{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.602 visninger | Oprettet:

Helge L
Helge L
Tilmeldt:
11. okt 2013
Emner: 4 Svar: 20

bondefangeri mdr. abonnement på det nye gipote.dk {{forumTopicSubject}}

Vil godt advare andre som overvejer at bruge det nye gipote.dk. Det er blevet til noget værre bondefangeri, mdr. abonnement.

De hæver automatisk 199 kr. per måned fra ens konto på trods af der på deres annonce sider (for at se kontaktoplysninger) står det kun koster 19 kr. for 5 dage. Husk at læse det der står med SMÅT, da det ikke fremgår tydeligt nogle steder på hjemmesiden.

"Kontaktpakken koster kun 19 kroner for de første 5 dage og derefter 199 kr pr måned som bliver trukket automatisk indtil du afmelder dig. Det kan altid afmeldes og gøre under dine kontoindstillinger."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bondefangeri mdr. abonnement på det nye gipote.dk
  • #1   15. jul 2017 Helge - Det er altså ret normal fremgangsmåde for sådanne foretagender, at man betaler et lille beløb i opstart og så er det et abonnement man tilmelder sig. Hvis det ikke står, når man klikker sig vej til betalingen, så er det nok en sag, man burde gå videre med. Men det tænker jeg næsten det gør - og det er altid en god idé at læse betingelserne, når man køber noget på nettet.

  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #3   15. jul 2017 Jeps. Er godt klar over det er blevet en normal måde. Men det fremgår absolut ikke tydeligt på deres hjemmeside. Og det kan også bekræftes på trustpilot når jeg lige kigger derinde.

  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #4   15. jul 2017 @Peter Det er absolut ikke for at støde nogle. Har været tilhænger af gipote i mange år. Det er blot for at hjælpe så andre ikke får et chok når de først opdager det er et mdr. abo. de pludselig betaler. Og ikke et engangsbeløb.

  • #5   15. jul 2017 Peter - men egne erfaringer må man gerne komme med, og det (hvis jeg da ikke totalt misforstår) det TS gør.

    Helge - Hvor er det lige, man skal betale noget? Jeg synes da kontaktoplysningerne står ved annoncerne og at oprette en profil, er så vidt jeg kan se, gratis?

    Nå, men uanset, så er det jo helt normalt, at den slags er abonnementer, som man aktivt skal afmelde, hvis man ikke vil betale fuld pris. Ikke at jeg siger, det er god stil at gøre det sådan, men eftersom det er så udbredt, var det nok en god idé bare at gøre det til sit udgangspunkt at tjekke op på den slags, når man tilmelder sig noget.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #6   15. jul 2017 Jeg kender dem ikke .. Kan man ikke skrive eller ringe til dem, hvis der er problemer?

    Men lyder godt nok voldsomt dyrt smiley


  • #7   15. jul 2017 Jeg kan ikke rigtig se problemet, når de oplyser prisen i deres betingelser

    Når noget er gratis/meget billigt, så læser man vel netop betingelserne for tilbuddet, så man ikke ender i nævnte situation, som jo så er selvforskyldt vil jeg mene smiley


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #8   15. jul 2017 Det har altid været kotyme, at enten betaler du for at få dine oplysninger vist på annoncerne - eller også betaler du for at få adgang til dem.

    Men man skal jo altid læse betingelserne igennem, når man betaler sådan et sted.

    At jeg så ikke gider Gipote mere, efter deres nye tåbelige upraktiske design - og pt. virker annonce-delen så slet ikke for mig smiley Dét er en anden ting... Gider ikke betale deres ublu priser mere smiley


  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #10   15. jul 2017 Jeps, det er helt gratis at være bruger derinde, og man kan kun betale for at se en annonce, hvis man er bruger.

    Fx. står der her på vedhæftet screenshot at det "kun" koster 19 kr for 5 dage. Fint, tænker jeg. Og kliker kontakt sælger, dernæst skal jeg så indtaste kortoplysninger og betale et beløb som ikke fremgår. Og det med småt er ikke ligefrem fremhævet på betalingssiden. (mdr. abonnement). Er ret sikker på der er nogle visse regler indenfor den del.

    Men vil prøve at kontakte dem på mandag. Synes hvertfald ikke det fremgår tydeligt nogle steder, og hvis jeg er blevet "snydt" samt andre fra trustpilot så tænker jeg det måske også kan ske for andre.


    profilbillede
  • #11   15. jul 2017 Du har jo vinget af at du accepterer betingelserne, hvor prisen altså står fint beskrevet.
    Jeg kan ikke se at der skulle være noget at komme efter.


  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #14   15. jul 2017 Jamen er godt klar over det smiley Men det ændre jo ikke på noget at det ikke fremgår tydeligt. De hurtige tror at det koster 19 kr. og så er det dét.

  • #17   15. jul 2017 Det er ellers også god underholdning at læse deres betingelser smiley

    "”Men min drage stjal min telefon og købte services – ”Nogle gange køber Siri selv ting på Internettet for mig” –
    - er en rigtig god undskyldning, og vi behandler alle henvendelser individuelt – og som oftest indenfor een arbejdsdag. Der kan dog være undtagelser, når der eks. er ferie, helligdag, IT-nedbrud, demonstrationer, strejke eller krig og naturkatastrofer. Faktisk kan vi ikke rigtig garantere noget som helst hvis der udbryder krig, eller hvis en kæmpe orkan rammer vores yndige lille land." smiley smiley


  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #18   15. jul 2017 @Trine Skal ikke generaliserer, jeg var åbenbart hurtig og det har der så også været andre der var. Er ikke enig om synligheden på et mdr abonnement. Men det behøver vi heller ikke være. smiley

  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #20   15. jul 2017 Er de konkurrenter? Man kan vel godt være tilhænger af forskellige sider. Desuden var det også for at påpege andre som måske ikke har læst det igennem. Det er flot, at du gjorde det.

  • Helge L
    Helge L Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 4 Svar: 20
    #22   15. jul 2017 Ja, der er vi så lidt anderledes. Har kendt siden igennem længere tid. Så min tillid var sådan set ikke negativ da jeg ville købe. Jeg tænkte bare 19 kr var ingenting, og betalte for at komme videre så jeg kunne få kontaktoplysningerne. Men enig, jeg må bare være mindre hurtig næste gang på en anden side jeg løber ind i samme problem. smiley

  • #23   16. jul 2017 https://www.gipote.dk/hunde-artikler/642-Nyt-samarbejde
    Der røg al min positive indstilling til gipote...


  • #24   16. jul 2017 man skal ALTID læse det med småt

  • #26   16. jul 2017 Ginne: har Gipote ikke altid været legeplads for hvalpefabrikker og udenlandske svindlere? Men det er da super, at de melder kulør

  • #27   16. jul 2017 Nu forsøger jeg at finde det med samarbejde uden at gå ind på det link længere oppe, men kan ikke finde det. Det er dog delt.
    Jeg har opdaget, at det er skrevet allerede i 2014...er faktisk lettere chokeret over, hvis Gipote støtter det selskab.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #29   16. jul 2017 https://www.gipote.dk/hunde-artikler/642-Nyt-samarbejde
    Der røg al min positive indstilling til gipote...


    Hvordan forholder det sig så, med din positive indstilling til dette..
    https://nordjyske.dk/nyheder/nordjyske-medier-koeber-bazoom/3f9640df-88b3-4a43-80d5-69f40c9e1ca2


    Danmarks største digitale interessefællesskab ser nye udviklingsmuligheder i mediekoncernens eje

    Akkvisition...


  • #30   16. jul 2017 Det er ikke en interesse konflikt som Gipotes samarbejde er, Peter.

    Jeg vil ALDRIG benytte mig af Gipote, og jeg vil heller ikke anbefale det til eventuelt nye købere.
    Det er altid www.koebhund.dk
    Men jeg ved, at der er en del DKK opdrættere, der bruger sitet...Det vil de så ikke mere.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #31   16. jul 2017 http://koebhund.dk/

    Snak om at være farvet..Hvorfor alle de mere eller skjulte DKK reklamer og såkaldte anbefalinger, som om at det skulle være det eneste saliggørende...


  • #32   16. jul 2017 Peter - Fordi det måske er den eneste klub der har lavet en side hvor man nemt kan gå ind og kigge racer, en side hvor man nemt kan finde opdrættere og hvalpelister.

    Men nej, det er kun fordi man er farvet, det kunne på ingen måde tænkes at det også ville blive fremhævet hvis andre klubber havde noget lignende til gavn for købere.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #33   16. jul 2017 Peter - Fordi det måske er den eneste klub der har lavet en side hvor man nemt kan gå ind og kigge racer, en side hvor man nemt kan finde opdrættere og hvalpelister.

    Er det "jeres" argumentet for hvorfor man kun skal vælge DKK når man køber hund?


  • #34   16. jul 2017 Peter - Er der nogen der skriver det? - Nej.

    Argumenter for at vælge DKK hund KUNNE være at der f.eks. findes hundeweb til tjek af linjerne, at de er FCI godkendt (selvom jeg ved du har det svært med "godkendte" ting) eller det åbner for en del flere muligheder når det kommer til konkurrencer.
    Det er ting folk måske ikke er klar over og så er det godt at informere om, derefter kan folk købe hund hvor de vil.

    Men ligegyldigt hvilke argumenter man skulle komme med, så ved jeg godt at du ikke er fan og ikke kan overbevises, så det vil jeg slet ikke spilde min tid på smiley God søndag.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #35   16. jul 2017 Argumenter for at vælge DKK hund KUNNE være at der f.eks. findes hundeweb til tjek af linjerne, at de er FCI godkendt

    Har svært ved at se, hvad hundeweb overhovedet kan, som alle andre (ofte)gratis og helt normalt tilgængelige databaser over hunde ikke kan.. Synes det er et meget tyndt argument smiley


  • #36   16. jul 2017 Vil du være venlig at vise mig en offentlig tilgængelig database hvor man kan finde sundhedsresultater, udstillingsresultater, m.m, på alle fci godkendte racer, generationer bagud????

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #37   16. jul 2017 Vil du være venlig at vise mig en offentlig tilgængelig database hvor man kan finde sundhedsresultater, udstillingsresultater, m.m, på alle fci godkendte racer, generationer bagud????

    Hvordan ser du ALLE sundhedsresultater på alle godkendte fci-racer og altså alle hundene derfra rundt omkring i verden.. Nej vel..


  • #38   16. jul 2017 Ok søde lille Peter hvad så med alle danske fci godkendte racer smiley
    Det er jo super nemt og der er masser af den slags gratis eller næsten gratis databaser eller hvad!!!


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #39   16. jul 2017 Ok søde lille Peter hvad så med alle danske fci godkendte racer

    Søde lille nuttede Bodil, Har du overhovedet set hvor mange importer der findes af hunde fra andre fci medlemslande i Danmark.. Skide da med den lille dkk population.. De er da ubetydelige i henhold til den samlede population af racehunde i fci.. Og dermed selvfølgelig også de udenlandske hunde (uden sundhedsresulter fra hundeweb) som kan ende på det gudedommelige "værkstedsbord"..

    Hold nu bare historier og jeres illusioner omkring det fantastiske hundeweb til bare at være, endnu et DKK redskab som de kan tjene penge på (som det jo også er).. Hvorfor er det ikke gratis?


  • #40   16. jul 2017 Peter - hvordan er nordjyske medier indvolveret i økonomisk støtte og sponsorering til hvalpefabrikker?
    For så ville jeg da klart også overveje min gang her på Hg. (Øv det ville blive kedeligt ik).
    Grunden til jeg ikke længere vil bruge gipote er deres støtte til dda...
    det ville være direkte dumt af mig som dkk opdrætter at sætte hvalpe til salg på et site der sponsorere en konkurrende forening - en som er baseret på hvalpefabrikker...

    Og det mvh. En som faktisk er kan se noget positivt i flere af de mindre klubber - bare ikke dda!

    For min skyld må erhvervslivet gerne købe et salgssite. Og de må også gerne tjene penge på annoncemarkedet.
    Men hvis de bruger de penge jeg putter i deres lommer på pokaler og støtte til en forening der strider så meget i mod min overbevisning indenfor hundeopdræt. Ja så finder jeg andre græsgange.

    I øvrigt har jeg vist aldrig betalt en krone til hg... nu jeg tænker over det.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #41   16. jul 2017 For min skyld må erhvervslivet gerne købe et salgssite. Og de må også gerne tjene penge på annoncemarkedet.

    Ja, bare man har styr på samt overholder den gældende datalov.. https://itb.dk/sites/default/files/Persondataforordningen_DetSkalDuHaveStyrPaai2018.pdf


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #43   16. jul 2017 Øh, hvorfor skal persondataforordningen blandes ind i det her?

    Fordi den muligvis kan vise sig at være relevant..

    og artikel 24..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #45   16. jul 2017 men så skal vi vel inddrage injurielovgivningen, straffeloven mm også?

    Ja, det kan du tro vi skal..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #47   16. jul 2017 Den der ler sidst ler bedst.. smiley smiley

  • #49   16. jul 2017 Så hg ejere støtter ikke dda?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #50   16. jul 2017 Så hg ejere støtter ikke dda?

    Ved ikke lige hvor mange der her er fra dda smiley ..men jeg ser da muligvis et par stykker fra en vis anden klub.. Måske er det "eliten"

    https://da-dk.facebook.com/pg/HundeGalleri.dk/photos/?ref=page_internal


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #54   17. jul 2017 Du skriver, Peter, at hundeweb jo ikke er nok, for masser af hunde er jo importerede. Ja - og her kigger man så på de udenlandske klubbers databaser

    Folk der går meget op i en bestemt hunderace, de ved allesammen udmærket godt, at det ikke kun er på det fantastiske hundeweb, hvor søgen efter hunde og familier foregår i Danmark (for slet ikke at tale om resten af verdenen). Nu er mange af de andre databaser jo frit tilgængelige, for folk med interesser i de forskellige hunde og deres familier.. Der er vel ingen grund til at skjule vigtige informationer for omverdenen, medmindre, man er en "doven hund" ellers er det bare fordi man nu også gerne vil skrabe ind på alt, hvad der overhovedet kan skrabes penge ind på...

    Hvor "hunden ligger begravet", kan ofte være svært at gennemskue..


Kommentér på:
bondefangeri mdr. abonnement på det nye gipote.dk

Annonce