{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottefænger hund
  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #1   10. jul 2017 Min hanhund har vist sig at være en fremragende rottefænger, dog undlader jeg helst at han skal tage rotter..da de jo muligvis har gift eller sygdomme i kroppen..

  • #3   10. jul 2017 Min nu afdøde terrierblanding var fremragende rotte -og muse jæger. Da vi boede et sted med masser af den slags skadedyr, ville jeg gerne have hende til at fange dem.
    Det eneste problem med hende var, at hun også tog høns, ænder, kaniner, katte og hvad der ellers måtte være af ønskede dyr.


  • #4   10. jul 2017 Jeg har lille My, der også tager ALT. Hun har endda prøvet på at slå en 6-7 kg kanin ihjel...
    Så jeg har overvejet at besøge nogen jeg kender, der altid har rotter i stalden. Er bare bange for om de gør skade på hende, men i en rottefænger-gruppe på facebook siger de, at det ikke sker, hvis bare hunden er hurtig nok. smiley

    Har tænkt mig at starte med at fange en af de mindre rotter og prøve.


  • #7   10. jul 2017 Blanding af chihuahua, papillon og muligvis tjekkisk rottehund eller dværgpinscher. 2,5 kg dræberhund..

    profilbillede
  • #8   10. jul 2017

    profilbillede
  • #10   10. jul 2017 Huskyerne er mægtig gode til at tage mus og rotter. Det er dog ikke noget, jeg opmuntrer dem til...

  • #11   10. jul 2017 En af mine søstre har en lille fritidslandbrug med diverse dyr.

    Rotter og mus er en del af det liv og til at sørge for den slags har de en glat håret Fox Terrier.

    Jeg skal love for, at det er en hurtig lille satan. smiley

    Jeg tror ikke at Rotterne kan skade den. Den er for hurtig og i forhold til Rotten alt for godt "bevæbnet". Et bid og Rotten er død.


  • #12   10. jul 2017 min Gi-Gi silkey terrier tog en kæmperotte ...knækkede simpelthen nakken på den.... hun vejede selv knap 2 kilo den var større end hende...det er mange år siden, men aldrig glemt det.

  • Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

    Emner: 1 Svar: 161
    #13   10. jul 2017 Vores Ast/ambull nakkede mange rotter både med og uden hjælp af vores labrador/tysk korthår..
    og vores Boxere har også taget både rotter, muldhvarper og mosegrise..


  • #15   10. jul 2017 Min Border terrier er indkøbt som rottefænger, og det gør han så!! Ingen overlever, og han kan bruges selv i kaningård og fjerkræstalde uden at forgribe sig på, hverken kaniner, duer, høns eller ænder. Han tager også ræve, men går fredeligt mellem andre hunde og katte.

    profilbillede
  • #16   10. jul 2017 Husk forresten en leptospirosevacine til rottefængeren Simone. Det er ikke at spøge med og det kommer i høj grad fra gnavere.

  • #17   10. jul 2017 Jeg har haft mange Irske Terriers, der var rigtig gode rottefænger og min barndoms Ruhårede Foxterriers var også fremragende rottefængere.
    Min lille Clinton (Irsk Terrier) er nu lidt over et år gammel og nu er interessen for rotter og mus vågnet hos ham smiley Så satser på at han godt kan holde vores lille landbrug fri for kryb når vi flytter derud.
    Han er forøvrigt begyndt til terriercursing (en slags simuleret rottejagt); det er bare SJOVT iflg lille Clinton smiley
    Men ja, går hunden på muse-/rottejagt så er det supervigtigt at huske leptospirosevaccinen.
    Jeg var tæt på at miste min skønne Dobermann til den forbistrede sygdom.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #18   10. jul 2017 Sætter dog pris på at det endnu ikke har været muligt for hende at fange rotter her på matriklen, men at det kun har været mus og fugle der har været mulighed for at fange

    Ser nu helst ikke at hunde eller løse katte fanger fugle i naturen overhovedet.. Men at de regulere i bestanden af mus og rotter, det ser jeg dog bestemt ikke noget problem i...


  • #19   10. jul 2017 @4: En af mine Irske Terriers var så effektiv til rotter at hun blev lånt ud til omkringliggende gårde og ryddede deres hølofter osv for rotter. Det var ren win-win; hunden fik brugt sine instinkter og rotterne blev bekæmpet (rotter kan gøre enorm skade).

  • #20   10. jul 2017 Som Peter skriver længere oppe i tråden, så kan rotter jo have gift eller alvorlige sygdomme i kroppen. Hvad gør I for at hunden ikke bliver syg ?

  • #21   10. jul 2017 Labsen: Altså vi lægge ikke selv gift og ingen af vores naboer gør. Der satses på bekæmpelse via fx katte. Min gamle tøs der blev lånt ud. Blev selvfølgelig ikke lånt ud til steder hvor de også brugte gift samtidig med at hunden var der.
    Selvfølgelig kan man aldrig gardere sig og måske har jeg bare været heldig at ingen af mine hund har haft fat i en rotte der havde gift i sig.
    Og ja, rotter kan slæbe rundt op alvorlige sygdomme; det er jo en af årsagerne til at man bekæmper dem.
    Det lader ikke til at folk har helt de samme 'skrubler' omkring at katte bekæmper rotter smiley Selvom det jo er fuldstændig det samme og endda måske en smule værre; katte spiser jo ofte deres bytte. Kun én af mine hunde har kunnet finde på at spise byttet. De fleste har blot dræbt det og så tabt interessen.


  • #22   10. jul 2017 Forøvrigt så har min Dobermann da også er glorværdig rottefængedåd på sit CV. Vi havde iagtaget en rottemor flytte rundt på nogle rotteunger. En dag var den uforsigtig og min man fik den med luftgeværet. Senere samme dag dukkede doberen op med en levende rotteunge (en der havde fået pels) som hun pænt afleverede til mig. Nå, jeg måtte jo aflive den. Spurgte hende hvor hun havde den fra og så kom hun sørme med en til. hm..... fulgte efter hende og kunne se hende samle den næste op henne i en stensætning. Der sad sørme en lille håndfuld rotteunger (de blev aflivet selvom de så ret søde ud). Doberen fik ros for sin indsats. Det er meget muligt at hun har en gevaldig byttedrift men skadedyrsudrydder bliver hun vist aldrig smiley

  • #23   10. jul 2017 Øh, man lægger vil sjældent gift ud ved fritidslandbrug (de er tit økologiske), og det er dem der har størst problemer med rotter. For rotterne har kronede dage, grundet de gamle staldes opbygning osv.

    Så skulle der godt nok lægges meget gift ud! smiley

    Så jeg tvivler på, at de hunde er i særlig risiko.

    Måske vil nogen endda påstå, at de hunde har et bedre liv end 99 procent af alle familiehunde, der må nøjes med et par timers træning hver dag.


  • #24   10. jul 2017 Her tager de alt der kommer ind i haven. Det er deres natur. Jeg opmuntrer dem ikke til det, tværtimod.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #25   10. jul 2017 Øh, man lægger vil sjældent gift ud ved fritidslandbrug (de er tit økologiske),

    Har nu svært ved, at se hvad økologi har med rottegift at gøre her på plantagen...

    Men det er fortsat tilladt at bruge muse- og rottegift, så snart der ses spor af mus og rotter på ejendommen.

    https://www.lf.dk/for-medlemmer/tilbud-til-landmaend/hvad-betyder-nye-krav-til-rottebekaempelse


  • #26   10. jul 2017 Vores ene Kerry Blue Terrier vi havde var god til rotter og ikke trænet i det. Kan især huske min far en dag opdagede en rotte inde i fuglevolieren, så han lukkede hunden derind til at fange den. Det tog ikke mange sekunder før han havde fanget den og knækket nakken på den. Fuglene var han aldeles ligeglad med i jagten.

    Samme hund levede med marsvin uden problemer, de kunne spæne rundt og kravle på ham smiley


  • #27   10. jul 2017 Fritidslandbrug er nu sjældent økologiske smiley Og ikke alle fritidslandbrug er den slags med gamle faldefærdige bygninger. Mit er der pt slet ingen bygninger på, men om et års tid står der et nyt stuehus og en spritny stor lade smiley smiley smiley
    Mit er heller ikke økologisk; der er så rasende mange krav man skal leve op til.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #28   10. jul 2017 Mit er heller ikke økologisk; der er så rasende mange krav man skal leve op til.

    Man skal jo ikke leve op til nogen som helst krav, hvis man ikke sælger noget fra sit fritidslandbrug eller plantage, men derfor kan det jo godt lade sig at gøre, at undlade at ens afgrøder bliver proppet med alt muligt unaturligt... smiley


  • #29   10. jul 2017 En Border terrier risikerer ikke sekundær forgiftning, når den fanger rotter. Den spytter dem nemlig ud, når de er myrdet, og interesserer sig ikke det mindste for de døde.
    Men som før nævnt, Leptospirose vaccine er et must!!


  • #30   10. jul 2017 @Peter & Mette.

    Hov, jeg mente ikke økologisk i forhold til til diverse krav.

    Bare at mange af dem er de her det skal være sundt typer uden alt for mange gifte. De kaster heller ikke deres områder til med rottegift.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #31   10. jul 2017 Den gift som de private "rottefirmaer" eller Kommunens skattekroner-betalte-rottefængere lægger ud i giftkasser... Den gift kommer jo slet ikke i berøring med afgrøderne.. smiley

    Så de "sunde typer" får ikke gift i maden ved at bekæmpe rotter med gift.


  • #32   10. jul 2017 Mette Jeg har ikke skrupler med at hunde fanger rotter. Ved bare ingenting om det og synes det er spændende. Derfor nysgerrig spørgsmål smiley

  • #33   10. jul 2017 @Peter.
    Jeg kommer fra landet. smiley

    Ændrer ikke på, at "de sunde" ikke vil have gift på deres grunde i bokse. Ej heller sprøjtegifte af nogen art.

    De lever jo ikke af deres gård og afgrøder, de vil bare gerne leve sundt og have den der følelse af at være "selvforsynende".

    Lidt ala ham der bonderøven, bare lidt mere magelige måske. smiley

    Der er mange af de typer på landet nu om dage synes jeg. I øvrigt ret fint, for så får vi renoveret mange af de små gårde. Det pynter synes jeg!


  • #34   10. jul 2017 Hvis man har et fritidslandbrug er man forpligtet til at bekæmpe rotter vha kommunens rottefængere. Om man vil bruge gift, har altså ikke meget med den enkelte fritidslandbrugsejers holdning til gift, at gøre, men hvad den kommunale rottebekæmper mener man skal bruge.

  • #36   10. jul 2017 @Klikengodbid.

    Jeg kender ikke reglerne for fritidslandbrug. Det har du helt sikkert ret i. Det lyder logisk.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #37   10. jul 2017 Ændrer ikke på, at "de sunde" ikke vil have gift på deres grunde i bokse. Ej heller sprøjtegifte af nogen art.

    Kommer jo lidt an på hvem "de sunde" er i den forbindelse.. Mener du, at de såkaldte "sunde", vi kan også kalde dem "de ægte hippie-økøloger" at de udelukkende benytter smækfælder eller hund/kat og at ingen af dem benytter sig af normale metoder som almindeligvis bliver anvendt fra kommunen eller andre Rottefængere, hvis man klager over rotter på ens ejendom..

    PS: er heller ikke en city slicker.. smiley


  • #38   10. jul 2017 Jeg kunne selvfølgelig ikke finde på at tage ud til nogen, der ligger gift ud. Dem jeg skal besøge har selv katte og hunde, og bruger heldigvis ikke gift! smiley

    Alle vores hunde er vaccineret mod leptospirose


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #39   10. jul 2017 Jeg kunne selvfølgelig ikke finde på at tage ud til nogen, der ligger gift ud. Dem jeg skal besøge har selv katte og hunde, og bruger heldigvis ikke gift!

    Rotter (som ofte kan være næsten immune overfor giften) kan jo godt bevæge sig lidt over afstande og dermed komme fra en helt anden og fjern lokation, hvor der anvendes stærke gifte (Stryknin) .. smiley

    http://www.spodan.com/da/2739.html


  • #41   10. jul 2017 Simone
    Se videoklippet her smiley Men du har nok hørt om Snoop smiley
    https://www.anticimex.com/da-DK/virksomheder/specialopgaver-skadedyrskontrol/rottebekaempelse-med-rottehunde/


  • #44   10. jul 2017 Taliban - Dværg Pinscher på 3,8 kg er utrolig god til at tage rotter - desværre er hun også god til at tage fugle.
    Hun har taget et par stykker her i kvarteret og engang i mellem kørere vi ud på nogle ubeboede gårde hvor hun får lov til at muntre sig mens jeg sidder og drikker termokande.


  • #45   11. jul 2017 Min papillon-chi blanding er super dygtig til at tage rotter. Er ikke så bekymret mht. gift i rotter, da hun ikke spiser dem, og der skal ret store mængder rottegift til før det skader en hund.
    Det er højst et par gange om året at hun snupper en rotte, men hun bruger enormt meget tid på at patruljere min grund for at undersøge om der evt. skulle være en rotte tilstede.


  • #47   12. jul 2017 Det er en sej lille hund smiley

  • #51   13. jul 2017 Vark: Den store hund i snor er en lurcher.
    Videoen er ikke så rar. Men jeg må indrømme, at jeg foretrækker at rotterne bliver slået ihjel hurtigt af en hund, fremfor langsomt af gift smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #52   13. jul 2017 Jeg tror bestemt ikke på, at det er effektivt at nedkæmpe den brune vandrerotte fra Asien, udelukkende ved hjælp af hunde/katte eller smækfælder.. Brun rotte er meget agressiv og en meget frygtet sygdomsspreder, og er Bla. bærerere af: Campylobacter, salmonella, Leptospirose/Weils syge.. Osv.


    Brun rotte har den tvivlsomme ære at være dømt fredløs i Danmark, og den skal bekæmpes overalt, hvor den optræder. Rottebekæmpelsen er kommunernes ansvar. Efter de seneste milde vintre er antallet af rotter i Danmark i stærk stigning.
    http://www.naturhistoriskmuseum.dk/Viden/Naturlex/Pattedyr/brun_rotte

    PS: De yngler som rotter.. smiley


  • Kim F
    Kim F Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Svar: 1
    #54   16. jul 2017 Vi har landets eneste opdræt af amerikanske ratterriere. Navnet taler for sig selv. Se www.ratterrier.dk. Vi har 4 hvalpe til salg. De kan også ses på hvalpelisterne på DKK og DTK.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #55   16. jul 2017 Smider du lige en video af hvad de kan?

    https://www.youtube.com/watch?v=l2Pyu-Cj0gg


Kommentér på:
Rottefænger hund

Annonce