{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Foder til schæferhvalp. {{forumTopicSubject}}

Om en uge kommer lille Benji hjem, som er en smuk, langhåret schæferhvalp. Men det er simpelthen en jungle at finde rundt i alt det hvalpefoder der findes... Derfor håber jeg på at høre fra andre med samme race, hvad pokker I fodrer/fodrede med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til schæferhvalp.
  • #3   24. maj 2017 Jeg ville fodre ham kornfrit, finde 2-3 forskellige typer foder, hvori der kun er en proteinkilde i hver. Schæfere kan have tendens til foderallergi, så hvalpefoder til store racer, et med fisk, et med lam og et med fjerkræ f.eks.. Jeg fodrer altid mine hunde med 5-6 forskellige slags foder af den bedste kvalitet. Så proteinkilderne er forskellige, og indholdet af, i bedste fald, ligegyldige fyldstoffer er minimalt.
    Kig på ham, og vær sikker på, at han er slank under opvæksten. At hans pels er blank og fin.


  • #4   24. maj 2017 Hvad siger opdrætter? Det er oftest dem der ved hvad der er godt til racen;)

  • #5   24. maj 2017 Snak med opdrætteren. Han/hun vil være den absolut bedste til at råde dig. Det vil være en stor fordel for vovse, at fortsætte på det foder, som den allerede er vant til. Hvis du efterfølgende vil skifte til andet foder, så gør det gradvist. Bland det nye og det gamle foder et stykke tid, så vovses mave ikke går i selvsving over en pludselig ændring af, hvad der bliver serveret.

  • #6   24. maj 2017 Et godt råd kan være at give ekstra c vitamin under opvæksten. Spørg opdrætter hvad denne fodre med og forsæt med dette til hvalpen er faldet til. Der efter kan du skifte til noget du synes hvis du ikke vil forsætte med opdrætterens valg.

  • #7   24. maj 2017 Nu er det jo langt fra sikkert at opdrætter/avler har kompetencer indenfor fodring ... bare en tanke. Måske vovsen er fra et hyggeopdræt, hvor det med fodring ikke har virket så vigtigt for opdrætter/avler?

    Min bjæfer er foderallergiker så det gav sig selv, da hun var 5 mdr. at tørkost ikke var en løsning for os.

    Hvis din vov er sund og rask er der masser af godt foder at vælge imellem, så jeg kan godt forstå det virker overvældende smiley

    Et råd er dog, at sikre, at hunden uanset hvad, spiser varieret smiley


  • #9   24. maj 2017 # 7
    Aldrig om jeg da ville købe hvalp et sted, hvor hvalpene ikke blev foderet ordentlig.


  • #10   24. maj 2017 Nu ved vi så heller ikke om det er sådan.

    Ved mig er der såå mange andre ting jeg prioriterer ved en opdrætter, end om de ved en masse om fodring af hunde generelt. Super bonus, hvis de gør det ... ikke sikkert deres råd er noget jeg personligt vil følge, eller en fodermåde jeg benytter ...

    Vi fodrer vel alle ud fra den individuelle hunds behov, og så ud fra hvad der bedst passer ind i vores dagligdag ...

    TS spørger ind til forskelligt foder, og personlige erfaringer, her skulle der så være kommet forskellige bud ... så TS har noget at sammenligne med ... hun kan så her evt. tage opdrætters erfaring med i overvejelserne.

    Min hund er råfodret (+ diverse) siden hun var 5 mdr. Det er ikke en metode som er for alle ... Derfor byder jeg ikke ind med mere, da jeg ikke kender til det forskellige tørkost på markedet, andet end, min hund kan ikke tåle det.


  • #11   25. maj 2017 De sidste tre hvalpe, jeg har haft, har fået Olivers hvalpefoder.

Kommentér på:
Foder til schæferhvalp.

Annonce