{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Andre hunderacer i lydighed på højt plan ! {{forumTopicSubject}}

Der har fornylig været VM i Belgien under FCI- lydighed i eliteklassen.

Jeg har set en del videoer af deltagernes præstationer. Og jeg er imponeret over præcision og niveau.

De allerfleste hunde er border collier- en smidig race der egner soig godt til den type arbejde.

Igår så jeg 2 af de tunge retrievere som var deltagere.
En tung (ikke den tungeste, men alligevel) labrador og en tung golden.

DET imponerede mig ! Deres hurtighed og smidighed, kunne faktisk næsten hamle op med bordercollierne !
Men også kun næsten.. border collierne ser lidt federe ud smiley


Jeg har et par link

Her en golden:
https://www.youtube.com/watch?v=uUcf8Ml65Ns&app=desktop

Her en lab:
https://www.youtube.com/watch?v=OI13NIDaerA&sns=fb&app=desktop


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre hunderacer i lydighed på højt plan !
  • #1   24. jul 2017 airedale terrier

    https://www.youtube.com/watch?v=M4m8BUwnX6w

    lækker energi !


  • #2   24. jul 2017 Det er SÅ fedt at se, når "andre racer" også kan være med. Har personligt haft fornøjelsen af at se en Berner Sennen herhjemme, der gik LP3. Hold nu op, der var altså også både fart, glæde og energi i dens program.
    Den lavede bla. apport-optag med samme bevægelsesmønster som en border smiley


  • #4   24. jul 2017 Karina
    Ja, det er fedt- selvom jeg ikke selv ville have en så tung hund til det arbejde smiley

    Lens
    Ifht. hvad jeg forventede at se, så er de ret godt med smiley
    Men det ER et stykke vej smiley

    Ja Miriam er ret vild smiley


  • #5   24. jul 2017 En staffy blevet ret højt placeret til DM sidste år i LP2 mener jeg det var.

    Har også set dansk shappendoes gøre sig på internationalt plan.

    Elsker at se andre racer gøre sig i LP og sjovt nok synes jeg labber gør det meget smukt smiley


  • #6   24. jul 2017 Jeg kender en Cairn Terrier som jeg mener er i LP3 (så vidt jeg husker), den er virkelig arbejdsglad og siger også til Thomsen han godt kunne lære lidt af den smiley

  • #7   24. jul 2017 En hund fra mit første kuld går Rally-lydighed i ekspertklassen og står da ind i mellem på de tre højeste pladser til præmieoverrækkelsen.
    Det er mega fedt, og meget atypisk, at nå så langt med en indædt slædehund.
    Jeg synes selv det er enormt fedt at arbejde med en lidt mere speciel, og klart sværere, race, i stedet for at tage den nemme vej smiley Mange af racerne har potentiale for flere former for arbejde, og det er ærgerligt at flere ikke bruges.


  • #8   24. jul 2017 Ja, en husky er en af de racer, der nok skal arbejdes lidt mere på smiley

    Jeg kunne fristes til en airedale, men det er fordi jeg nu har set nogle stykker- af de arbejdende linier, som bare ser så fede ud når de arbejder- vild med deres drive.

    Men det ender nok med en nem race igen smiley


  • #9   24. jul 2017 Men synes også jeg oplever at nogle bare VIL et program, selvom det konstant er op ad bakke og hunden dybest set ikke gider. Og det er på trods af ufatteligt dygtige hundeførere.. Det synes jeg er synd for både hund og fører.
    Hvis man gerne vil et bestemt program og opnå et vist niveau, så er det væsenligt at vælge en race og type af race der har potentiale for det.




  • #10   24. jul 2017 Jeg har haft en korthår der var på eliteplan, han var supergod. Jeg har haft 3 jack russells der alle gik lydighed på højt plan, så andre racer kan godt være med

  • #12   24. jul 2017 Hmm... jeg har svært ved at finde noget i LP-programmerne, der skulle betyde, at andre (af de mere trænbare) racer ikke skulle kunne være med. Der er jo intet i programmet der kræver helt specifikt en BC's (eller bare hyrdehunds) evner. Det skal "bare" være en trænbar hunde, der kan lære alle øvelserne og gider bevæge sig nok til, at den jo dog ikke kommer retur i luntetrav ved f.eks. apport og andre "løbeopgaver". Ellers er det jo "bare" lydighed, og det kan jeg ikke se, hvorfor en retriever ikke skulle kunne lære lige så godt som en BC - mig bekendt fordrer programmet ikke hurtighed (udover som nævnt, at hunden self skal gide bevæge sig i "løbeøvelser").
    At der ses masser af BC'er tænker jeg tildels er, at de jo i høj grad gider arbejde, tåler gentagelser, er (oftest) nemme at motivere og samtidig tilstrækkeligt adrætte til øvelser der kræver lidt bevægelse. Og så er racen jo populær i mange slags hundesport.

    Jeg kender ikke programmet ret godt, men det jeg har set, får mig ikke ti at tænke, at andre racer skulle have svært ved at kunne være med - medmindre bedømmelserne ikke afspejler det læste program.


  • #13   24. jul 2017 Man skal naturligvis have en Sennenhund.

    En BC er kedelig. smiley

    www.youtube.com/watch?v=wJbX-gRCI3U


  • #14   24. jul 2017 Michelle
    Border collier kommer nemmere og hurtigere rundt i især FVF. Eller måske er det øjet der snyder ? Hvor de skal stoppe i indkaldet fra dæk- er jeg ret sikker på at de har fordele, fordi de lægger vægten nedad, pga. deres hyrdekropsstilling ?
    Jeg synes at labben på den video jeg har linket til, gør det ret godt. Jeg ved ikke om den mere klumpede golden mister point på netop det ?
    Jeg tænker at det har noget med kropsbygningen at gøre ?, men jeg ved det ikke.


  • #15   24. jul 2017 Martin
    Det er også en lækker lille sag den variant smiley


  • #17   24. jul 2017 Der er en Sennenhund til alle typer.

    Til dem der ikke kender den den, er det en Appenzeller.

    Hunden til de skøre, unge og lækre træningsfreaks. smiley

    Personligt bliver min hund og jeg forpustede af, bare at se på den. smiley


Kommentér på:
Andre hunderacer i lydighed på højt plan !

Annonce