{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Anti-gø halsbånd / Alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Det er sådan at jeg har min shar-pei blanding på 3 år.

Vi boede på en gård før og havde RIGTIG mange problemer med at ha ham alene hjemme han gøede og smadret ALT! Og det ændrede sig aldrig, jeg havde en adfærds konsulent ude, men synes ikke rigtig det gav pote, da jeg bare fik det samme af vide, som af alle andre... vi blev desværre nødsaget til at flytte i en lejlighed, her tænkte jeg det først ville gå helt galt! Men tvært imod stoppede han helt. Men her ca et år måske lidt mere efter, er han startet igen. Han sætter sig bare foran døren og skriger/hyler som en ulv, og naboerne klager selfølgelig han ødelægger dog ikke noget. da der skal bygges om, er vi desværre nødt til at flytte igen, men først her om næsten to måneder.

Men mit spørgsmål er så bare, kunne et anti-gø halsbånd være en løsning? Hvad er jeres erfaring med det? Enten den med lyd/vibration eller luft/vand/citrus eller andre alternativer?

Jeg er virkelig på bar bund nu!
Min mor mener ikke vi kan beholde ham hvis der ikke findes en løsning, at finde et nyt hjem til ham er bare ikke en mulighed for mig overhovedet!..

Jeg ved der er delte meninger om det, men prøv at hold tonen pæn, vi vil jo alle kun det bedste for vores fire benede venner! smiley

Han er forresten en ikke kastreret han hund, kan det have nogen betydning? For hans adfærd..

-Lisette.


Kommentarer på:  Anti-gø halsbånd / Alene hjemme?
  • #2   21. maj 2017 Enig med Isabelle. Et anti-gø-halsbånd er symptombehandling. I skal arbejde med årsagen som nok er separationsangst. Start forfra med alene-hjemme træning.

  • #4   21. maj 2017 Umiddelbart synes jeg det er lidt svært at sige hvad det er der gøre det.. for hvis han blir bange når vi tager hjemme fra, undre mig det bare at de er gået så godt med ham i et år hvor han hverken har sagt noget eller ødelagt noget han ødelægger heller ikke noget nu, kun larmer. Men han sidder bare op af vores dør(ud til opgangen) og så hyler han bare.. smiley

  • #7   21. maj 2017 Hvad har i ellers prøvet at gøre ved problemet? Hvem har i haft ude?
    Det ville være skidesynd med et anti-gø halsbånd og især dem med citrus skulle vist være decideret skadelige rent fysisk. Jeres hund lærer bare, at der sker noget ubehageligt, hvis den gør - men det fjerner jo ikke årsagen på nogen måde. Tværtimod skaber det endnu mere ubehag/ulykke. Problemet er jo ikke som sådan, at jeres hund hyler, problemet er der på den ene eller anden måde er skabt seperationsangst.


  • #10   21. maj 2017 Lens, vil du sende den e-bog til mig også? den lyder meget spændende tkgd95@gmail.com smiley

  • camilla A
    camilla A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 19
    #12   21. maj 2017 Lens: Kan du også sende den til mig? Vil rigtig gerne læse den smiley
    Min mailadresse: camillaanders@gmail.com


Kommentér på:
Anti-gø halsbånd / Alene hjemme?

Annonce