... er det vel naturligt at samle op efter sin hund.
    Både af hensyn til andre mennesker og hundesygdomme.
    Og hvad er det , der er så slemt , at skulle bære en pose med en lort i ... med hjem til sig selv og smide den ud der ???

DIN hund ... DIN lort. ... BUM ...

• #13   18. maj Der bliver hurtigt ulækkert i en hundeskov hvis ingen samler op, især langs stierne.

• #14   18. maj Hundeskov og hundeskov - regner med at det er Bagsværd Sø, som der tales om. Det er altså et fælles rekreativt område, hvor det er tilladt at have hunde fri, hvis man har kontrol over dem og skoven er selvfølgelig ikke indhegnet. Der er lavet mountainbikestier, der er motionsstier, borde, bænke, gril- og bålpladser. Tilskuertribune til det internationale rostadion, og en masse arrangementer af forskellig art.
    Selvfølgelig skal man samle op, området er skønt, et af vores yndlingssteder, og det ville da være ærgerligt hvis dette og andre lign. steder, hvor man kan færdes med familie og hund sammen forsvinder, fordi hundeejere ikke kan opføre sig ordentligt.

• #15   18. maj I hundeskoven her i byen er der skiltet med at man kun behøver samle op ved stierne.

Jeg ville heller ikke rende efter hunden ind i et krat for at samle op

• #16   18. maj Jeg HADER at træde i hundelorte!
    ... så derfor samler jeg altid op om det er fritløbsområder, stranden, fortovet eller indhegnede hundegårde/-skove.

Det er dog på ingen måde kotume herude på Amager, og jeg er sågar blevet stoppet af dame, som lige ville rose mig for at samle op

• #17   18. maj Kom lige i tanke om en søndag hvor vi vidste der ikke var mange i gågaden , så vi tog Shorty med en tur derned (mest pga pokemon jagt) Shorty laver ALDRIG stort på asfalt/fortov , græsset skal helst kille lidt bagi Så havde ikke taget nogen pose med - Og ja så gætter I jo nok hvad der så skete ?

Præcis !! Han satte sig midt på gågaden og lavede en stor "overraskelse" . Hmm ! Ja så måtte vi jo lade den ligge , ned i Føtex og hente en rulle poser , og tilbage og samle op .

• #19   18. maj Det gør de også i skoven (altså sneglene og ræven), Lens, men hvad hjælper det, når folk når at træde i det i løbet af dagen...

• #21   19. maj Jeg er helt enig, Kirsten (#14). Derfor undrede det mig også meget, at manden spurgte. Har du i øvrigt været til Berner-træf ved den store parkeringsplads? Jeg har nemlig et par gange mødt en stor gruppe Bernerfolk her
    I går mødte jeg bare en masse børn, hvis lærer blev sur over, at de glemte deres opgaver, fordi de ville kæle hunde

• #22   19. maj Vi er også ofte stødt på en berner-gruppe på den store parkeringsplads.
    Hold da op der er liv og glade dage.

• #23   19. maj Ja, sneglene fjerner hundelorten. Og bringer evt. smitte med f.eks. hjerte/lungeorm videre rundt på græs, grene, hundens legetøj i haven osv. Så jeg fjerner pøllerne om de så laves i krat, på stier eller i grøfterne. Og synes faktisk det er trist hvis min hund skal blive dødssyg fordi nogen ikke samler op efter deres hund.
    Jeg har i øvrigt indrettet en taske som pølletaske. Der "gemmer" jeg pølleposerne til vi kommer hjem til skraldespanden.

• #24   19. maj Der er helt fast Berner-gåtur hver lørdag kl. 10, det har stået på i mange, mange år. Typisk kommer der måske 10-12-15 bernere, men vi har været oppe på over 30 ind imellem, så er der gang i den.

Vi bor jo temmelig langt derfra, men er da jævnligt derinde, det er rigtig hyggeligt.

• #25   19. maj Man skal også helst vaske græsset der, hvor hunden har skidt, Vibeke

Spøg tilside. Jeg forstår godt din tanke, men jeg tror altså ikke at fjernelse af enhver lort i ethvert krat forhindrer spredningen af de s...... orm.

• #26   19. maj Altså JEG har da i hvert fald en gang vasket græsset men det var så efter en omgang splatmave, som meget ureglementeret og akut måtte ordnes nede i den fælles baggård. Så gælder det altså om at slette alle spor

• #27   19. maj Ti stjerner til dig, Camilla

• #28   20. maj Jeg samler ikke op på enge, der højst bliver slået 1-2 gange om året, eller i skove hvor der er tæt underskov.
    Hvis ikke jeg ligefrem står og glor ned på Silke i gerningsøjeblikket, så kan jeg altså ikke finde hendes lort, når hun er færdig. De er små, faste og brune. Og de falder til bunds i krat og højt græs/ukrudt.

På stier og på steder, hvor græsset bliver slået jævnligt, samler jeg selvfølgelig op. Lortene er så fine og faste, så det er slet ikke noget problem at fjerne dem, hvis de ligger et let tilgængeligt sted hvor de kan genere andre.

Kommentér på:
Samler man op hér?