{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Slut med kedeligt hundeliv {{forumTopicSubject}}

http://lokalavisen.dk/slut-med-et-kedeligt-hundeliv-hanne-opfinder-kunstig-intelligent-hundetraener-/Regionale-nyheder/20170607/artikler/706079943/1051

Faldt lige over den her artikel. Er egentligt ikke så begejstret for produktet, da jeg ikke selv ville bruge det. Men der skal da nok være nogle, som vil have glæde af det.

Men jeg blev meget begesjstret over, at hun havde fine whipper smiley Så helt "tosset" kan hun da ikke være smiley

Nogen der kender produktet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med kedeligt hundeliv
  • #1   8. jun 2017 Jeg kender ikke produktet, men har set nogle sjove videoer hun har lagt op i en whippetgruppe på FB, under afprøvning smiley

  • #3   8. jun 2017 Jeg kender ikke produktet, men jeg tror egentlig Atlas ville blive mere forvirret og stresset over sådan noget. Han ville ikke kunne forstå hvor træneren forsvandt hen, når det var ovre.

  • #4   8. jun 2017 Jeg er overrasket over, at det virker. I forsøg i hvert fald. Bodhi kan tydeligt høre forskel på, om det er en youtube video, der "gør" eller om det er en hund på gaden. Digitale vov får ingen reaktion.
    Men det ville de måske, hvis han fik en godbid hver gang han reagerede.

    Det er nok et nicheprodukt, når det er færdigt, tænker jeg. Jeg tvivler på, at de fleste hundeejere træner lydighed med deres hunde hver dag. Det er ikke min erfaring her fra lokalområdet. De tager et hvalpehold, smækker flexline på og satser på at den med alderen opfører sig pænere.

    De som træner, sætter tid af til det, tænker jeg. Om det er før eller efter arbejde og/eller små kommandoer i dagens løb. Det virker omstændigt først at skulle filme sig selv og så sætte fokuseret tid af til at lave træning, mens man er på arbejde. Det kræver nok ikke mindre fokus end hjemme.

    Og endelig skal man være helt sikker på at hunden faktisk også udfører kommandoerne rigtigt. Hvis sensorerne ikke er helt skarpe på registreringen, så belønner man måske en sløset handling.
    Og kommandoerne er begrænset til det, som ikke kræver positionering ift ejer eller omgivelser. Det kan ikke være mange?
    Men ok, det er jo heller ikke pointen.

    Som aktivering løser det nok problemet. Men hvis det er for at komme på forkant med træningen, så lyder det meget ambitiøst.


  • #5   8. jun 2017 Jeg tror sgu egentlig, at vores hunde nyder at kunne slappe af, når vi ikke er hjemme. De sover ihvertfald det meste af dagen, kun afbrudt af en smule leg. smiley

  • #6   8. jun 2017 Jeg tænker også at mine hunde nyder roen, når jeg er på job smiley De sover i hvertfald sødt, det meste af tiden smiley

  • #8   8. jun 2017 Nej, jeg læste forkert. Det skal foregå automatisk.
    Jeg fik vist blandet det sammen med, hvordan hun arbejder med prototypen lige nu.


  • #9   8. jun 2017 Jeg tænker at ens hunde vil blive overstimuleret af at blive trænet både under og efter menneskerne er på arbejde

  • #10   8. jun 2017 Jeg tænker, at kunde grundlaget nok skal findes blandt dem, der ikke gider træne, når de kommer hjem, men synes, at det er fint, at det kan ske, mens de selv er på arbejde.

  • #11   8. jun 2017 Jeg tænker også at det er sådan en lidt spøjs idé, for kundegrundlaget er nok temmeligt begrænset ?
    Jeg vil langt hellere have at mine hunde sover mens de er alene hjemme, så de kan være friske til jeg kommer hjem.


  • #12   9. jun 2017 Jeg kan simpelthen ikke se behovet for den?

    Hvis hunden ellers bliver aktiveret optimalt udenfor arbejdstiden, så har jeg svært ved at forestille mig, at nogen hunde har brug for ekstra aktivering, mens man er væk? Så jeg tænker også, at det må være til dem, der egentlig ikke gider at lave noget med hunden, når man kommer hjem. Og så skulle man sgu nok ikke have fået vovsen i første omgang. Virtuel træning kan næppe erstatte det uanset.


  • #13   9. jun 2017 Måske det vil tiltale en masse gadget "tosser" ? smiley

    Man må gå ud fra, at hun har været så fornuftig at undersøge, om der rent faktisk er et marked for produktet, inden hun sætter det i produktion ? Måske det vil være et hit i USA ? smiley


  • #14   9. jun 2017 Jeg kunne faktisk godt se det blive populært i USA. Rigtig mange har hunde på en helt anden måde end vi har, derovre.

    Derudover tænker jeg, at det mere er til ejerens egen dårlige samvittighed. Man har det dårligt over, at hunden er alene en hel dag, så derfor finder man sådan en løsning her, uden at tænke over, om hunden egentlig har behovet.


Kommentér på:
Slut med kedeligt hundeliv

Annonce