{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.250 visninger | Oprettet:

Christian  M
Christian M
Tilmeldt:
30. apr 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Køb af fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen . Min kæreste og jeg har været ude og se på en hvalp i går , det var stamtavle på og det hele , men så kommer hun ind med denne kontrakt ? Kan det overhovedet være bindende ? Og hvad siger i til det
?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af fransk bulldog
  • Christian  M
    Christian M Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   20. maj 2017 Er det normalt at sælger laver en kontrakt, hvor personens fralægger sig alt ansvar?

  • #3   20. maj 2017 Hvilken stamtavle er der på hvalpen?

    Jeg vil sige, at den vel er bindende hvis man skriver under. Er man uenig, finder man en anden opdrætter smiley


  • #4   20. maj 2017 Jeg ville ALDRIG gå med til det der!!!

    I er klar over, hvor meget racen døjer med af sygdom?


  • Christian  M
    Christian M Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   20. maj 2017 Stamtavle er fra FCI

  • #7   20. maj 2017 Lyder som en staff-opdrætter der fraskriver sig alle hudproblemer når de parre blå/blå

  • #9   20. maj 2017 I vil købe en fransk, og da racen er meget syg tænker jeg I ved, hvad I går ind til.

    Den avler der lyder helt tosset, og det gør den kontrakt også.


  • #10   20. maj 2017 Aldrig i livet om jeg ville skrive under på den kontrakt.

    Tænk sig, at opdrætteren forsøger at fraskrive sig ansvar for racens helbredsproblemer - så kan vedkommende opdrætte sig gul og blå uden tanke for racens sundhed...

    Nix bix. DKK standardkontrakt som minimum....

    Og eftersom det der giver mig tanken om at Cherry eye er almindeligt i vedkommendes opdræt, ville jeg finde et andet sted.


  • #11   20. maj 2017 Og fandme om opdrætter skal kontaktes før dyrlæge - hvad er det dog for noget??

  • #12   20. maj 2017 Ja lige når man tror at Bulldogsavlere ikke kan blive mere tosset, så overrasker de alligevel en.

    Men med en race, som ALLE bare må eje, så ser det nemt ud... folk køber dem jo.. helt ukritisk.. og fyldt med fejl og sygdom.. for sådan skal de jo være... de er dovne.. ja for sådan er racen.. de snorker for det gør racen... osv osv... og det er bare helt normalt... så tosset!


  • #15   20. maj 2017 Kan man få at vide hvor i har fundet denne opdrætter/hvalp, her mener jeg f.eks. Her på HG, Den blå avis, Gul og gratis osv. det plejer i mine øjne at fortælle lidt mere om sælger end det "dårlige" vi har hørt indtil nu.

  • #16   20. maj 2017 Er det ved alvorlige medfødte arvelige sygdomme, at opdrætter skal kontaktes straks og inden hunden behandles hos dyrlægen? Det der punktum er VILDT forstyrrende og ødelægger meningen med begge sætninger, så jeg faktisk ikke helt kan finde ud af, hvad der tilhører hvad.

    Men som de andre siger ville jeg heller ikke skrive under på det dér. Det lyder som en opdrætter, der gerne vil tysse sygdommene lidt ned og så kan avle videre på det samme..?


  • #17   20. maj 2017 Jeg er nysgerrig på, hvilken opdrætter der er tale om :).
    Modtager gerne en pb herom


  • #19   20. maj 2017 Det er jo ok, at avler vil kontaktes ved sygdom ... avler kan jo vide mere om racerelaterede sygdom osv... men jeg gad ikke have hvalp fra samme sted.. og jeg ville have erstatning for Cherry eyes..

  • #20   20. maj 2017 Hvis min hund kommer til dyrlæge, bliver undersøgt og der findes en lidelse, der er smertefuld, så skal den sættes i behandling med det samme uanset om den er arvelig eller ej.

    Jeg ville aldrig gå med til det der.


  • #22   20. maj 2017 Jeg ville finde hvalp et andet sted - den kontrakt der, ville jeg ikke skrive under på.

    Hvis jeg køber hvalp hos en DKK-opdrætter, så ville jeg forvente at få en DKK-kontrakt evt. med tillægskontrakt, ikke sådan en hjemmeskrevet (på dårligt dansk endda) seddel med noget værre roderi på.

    Ang. hvis hvalpen skulle være så syg, at den må aflives, og man så kun kan få erstatningshvalp, ikke penge, så er dette faktisk ikke gyldigt - køber man hos en registreret opdrætter, er der tale om et forbrugerkøb og så kan køber aldrig stilles dårligere end købeloven. Dvs. at hvis varen fejler noget og sælger ikek kan udbedre fejlen eller tilbyde en tilsvarende vare (og en hund er nu engang ikke bare en hund - du kan ikke få en magen til), så kan du som køber altså sige nej til erstatningshvalp og kræve at få pengene istedet (det har der været sager om).
    Opdrætter kan heller ikke fraskrive sig ansvar for arvelige sygdomme, for også dette ville være at stille køber dårligere end købeloven.

    MEN jeg mener så også, at skriver man under på noget, så skal man overholde det (og leve med konsekvenserne). Hvis ikke man vil det, så skal man lade være at skrive under og altså finde hund et andet sted.

    Og selvom krav i en kontrakt evt. ikke er juridisk gyldige, så viser de jo opdrætters standpunkt og skulle hunden vise sig at være syg, kan du derfor godt gå ud fra at det vil blive en kamp at få noget som helst fra opdrætter.

    Så igen: Find en anden og bedre opdrætter.


  • #24   20. maj 2017 Lens -det er det jo så ikke, for køber kan aldrig stilles dårligere end købeloven, når der er tale om forbrugerkøb.
    Men sådan rent moralsk bør man vel aldrig skrive under på noget, som man på forhånd ved, man ikke vil overholde, eller som man vil irriteres over at skulle overholde.


  • #25   20. maj 2017 Den der kontrakt stiller køber dårligere end købeloven, og det må man ikke.

  • #26   20. maj 2017 Michelle. Det kan man altså godt hvis man skrive under på sådan en kontrakt, for i så fald er hunden/bilen what ever, købt beset og så fanger bordet, med mindre man kommer op på et meget højere beløb end der er tale om her. Selv om prisen ikke er nævnt. Jeg har stået i sådan en situation og forbruger /ombudsmanden sagde at jeg havde dumme mig så de kunne desv. ikke hjælpe da beløbet var for lavt. Ikke at jeg syntes det var lavt, det var 18.000kr lige ud af vinduet.. Men OK af skade bliver man klog/ere. smiley

  • #29   20. maj 2017 Anita -jeg kender ikke omstændighederne for dit køb, men ved forbrugerkøb (der er forskel på privat handel og forbrugerkøb) må køber ganske enkelt ikke stilles ringere end købeloven. Hvis dette alligevel sker er det ikke juridisk gyldigt. Købt som beset er altså ikke længere gangbart (igen, ved forbrugerkøb -ved private handler kan man lave alle de aftaler man lyster, uanset hvordan det stiller køber i forhold til købeloven).

  • #30   20. maj 2017 Isabelle -men så har sælger været bevidst om det trods alt. Ikke desto mindre er det jo meget heldigt at opdrætter har været en fornuftig en af slagsen, ellers kunne det vel have givet problemer. Omend jeg faktisk er lidt i tvivl om et udstillingskrav vil være gyldigt -er der ikke regler for, hvor meget en sælger kan bestemme over en vare han/hun har solgt? Det må i da have haft noget om på opdrætteruddannelsen?

  • #31   20. maj 2017 Hvis man som opdrætter kan finde på at strikke sådan en kontrakt sammen, hvad kan man så ellers finde på?
    Der ringer alarm klokkerne altså hos mig...

    Hvis det var mig, ville jeg hellere bruge lidt tid på at finde en opdrætter som er åben og ærlig omkring evt fejl og sygdomme hos racen og ikke mindst i eget opdræt og den parring de har lavet. En opdrætter som gerne råder og vejleder.
    En opdrætter som det mindste har en kontrakt fra DKK og som ikke får dig til at føle at du allerede inden du får hvalpen hjem, er stillet dårligt.
    Mave fornemmelsen skal være rigtig - og tvivler du på kontrakten, så har du allerede svaret.


  • #33   20. maj 2017 #28 Her lillemor smiley

    Hunden skal sygeforsikres i et godkendt dansk forsikringsselskab i minimum dens første to leve år. Opdrætter dækker ikke cherry eyes. Ved alvorlige medfødte arvelige sygdomme. Skal opdrætter kontaktes straks og inden hunden evt. behandles hos dyretæge. Ved alvorlige arvelige sygdomme indenfor hundens første to leveår kan der maksimalt blive tilbagebetalt halvdelen af købesummen, alt efter hvilke forhold der gør sig gældende. I tilfælde af at hunden dør inden for dens første to leveår af arveligt betinget sygdomme kan køber gøre krav på kompensation. Kompensation er en ny hvalp af samme køn som den afdøde. Køber kan gøre krav på en tredje del af købsbeløb, hvis hundens testikler ikke falder på plads inden udgangen af hunden første leveår.

    ( fra "billede til tekst program" så der kan være fejl)


  • #34   20. maj 2017 Find en race som er sundere, og hvor 99% af opdrætterne ikke er mega suspekte.....

  • #35   20. maj 2017 Jeg læser en opdrætter der forsøger at sno sig uden om og nej, jeg ville ikke skrive under.

  • #36   20. maj 2017 Den kontrakt er ikke lovlig. De stiller dig dårligere end købeloven og det må de ikke. De har sat et maks beløb på hvad de vil dække og det kan de ikke. Er hunden møg syg kan de risikere at skulle dække op til hvalpene købesum.

    Er det en DKK stambogsført hvalp bør du sende info til DKK - sådan en opdrætter skal rettes ind eller ud i min optik!

    Grunden til de kræver sygesikring er så skal denne dække før deres forsikring tar resten.

    Nej løb endelig skrigende væk derfra da.


  • #37   20. maj 2017 Og at du skal kontakte opdrætter inden behandling - det kan jo være decideret dyreplageri! Eller i end i være fald resulterer i et styk død hund...

  • #41   20. maj 2017 købeloven gælder også ved hunde, så nej de kan ikke bare fralægge sig ansvaret

  • #42   20. maj 2017 Jeg studser over stambogen kaldes Fci..
    Jeg ville gerne vide om opdrætteren har sagt dette eller om denne har nævnt DKK.
    Hvis de blot har sagt fci, ville jeg blive nervøs ved om det er importhundehvalpe fra et eller andet kummerligt sted.. En dansk født hvalp kan kun være i fci, hvis den er stambogsført via DKK.


  • #45   20. maj 2017 Der er jo F.C.I og FCI..

    Man kunne frygte, det var en sammenblanding af de to, det handler om...


  • #46   21. maj 2017 CH - hvad er F.C.I?

  • #48   21. maj 2017 Mig bekendt var det da DHL der var under f.c.i. og ikke DRU. Og så mindes jeg da i øvrigt at f.c.i. faktisk endte med at efterleve den dom der faldt så de nu ikke længere hedder f.c.i.

  • #50   21. maj 2017 Pia -det er da ikke ligemeget om det er den ene eller anden klub. At man ikke bryder sig om en klub/ikke selv vil være med i en klub, betyder jo ikke, at de gør noget forkert. Hvis klubben derimod er medlem af en klub, der plagierer en anerkendt klub og i øvrigt (i første omgang) nægtede at rette sig efter en dom om at lade være, så er klubben pludseligt noget mere problematisk. Så nej, jeg synes ikke, det er ligemeget.

    Og nu VED vi jo altså ikke, at denne hund er fra den klub -det kan altså sagtens være en DKK-opdrætter, der laver sådan et stunt. De dårlige og umoralske DKK-opdrættere findes også. At man kalder det en FCI-tavle, betyder ikke, at det så ikke er DKK. Dels ved vi ikke om det er opdrætter eller TS, der kalder den det, og dels er det altså ikke så usædavnligt at sige FCI-tavle fremfor "tavle fra en klub under FCI".

    SÅ jeg savner lidt at TS kommer på banen, istedet for, at folk sidder og spekulerer. Jeg ville, uanset hvor hunden har tavle, ikke købe den. Men det er så nemt at sidde og sige, at det garanteret ikke er DKK. Det kan det altså sagtens være.


  • #51   21. maj 2017 Der er flere ting i den kontrakt der ikke er gyldig. Du skriver at der er fci tavle på ergo må hvalpen være importeret, hvis det ikke er DKK. Hvorfor overhovedet støtte hunde handel?

    Når det kommer til kontrakten, så kan sælger aldrig stille køber dårligere end købeloven. De kan ikke vælge for jer at i skal have en ny hvalp ved ophævelse af handel, det er udelukkende køber der bestemmer dét.
    At man skal kontakte sælger inden behandling er rimeligt nok, da de har krav på at tilbyde behandling i stedet for erstatning.
    Uanset hvad kan de ikke fraskrive sig ansvaret til at skulle erstatte og de kan heller ikke bestemme hvor meget der skal betales.


  • #52   21. maj 2017 Dru er under uci mig bekendt

  • #54   21. maj 2017 Almindelig kendt og almindelig kendt.

    Jeg tror gennemsnitsdanskeren ikke aner hvad FCI er...


  • #55   21. maj 2017 Pia -nu ved du jo så heller ikke, om det er opdrætter, der har sagt, at hunden har FCI-bog. Det kan lige så vel være TS, der har udtrykt sig sådan.

    Og når man beskylder en klub for plagiat, så er man dælme da som minimum nødt til at beskylde den rigtige klub. Jeg gætter på, at du ville beklage dig, hvis jeg sagde at hundehandler xxx var DKK-opdrætter, hvis vedkommende i virkeligheden var i DRU, og så bare fastholdt dette med et "ja det var da i hvert fald en af de der kennelklubber, så det er da ligemeget".

    Jeg forsvarer på ingen måde denne opdrætter. JEG ville ikke købe der. Og det er da meget muligt at der er tale om importhvalpe fra en eller anden hvalpefabrik, og at de sælges med en fake-tavle. Men det kan lige så vel være, at det ikke er tilfældet. Søg en gang bare herinde, og du vil se, at ordet "FCI-tavle" er ganske hyppigt brugt, OGSÅ af DKK-folk.


Kommentér på:
Køb af fransk bulldog

Annonce