{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennel hoste
  • #1   21. maj 2017 En hund med kennelhoste skal isoleres fra andre hunde i hele forløbet, dvs op mod 12 uger ca.
    Du bør holde dig væk, hvis der kommer en syg hund, eller allerbedst: appellere til ejers sunde fornuft, for det hun har gang i er dybt uansvarligt.


  • #2   21. maj 2017 Malene - huskierne: 1000 tak for dit svar...

  • #3   21. maj 2017 Det er uansvarligt som ejer af en hund med kennelhoste, bevidst at udsætte andre for risikoen for smitte.

    Man kunne jo vende den om, hvis hun vidste at hendes hund potentielt kunne blive syg ved at mødes med andre syge hunde - ville hun så gøre det?
    Af samme årsag bør hun ikke sætte andre i sådan en situation, uanset hvor meget eller hvor lidt hendes egen hund er plaget af sygdommen.


  • #5   21. maj 2017 Tak for jeres svar....
    Blev meget kloger og er 100 på vi holder os væk...


  • #7   22. maj 2017 Birgitta det er da noget vrøvl.
    Sygdommen virker ikke som en vaccination!
    Og selv når hunden er vaccineret kan man risikere at hunden bliver smittet.

    Jeg giver dig tilgengæld helt ret i ro og hvile


  • #9   22. maj 2017 Kennel hoste kan sidestilles med forkølelse, som man heller ikke danner antistoffer imod så man derved er immun resten af livet.

    Jeg har haft en hund som først blev vaccineret mod kennelhoste, fik kennel hoste ugen efter og igen året efter. Så JA det er noget vrøvl at de så ikke kan få kennelhoste igen! En hund der vel at mærke er sund, rask og ikke med nedsat immunforsvar.
    At din hund ikke har fået det siden, er da dejligt for dig, men beviser absolut ingenting og det er SLET ikke det samme som at hun nu er immun!


    Du har altså nogle sjove påstande nogle gange. Har du noget link der understøttet din teori, eller er det blot noget som du selv har brygget sammen, fordi du kun har oplevet det denne ene gang?


  • #10   22. maj 2017 Det giver heller ikke nogen mening at man anbefaler vaccination til hunde der gentagne gange har haft kennelhoste, hvis de efter din påstand jo derved er immune og ikke kan få det igen?

    Se fx her
    http://www.danske-dyreinternater.dk/kennelhoste

    Her står der heller ikke noget om din påstand
    https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/k/kennelhoste/

    Intet sted på nettet kan jeg finde noget somhelst som understøtter din påstand, så jeg glæder mig til at se hvilke beviser du kan diske på bordet smiley



  • #14   22. maj 2017 Men når det skulle være 'almen' viden, hvorfor kan man så INTET finde omkring at hunden skulle blive immun hvorfor kennelhoste, når hunden først har haft den?

    Vi mennesker bliver jo også ramt af både forkølelse og influenza flere gange, kroppen kan ofte selv helbrede sygdommen, men det betyder ikke at man ikke kan blive ramt igen. Nøjagtigt det samme gør sig gældende for kennel hoste. Som der også står skrevet flere steder, så kan ALLE hunde blive ramt, uanset race osv. Hunde der i forvejen har et nedsat immunforsvar er selvfølgelig mere udsat, det giver jo god mening.
    Men ingen steder står der noget som helst om at man er mere resistent overfor sygdommen, når man først har haft den. Det kan jeg slet ikke få til at give mening.

    Det svarer til at når man først har haft influenza én gang, så kan man ikke blive ramt igen. Det er jo ikke tilfældet.

    Kennel hoste er, ligesom forkølelse etc en eller flere virus - virus der udvikler sig og derfor er svære at forebygge. Man har udviklet vacciner, men selv med disse vacciner kan man blive smittet og få sygdommen.
    Det er ikke en sygdom som fx skoldkopper, som når man først har haft den én gang, så får man den ikke igen.

    Jeg forstår seriøst ikke hvor du får din 'almene' viden fra, men du bør opsøge viden andre steder smiley


  • #15   22. maj 2017 Birgitta man kan godt som menneske blive vaccineret mod forkølelse/influenza - men det betyder ikke at man ikke kan blive syg alligevel, der er bare en mindre risiko for at blive ramt.

    Ja det er sjovt at du linker til samme side... for der står intet omkring at sygdommen skulle virke som en forebyggende vaccination mod senere kennelhoste.

    Som en vis mand læser biblen? smiley jeg undres over hvad du får ud af samme tekst, mere har jeg vist ikke at sige


  • #16   22. maj 2017 Øøøh Birgitta -influenza bliver man heller ikke immun overfor. Problemet med influenza er jo, at det er en virus der muterer hurtigt, så den type influenza man havde sidste vinter er formentligt ikke den samme man vil få næste vinter. Derfor beskytter antistofferne fra den tidligere influenza altså kun, hvis du støder på den samme influenzavirus igen, den virker ikke mod nye typer (derfor udvikles også løbende influenzavacciner).

    Kennelhoste kan fint sidestilles med influenza - og det betyder netop at hunden IKKE er immun, blot fordi den har haft det en gang. Reiki har haft det to gange på et år og har så ikke haft det siden. Gaia har aldrig haft det i den tid jeg har haft hende og uden at kunne vide det med sikkerhed, tror jeg heller ikke, hun har haft det hos tidligere ejer.
    At din hund ikke har fået kennelhoste igen, skyldes altså enten at i har været helt enormt heldige kun at støde på den samme variant af kennelhostevirus, eller ganske enkelt at hun ikke har mødt nogen hunde, som har været i den fase af kennelhosten, hvor den smittede.


  • #18   22. maj 2017 Du har ret Birgitta - jeg tolkede det som at hunde blev immun, det var ikke noget du direkte skrev. At du først reagerer på det nu, undrer mig, men det er så en anden sag.

    Jeg er stadig ikke enig i at have haft sygdommen fungerer som en vaccine, med anti stoffer osv. Jeg kan stadig ikke finde det skrevet nogen steder på nettet heller, så hvor du har det fra, det ved jeg ikke.
    Det er nøjagtigt det samme med almen forkølelse hos mennesker, du står ikke bedre imod en forkølelse bare fordi du har været forkølet før... det hænger ikke sammen


  • #20   23. maj 2017 Du kan stadigvæk ikke sidestille sygdommen med en vaccine.
    Hverken hos mennesker eller hunde.

    Og ja man danner antistoffer mod den enkelte virus, men nu er det sådan at både forkølelse og kennel hoste er virus som muterer sig. Dvs næste gang du støder på den, virker de samme antistoffer ikke igen - hvilket også er derfor at alle er udsat. Af samme årsag virker vaccinen heller ikke 100%.


  • #22   24. maj 2017 Du skriver at sygdommen virker som en vaccine.
    Det er det jeg opponere imod.

    Medmindre du har et eller andet der kan understøtte din påstand, så kommer vi aldrig videre


  • #23   24. maj 2017 Ingen steder.. Hvis man selv har andre hunde er det noget andet.. Men man burde ikke bevidst mødes med andre..

    Hvis man bor i byen er det selvfølgelig svært, men så må man sige at end hund har kennelhoste (læste godt det ikke var din ;)) og hvis den normalt går fri, så tage den i snor


Kommentér på:
Kennel hoste

Annonce