{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.116 visninger | Oprettet:

Bravecto sendt til undersøgelse {{forumTopicSubject}}

http://hunden.dk/bravecto-sendt-til-undersoegelse/

Har I læst det?

Jeg har alle år brugt det til Fella uden problemer. Men sidste behandling gjorde hende rigtig syg (opkast, dårlig mave, kramper, svimmelhed, skum om munden mm) og havde besluttet ikke at bruge dem igen, da det var en kæmpe forskrækkelse. De virkede ellers så godt.
Nu ved jeg så bare ikke, hvad man kan bruge i stedet for smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bravecto sendt til undersøgelse
  • #2   20. jul 2017 Jeg har lige læst det, men ellers intet relevant at tilføje - jeg vil gerne bare følge din tråd inden jeg giver Ziva en tablet, for det havde egentlig været min intention når hun var medicin fri.

    Jeg tør godt trække den lidt endnu, da vi sjældent færdes i områder med synderlig risici


  • #5   20. jul 2017 Junior har intet fået i år.... vi går steder med mange flåter, og jeg har pillet max 3 af... så han får ikke noget indtil videre.

  • #6   20. jul 2017 Vi har aldrig oplevet bivirkninger (7-9-13) og vi går i områder med MANGE flåter. Piller mindst 12 af ham, hver gang vi har været i skoven.
    Så et eller andet middel er nødvendigt, og der klarer bravecto fint jobbet.

    Vi overvejer dog at skifte til Nextgard.


  • #9   20. jul 2017 Men jeg har pillet færre af end med Bravecto.. så hvad er forskellen...??



  • #10   20. jul 2017 Jeg bruger Bravecto og har aldrig oplevet bivirkninger, jeg giver kun ca hver 6 mdr, det ser ud til at være nok her, vi bor op af en skov og her er rigtig mange flåter, en pille gør hundene flåt fri i 5-6 mdr, jeg tænker at bivirkningerne måske kommer af overdosering men ved det ikke;)

  • #11   20. jul 2017 Obs jeg har da aldrig nogen side set en flået på hunde som er behandlet med Bravecto Louise, er der andre der har det????

  • #12   20. jul 2017 Jeg er på ingen måde modstander af medicin ... i år lod jeg være pga en kløe, som han har fået hvert år samtidig med græspollen, men også samtidig med at jeg gav Bravecto ... derfor ville jeg udelukke Bravecto som årsag. Eftersom de nærmest ikke bider på ham, så vil jeg ikke fylde ham med noget unødvendigt.

  • #13   20. jul 2017 Tine, hvad med halsbånd?

  • #14   20. jul 2017 Bodil ja... for med Bravecto skal de netop bide på før Bravecto virker, og så dør de derefter.

  • #16   20. jul 2017 Jeg bruger bayvantic, eftersom det også har repellerende effekt. smiley

    Men jeg ville ikke være bekymret ved at bruge bravecto.
    Er lidt nysgerrig - Hvilket racer er jeres hunde, der har reageret på Bravecto med kramper? smiley


  • #19   20. jul 2017 AG ja pt døjer vi ikke med dem, så om det stadig er Bravecto'en fra sidste år som virker ( lidt skræmmende hvis det virker så længe) eller om de bare ikke gider ham ved jeg ikke.

    Jeg har pillet helt små af, som endnu ikke havde bidt sig fast, så jeg kan godt se dem på ham, selvom han er sort.


  • #21   20. jul 2017 AG Åhhh jeg føler lidt sådan en mellem linierne at jeg ikke gør det bedste for min hund... og ja næsten er skyld i at han må blive syg. Igen han er blevet behandlet før... blot ikke i år pga kløe... gider egentlig ikke de der "dømmende" kommentarer.

  • #22   20. jul 2017 Jeg har også brugt Bravecto I et par år nu - jeg giver kun I april måned og så holder den resten af året
    Jeg finder stadig flåter på Homer der sidder fast men de er døde og kan nemt pilles af smiley
    ingen bivirkninger endnu - heldigvis smiley
    egenlig er jeg ikke meget for at give min hund "gift" for det er det vel på eller anden måde men jeg har også haft en hund med Borrelia - og det ønsker jeg bestemt ikke igen smiley
    vi færdes I omgivelser med rigtig mange flåter - så det er nødvendigt


  • #23   20. jul 2017 Karin ja jeg tænker også det måske bliver løsningen næste år... giften er godt nok lang tid i kroppen på dem.

  • #25   20. jul 2017 Jeg er også så uansvarlig, at jeg ikke behandler mod flåter. Jeg har pillet højst 10 flåter af alle mine whipper gennem de sidste 10-12 år. Ghini har aldrig haft en flåt, hun er 7 år.

    Whipperne er, grundet det manglende festlag, mere sensible i forhold til kemiske stoffer end mange andre racer, de tåler eks. narkose dårligere, så for mig bliver det altid en opvejning at fordele og risici, når jeg til- eller fravælger produkter.

    Når vi har været på marken med højt græs, eller i skoven kører jeg dem over med en fnugrulle, det tager evt. levende flåter i den korte pels.


  • #27   20. jul 2017 AG det ændrer ikke på, at det du skriver lidt bliver opfattet sådan.. selvfølgelig må folk gøre som det passer dem smiley

  • #29   20. jul 2017 Ja men rolig nu... jeg svarer blot, at det du skriver godt kan opfattes sådan. Det skrevne vil jo blive opfattet anderledes alt efter, hvem der læser det smiley

  • #31   20. jul 2017 Slap nu af... jeg bruger netop "" og skriver, at JEG føler det som... ikke at det er det du mener... men JEG føler.

  • #32   20. jul 2017 Vi har brugt det i et par år, og har ikke oplevet nogen problemer.

    Aner hat om hvor farligt et tæge angreb er, men jeg synes det de er ualmindeligt klamme at fjerne, og bruger gerne videnskabens små mirakler. smiley


  • #33   20. jul 2017 Martin har du ike oplevet selv at skulle fjerne dem, selvom du bruger Bravecto... altså oftest døde?

  • #34   20. jul 2017 @Louise.
    Jo en, men den var død, siger min bedre halvdel.

    Det er reelt ikke mig der fjerner den slags.

    Jeg får opkastfornemmelser, og bliver helt hvid i ansigtet når jeg ser den slags kryb.

    Det eneste jeg frygter mere end den slags blodsugende sataner er hajer! smiley


  • #35   20. jul 2017 Hahaha.. ok ja jeg synes også de er mega klamme... men ja de skal jo fjernes smiley

  • #36   20. jul 2017 Hvis man kaldes uansvarlig fordi man ikke vil fylde sin hund med insekt- og nervegift, der gør hunden så giftig at flåterne dør af at bide i den, så er jeg næsten stolt af at være uansvarlig.

    Jeg behandler med naturlige midler, der findes efterhånden en del på markedet. Mere besværligt, ja - men jeg har det bedre med det. Og hos os virker de, naboens hund har haft talrige flåter, trods behandling med spot-og produkter, mine et par enkelte kravlende, der så ud til ikke at kunne lide opholdsstedet.

    Det jeg er mest nervøs med ved Bravecto er bivirkninger på langt sigt, fluralaner som er det virksomme middel i Bravecto, ophobes i de indre organer, hvad sker der om to-tre år, når hunden har været udsat for det så længe?


  • #37   20. jul 2017 Gav du hende det sammen med et måltid ellers kan de godt blive mega dårlig af det

  • #40   20. jul 2017 Kirsten hvad bruger du?

  • #41   20. jul 2017 Jeg har vitterlig aldrig set en flået hverken død eller levende på mine hu de når de får Bravecto smiley
    Der er altså ingen overhovedet som kalder uansvarlige her i tråden! Der er brugere som fortæller om deres erfaringer og det er jeg da rigtig glad for at få at vide;)
    Vi har af og til problemer med hunde i pensionen som ikke er forebyggende behandlet, det giver rigtig bøvl fordi vi altså bor midt i flåt land;) det er rart at kunne anbefale et middel til folk som virker og ikke er alt for giftig;)
    Jeg modtager simpelthen ikke hunde i pensionen som ikke er behandlet nu, både fordi vi har rigtig mange flåter men også fordi lopper hurtigt bliver til et stort problem i en pension med mange skiftende hunde:)


  • #44   20. jul 2017 Balder har fået det helt uden bivirkninger, og jeg har tænkt mig at fortsætte med det, for det skader ikke kattene.

    Jeg har haft en hund med Borreliose, og det ønsker jeg aldrig for nogen. smiley


    Nå ja, når det er sagt, så blev Max aldrig behandlet forebyggende for andet end lopper, for flåterne kunne ikke lide ham. smiley


  • #45   20. jul 2017 Louise.
    Jeg har brugt midler fra Anibio, Greyhound og så et fra en barfforhandler, hvor jeg ikke kan huske navnet.
    Samtidig giver jeg om sommeren sortkommenolie i maden i stedet for de andre olier, flåter kan ikke lide lugten af denne olie, og hunden udskiller lidt af lugten gennem huden. Endvidere har jeg af og til gnedet kokosolie i hænderne og strøget i pelsen og på mine egne bare ben, virker også afskrækkende.
    Der er mange lugte som flåter ikke kan li' det er det jeg benytter mig af. Har også ind i mellem selv lavet spray med en blanding af vand og f.eks. hvidløgskoncentrat, virker også men hunden lugter som et bedre pizzaria, så nu blander jeg vand og en anelse mentol eller geraniumsolie. Lugter væsentligt bedre.
    Vasker også hundene i Aromatic shampooen fra Groomers, det efterlader også den her duft i pelsen som flåterne afskyer.
    Urtekram har tillige en sprayconditioner med kokos, den er heller ikke tosset, virker både blødgørende og dufter, godt for os, grimt for flåterne.


  • #46   20. jul 2017 # 43
    Lens - NexGard er noget lignende Bravecto men ikke helt så stærk og gives derfor en gang om måneden.
    NexGard virker i øvrigt godt til Demodex.


    Jeg er også en af de der uansvarlige, som ikke giver noget som helst forebyggende.
    Taliban er 4 år nu, og jeg har pillet to flåter af hende i hele hendes liv.
    Dette til trods for, at vi hver dag er i mosen, skoven eller engene.


  • #47   20. jul 2017 Jeg bruger Bravecto mindst een gang årligt. Alternativet er hotspot, narkose og 5000 kr. til dyrlæge mindst een gang per sæson.

    Kia har desværre været udsat for en Bravecto-forgiftning, da dyrlægen ikke havde den rigtige dosis hjemme, og insisterede på, at det ville være ufarligt, at give en højere dosis ... Jeg burde have vidst bedre, end at gå imod min intuition.

    Det var forfærdeligt. Hun var noget så syg.

    Jeg giver ikke Bravecto medmindre jeg føler hendes immunforsvar er okay stærkt, i en periode inden.

    Lens: Nexgaard er mere eller mindre det samme som Bravecto, bare i mindre doser, og det skal derfor gives oftere.


  • #49   20. jul 2017 Jeg giver Bravecto en gang om året, og har ikke haft nogen dårlige oplevelser med det.

    Men indrømmet, jeg ville da foretrække ikke at skulle give noget giftigt, men mine hunde får masser af flåter. I år fik de først Bravecto omkring 1. juni, og i perioden inden da pillede jeg mindst 10 flåter af om dagen, det er ikke særlig lækkert, og det giver for stor risiko for flåtbårne sygdomme efter min mening. Jeg har rådyr i forhaven og det giver altså rigtig mange flåter.

    Man kan sige, at der er en risiko både ved behandling og ved ingen behandling. Så jeg har valgt Bravecto og slipper i hvert fald for flåterne, og så må jeg jo håbe, at mine hunde ikke er en af de trods alt ret få hunde, der får bivirkninger.


  • #50   20. jul 2017 Vi troede også, at vi kunne vente med at give Balder, men der gik altså ikke meget mere end et par uger, så havde han både lopper og flåter, og da han ikke er den mest samarbejdsvillige mht. at blive holdt, så valgte vi altså at give ham Bravecto.

    Og ja, selvfølgelig træner vi ham i, at han skal kunne holdes og stå stille. Også selvom han får Bravecto. smiley


  • #51   20. jul 2017 Altså jeg har også altid givet begge hunde Bravecto uden den mindste smule bekymring. Stoppede med at give Kiba dem, da de ingen virkning havde på ham smiley

    Fella fik sin for lidt siden og inden fo 24 timer blev hun syg. Jeg troede i et øjeblik at hun havde fået en hjerneblødning. Hun kom sig heldigvis i løbet af dagen.. Men jeg tør ikke at give hende dem igen.
    Har overvejet nexgard.

    Halsbånd er ikke en mulighed, da floppen i forvejen er så ked af at have udstyr på. Og jeg vil ikke bruge pipetter. De gav vores anden hund KÆMPE skælproblemer og så bader hun dagligt.

    Ja, jeg er nok bare blevet skræmt af episoden med Fella. Det kan godt være at de er få hunde der bliver ramt af bivirkninger - men min hund var en af dem. Så nu tør jeg ikke mere. Det var ellers bRe så pokkers nemt og hun havde ikke en eneste flåt i 3 år...


  • #53   20. jul 2017 Lotus får Bravecto og har fået det i flere år. Hun får 1 max 2 piller om året og har ingen bivirkninger haft af det og hun er 12 år nu smiley

  • #54   20. jul 2017 Vi forebygger ikke permanent. Flåter fjernes når vi finder dem. Lopper behandles hvis vi får dem indendørs med program vat og capstar. Vi forebygger med program hvis hundene skal med på besøg flere dage steder vi risikere at få lopper med hjem typisk til jul. Capstar bruges evt. Forebyggende til endags udflugter.
    Til ture i skoven bruges plantebasseret duft afskræk. Og så har de store et tickclip i halsbåndet.


  • #57   20. jul 2017 Jeg mistede desværre en kat, der havde fået Capstar. Der gik 20 minutter fra indtagelse, til hun gik i kramper og døde. Og ja dyrlægen troede ikke sine egne øjne.

  • #58   20. jul 2017 Jeg bruger bravecto. Giver I foråret, og så ikke mere end det. Der er ikke et behov for det oftere.

    Men Vaks har loppeallergi, så jeg vil hellere have at han bides én gang end at de lægger æg, formerer sig og bliver til mange og så skal han behandles mange gange i løbet af forløbet.
    Jeg oplever desuden heller ikke at de får flåter.

    Det i nakken virkede simpelthen ikke godt nok for os. Første gang Vaks fik lopper havde han fået det, men de nåede alligevel at formere sig.


  • #59   20. jul 2017 Jeg giver også Bayvantic og det er samme grund som Einstein. Kæresten gav en periode Bravecto men der var lige så mange flåter som normalt. Forskellen er jo at de dør efter bid. Men når flåterne kravler af mine hunde, så sætter de sig på hans hunde. Såååå ikke optimalt...
    Efter jeg også blev frarådet det fra en forsker på KU, netop af de grunde der opridses med sterile hunde, så blev kæresten kun endnu mere overbevist. Nu er de alle fem på Bayvantic og vi køber jo bare de store pipetter og deler op til dem alle


  • #60   21. jul 2017 Min hund fik bravecto og diarré satte ind og opkast nedstemt ville derefter ikke spise ... var til dyrlæge tre dage efter da han virkelig blev dårligere og hun mente det var tarminfektion vi var OBs for fremmedlegeme ... efter kvalmestillende heller ik hjalp var vi til rtg hvor tarmene sad helt forkert - hun var klar til at operere hvis ik han kort efter blev bedre....
    Mere medicin sprøjtet ind og endelig blev han bedre men jeg har tænkt hvad det ellers skulle være end bravecto og tør umiddelbart ik give det igen


  • #61   21. jul 2017 #25

    Whipperne er, grundet det manglende festlag smiley


  • #62   21. jul 2017 61# yes, vidste du ikke alle andre racer er mere festlige? smiley

  • #63   21. jul 2017 Nej, synes netop at whippet er ret festlige smiley men måske kirsten avler en særlig whippet uden festlag smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #67   22. jul 2017 Jeg synes at man skal tage det alvorligt,når der kan være en sammenhæng. Det er altså det mange har været nervøse for. Hvordan er virkningen på sigt. Er det testet ordentligt eller ser vi først senere de bivirkninger der er.

    Det er jo en kæmpe forretning og hvem har lyst til at stoppe en pengestrøm. Den enkelte dyrlæge må se det i større perspektiv, en at man ikke selv har oplevet dårligt om det.


  • #72   22. jul 2017 Jeg har været en del på KU og de ser også en sammenhæng, men producenten af Bravecto vil ikke støtte et studie af effekten på hundenes fertilitet. Uden støtte, så sker der desværre ikke mere

  • #76   22. jul 2017 Jeg har fundet en enkelt død og helt indtørret flåt på Balder, efter at han har fået Bravecto.

  • #77   22. jul 2017 Salla "GG" den havde jeg ikke set, pokkers stavekontrol, FEDTLAG, selvfølgelig smiley

    Mine whipper er født meget festlige, der har været fest i døgndrift, med 7 hvalpe smiley


  • #79   22. jul 2017 Ja, det gjorde den faktisk.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #83   23. jul 2017 5000 bivirkningsrapporter. Skulle være underligt om ikke nogen af dem har hold på sig. Man ændre det, så man nu skal være opmærksom hvis hunden har epilepsi. Er der andre ting man ikke har været opmærksom på.

    Jeg synes det er lidt underligt. Vi lever i en tid hvor folk råber op om at korn ikke er godt for hunden. En gang gift er derimod ikke rigtig noget man tror er farligt. Er klar over at man skal overveje fordele og ulemper,men man burde stadig forholde sig kritisk.





  • #85   23. jul 2017 Birgitta, du skriver:

    "Til en hund på Silkes størrelse indeholder bravecto 1000 mg fluralaner pr pille.
    Og nexgard indeholder 136mg afoxolaner pr pille til en hund i samme størrelse. "

    Det ser ud til at være 2 forskellige giftstoffer, så man kan vel ikke bare sammenligne indholdet ud fra vægtangivelse.


  • #87   23. jul 2017 Hvor mange er jer der har oplevet bivirkninger har sendt det ind? Dette uanset om der har været tale om anden medicin i samme periode eller ej, så er det store problem at det ikke meldes nogen steder.
    Jeg oplevede bivirkninger ved Galastop på min tæve, men det blev ikke meldt ind fordi de førende dyrlæger afviste det. Min egen dyrlæge stod lidt alene om mistanken, så det endte med at flyde ud og jeg besluttede jo bare at hun aldrig skal have det igen


  • #88   23. jul 2017 Kennel HiJacks: Jeg ved ikke om det er registeret, i Kias tilfælde, med forgiftningen.

    Men jeg insisterede MEGET MEGET kraftigt på, at jeg ville have dyrlægen til at sende det ind, at der IKKE skal overdoseres, og at det IKKE er helt ufarligt og uproblematisk, som han havde givet udtryk for. Præparatet er så nyt, at sådan noget SKAL indberettes, så retningslinjerne kan tilpasses, og den nye viden deles.


  • #93   23. jul 2017 De aktive stoffer kan jo godt være næsten ens, selv det ene er stærkere end det andet.

    Jeg ved det ikke selv, og har ikke taget mig sammen til at Google det, men det kunne da være interessant at vide.

    Når man læser tråden her, virker der til at være forskel på, hvad de forskellige dyrlæger anbefaler.


  • #97   23. jul 2017 Jeg er bestemt åben overfor alternativer, jeg synes bare, at det er svært at finde noget, som ikke går ud over kattene, og som tager flåter. Jeg vil helst have pipetter, da det da altid kan delvis vaskes ud igen, hvis noget skulle gå galt. Det kan en indvortes pille ikke rigtig. smiley

  • #99   23. jul 2017 I taler om beviselige bivirkninger af midlerne, jeg ser et stort problem i, at man netop ikke kan bevise at reaktioner skyldes midlerne.
    Når en hund får f.eks. epileptiske anfald eller nyreproblemer nogle få dage efter at have indtaget midlerne, og der ellers ikke er sket andre forandringer i hundens hverdag, så betegnes det ikke som beviselige bivirkninger af dyrlægerne. Det kan jo skyldes så meget andet....
    Ja, det kan det, men det kan også skyldes midlet, men bliver ikke registreret som bivirkning, jeg er bekymret!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #100   23. jul 2017 Enig. Når man vælger at ændre er der helt klart noget om det. Så er der de andre tilfælde hvor man kan gemme sig bag tvivlen. Kan godt være det ikke lyder af mange tilfælde i forhold til antal der er solgt.

    Det ændre ikke på, at hvis det viser sig,at bare en hund er død eller fået alvorlige bivirkninger er det ikke så harmløs som man prøver at gøre det til.

    Jeg tror kun vi ser toppen af isbjerget og med tiden vil der komme flere tilfælde.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #102   23. jul 2017 Og det er et valg som man mulighed tager på et forkert grundlag. Når man fastslår at der ikke er nogle farlige bivirkninger ser man jo totalt bort fra de indberetninger der er kommet.

    Jer synes da det er relevant at få oplyst at midlet er under mistanke for x antal dødsfald. Det mener man så ikke er noget at bekymre sig om. Det gør jeg så.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #104   23. jul 2017 Det er jo oplyst. 1200 gange hvor der er mistanke. Det bare dem man kender til.

  • #105   23. jul 2017 Samme sang som dem der er i mod diverse vacciner.

    Der er risici ved alt, denne risici skal op ejes mod risikoen.

    Ja, der er sikkert nogen hunde der dør hvert år af denne medicin, men det skal holdes op i mod det antal hunde der bliver syge af det den beskytter i mod.

    Matematisk set ved jeg godt hvad jeg vælger.

    Menneskeligt set, ved jeg også, at mange mennesker er ligeglade med det faktuelle. De tror mere på deres følelse i maven, eller den historie de hørte fra en ven, som kender en der engang har hørt en 3 person fortælle om.

    En af de små faktums der både fascinerer og skræmme mig ind i mellem. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #106   24. jul 2017 Det har intet med at være imod. Jeg har selv givet min egen på det grundlag,at min dyrlæge fortalte,at der ikke er nogle alvorlige bivirkninger. Hvis det viser sig at der er hold i de indberetninger,skal det da ikke gemmes væk i bortforklaringer og undskyldninger.

    At der er mistanke om 1200 kendte tilfælde med dødsfald, mener jeg da er en ret vigtig oplysning at få,inden man tager sit valg. Der findes jo faktisk andre muligheder,så det er jo bestemt ikke nødvendigt,at bruge lige det produkt


  • #107   24. jul 2017 Hvad nu, hvis hunden har fået Bravecto, som jo holder i tre måneder og den bliver alvorlig syg.
    Kan man give alle andre former for medicin når hunden har fået Bravecto, eller kan man risikere at slå hunden ihjel eller gøre den endnu mere syg, hvis den skulle få medicin som ikke forenes med Bravecto.
    Står man med en akut syg eller tilskadekommen hund, så er det jo ikke sikkert, at man lige husker at hunden har fået Bravecto for to måneder siden.




  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #112   24. jul 2017 Hvis der rent faktisk er hunde der dør af det er der da god grund til at skifte. Kender man bivirkninger på længere sigt og hvad med når hunden bliver ældre. Så længe der er så stor usikkerhed vil jeg da ikke bare forsætte.

  • #113   24. jul 2017 @Max.
    Der er hunde der dør eller oplever alvorlige bivirkninger af alle eksisterende vacciner der findes hver eneste år i DK.

    Det er der også mennesker der gør.

    Det er som jeg sagde før, ren matematik med behandlinger uanset sygdom og det er hamrende ligegyldigt om det er et menneske eller et dyr.

    Der er kun en ting der er sikkert i denne verden.

    Der er 100 procent's garanti for at du dør en dag, smiley


  • #115   24. jul 2017 Jeg bruger Bravecto af de samme årsager som Lens nævner. Brugbare alternativer er pt. ikke eksisterende.

    Jeg ville helt klart ønske, det ikke var nødvendigt, at der fandtes et alternativ, der var uskadeligt for min hund ... men det gør der ikke.


  • #118   24. jul 2017 @Batdog.
    Det var dog også lige den anden klammeste film af alle jeg har set, som du bruger som eksempel.

    Føj, den er klam! smiley


  • #119   24. jul 2017 Jeg har fjernet mange flåter, og jeg har absolut intet imod det. Men jeg er imod, at min hund skal blive dødsyg og måske endda dør af de sygdomme, det dyr kan føre med sig. Jeg kan ikke garantere, at jeg ser alle flåter, der kunne være, for de mindste er jo knap nok synlige. Derfor har jeg truffet et valg om, at min hund slet ikke skal have flåter, hvis jeg kan undgå dette.

    Balder nåede at få to, hvad jeg så, inden han fik Bravecto plus et par lopper. Så det er et fuldt ud bevidst valg om, at jeg hverken ønsker flåter eller lopper på min hund. Jeg har en søn, som lopperne er helt vilde med, og han får ikke blot et bid men rigtig mange. Det synes han ikke er vildt fedt.


  • #121   25. jul 2017 Her er iøvrigt link til den undersøgelse som Intervet (Bravecto) har brugt som basis for frigivelse af midlet/oplysninger omkring bivirkninger af produktet. Det er en undersøgelse af 20 hunde, ikke mange at basere på....

    Lidt læsestof til formiddagskaffen.
    https://www.fda.gov/downloads/animalveterinary/products/approvedanimaldrugproducts/foiadrugsummaries/ucm399075.pdf


  • #123   25. jul 2017 Isabelle: Du tror ikke det "bare" er den generelle nye vejledning, som også gælder ikke-drægtige hunde, når det kommer til ormekur? At det skal være helt sikkert, at hunden har orm, før man giver ormekuren. Den bør ikke længere gives på mistanke alene ...

  • #124   26. jul 2017 Når det kommer til medicin - human eller veterinær - ville det være rart om man ville kalde en spade for en spade så vi alle kunne træffe valg ud fra er oplyst grundlag.

    Sådan er det desværre ikke - då vi må jo forsøge os lidt frem.

    For mig er Bravecto en bravende succes,jeg synes ikke at risikoen for bivirkninger er høj og slet ikke set i forhold til midlets fordele.

    Ved al medicin skal man forvente bivirkning, hvis der er virkning - af præcis denne grund skal et tilvalg af et præparat være med grundlag i nødvendighed.
    Også her synes jeg Bravecto holder mål.

    At undersøge midlet igen synes jeg er helt fint - vi kan aldrig få for meget info, tværtimod.

    Hvad angår snakken om Nexgard V Bravecto - uanset propper vi hundene med insekticider. Vi kan alle regne ud at det ikke er camillethe...

    Hvad angår effektivitet - vi giver en dosis Bravecto om året.
    Vi ser ikke en flåt - død eller levende - på hunden før året efter indgift.
    Dermed har vi ikke brug for en højere koncentration af insekticider i kroppen på hunden over tre måneder.





  • #130   26. jul 2017 AG: Problemet med de mange indberetninger på Bayvantic er fordi folk ikke læser ordentligt på pakken. Der står udtrykkeligt at man skal teste på et lille område og man ikke må give for meget i forhold til hundens størrelse. Ligeledes skal de større hunde dryppes flere steder på kroppen således at de ikke får alt leveret i nakken. Men det læser folk ikke og så skal producenten ellers slagtes. Lidt ligesom hårfarve først skal testes på et lille område inden hele hovedbunden smøres ind i farve. Vi kan ikke alle tåle det samme og derfor er der flere midler på markedet.
    Ulempen med Nexgaard og Bravecto er at man ikke bare lige kan skylle det væk og give en salve til svien. Det er indvortes og er skaden først sket, så er der ikke skide meget at gøre ved det.


  • #133   26. jul 2017 Bayvantic virker på flåter (det er Advantage der ikke gør) og ved du hvad? Det virker også på myg smiley

  • #134   26. jul 2017 Frontline virker kun op til 2 uger mod flåter.

  • #135   26. jul 2017 Bayvantic er nok det middel, der virker allerbedst imod flåter, fordi de netop ikke bider.
    Mange af bivirkningerne kan undgåes ved (som Hijack også skriver) at teste midlet en dags tid inden den endelige dosis gives. Og når man så drypper, så fordel midlet i 4-5-6 punkter fra nakke til halerod.

    Og vent med evt. at give næste portion til du konstaterer de første flåter i pelsen på hunden, tit virker midlerne meget længere end producenten skriver.

    Skulle jeg endelig behandle med kemi, så ville det være mit valg.


  • #137   26. jul 2017 Jeg har prøvet flere dryp i nakken ting, men selv om jeg deler det ud på flere steder hen af ryggen, kan mine hunde alligevel ikke lide at få det påført.
    Resultatet er at de ikke står ordentlig stille og alt for meget bliver tværet ud i pelsen, hvor det ingen nytte gør.

    Så selv om de ikke efterfølgende har haft problemer med det, så har Bravecto bare virket meget mere effektivt her, hundene vil meget gerne have det, jeg behøver ikke spekulere på om de giver sig til at lege, inden det er ordentligt væk, og en får noget af det i sig, og jeg kan godt leve med, at flåterne skal bide, før de dør.
    Så jeg krydser fingrene og håber på det bedste den ene gang om året, hvor behandling er nødvendigt. Men jeg følger da selvfølgelig med i undersøgelser og nyheder om emnet.


  • #140   26. jul 2017 Måske det faktisk har en vis repellerende effekt, som bare ikke er så sikker at man kan garantere så stor en sikkerhed, at man MÅ sige at det virker sådan.

    Vi oplever det repellerende - men nej, det står ikke i produktresumeet.


  • #141   26. jul 2017 Jeg oplever kun yderst sjældent, at finde døde flåter på hundene eller nogen, der lige har bidt sig fast, men jeg fjerner stadig helt nye flåter, der endnu ikke har fået bidt sig fast. De er jo forholdsvis nemme at se i hovedet på hvide hunde.

    For mig ser det ud som om, at de må dø ret hurtigt efter de har bidt sig fast, ellers ville jeg vel se flere af dem.


  • #142   26. jul 2017 Jeg ser altså heller aldrig flåter på mine når de får Bravecto og vi har rigtig mange flåter her, mine fik pillen i april og jeg regner ikke med det bliver nødvendigt at give mere i år, dvs min oplevelse er at de holder i alt fald 6-7 mdr ikke kun 3 smiley

  • #143   26. jul 2017 Jeg har altid brugt Bayvantic, da jeg havde langhåret hund, da kattene pga pelsen ikke kunne komme til påføringsstederne. Og det har vi været utrolig glade for. Men nu har jeg fået korthåret hund, og da jeg ikke vil miste katte, gik vi over på Bravecto. Men giv mig et udvortes alternativ, og jeg er lutter ører.

  • #144   26. jul 2017 Kia havde 3 levende flåter før hun fik Bravecto i år.

    Siden hun fik det, har vi ikke set en eneste, hverken levende eller død, på hende ... Jeg tror på, at det har en repellerende effekt, og at de ikke behøver bide ... for bider de, så ville hun reagere voldsomt, som hun gjorde på de 3 hun fik før, hun fik det i år.

    Det er over en mdr. siden, og hun har stadig ret store knuder der hvor de har siddet.


  • #146   26. jul 2017 Jeg tror ikke de behøver at hapse for at vide at det er noget skidt smiley

    Grunden til min overbevisning - jeg fik noget temmelig heftigt medicin i en årrække og så længe jeg fik det, gad myggene end ikke at se til min side. Nu har jeg været medicinfri i et års tid og sørme om ikke bæsterne sværmer og stikker igen...


  • #149   27. jul 2017 Vi giver heller ikke vores hunde noget mod flåter, Mailo har i de 7 år vi har haft ham haft 1 flåt, Ozzy har vel haft 5-6 stykker i alt på kna 8 år. Det er simpelthen ikke nok til at jeg vil fylde dem med gift på den ene eller anden måde.

    Som med alt andet medicin, både til hunde og mig selv opvejer jeg fordele/ulemper, og tænker over om det for MIG er værd at løbe den risiko. Jeg har også selv fravalgt medicin der måske kunne hjælpe mig, men der er simpelthen for mange og for slemme bivirkninger til jeg har lyst til det. Og sådan har jeg det også med mine hunde, jeg mener simpelthen ikke det er risikoen værd, når de på ingen måder er plaget.

    Nogen der ved om der er racer de hellere bider på end andre? Jeg "bider" bare lige mærke i at Anni skriver hun heller ikke behandler, og hendes heller ikke har flåter, og vores Mailo er jo også dværgpinscher.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #150   27. jul 2017 Min hund hopper de nu stadig på. Finder dem både før de sætter sig fast og når de er tørret ind.

  • #151   27. jul 2017 Om der er forskel på racer, ved jeg ikke, men der er forskel fra hund til hund. Der er meget forskel på hvor mange flåter mine hunde får, selv om de går de samme ture, snuser de samme steder og bruger den samme have.

    Der hvor mine hunde har lang pels, ville jeg nok ikke kunne se de små indtørrede døde flåter, men i hovedet er der ikke så meget pels, og der ville jeg kunne se dem. Og det er i hovedet, at rigtig mange af dem sætter sig, og det er også der mere end nogen andre steder, at jeg finder dem, der stadig kravler rundt.


  • #152   27. jul 2017 Jeg havde en lang snak med dyrlægen igår. Ziva får en mini bravecto der holder i 3 mdr.

    Jeg tør godt, men vil dog vente til på mandag da jeg knokler med eksamenslæsning i denne uge for at blive færdig til når manden holder ferie med mig i næste uge


  • #154   27. jul 2017 Jeg tror ikke at der er forskel på racerne. Jeg tror, at der er forskel fra hund til hund.
    Dengang jeg havde AmStaffer, var min hanhund altid fyldt med flåter. Hos de to tæver havde den ene så godt som aldrig flåter og den anden havde et par stykker i ny og næ.


  • Isabelle J
    Isabelle J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #157   1. aug 2017 AG: jeg vil gerne lige komme med en lille rettelse, det er ikke det samme produkt der er i bravecto og nexgard, det er fluralaner i bravecto og afoxolaner i nexgard, der er forskel på måden de virker fysiologisk.

  • Isabelle J
    Isabelle J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #158   1. aug 2017 AG: jeg vil gerne lige komme med en lille rettelse, det er ikke det samme produkt der er i bravecto og nexgard, det er fluralaner i bravecto og afoxolaner i nexgard, der er forskel på måden de virker fysiologisk.

  • #159   1. aug 2017 De virker faktisk på stort set samme måde... Men ja, to forskellige stoffer i samme familie.
    Der findes et mere i familien, i øvrigt - det er ikke godkendt i DK.

    Disse stoffer har i øvrigt en fætter, der er bekendt - Fipronil. Det aktive stof i Frontline.


  • #161   1. aug 2017 Der er ikke forskel på racerne, om hundene bliver bidt af flåter eller ej men helt klart på den enkelte hund.

    Vores Rollo blev bogstavligtalt overfaldet af flåter.
    Max fik aldrig nogen.
    Balder har haft nogle enkelte, inden han fik Bravecto.


Kommentér på:
Bravecto sendt til undersøgelse

Annonce