{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Min hund ændrer adfærd {{forumTopicSubject}}

Hej hg!

Min hund ændrer meget tydeligt adfærd, når hun er sammen med mig. Hun er min hund og det er mig, der træner hende.
Når hun er sammen med mig er hun ret meget en bitch over for vores anden hund. Ikke hele tiden, men når de for eksempel skal have med må jeg have min hund i bryggerset og kærestens hund i køkkenet. Hvis kærestens hund kommer for tæt på viser hun meget tydeligt tænder og hakker ud efter ham. Hun kan også finde på at være sådan når jeg lukker dem ud i haven, og når jeg henter dem i hundegård, vil hun ikke have at han er for tæt på lågen. En sjælden gang i mellem kan hun også være sådan hvis schæferen blander sig midt i en hyggestund mellem hende og jeg.
Hvis det for eksempel er min kæreste der fodrer kan begge hunde sidde klods op af hinanden uden problemer. Han oplever aldrig de samme ting som jeg. Bliver hun passet ude, er der heller ingen problemer.

Hvorfor ændrer hun så meget adfærd når hun er sammen med mig, og er der nogle af jeres hunde, der gør det samme?

Hun er generelt en meget sød og venlig hund og hende og schæferen har det godt sammen og hygger sig, der er bare nogle bestemte situationer hun ikke vil have ham i nærheden. Denne adfærd optræder ikke over for andre hunde. Der kan snildt komme en fremmed hund og hoppe op på skødet af mig uden min siger noget til det.

Kære hg, kan i forklare dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund ændrer adfærd
  • #2   28. maj 2017 Det kan min egen også finde på, og hun får ganske simpelt en røvfuld (enten bliver hun lukket i et andet rum eller også får hun decideret skæld ud, kommer an på situationen) for det hver gang, og så er det det.
    Jeg vil ikke se aggression af nogen art i eget hjem, længere er den ikke.

    Jeg ved godt, det er fordi, hun ser mig som en ressource, hun ikke er villig til at dele, men det er bare ikke hende, der bestemmer det. smiley


  • #3   28. maj 2017 Ja ok Lens, giver god mening. Men er det så ikke mærkeligt at hun ikke opfører sig sådan over for andre hunde?

    Er det egentlig uhensigtsmæssigt for hende, at hun er sådan? Altså vi kan fint løse det her, det er ikke noget der skaber problemer for os, men tænkte mere om det er stressende for hende? Bør jeg gøre noget for at ændre det?


  • #4   28. maj 2017 Ja ok A-S smiley ærligt så generer det mig ikke. Vi kan fint løse de situationer det opstår i, tænker mere om det er generende for hende smiley

  • #6   28. maj 2017 Ok Lens smiley det er også det vi gør - altså undgår situationerne smiley

  • #9   28. maj 2017 Hun er to, men ja det er hende smiley hvordan ville du træne det C F?

  • #10   28. maj 2017 TS: Det kommer nok også an på hvordan det udspiller sig. Min angriber (multi-kanøfler) gæstehunden, så gæstehunden ikke tør være i samme rum, det er bare ikke i orden. De er bedste venner hjemme hos ham, udenfor, og i alle andre situationer end hjemme hos mig, fordi min egen ikke vil dele.
    Undgå situationen.. Jo, men jeg synes ikke, det er fair, at jeg kan få min egen passet hos andre, og jeg så ikke kan passe andres hunde tilbage. Desuden er der grænser for, hvor meget jeg vil tilpasse mig efter min hunds luner.
    Jeg sørger naturligvis for at der ikke ligger mad el.lign. fremme, men jeg kan jo ikke rigtig fjerne mig selv som ressource smiley


  • #11   28. maj 2017 Lens ift. hvorfor det kun er schæferen hun reagerer på. Så tror jeg mere på det er fordi det er ham hun ser oftere snarere end "dårlig kemi" så at sige smiley altså at hun føler sig lidt for "godt tilpas" hvis man kan beskrive det sådan?
    Ligesom børn - de ved hvordan de skal opføre sig ude, men hjemme er de nogle tyraner. Haha smiley (det var en joke)


  • #12   28. maj 2017 A-S min hakker "bare" ud efter ham og så træder schæferen lidt tilbage. Nogle gange. Andre gange bliver han bare stående. Egentlig virker schæferen pænt kold i røven. Hvis han var menneske ville han garanteret tænke "så slap dog af kælling" smiley
    Kan godt forstå ift. pasning, men her er det jo som sagt kun mod schæferen hun gør det. Ikke andre hunde. Så det problem har vi heldigvis ikke smiley


Kommentér på:
Min hund ændrer adfærd

Annonce