{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.251 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010

F1/Formel 1/labrador {{forumTopicSubject}}

i ved alt.

hvad er det ligepræcis at forskellen på en F1, Formel 1 og labrador er???

jeg har googlet nettet tyndt, med dorskellige forklaringer.
nogen siger at en f1/formel 1, er en meget spinkel labrador, mens andre siger at det er en helt særlig engelsk slægt, og nohen siger at det er en labrador der har bestået nogle bestemte jagtprøver.

men hvad er sandheden??

og hvis der udseendes mæssigt er forskel, kan der så smides et billede i kommentarene af hhv. en "almindelig" labrador også en f1'er.

og et sidste spørgsmål - hvad er en gammeldags labrador?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F1/Formel 1/labrador
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #2   23. jul 2017 minion: så de annoncer hvor hunden er formel1 og uden tavle, så passer det ikke?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #5   24. jul 2017 minion: mange tak.

    min veninde har nemlig købt en formel1, og den ligner på ingen måde en labrador. den er spinkel, har lang næsten spids snude, også er halen æang og tynd - men hun mener hårsnakket at det er fordi at den er udbredt formel 1


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #7   24. jul 2017 minion: tak for link! giver god mening.

    jeg er nok en af dem som tror at labradoren ser ud på en måde smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #10   24. jul 2017 En gammel dags labber, er en som min.
    En stor tung en.

    Det burde nok mere hedde en dansk lab.

    Formel 1 er en hund fra bestemte linjer i England/Irland, så det er jo noget fint.
    Derfor er mange såkaldte formel 1, ikke sådan en.
    Det er de kun hvis de kan bevise det ved hjælp af stamtavlen.



  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #13   24. jul 2017 Læste i en anden tråd her inde, at kælenavnet burde være dansk lab.

    Jeg ved ikke hvordan labbere ser ud i andre lande.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #14   24. jul 2017 Iøvrigt synes jeg at de er de kønneste smiley
    De skal bare ikke være overvægtige.


  • #15   24. jul 2017 Vi stod på et tidspunkt på en udstilling ved siden af en lab udstillingshan som netop hade vundet for bedste i racen. Den havde lige så stort hoved som vores rottweiler han og var næsten lige så bred. Tænkte hold da op hvor et skrummel

  • #22   24. jul 2017 Der er derfor du skal have en Curly Coated Minion

  • #24   24. jul 2017 TS hvis der ikke ligger en FCI godkendt stamtavle på din venindes hund, kan det umuligt være det man kalder Formel 1.

  • #26   24. jul 2017 Formel 1 udtrykket burde bare smides væk... det bliver brugt konstant som falsk markedsføring. Det hedder blot jagtlinier, men de fine ord sælger hunde

    Junior er af jagtlinier og ham vil jeg på ingen måde kalde spinkel, lille eller spidssnudet... men jo sammenlignet med udstillingslinier er han da bette en på 27 kg, da de går all in på big is better.

    Jeg forstår ikke, at en jagthund skal avles så stor, at de ikke kan bruges til det racen er lavet til.



    profilbillede
  • #27   24. jul 2017 Jamen det er jo slet ikke en lab Louise. Den har jo ikke benstammer så tykke som træer, og den er ikke halv fed. Den må være blandet med greyhound smiley

  • #28   24. jul 2017 Henrik jep og rigtige lab ejere fortæller også gerne, at han er alt for tynd... men hvem ønsker dog sådan et stort skrummel.... jeg forstår mindre og mindre meningen med de udstillingslinier... hannerne bliver også mere og mere oversexede og har problematisk adfærd.

  • #29   24. jul 2017 Jeg forstår heller ikke at udstillingslabberne skal ligne tønder med ben.. jeg bliver dagligt spurgt om Fella er en Formel1'er eller en blanding

    profilbillede
  • #31   24. jul 2017 Louise og Elmo.

    Hold nu kæft han er flot han Junior! Uha jeg glæder mig til min Topper sætter lidt mere hanhunde-krop.


  • #32   24. jul 2017 Tak.. ja han mangler lige det sidste efter at have været skadet i 6 mdr.

  • #33   24. jul 2017 Louise nu er jeg jo ikke vant til at se Junior, så kan ikke se han mangler noget smiley

    Men jeg glæder mig til min sætter lidt mere, han er jo kun 13 måneder smiley


  • #34   24. jul 2017 Louise, hvor er Junior bare en flot hund, sådan som en lab burde se ud.

    Formel 1 er vidst bare et udtryk opfundet af en journalist, til at beskrive de hurtige jagtlabber af engelske linjer.

    Og helt enige med goldens, det er sgu trist at se de skrumler, som racen har udviklet sig til. Atlas vejer 25 kg og er 14 måneder. Selv når han en gang får sat muskler, kommer han stadig ikke over de 30 kg. Atlas leger med en anden Golden han, som er 4 måneder yngre end Atlas, men længe har været meget større. Hans ejere vidste ikke, at goldens også kunne se ud som Atlas. Jeg synes at det er trist, at jagtmodellen ikke længere er normen for racen, og at mange ikke ved, hvad det egentlig er for en type hund, som de har købt. Jeg tror også, at jeg er med i samme gruppe som Ida, og her ser man næsten også kun hvide udstillingsmodeller.


  • #35   24. jul 2017 Amalie Junior takker smiley

    Jeg har aldrig været til labber, og har derfor aldrig tænkt meget over linier... efter Junior er jeg underligt nok blevet lidt glad for racen, og jeg kan virkelig ikke se nogle plusser ved udstillingslinier...


  • #36   24. jul 2017 Jeg har det lidt på samme måde. Jeg er vokset op med goldens og har altid syntes, at labradoren var kedelig. Efter jeg rigtig er begyndt at træne i retriever klubben med Atlas, har jeg rigtig fået øjnene op for hvor lækker en hund labben er, og jeg kunne da godt forestille mig at eje sådan en på et tidspunkt.

  • #37   24. jul 2017 Altså jeg kan slet ikke lide labber... men med tiden ser jeg godt nok mange fordele ved racen... besøger jævnligt Juniors avler, og når de har hvalpe er det hårdt ikke at nuppe en med hjem smiley

  • #38   24. jul 2017 Synes tit at de labbeejere der har travlt med at fortælle at deres hunde er F1/Formel 1 er folk der ikke rigtig ved noget om labrador. Sorry to say....

    Hvis man vil prale, hvilket jeg synes er super fedt, så skal man da prale af de linier der er bag ens hund. Jeg er feks vildt glad for at min lab er en Molshøj og faren er Moonshaddow og hvis jeg var Louise ville jeg da helt klart prale med at Junior er en Seahill High Wind smiley at køre rundt i F1 showet er lidt hult.

    Og så må man ikke glemme at der også findes fremragende jagtlinier i DK og feks Tyskland, så det er ikke kun GB og Irland der har


    profilbillede
  • #39   24. jul 2017 Her sidder jeg og læser en lab-tråd. Så må man satme kede sig. Men hold da magle, hvor er Ole Henriksen en lækker dreng.
    -Jamen Søren, når du keder dig, sidder du så og dunker direkte af cognacflasken?
    Nej dog ikke, men han er flot af en labrador at være smiley


  • #40   24. jul 2017 Søren du er total labrador-fan, du vil bare ikke indrømme det smiley

  • #42   24. jul 2017 En hund, der er så dum, at den gentagne gange kommer tilbage med den bold, man har tyret ud over stepperne, gider jeg simpelt hen ikke at eje. Men Junior er stadig en flot hund smiley

  • #43   24. jul 2017 Ole er en tøs, men alle elsker ham smiley



    profilbillede
Kommentér på:
F1/Formel 1/labrador

Annonce