{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Forskellen på dværgpuddel og bichon frisé? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil høre hvilke forskelle der er på de to racer?

Er der en der er "lettere" end den anden?

En der har brug for mere motion/mentalstimulering?

Hvilken er bedst at anbefale en ældre?

Kom endelig med al mulig info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på dværgpuddel og bichon frisé?
  • #2   21. maj 2017 Begge racer er gode pensionist racer.
    Frise er mere selskabshund og der med mindre træningsmimdet og mere rolig og laid back. Uden dog at den er helt kedelig og intet Giddende.
    Pelsmæssigt er der mere struktur i pudlens pels. Især hvis man vælger en farvet. En hvid pels er bare lidt mere vanskelig at holde pæn.
    I forhold til klip så kan man få undervisning af opdrætteren i at gøre det selv - og det bør man i min optik. Alternativ er det hundefrisør. Eller hvis opdrætter en flink så vil denne måske også gøre det for en mod en mindre betaling end frisøren.


  • #3   21. maj 2017 Nu har jeg selv en dværgpudel og med hende jeg har, skal der bare ske noget smiley
    Hun er meget aktiv og vild efter at lærer- specielt det første år har hun været noget af en mundfuld!
    Nu er hun 1 år og 8 mdr og der er kommet mere ro på nu smiley
    Nu kender jeg kun bichon friseen fra dem jeg har mødt og besøgt (overvejde også denne race da jeg kiggede efter hund) og mit overordnede indtryk er at den er væsentligt mere laid back og easy going end pudlen er smiley
    Derfor ville jeg umiddelbart anbefale en ældre friseen frem for dværgpudlen medmindre det er en pudel der har et par år på bagen smiley
    Super søde og rare hundracer begge to smiley


  • #4   21. maj 2017 Super, mange tak for jeres svar. smiley

Kommentér på:
Forskellen på dværgpuddel og bichon frisé?

Annonce