{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Danish Dog Association
  • #1   15. jul 2017 Tja - det er en forening startet af hvalpefabrikker, så de stadig kunne udstille og avle med tavle, efter de var udelukket fra snart sagt alle andre klubber...
    Hvilke træningssteder tænker du på, for det er ret væsentligt. Hvis du f.eks. tænker retrievertræning i retrieverklubben, så hjælper en DDA-tavle dig ikke, da eventuelle tavlekrav hænger sammen med prøver, og disse er der kun adgang til med DKK-tavle.
    Jeg går ud fra, det samme gælder Schæferklubben (som i hvert fald her hvor jeg bor, tillader hunde af alle racer/blandinger at deltage i et "basishold", men for at rykke videre er der tavlekrav og ikke alle racer kan deltage. Jeg gætter på dette hænger sammen med prøvekrav for at rykke op på holdene).

    DDA-tavlen kan bruges i DDA - og de udbyder mig bekendt ikke træning, men måske det er kommet til siden jeg sidst tjekkede (det er længe siden). Desuden er det et ret begrænset antal racer, der er repræsenteret, så spørgsmålet er, om du overhovedet kan finde den race, der dur til det træning du ønsker i DDA?


  • #2   15. jul 2017 Tak for svar Michelle. smiley

  • #3   15. jul 2017 I Schæferhundeklubben må alle hunde uanset tavle eller race (med undtagelse af listehunde) træne og deltage i prøver.
    Kun konkurrencer under FCI kræver DKK tavle.


  • #4   15. jul 2017 Du kan træne alle steder, også hos DKK, med hunde uden tavle.
    En DDA-tavle er ikke det papir værd, som den er skrevet på.


  • #5   15. jul 2017 CH - nu er det et par år siden jeg har været der, men herude kunne man kun gå på hvalpe og unghundehold (eller - grundlydighed, for hunden kunne jo godt være voksen), herefter var der krav om tavle for at rykke op (hvilket jeg bare gik ud fra hængte sammen med konkurrencer, jeg har ikke spurgt).

    Ved retrieverklubben varierer det fra sted til sted kan jeg forstå - kender i hvert fald til flere steder, hvor brugsprøven skal bestås for at rykke videre, og det kan man jo så kun med DKK-tavle. Omvendt er der i hvert fald en afdeling her i nærheden, hvor man ikke har dette krav.

    Der er et par andre specialklubber i mit område, som også tilbyder træning, og her der der ikke krav om race/tavle, omend egne racer har fortrinsret.

    Men igen - det afhænger vel af, hvad man vil træne og på hvilket niveau.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #6   15. jul 2017 Hvor mange nye.. såkaldte etablissementer af diverse tegneserie/æggehovederklubber findes der egentlig I Danmark, og hvem kan vi egentlig betegne som værende anerkendte..og så selvfølgelig.. anerkendte af hvem?

  • #7   15. jul 2017 Sådan er det i PH, Michelle, ikke schæferklubben. Har det været anderledes er det længere siden end 10 år.

    De enkelte kredse kan dog lave deres egne regler for hvem der kan deltage i træning, men til prøver kan de ikke udelukke nogen


  • #8   15. jul 2017 ok - jamen så forstår jeg ikke kravet til tavle for at rykke op, hvis ikke det er fordi man skal have bestået en given prøve, hvis prøverne ikke kræver tavle. Det er vel ca. 3 år siden vil jeg tro. Trænede sammen med en i DCH, som gik i schæferhundeklubben og jeg blev nysgerrig efter, hvad de kunne tilbyde ift. det træning der var, der hvor jeg gik med Gaia, så jeg fik en snak med dem smiley

  • #10   16. jul 2017 Det må være nogle krav kredsen selv har strikket sammen.
    Der er jo som sådan heller ikke nogen "oprykning".



  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #11   16. jul 2017 Tja - det er en forening startet af hvalpefabrikker, så de stadig kunne udstille og avle med tavle, efter de var udelukket fra snart sagt alle andre klubber...

    Hvordan oplever du i din ligefremhed, at det skulle være de såkaldte hvalpefabrikke/møller, der har startet dette forbund?


  • #12   16. jul 2017 Er det ikke mere eller mindre faktuelt?
    Eller er det definitioner, vi er ude i?

    Opdrættere, der er smidt ud af de allerede etablerede stambogsførende klubber på grund af manglende overholdelse af regler


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #13   16. jul 2017 Der er jo visse stambogsførende foreninger hvor der rent faktisk forekommer avlskrav..

  • #14   16. jul 2017 ja det er jo ikke fordi det vælter med avlskrav i DDA i min race,men de "arbejder" på det,det har de gjort siden de startede..seriøsiteten findes vist kun hos dem selv,det er ikke noget andre kan se...de har en blanket og det er på PL..og det kommer man jo rigtig langt med..

  • #15   16. jul 2017 Peter - Det CH sagde...

    Og ja, der er da klubber med diverse krav - DDA er bare ikke en af dem.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #16   16. jul 2017 Og ja, der er da klubber med diverse krav - DDA er bare ikke en af dem.

    Det er DKK heller ikke, idét de jo har fjernet avlskrav..

    Hvem anerkender DKK stambøger fra, og hvorfor sletter de deres aner.. ?


  • #17   16. jul 2017 Peter - og hvis du søger lidt i ældre tråde herinde, så vil du se, at jeg bestemt ikke har været begejstret for, at DKK droppede deres avlskrav, tværtimod.
    At aner slettes, skyldes jo at man fra DKK's side ikke vurderer, at stambøgerne er 100% troværdige - det kan man jo så være enig i eller ej. Jeg ved ikke hvordan det er nu, men tidligere var der også avlsforbud for overførte hunde (som i nogen racer dog kunne ophæves, hvis hunden levede op til en række krav). Har hunden FCI-aner bliver disse ikke slettet.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #18   16. jul 2017 Har hunden FCI-aner bliver disse ikke slettet.

    Nej, men de vil gerne have dem med i deres forenng.. Uanset om de så ikke er særlig stolte af deres ophav..

    Hvordan hænger det sammen med tavlesnobberi..


  • #20   16. jul 2017 DDK har slette udstillingskravet og vist nok nogle avlskrav,i nogle racer,ikke i min race, men det forhindrer jo ikke en seriøs opdrætter at overholde dem alligevel,man kan vel dele DKK opdrættere op i to grupper,de seriøse,der vil racens og så dem,der bare scorer en højere salgspris,fordi de sk.. på div undersøgelser,"når de nu alligevel ikke er krav",men kan få en DKK tavle på hvalpene..

  • #21   16. jul 2017 Det er fakta at dda blev startet op af 3 af de største hvalpeproducenter i dk. De var smidt ud af alle andre klubber så eneste mulighed hvis de ville have bog på hvalpene var at starte egen forening.
    Egentlig smart tænkt..
    for den gængse hvalpekøber stiller nok ikke spørgsmålstegn ved hvilken forening der sætter sit stempel på papiret.


  • #22   16. jul 2017 Kennel Hearthitter..det har altid været svært at finde reelle oplysninger på DDA's hjemmeside..det var kun i den spæde start at man kunne se hvem der var i bestyrelsen,det er ikke sket siden..men,hvad man kan hive ud af oplysninger,så er det Rose Marie der styrer slagets gang i den forening,det var det vist også den gang..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #24   16. jul 2017 Havde man generelt fremtrådt mere seriøst omkring sine dkk-yttringer herinde.. Mht. hvilke halvvejs, delvise, mere eller mindre korrupte hentydninger der nu ellers fremgår på dette site af det stærkt joviale supporter team .. Så kunne man måske tage jer lidt mere seriøst..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #26   16. jul 2017 Er det ikke hårdt at være en sucker (sugekop for klubben)... Pjevs

    Ellers kan du måske søge hjælp her http://www.psykoanalytisk-selskab.dk/


  • #27   16. jul 2017 Tror Peter er en troll

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #28   16. jul 2017 Tror Peter er en troll

    Tror så at du er en heks..


  • #30   16. jul 2017 Peter - det er helt fair at du er stærkt DKK-kritisk, ingen prøver at tage de holdninger fra dig. Men gider du ikke undlade at gøre enhver tråd til et DKK-emne. Hvis du gerne vil debattere DKK, så gør endeligt det, men så gør det dog i en DKK-tråd og ikke i samtlige tråde du deltager i uanset oprindeligt emne.

    Og prøv nu at lade være at skyde folk noget i skoene - vi er efterhånden MANGE der har prøvet at forklare dig, at vi IKKE jubler over de manglende avlskrav i DKK, og i øvrigt at vi ikke er ubetinget lykkelige over alt hvad DKK foretager sig, men du fortsætter bare i samme rille uden at forholde dig til det folk skriver.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #31   16. jul 2017 Gider i IKKE at holde op med at bruge usmagelig navne som er i offentlighedens lys.. såsom tavlersnobber(i) og tavlemafia..Det lugter sgu lidt grimt..

  • #32   16. jul 2017 Peter - uha da. Mit brugernavn har været det samme i adskillige år efterhånden, og stammer egentligt fra en gruppe, der var herinde engang. Det kan da godt være det skal genovervejes, hvis det kan pisse dig SÅ meget af. Du HAR set at der ikke står DKK-mafiaen ikke? Der står tavle - tavle er ikke nødvendigvis DKK.
    Hvorfor er andres brugernavne et så stort problem for dig, at du skal dreje ALT hvad du deltager i i retning af et DKK-angreb bare fordi du kan?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #33   16. jul 2017 Hold nu bare op med alle de latterlige undskyldninger.. Du er med adm.. Så skal man jo ikke være farveblind..

  • #34   16. jul 2017 Det er måske at gå lige langt nok at begynde at diktere folks brugernavne...

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #35   16. jul 2017 Det er måske at gå lige langt nok at begynde at diktere folks brugernavne...

    Det er måske også at gå lige langt nok som Adm.. at begynde at diktere andres valg af raceklub, selvom man har en masse mere eller skjulte tilhængere/rygklappere/lemminger med samme kasket på.. Utroligt at man kan være sig selv bekendt..


  • #36   16. jul 2017 Vrøvl.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #37   16. jul 2017 Peter - uha da. Mit brugernavn har været det samme i adskillige år efterhånden, og stammer egentligt fra en gruppe, der var herinde engang

    Det bliver det ikke bedre af.. Synes, at I generelt (adm) burde fremstå lidt mere seriøse i stedet for at bruge mafiametoder.. eller hentyde til jeres joviale supporter-.klub.. Og ja der burde ryddes mere op i de skumle sammenslutninger som florerer herinde på dette site.. Vist snart tid til en kop kaffe med Bazoom..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #39   16. jul 2017 Hvad fanden Maj Britt dkk snob din gamle svinger.. Er du nu pludselig også på bane igen (efter lang tids fravær) til en sjov lille og jovial dkk-snobbe runde..

  • #41   16. jul 2017 ja,jeg ved godt hvor jeg er blevet mest informeret..men bare tanken om Rose Marie kan få mig til at løbe langt væk..


  • #42   16. jul 2017 Peter -hold nu. Jeg pådutter dælme ikke nogen, hvilken klub de skal tilhøre, jeg er da hamrende ligeglad. Hvis du vil have hund fra DRU, DDH eller en af de mange andre klubber, så giv den gas. Hvis det er dig der skal have hund, så er det jo helt og aldeles dit valg, og dig der skal være tilfreds.
    Jeg er fortaler for at købe med tavle -hvilket ikke nødvendigviss = DKK-tavle Det afhænger jo fuldstændigt af, hvad man skal bruge tavlen (og klubben) til. Og vil du købe uden tavle, så er du så velkommen til det - igen, det er ikke mig der skal have hund, og jeg synes ikke hverken mere eller mindre godt om din hund af at den har tavle i en specifik klub.

    Men stop venligst person-angrebene nu og læs hvad der skrives, istedet for at tillægge folk holdninger de aldrig har givet udtryk for.
    Er du utilfreds med seriøsiteten af HA'erne er du ganske velkommen til at tage den videre til admin.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #43   16. jul 2017 Er du utilfreds med seriøsiteten af HA'erne er du ganske velkommen til at tage den videre til admin.

    Det bliver jeg vist nødt til , når I fortsætter med jeres modarbejde og konstante tilsvining af alle andre kennelklubber.. Du repræsentere hundegalleri og BazooM (Når du har adm bukser på).. Og ikke DKK eller en tavlemafia som du giver til udtryk for.... Hvis du vil have et forum hvor man kun må tale godt om DKK og hundeweb.. så gør det klart at det er sådan et forum at man er tiltrådt.

    Og Jeg er fuldstændig fløjtende kold overfor hvor mange likes og følgere i overhovedet har.. Og hvor mange mangelfulde indlæg som I ellers står bag.. Det er også besynderligt med alle de automatiske følgere til visse individer..


  • #44   16. jul 2017 Er det bare mig, der ikke kigger det rigtige sted eller kan man ikke se, hvilke racer de laver stambog på i DDA?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #45   16. jul 2017 Er det bare mig, der ikke kigger det rigtige sted eller kan man ikke se, hvilke racer de laver stambog på i DDA?

    Skal du have en derfra da?


  • #46   16. jul 2017 Landet er frit Peter. Man må altid udtrykke sin egen mening.
    Når rigtigt mange mennesker mener en klub er ringe, så plejer der at være noget om snakken.
    DDA har intet godt at byde på. Den er lillebitte og har ingen fremtid hvis man vil noget seriøst med sit opdræt, sin træning og sine hunde generelt. Man kan lige så godt vælge en tavleløs hund.
    Den holdning kan du ikke tage fra folk.


  • #47   16. jul 2017 Nej Peter, jeg skal ikke have en hund mere lige nu. Men derfor er det vel ikke forbudt at kigge.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #48   16. jul 2017 DDA har intet godt at byde på. Den er lillebitte og har ingen fremtid hvis man vil noget seriøst med sit opdræt, sin træning og sine hunde generelt. Man kan lige så godt vælge en tavleløs hund.

    Det er muligt..Kender ikke rigtigt noget til klubben.. Men synes, at man skal feje for egen dør først..og stoppe med at svine foreninger til som små børn, og nu specielt i de tilfælde hvor ens "egen forening" også selv optager og godkender hunde med slettede aner derfra..


  • #49   16. jul 2017 Peter, en stambogsførende klub kan i teorien tage en blandingshund ind med slettede aner, det kræver blot at den er racetypisk.
    I den forbindelse er ophavet ikke interessant.
    Den optages med avlsforbud.

    Det, det handler om er, hvordan man behandler sine dyr og sine købere - og det er her stifterne af denne forening har haft massive problemer i de etablerede foreninger..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #50   16. jul 2017 Peter, en stambogsførende klub kan i teorien tage en blandingshund ind med slettede aner, det kræver blot at den er racetypisk.
    I den forbindelse er ophavet ikke interessant.


    Så skal der jo foretages en kåring ikke..?

    Landet er frit Peter. Man må altid udtrykke sin egen mening.

    Heldigvis, så kan man jo passende fortsætte med at ytre sin uforbeholdne mening.. Omkring visse åbentlyse forhold..


  • #51   16. jul 2017 Nej.

    Der foretages ingen kåringer i DKK overhovedet.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #52   16. jul 2017 Der foretages ingen kåringer i DKK overhovedet.

    Hvordan ved de så, at de hunde som de optager fra andre klubber, overhovedet overholder de gældende racestandarder for hunde i racens forening, som der er anført af fci..

    Har da Feks. set en chow med pletter på tungen, som var fra en anden klub..som de mystisk nok også anerkender i dag..


  • #53   16. jul 2017 De hunde, der kommer ind uden forudgående stambog (det bruger man når en ny race udvikles/godkendes) mønstres den.
    Jeg formoder - kender ikke detaljer - at der indgår en eksteriørdommer i den proces.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #54   16. jul 2017 Nu er chow jo ikke lige et helt ny race..

  • #55   16. jul 2017 Jeg aner intet om chow - du tilføjede den del senere.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #56   16. jul 2017 Vi kan også bare tage en Labrador som eksempel hvis det gør det lettere forståeligt...

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #58   16. jul 2017 Hunden skal inden parring opfylde de til enhver tid gældende avlsrestriktioner for den pågældende race. Se nærmere her
    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=1577

    Så skal hunden jo først bedømmes for at man overhovedet kan se om den overholder den gældende standard...


  • #59   16. jul 2017 Men er der nogen, der siger, at hundene ikke bliver bedømt?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #60   16. jul 2017 Har hørt lidt om at der ikke er udstillingskrav i visse racer..

  • #61   16. jul 2017 Ja okay, det kan du selvfølgelig have ret i, Peter. Ved ikke hvordan det fungerer i forhold til dét, når hunden skal overføres.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #62   16. jul 2017 Det må dkk entusiasterne jo så være lidt informeret omkring..

  • #63   16. jul 2017 Jeg tror ikke du skal regne med at man - fordi man foretrækker DKK (FCI) som stambogsførende klub, at ma så kender alle deres regler...

    Prøv at Google. ..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #64   16. jul 2017 Man må da vide hvad man hele tiden reklamere åbenlyst for herinde .. champ

  • #65   16. jul 2017 Prøv at Google. ..
    Ja bare for at prøve noget nyt smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #66   16. jul 2017 Ja bare for at prøve noget nyt

    Prøv, at stå bare lidt på egne poter for en gangs skyld...


  • #67   16. jul 2017 Prøv at klare dig uden Google. For en gangs skyld.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #68   16. jul 2017 Prøv at klare dig uden Google. For en gangs skyld.

    google er faktisk rigtig god til at aflive myter fra tavlesnobberne og deres trælle..


  • #69   16. jul 2017 Ikke rigtig nej.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
  • #73   17. jul 2017 Therese,der er så mange ting man ikke kan se på DDAs hjemmeside,som udenforstående..... jeg opgav for flere år siden.... i mine forudindtagede øjne, må heller selve grædende indrømme det før Peter sviner,så er det en klub der holder kortene meget tæt ind til kroppen,men ved ikke hvorfor

  • #74   17. jul 2017 Nu med en Oskar - nej, jeg forstår heller ikke helt, hvorfor man vælger at holde lige den del af det "hemmeligt." Man tiltrækker vel hverken hvalpekøbere eller nye opdrættere, hvis man ikke kan se hvilke racer eller opdrættere, der kan findes i klubben.

    Men ok, det er måske heller ikke meningen.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #76   17. jul 2017 Man skal som Pjevs' nye ejer være indstillet på, at han er en aktiv hund
    http://www.dyrevaernet.dk/dyr.aspx?id=875ba2cd4e7b419196745c229cce50bb

    kuk kuk


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #78   17. jul 2017 Ja, du har jo gennem en længere periode været en ualmindelig god jovial og ufarvet støtte her på HG..og vil derfor gerne udtrykke min uforbeholdne taknemmelighed.. Det er vel det mindste man kan gøre.. smiley

  • #80   17. jul 2017 De racer jeg kender til skal overførte hunde fra andre forbund godkendes på udstilling før avlsforbud ophæves. Der ud over skal de ligeledes leve op til evt andre regler i racen inden avl.
    De overføres med blanke aner med mindre disse er dkk aner fra første led.

    Hvad det har med dda at gøre er mig uforståeligt da ingen andre end dda selv anerkender dem..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #81   17. jul 2017 De racer jeg kender til skal overførte hunde fra andre forbund godkendes på udstilling før avlsforbud ophæves.

    Hvor ser du det henne?

    Forældredyr, der skal være samme race, skal inden parringen være optaget i Dansk Hundestambog eller anden anerkendt FCI stambog. Danskejede hunde skal være stambogsført i DKK.
    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2693

    Og Hvad betyder det at være optaget i Dansk hundestambog.. og hvem er de egentlig?


  • #82   20. jul 2017 Takker for alle de gode svar der er kommet i tråden.. Er blevet klogere.. smiley

    Takkede pænt nej til sælger.. mest fordi jeg ikke synes de havde været så omhyggelige omkring det kuld som jeg selv ville hvis det var mig der havde planlagt det. ingen mentaltest på forældre, ingen hd/ad status på forældre. en tæve der var lige lille nok i forhold til race standard.
    Kan fortælle at jeg kiggede på en cane corso... og vores hundelov og racen taget i betragtning, så er det mig afgørende at der er en tavle på hunden, for at kunne bevise at den er lovlig. At hunden er sund og afbalanceret.


Kommentér på:
Danish Dog Association

Annonce