{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kloge hunde ??
  • #2   25. maj 2017 Haha det ser helt rigtigt ud herfra smiley

  • #4   25. maj 2017 Plads 68 til Lhasa'en.
    Det synes jeg nu ikke passer på min.

    Men det er jo igen det - er en hund klog fordi den udfører en kommando? Og hele den snak med at nogle racer/typer er lettere at træne/motivere og kan man så virkelig sammenligne dem med andre racer/typer? smiley


  • #6   25. maj 2017 Den undersøgelse viser ikke er realistisk billede af en hunds intelligens, tænker jeg.
    Den viser hvem der adlyder. Det er da overhovedet ikke det samme som at være klog.


  • #10   25. maj 2017 Jeg kom lige til at tænke på dette billede smiley

    profilbillede
  • #13   25. maj 2017 #11 hunde ligner deres ejer, just saying..

  • #15   25. maj 2017 Nu er jeg ikke vild med overskriften, de har givet den - måske fordi mine hunde ligger i gruppe 5 :p- men jeg kan godt nikke genkendende til, at de altså kun gider at sitte, når der er en god grund til det - og det er oftest når der er godbidder smiley så for mig at se handler det om motivation - de kan gøre samme kommando 1000 gange i træk, hvis der er lækre godbidder smiley

  • #16   25. maj 2017 Haha - maller og berner er åbenbart lige lette at lære en kommando *GG*

  • #17   25. maj 2017 Ja, det faldt jeg også over, det der med Berner og Maller smiley



  • #20   25. maj 2017 John: Det er sgu da dine schæfere som er for dumme smiley Chi er verdens klogeste race, de har trænet deres slave til at bære dem rundt. Hvor mange schæfere kunne gøre dem kunsten efter ? smiley

  • #21   26. maj 2017 For mig ligner det egentligt meget godt, min opfattelse af hunde til træning i klubben.

    Det er så tydeligt, at foreksempel top 10 hundene bare lærer ufatteligt meget hurtigere end foreksempel min egen hund.

    Min minder så lidt om en Berner, selvom af hvad jeg har læst mig frem til, så lærer en Berner langt hurtigere end min race gør. Det passer så også meget godt med min opfattelse. smiley

    Faktisk så tror jeg bare, at mit hjerte er faldet for hundenes svar på Sidney Lee.

    Min hund står i øvrigt beskrevet sådan her på købhund:

    "Den er måske lidt langsom i opfattelsen, men den er glad for at lære, og når indlæringen er på plads, glemmer den aldrig igen, hvad den har lært."


    Det med den aldrig glemmer, det er jeg så ikke helt enig i. smiley


  • #25   26. maj 2017 Havde jeg også sagt smiley

  • #29   26. maj 2017 @Lens.
    He he, han er bare pudsig den mand! smiley

    @Isabelle.
    Det er da ligemeget hvor skarp en hund, uanset hvad, så er selv en uintelligent mongol jo langt klogere end de de dumme bæster. smiley

    At foreksempel top 10 liste hundene er skarpe, det kan enhver vil næsten godt indrømme.

    Jeg ser det da som om:

    At hvis man ikke lige er den dygtigste hundeejer til træning i verden, så er det vigtigt at vælge en top 10 hund. For de hjælper jo nærmest en til succes. smiley

    Personligt har jeg da aldrig været imponeret af folk med en Border foreksempel. Den hund gør jo alt for sin ejer. Selv jeg kunne blive verdensmester i Agility... smiley


  • #30   26. maj 2017 Det er ca den største og mest udbredte fejlslutning omkring træning af hunde, du kommer med der, Martin.

    Du glemmer bagsiden ved en hund, der lærer nemt - den lærer også fejlene.
    Det forholder sig sådan, at det kræver en afsindig dygtig HF at få det til at virke maksimalt med en hund af den type.

    Border, malle eksempelvis.
    Mallen er håbløst fejlplaceret i den liste der..


  • #31   26. maj 2017 @CH.
    Naturligvis mener du det. smiley

    Faktum:

    Det nemmere at "lære de kloge hunde" avancerede øvelser end de lidt mindre. Ja de lærer også hvis træneren er en spade, men selv spader ændrer ikke på faktum.

    Det er logik for burhøns.


  • #33   26. maj 2017 Faktum: Du har noget at lære om hunde og træning, Martin.

    Det kan godt være det ser logisk ud på papiret, men når du står med rigtige hunde i hånden, så er virkeligheden en ganske anden.

    Hurtig indlæring er een ud af mange egenskaber sådan en hund har, og at administrere disse egenskaber kræver en hundefører, der ikke bare kan få hunden til at sætte sig efter fem gentagelser af sit...

    Misforståelsen er som sagt udbredt og ofte sagt af mennesker med de noget tungere og langt mindre driftige racer - og dermed af mennesker, der aldrig har haft en stærkt førbar, stærkt trænbar, stærkt driftig hund mellem hænderne.
    Det kræver en afsindig dygtig hundefører at få det hele til at virke....


  • #34   26. maj 2017 @Isabelle.
    Det er måske fordi I tænker på at vinde i diverse ting og sager tror jeg.

    Det er altså ikke raketvidenskab at lære en hund det elementære (sit, dæk, apport osv).

    Men helt ærligt, så vil jeg gerne se en verdensmester i lydighedstræning, lære en Grosser Sennenhund apport lige så hurtigt som han ville kunne lære det til en Schæfer.

    Lad mig bare sige det som det er.

    Der sker bare ikke!

    Enhver der færdes i klubber, hvor det elementæres læres, er det da bare så tydeligt hvilke hunde der skarpe. Skarp er for mig lig med nem at lære op.

    Beklager, men den tilgang i begge udstråler, ændrer altså ikke på faktum.


  • #35   26. maj 2017 @CH.

    Nu læste jeg lige dit indlæg, men mit svar dækkes af det jeg skrev til Isabelle. smiley


  • #36   26. maj 2017 Åhh.. din virkelighed er alles virkelighed og Martin tager bestemt ikke fejl...

    Det er ikke noget faktum, det er din holdning, Martin...

    Tag lige og skeln mellem disse to..



  • #37   26. maj 2017 Det er måske fordi I tænker på at vinde i diverse ting og sager tror jeg.

    Nej, det er ikke det, jeg tænker på. Overhovedet...



  • #38   26. maj 2017 @CH.
    Nedladende kommentar virker ikke på mig.

    Argumenter i mod det jeg skrev, og så vil jeg tage det til efterretning. smiley


  • #39   26. maj 2017 Årh, hold da op - du smider om dig med nedladende bemærkninger og så tåler du ikke, at man siger fra overfor dig?

    Forhold dig selv til argumenterne.

    Du fraregner fuldstændig alle andre egenskaber hos hundene end den lille del, der handler om helt tørt at lære den en kommando ved fem gentagelser.

    Det er en statisk målbar egenskab, der ikke siger en dyt om, hvor svær en hund er at træne og det er altså bare sådan, at de højdriftige hunde også er rasende krævende hunde i træning.

    Fejltagelsen laver mange, du er ikke den første. Men mange er da også blevet klogere, når de så skifter race og opdager, at de er gået fra asken over i ilden...


  • #40   26. maj 2017 Men det er et glimrende alibi...

    "Grunden til jeg ikke er verdensmester i agility er, at jeg har den her race, ikke fordi jeg er en dårlig hundefører... Havde jeg DEN race der, SÅ havde jeg vundet..."

    Ja ja... tro på det.


  • #42   26. maj 2017 Jinx, det er en afsindig god pointe.

    Det er aldeles relativt...





    profilbillede
  • #43   26. maj 2017 Ville ønske de brugte ordene "Disse racer er mest trænbare".... Trænbare og intelligens er ikke nødvendigvis det samme.

    Jesse er MEGET trænbar. I går løb hun direkte ind i muren på huset, fordi hun er et fjols, der ikke ser sig for... Jeg er ikke sikker på, hvor intelligent det er smiley

    Og når det er sagt... Jesse er det mest trænbare hund jeg har ejet... Samtidig er hun også den der har været sværest at træne for mig, for hun lærer det hele... Også alle fejlene.


  • #45   26. maj 2017 @CH.

    Jeg skiver da ikke nedladende? Men glem det, det er sådan du opfatter det, og så er det jo sådan det er for dig!

    Bor du i Jylland?

    For så har jeg en udfordring.

    Vi to mødes, og hvis du kan lære min hund apport, så skriver jeg ærligt og redeligt at du har ret her på HG altid og fremadrettet! :-D. Nøj, det ville være cool! smiley

    Ellers er jeg da ikke uenig med det du argumenterer for.

    Gu fanden er højdriftige hunde svære at eje. Øh, hvorfor tror du at jeg har en spade af en hund? Jo, for uanset hvor dårlig en hundetræner jeg er, så går det aldrig helt galt. smiley

    Testen her omhandler altså om at lære en hund øvelser (her defineret som IQ), og det er altså hvad jeg forholder mig til.

    Så er vi tilbage til mit påståede faktum.

    Det er nemmere at lære top 10 hunde avancerede øvelser end en "dummere hund".

    Måske er det bare min form for humor, du ikke lige helt kan følge, og det er et punkt hvor vi er forskellige, og skidt da med det...


  • #47   26. maj 2017 Personligt har jeg da aldrig været imponeret af folk med en Border foreksempel. Den hund gør jo alt for sin ejer. Selv jeg kunne blive verdensmester i Agility...

    ???

    Du forholder dig vist til lidt mere....


  • #48   26. maj 2017 Og ja - det andet er jo lige til at gå til.

    At jeg så ikke helt tror på resultatet af testen er en anden ting...

    Maller ligger ikke så langt nede, det ligger helt fast.


  • #51   26. maj 2017 @CH.

    Ok, så er vi tilbage til det med ens humor, og min er måske underlig, men nu får du lige et eksempel mere:

    Jeg vil hermed gerne indrømme og lad det endelig stå fast for alle på HG!

    Jeg bliver aldrig nogensinde verdensmester i Agility, selv med den klogeste hund i verden som selv kan trække ud i toilettet efter at have besørget! smiley


  • #55   26. maj 2017 Selvfølgelig kan en malle eller anden driftig race lære sit eller Apport hurtigere end en eller anden "tungnem" race.

    Der er ingen selvfølgelighed i det.
    Driftigheden kan være det, der udfordrer øvelsen og gør den virkelig svær.

    Og da især med en øvelse som apport, som jo indeholder en bunke delmomenter og en genstand, som også stimulerer hunden.





  • #56   26. maj 2017 @Lens.

    Jeg er ikke i tvivl om at CH er god til at træne hunde, omend han har jo valgt en af de nemme racer. smiley

    Undskyld CH, jeg kan bare ikke lade være. Men tro mig, det er er faktisk fordi jeg tror på det du skriver....

    @Lens
    Omkring det at lære min apport, så ja, det må altså komme an på en prøve.

    For det vil gå helt i mod Grossrens racebeskrivelse fandt jeg ud af en dag.

    Den skal løbe frem et par meter og så stopper den op.

    Det er min enorm god til! smiley


  • #57   26. maj 2017 Martin, MIT alibi er til gengæld fuldstændig, helt aldeles i orden.

    Jeg er slet ikke hundefører og hvis jeg var, var jeg en elendig en af slagsen smiley :D



  • #59   26. maj 2017 Tricket er at træne delmomenter, Martin smiley

    Baglænskædning er oplagt.


  • #60   26. maj 2017 Dame.... tsk...

    Hvis du så mig nu, ville du ikke sige dame smiley smiley


  • #61   26. maj 2017 @Minion.
    Tak, jeg ved ikke hvorfor jeg tror at CH er et alias for en mand. Måske skyldes det BS.. smiley

    @CH.
    Det beklager jeg meget!


  • #63   26. maj 2017 JA DA!

  • #64   26. maj 2017 Hov, med forkortelse BS merner jeg BS. Christiansen.

    Jeg vil helst ikke misforstås mere.. smiley


  • #65   26. maj 2017 DEN var feset ind, Martin - trods alt...

    Det hjælper faktisk lidt, at du putter en smiley ind, når du gasser smiley


  • #66   26. maj 2017 Jeg lærte da en cane corso en apportering .. faktisk 3 for den kunne både apportere på jord, over 1 meter flugtspring og over A-springet.

    Jeg må edderdylme være en kæk lille træner smiley


  • #68   26. maj 2017 Deva blev stillet til mentaltest sammen med en 4-5 eurasiere og virkede ved siden af dem som en manisk duracell-kanin på speed !!!!

    Så held og lykke med projektet .. hvis du gider smiley


  • #70   26. maj 2017 Alle hunde er dumme, næ KATTE! Se dér kan man tale om klogskab smiley smiley


    Drilledrillrdrille smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #71   29. maj 2017 Albus er ikke dum! Han er bare stædig! Det lille pus smiley

Kommentér på:
Kloge hunde ??

Annonce