{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Lotte M
Lotte M
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6

Hjælp til overboens hund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg opsøger noget hjælp fra andre hunde mennesker fordi jeg står med et problem, jeg har selv en lille bomuldshund på 2 år som er så stresset at jeg har været nødsaget til at give hende calm i sammenråd med dyrlægen.

Overboens hund gøer i tide og utide og det er simpelthen ved at gå mig og min kæreste rigtig meget på specielt fordi det har stået på i flere mdr, det værste er dog at vores egen hund er utrolig stresset over at hun kan høre hunden ovenpå og ligesom ikke kan forstå hvor det kommer fra - kan ikke forklare det på andre måder.

Jeg har kontaktet boligselskabet og de vil ikke gøre noget medmindre andre naboer klager over hunden. Jeg arbejde fra kl 3 nat til 11 middag hvor jeg så gerne skal have lidt søvn der om aftenen men det er umuligt pga hunden! Jeg er i lære som bager!

Vi er nået derhen hvor vi måske skal flytte men synes bare heller ikke det er i orden vi skal flytte.

Kommentarer på:  Hjælp til overboens hund.
  • #1   16. jul Kunne i ikke tage kontakt til nogle af naboerne så og se om i kan være flere der går sammen om at klage?

• #2   16. jul Har du prøvet at tale med overboen? Alternativt kan du melde dem til poæitiet for støjgener- det er bare så drastisk og skaber sjældent et godt naboskab.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 31 Følgere: 326 Emner: 103 Svar: 3.302
    #3   16. jul Ved ejeren at hunden gør? Det må være første punkt. Tag en snak med ejeren.

• #4   16. jul snak med ejeren på en stille og ikke anklagende måde

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#5   16. jul Erika: Det er kun naboen der bor ved siden af hende på den anden side af opgangen der lige som mig har klaget.

Linda: Det har jeg gjord mange gange, både personligt og per brev.

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#6   16. jul Salla det gør hun for både jeg og en anden nabo har fortalt hende det.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 31 Følgere: 326 Emner: 103 Svar: 3.302
    #7   16. jul Det var ærgerligt. Og hvad er hendes reaktion på at i siger hunden larmer?

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#8   16. jul Salla: hun trækker mest på skulderen og så er det, det og lover at hun gør noget men intet sker

• #9   16. jul Hvis I både har snakket med ejer og boligselskab og I er 2 naboer der klager og intet sker, så ville jeg altså tage næste skridt og kontakte politiet, det kan jo ikke være rigtigt at det er jer der skal flytte

• #10   16. jul Kunne du foreslå hende at tale med en adfærdsterapeut?

Det at få en hund til at stoppe med at gø, sker jo desværre ikke fra den ene dag til den anden. Måske hun faktisk gør et forsøg

• Erling N
    Erling N Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 25
    #11   16. jul Måske en ide at tage din hund med op til overboen så de kan lære hinanden at kende. Derefter måske et jævnligt samkvem kan afhjælpe problemet.
    Derudover mener jeg helt klart at det er overboen der skal rette ind og ikke jer.

• #12   17. jul hvad tidspunktet gøer hunden på?
    ikke at problemet ikke skal afhjælpes, den er jo nok også stresset eller lign. da den gøer

men som jeg læser det arbejder du fr kl 3 om natten til 11 om fomiddagen?
    og har brug for søvn derimellem selvfølgelig!
    men må ærligt indrømme du ikke rigtig kan klage over en hund der gøer i dagtimerne, medmindre det er non-stop i flere timer?

har i prøvet at spørge hvad overboens hund gøer af?
    altså til ejer, ud over at snakke med personen om det?

for det lyder som om hele situationen er kommet lidt for langt ud og kan risikere at skabe noget nabofjendskab (hvis ikke det allerede er sket?)
    og så bliver det svært at rette op på noget! så det ville være møg træls hvis det kom helt derud!

hvilke metoder er prøvet?

• #13   17. jul Naturligvis skal ingen hund stå og være ked af det i timevis. Det skal trænes - måske har den svært ved at være alene.

Bed hende finde noget hjælp - fx på www.sea-hund.dk

En hund med fx separationsangst har jo et skrækkeligt liv, fordi den er så bange.
    Vil hun ikke lytte skal jeres selskab enten gribe ind eller politi

• #14   17. jul Ørepropper..

Det bruger de fleste da, hvis de har problemer med at sove om dagen.
    Masser af mennesker har natarbejde. Verden stopper ikke af den grund.

Man bliver så stresset, når man ikke kan sove når man har brug for det.

Meget faste sovetider, ørepropper og noget let naturligt afslappende eller bare en kop varm mælk, vil virke i løbet af nogle dage.
    ...jeg tager et par Tryptofan piller en times tid før jeg skal sove (håndkøb). Og drikker lidt varm mælk.. og ser noget lidt kedeligt fjernsyn.
    Så jeg er næsten sluppet af med mine store søvnproblemer.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 9 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 435
    #15   18. jul Det er åbenbart ikke helt nemt. Men gør den i mange timer, så er der nok en mulighed.

https://www.bolius.dk/hjaelp-naboens-hund-goer-konstant-9044/

Det sidste omkring hund og ledelse skal du nok spring over. Men hey, det er en bolig site.

• #16   19. jul Står der evt. noget i jeres lejekontrakt, omkring hundehold?

I nogle lejekontrakter står der noget i retning af, at hunden ikke må genere andre beboere osv. Der kan evt. også stå noget omkring klager og hvordan jeres udlejer skal reagere på klager?

Ved du, om nogle af de andre beboere er generet af det, udover jeres nabo? Hvad med jeres nabo? Eller deres overbo?

• #17   22. jul Jeg tror bare, at en hund i et etagebyggeri har lov til at gø en gang imellem om dagen...
    Der er jo lyde hele tiden.. og hunde reagerer vel på lyde, især hvis de er alene.

Hvis der er tale om vedvarende gøen, så må lyden optages så det kan bruges som bevis ved en klage.

Er hunden alene, når den gøer? Så kunne du måske invirere ejer-uden hund- på en kop kaffe en dag, så hun kan sidde og få et indtryk af problemet.

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#18   22. jul Det skal nævnes at jeg bruger ørepropper og har brugt alle dem der bliver solgt og har endda fået nogle special lavet til mine øre men jeg kan stadigvæk høre dens gøen.

Den gøer når hun ikke er hjemme - og har inviteret på en øl/sodavand men det var hun bestemt ikke intresseret i.

• #19   22. jul Jeg syntes så det er træls hvis en hund i opgangen japper af altting..

I min verden skal hunde i opgange kun gø hvis der bliver banket/ringet på døren, ikke ved hver enkel lille lyd

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#20   22. jul Jensen: Helt enig og det ville også være til at leve med hvis der kom lidt gøen en gang imellem.

• #21   22. jul Jeg synes også at små gøende hunde er irriterende. Men jeg bliver osse irriteret over bagboen, når han synger i badet for åbent vindue, tre meter fra hvor jeg går og ordner have.
    ...så sætter jeg en radio i vinduet og skruer op for lyden.. Heller ikke kønt, men bedre end hans brægen...
    ..............og det får ham til at lukke vinduet i badeværelset...

...en slags "hvid støj" kunne også være en mulighed for at sløre en hundegøen..
    man kan finde den som app eller på cd eller lignende.
    Det er en slags susen, der slører hverdagens smålyde.
    Det bruges særligt til spædbørn, der har svært ved at falde i søvn..

• Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    jul 2017

#22   22. jul Birgitta: Er begyndt at sove med noget musik i ørene det hjælper som regel vil jeg sige, men synes det er lidt træls det skal være nødvendigt Men det er træls når hun jo slet ikke vil tale med os - netop fordi hun ved hunden er et problem.

Det der er træls for mig er at det skal være en "sur" ting at skulle gå i seng pga manglende søvn... det er blevet kommenteret på arbejdet de dage jeg ikke får sovet nok.

• #23   23. jul Det er jo en god løsning. Hvis du lige er begyndt på det, så vil du nok efterhånden få en mere effektiv søvn, når du har vænnet dig til det.

Og musikken udelukker jo alle andre generende lyde også.

...så skal du bare have ørepropper til lyden, der ikke generer, og som ikke falder ud. Men det burde være et mindre problem..

• #24   23. jul Jeg vil blot sige, at du skal overveje hvilken musik, for underbevidstheden er jo enorm modtagelig, når du sover TS.

Mozart kunne måske være en mulighed. Eller den slags. Bare et velmenende tip, for forstyrret søvn er ikke sundt

• #25   23. jul det kommer nu nok an på hvem man er. For mig ville det virke bedre med naturlyde som storm eller bølgebrus. Eller biers summen i blomsterne... IKKE en enkelt bis eller mygs summen

Musik kræver for meget opmærksomhed for mig.

• #26   23. jul "men må ærligt indrømme du ikke rigtig kan klage over en hund der gøer i dagtimerne, medmindre det er non-stop i flere timer?"

Det er altså ikke korrekt, Nana. En hund må ikke være til gene for naboerne - HELLER ikke i dagtimerne.
    Selvfølgelig kan/skal man ikke klage, fordi der kommer et vov eller to indimellem, men det lyder nu ikke på TS som om, det bare er det.

Kommentér på:
Hjælp til overboens hund.