{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

At opdrage på andres hunde {{forumTopicSubject}}

Kender I det der at man møder en ellers meget flink fyr på sin gåtur, som rigtig stolt fortæller om hvor mange hunde han har været med til at afrette, hvor asociale dobermann er, hvordan hunden skal kende sin plads i hierarkiet og være underdanig. Han fortæller gladeligt om sin ulovlige ambull-blanding som iøvrigt angreb min venindes mops (der var rimelig passiv og ikke tog kontakt) et par gange, fordi der jo er dobermann i den(helt sikkert derfor!). Han følger med os et par hundrede meter, hvor han fortsætter sin snak om hundeopdragelse og vi prøver pænt at tale udenom. Ordet "afrette" blev sagt rigtig mange gange!
Jeg går ved siden af ham. Han snakker om, at det er vigtig for ham at hans hunde ikke trækker, fordi han har diverse problemer i ryggen. Jeg siger "ja det skal selvfølgelig være rart, at gå tur med sin hund"
Pludselig trækker Enya lidt i snoren (fremad), hvilket ikke gjorde mig noget. Sørme om han så ikke stikker to fingre i siden på Enya?!?!!!!!!
Enya fløj tilbage og var ved at tackle mig pga. Chokket.

Hvad havde I gjort i sådan en situation?

PS. De øvrige 9 km var en god tur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At opdrage på andres hunde
  • #1   25. maj 2017 Jeg havde satme spurgt ham hvad fanden han bilder sig ind og bedt ham skride ad helvede til, ellers skulle jeg satme vise ham hvordan man afretter andre mennesker!
    ingen en finger på mine hunde!


  • #2   25. maj 2017 Ej hvad bilder han sig ind? Jeg håber at jeg havde givet ham ren besked. Han skal aldeles ikke begynde at afrette på min hund smiley

  • #3   25. maj 2017 Jeg var flippet fuldkommen skråt, hvis nogen gjorde det på min hund. Hvad fanden bilder idioten sig ind!

    Jeg beder generelt folk om at fise af, så snart de begynder på deres dominanssnak. Det er for ubehageligt at høre på.


  • #4   25. maj 2017 Jeg var flegnet fuldstændigt ud på ham og havde tabt sutten totalt...

  • #6   25. maj 2017 Jeg havde en nabo der synes at den fælles have vi havde, kun var hendes (vi havde udlejers ord for at selvfølgelig måtte vores hunde være i haven)
    men vi fik bare igennem haven og skulle ind, hun vander blomster og prøver diskret at sprøjte vand på trille.
    1 gang tænkte jeg det var tilfældigt, anden gang så tabte jeg småkagerne fuldstænsdig, kan kun sige hun måtte ind og skifte tøj!


  • #7   25. maj 2017 tastefejl er gratis smiley

  • #8   25. maj 2017 Jeg havde jordet et par fingre i siden på ham og afrettet ham meget upædagoisk!
    Det dér havde jeg dæleme ikke fundet mig i.


  • #9   25. maj 2017 Jeg var nok kommet til at prikke igen...
    Har hørt det er sådan man afretter mennesker.


  • #10   25. maj 2017 Jeg var gået helt i selvsving hvis det var min hund nogen havde gjort det ved smiley

  • #11   25. maj 2017 Jeg ville være blevet tosset.. for mig er det på linje med at slå hunden..

  • #12   25. maj 2017 Jeg havde stukket to fingre direkte i ribbenene på ham... Så kan han se, om han selv synes, det er sjovt. Havde desuden bedt ham om aldrig at nærme sig mig og min hund igen. Den slags skal bare overhovedet ikke finde sted og skal da SLET ikke udføres af fremmede.

  • #13   25. maj 2017 Jeg tog det stille og roligt, nok mest fordi jeg var chokeret og målløs. Han kunne da "bare" havde givet mig "råd" omkring træning i stedet for lige at demontere det ud af det blå...

    Jeg sagde "og det gør du så ikke igen. Jeg går ikke ind for de metoder"
    Han sagde "nå det må du undskylde" og mindes han sagde, at det havde han ikke lige tænkt over. Og så skulle han vidst til at vende om...

    Han gjorde det jo af god mening, men jeg var virkelig chokeret, især fordi Enya i forvejen er lidt skrøbelig over det, at få chok, og så kommer der lige en fremmede og gør hende ondt. smiley


  • #16   25. maj 2017 Jeg havde nok reageret som dig, tror jeg. Ville ønske at jeg turde blive rigtig vred og skælde ud, men jeg tror jeg ville blive for chokeret.

    Sikke en kæmpe idiot. Jeg har fået mange 'gode' råd om træning fra fremmede, men aldrig oplevet nogen, som lige selv ville demonstrere.


  • #19   25. maj 2017 Jeg var blevet en kælling.. hvad bilder han sig ind

  • #21   25. maj 2017 Lens, jeg synes det er en fair reaktion.

    Hvis hunden selv var løbet hen og hoppet op, og vedkommende f.eks var bange for hunde, så kunne det forståes.

    Men at lokke en andens hund hen og så straffe den for en adfærd hun selv beder den om, ej der var jeg dælme også blevet gal! smiley


  • #24   26. maj 2017 Jeg mødte engang en dame med en hvid schæfer, som kom hen til os og gerne ville snakke, hvilket var fint nok.
    På et tidspunkt greb hun fat om Bobos snude og åbenbart klemt til. Det fandt jeg bare først ud af bagefter, da hun gjorde det på sin egen hund og den pev smiley
    Aner stadig ikke hvad det handlede om, for ingen af hundene foretog sig noget særligt. Bobo sad f.eks. bare og kiggede og hendes egen stod vist bare.

    Bagefter skete der et eller andet, så hendes hund var ved nærmest at kvæle sig selv i kvælerhalsbåndet. Jeg husker ikke lige hvad, men måske hundene gav sig til at lege og hendes så fik viklet sig ind.
    Den stod i hvert fald bag ved hende og hev og sled i snoren i ren panik, fordi kæden var blevet så stram og hun reagerede overhovedet ikke, så til sidst skubbede jeg hunden tættere på hende, så kæden kunne blive løsnet, for jo mere hunden trækker bagud, jo værre bliver det jo.

    Meget mærkelig og ubehagelig dame og vi har heldigvis kun mødt dem en gang siden, denne gang uden hund. Men hvis det sker igen med hund, har vi nok ikke "tid" til at hilse.

    Udover den ene gang har jeg ikke mødt nogle, som gør noget ved ham, som jeg ikke vil have og den gang fik jeg ikke sagt noget, fordi jeg ikke vidste hvad hun havde gang i og helt ny hundeejer - i dag er jeg mere skrap på min hunds vegne og ville nok, på en rolig måde, få fortalt hende, at hun ikke skulle prøve at få min hund til at pive.


  • #26   26. maj 2017 Når man møder et menneske man ikke kan lide, så går man sin vej. Så undgår man situationer som denne.
    Jeg er efterhånden gået fra ret mange folk, både i hundeskove, og udenfor dem smiley

    Folk kigger underligt når man tager sin hund, og går væk fra dem. Men jeg er da bedøvende ligeglad. Min hund skal ikke udsættes for idioter, eller idioters hunde.


  • #27   26. maj 2017 What the fuck????

    Jeg forestiller mig, at jeg ville slynge nogle rigtig grimme gloser ud og give ham så stor en skideballe at han med sikkerhed forstod at det dér var TOTALT uacceptabelt. Min første lyst ville nok være at give ham en syngende lussing.
    Meen hvordan jeg ville reagere i virkeligheden, skulle sådan en situation opstå... det ved jeg simpelthen ikke smiley Jeg opfatter det som et overfald og enten ville jeg reagere som forstenet i chok, eller også ville jeg instinktivt reagere med at slå ud i selvforsvar. Det er ikke til at sige.
    Sikke en pisse ubehagelig oplevelse smiley smiley


  • #28   26. maj 2017 Til hans prestige snak om hvor dygtig han er havde jeg nok ytret at jeg er uenig. Hvis ikke Sally havde bedt ham om at fuck af, så havde jeg.

    Men som Natascha, så var jeg nok drejet om på hælene for længst smiley


  • #30   27. maj 2017 ved ikke hvordan jeg havde reageret. Men skal ikke opdrage på hunde man ikke kende. sådan et angreb ville have hylet min sensitive tæve helt ud af den, og min til tider reaktive hanhund ville blive bekræftet i at fremmede mænd er farlige, og vi kunne starte forfra i træningen.

Kommentér på:
At opdrage på andres hunde

Annonce