{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hvalpe hos Dyreværnet - Border Collie / labrador / New Foundlænder. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger på de sødeste små hvalpe, der sidder hos Dyreværnet, og venter på at fylde 8 uger, så de kan komme ud til deres nye familier.

Og så er det, jeg tænker... hvilke kriterier vælger man nye familier til den blanding efter? Der er godt nok langt fra den typiske BC-ejer til den typiske New Foundlænder-ejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe hos Dyreværnet - Border Collie / labrador / New Foundlænder.
  • #1   22. jun 2017 Umiddelbart tænker jeg, at de vurderer den enkelte hvalp. Men jeg ved det ikke.

  • #2   22. jun 2017 Da sønnen var frivillig ude i Rødovre blev de bedømt individuelt, men det kan self have ændret sig på de 2-3år det er siden han var derude.

  • #3   22. jun 2017 Det ser det også ud til, at de er blevet. Men den voksne hund, kan jo sagtens have en hel del egenskaber, som man ikke kan se, når man vurderer dem som 6-7-ugers smiley

  • #5   22. jun 2017 Det er selvfølgelig rigtigt, men hvad skulle de ellers gøre, tænker jeg?
    Det kunne også være, at de ligesom tog den efter "værste" faktor, og gav dem til hjem, som ville kunne klare en kæmpe BC.


  • #7   22. jun 2017 Jeg syntes virkelig det er useriøst og smager af penge i kassen, du skal møde op på en bestemt dag sammen med alle andre som måske er interessere, hvis du bliver "udvalgt" skal du tage hvalpen med hjem samme dag! Det er sku da useriøst så det batter.

  • #9   22. jun 2017 Bodil, det har jeg set, de gør andre gange også. Pivende useriøst, de sorterer da meget hurtigt størsteparten af seriøse køber fra på den måde.

    Men selvf. hurtigt og nemt for dem smiley


  • #10   22. jun 2017 Så vidt jeg husker så kommer folk og kigger og lægger en ansøgning, og så går de hjem igen, så bliver ansøgningerne gennemlæst og de nye ejer findes og de får så besked om de er "udvalgt" også aftales afhentningen af hunden. Det er ikke meget anderledes end at købe privat, her får du bare ikke hunden med hjem med det samme som man kan hos de fleste private. Så jeg kan ikke se det som useriøst.

  • #11   22. jun 2017 Anita, det er muligt, at det er normen, men der har været gange, hvor de har gjort som Bodil beskriver: Der er sat en time eller 2 af til at folk (hele familien) kan henvende sig og byde ind på hunden. De kan ikke kontakte Dyreværnet for information om hunden inden, og de skal tage den med sig med det samme. Da jeg så det, fremgik det meget tydeligt på deres hjemmeside.

  • #12   22. jun 2017 Hmm. Det har jeg aldrig hør om før, og heller ikke oplevet men det er så også en hel del år siden jeg fik hund derfra sidst smiley

  • #14   22. jun 2017 OMG. Ja OK DET er sku useriøst.

  • #16   22. jun 2017 Jeg sidder stadig og "tygger" på din info fra før, jeg er dybt rystet og har virkelig svært ved at fatte at de kan gøre det på den måde og samtidig sove godt om natten.. smiley smiley

  • #17   22. jun 2017 Ja, det virker som om, det er vigtigere at det går hurtigt med så lidt besvær som muligt, end at det er det rette hjem.

    Det er svært at forstå, at netop en foreningen som Dyreværnet, der ser så mange hunde, der må skifte hjem, ikke vægter at få det mest egnede hjem højere.


  • #18   22. jun 2017 Hold da op, ja, det er godt nok useriøst... Det er da en vildt underlig måde at køre det på?

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #23   22. jun 2017 Hold da op. Hvad med de obligatoriske fri-uger til lige at lære hvalpen at kende, renlighedstræne, alene hjemmetræne? Det lyder lidt som special dogs der anbefaler at man kun tager lørdag/søndag fri før man efterlader den nye hvalp en hel arbejdsdag!

  • #24   22. jun 2017 Præcis. Det er simpelthen en effektiv måde at sortere seriøse hjem fra.

  • #26   22. jun 2017 Tænk det kommer slet ikke bag på mig at dyreværnet kører tingene så useriøst smiley

  • #27   22. jun 2017 Bodil - lige såjeg forstår dig rigtigt ik. De to dyrenes beskyttelse holder interviews med egnede familier inden man får lov at møde hunden. De har ikke kom og klap en hund arrangementer.

  • #28   22. jun 2017 Jamen, Dyreværnet har da sandelig også et super kendskab til hver enkelt hvalp, hvis de får dem samme dag, de skal både informere om dem, og udvælge kommende hjem. smiley

  • #30   22. jun 2017 Som jeg forstår det kommer alle samtidig og klapper hvalpe, hele familien skal møde op, hvis man så syntes hvalpene er "søde" så bliver man "interviewet" og er man heldig får man en hvalp med hjem;(

  • #36   22. jun 2017 Bodil - på Fyns ringer man til internatet om en bestemt hund man har set på deres hjemmeside, bliver telefon interviewet, aftaler evt møde. Møde på internatet med snak osv. Og er det et muligt match møder familien hunden. Går tur med den. Den møder evt andre hunde i familien i forvejen. Og man aftaler afhentning ( evt. Med det samme) hvis køber stadig er interesseret.

    Det synes jeg personligt er en ok måde at gøre tingene på.

    Ingen kommer i hundestalden uden at have et ærinde og møde med en specifik hund.


  • #38   22. jun 2017 #36 Min fejl, det handler om dyreværnet i Kolding ikke Fyn;)

  • #40   23. jun 2017 Ginne. Sådan som du skriver, foregik det altid her på Sjælland "før i tiden" og jeg troede at de stadig gjorde sådan, men prøv at læs Isabelles kommentar i #13 jeg tabte kæben på gulvet og leder stadig efter den, og en forklaring, nu over et halv døgn senere. smiley De andre har ret i, at det er blevet forbandet useriøst. smiley

    Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de gør det på denne useriøse måde pt pga. alle de hunde de får ind når der har være razziaer hos BYBère. Jeg forstår godt at man ikke kan "give tid" hvis man får 60 el.lign. antal hunde ind på én gang.
    Men sker det til dagligt med alle hundene, så er hele foreningen sku i fare for at folk stopper støtten til dem.


  • #41   23. jun 2017 Hvis man får + 60 hunde ind i en dyreværnssag, så er det da ekstra vigtigt med dybdegående kendskab til hver hund og dybdegående screening af hver køber, for er der nogen hunde, det bestemt ikke kan tåle eller fortjener et uegnet hjem, så er det da dem.

    Jeg kan sagtens se, at det er et kæmpe arbejde, men så må man enten dele dem ud på flere internatter eller være hurtigere til at aflive de mest skadede.


  • #42   23. jun 2017 Lene. Jeg er helt enig, jeg prøver bare at få min hjerne til at fatte hvad der sker derude, for det er som jeg har nævnt andre steder slet ikke sådan jeg kender Internatet og det skuffer mig så dybt, at de er gået så meget i "hundene" at de ikke er meget bedre end de folk de fjerner hundene fra. smiley og de gør mig self.også rasende. smiley

  • #44   23. jun 2017 Jamen, så må de videre til andre internatter, der ikke har no kill politik.

    I de fleste af de senere dyreværnsager, jeg har læst om, har det været nødvendigt at aflive nogen af hundene, så det er vel bare et spørgsmål om hvor man sætter grænsen.

    Og hvor er den no kill politik noget en vis herre har skabt, men det lyder så fint for mange.

    PS jeg har heller ikke noget ønske om, at en masse hunde, der fint kan få nye hjem, skal aflives, men at eksperimentere med hunde, der allerede er skadede, nej tak. Skal de have nye hjem, skal det sørme gøres seriøst.


  • #45   23. jun 2017 #Bodil. internatet på Fyn høre heller ikke under dyreværnet, men dyrenes beskyttelse.

  • #46   23. jun 2017 er det ikke lige lovligt mange spekulationer og gisninger, udfra en tekst I. tolker på. løft dog røret og ring til dem, og hør hvad pokker der menes med det, istedet for at sidde og svine dem til på baggrund af en fortolkning. og No kill politik betyder altså ikke at de lader syge dyr lide, men at de ikke afleverer sunde og raske dyr. dyr der er så skadede enten fysisk eller mentalt, at de ikke ville kunne få et godt liv bliver aflivet

  • #47   23. jun 2017 Nete : I min optik lader de syge dyr lide. Det er set flere gange at syge dyr ikke er blevet aflivet, men forsøgt "behandlet".
    Jeg har aldrig haft et ret positivt indtryk af dyreværnet (dem i Rødovre) og det blev ikke bedre efter jeg selv var derude...


Kommentér på:
Hvalpe hos Dyreværnet - Border Collie / labrador / New Foundlænder.

Annonce