{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Waterwalk i sydjylland ? {{forumTopicSubject}}

Som mange nok ved efterhånden skal Lucky opereres for pl. Jeg har fået anbefalet waterwalk, men der hvor jeg skal til genoptræning har de desværre ikke en. Ellers skal jeg helt til Århus hver gang og med 2 gange i ugen er der simpelthen for langt og dyrt med offentlig transport.
Jeg fik så anbefalet sommersted dyrlæge som har det, men det er så bøvlet at komme derhen, udover at vi skal gå et stykke både her fra og så fra bussen hen til dyrlægen, det kan jo blive nødvendigt, men tager jo så også en del tid.
Men jeg tænkte jeg ville spørge herinde der måske er nogen der kender et sted med waterwalk i nærheden af vejen eller som er nemmere/hurtigere at komme hen til ? smiley


Kommentarer på:  Waterwalk i sydjylland ?
  • #1   25. jul 2017 Har I ikke et dyrehospital der har den mulighed?

  • #2   25. jul 2017 Der ligger en øst for Vejle, men der kan du jo hellere ikke komme hen, hvis ikke du har bil.
    Den nærmeste er nok Doxx Jordrup, mellem Kolding og Vejen, men der kan du hellere ikke komme hen, hvis ikke du har bil.

    Jeg tror ikke, at du kan finde noget hvor du kan komme hen hvis ikke du har bil, da sådanne steder jo altid ligger udenfor byerne.



  • #3   25. jul 2017 Bygolm Dyrehospital i Horsens har en waterwalker. Der er ikke superlangt fra banegården til dyrehospitalet, men ved ikke hvor meget nemmere det er end Århus uden bil


  • #4   25. jul 2017 Tak for budene, men hvis jeg skal så langt væk, kan jeg ligeså godt fortsætte op til Århus smiley

    Anna jeg ved desværre ikke om der er nogle dyrehospitaler i nærheden der har det, som sagt fik jeg anbefalet sommersted, som desværre bare er rigtig bøvlet med transport.

    Jeg søgte herinde, netop hvis der var nogen der kendte nogle i nærheden, andre steder i jylland og på fyn kan jeg sagtens selv finde, så selvom jeg er super glad for at i bruger tid på min tråd og kommer med muligheder, vil jeg gerne nøjes med muligheder der er i omegn af hvor jeg bor, hvis disse findes, da det er dem jeg står og mangler. Steder hvor jeg enten ikke selv kan komme hen eller som er langt væk, kan jeg desværre ikke bruge til så meget.

    Men da jeg er anbefalet waterwalk 2 gange i ugen, ville det være rigtig skønt hvis der fandtes noget der ikke var 1-2 timer væk, da jeg også har skole, så at tage 5+ timer ud af min kalender 2 gange i ugen bliver rigtig svært, og jeg kender desværre heller ingen der kan køre mig så ofte.

    Men finder jeg ikke noget selv, tager jeg snakken med hende der skal stå for hans genoptræning, om hvordan og hvorledes, når jeg alligevel skal derhen og snakke omkring det hele og Lucky får en omgang massage smiley


  • #5   25. jul 2017 Fifi fik revet et ledbånd over og i forbindelse med operationen, læste jeg også at waterwalk var den optimale genoptræning.
    Jeg ledte som en tosset efter et sted, og var rigtig ked af, at jeg ikke kunne finde noget.
    Dyrlægen var rigtig sød og forklarede, at det i virkeligheden "kun" var et fåtal af hunde, som blev genoptrænet med waterwalk.
    Desto mindre hunden er, desto "hurtigere" kommer de sig.
    Og Fifi klarede den også uden waterwalk smiley
    Så jeg ville ikke være så nervøs, hvis det ikke kan lade sig gøre smiley




  • #6   25. jul 2017 Tak Inge, hende jeg regner med kommer til at stå for Luckys genoptræning, lyder også til at det ikke er livsnødvendigt med waterwalk. Hun siger at hun har nogle rigtig gode øvelser som vi skal lave derhjemme, som giver noget af det samme. Men ville helst hvis han kunne komme i waterwalk.
    Jeg må tage snakken med hende når vi skal derned, måske kan han få waterwalk engang imellem som supplement til resten af genoptræningen, så jeg kan tage en længere tur når han så skal afsted.


  • #7   25. jul 2017 Det lyder rigtig fornuftigt smiley

  • #8   25. jul 2017 Der er desværre ikke noget tættere på eller steder som er nemmere at komme til.

    Men nu er det jo sommer, så du kunne jo tage ham med ned til stranden eller en badesø om aftenen og lade ham gå i vandet der.



  • #9   25. jul 2017 Anni, det var en god ide, hvis ikke det var fordi vi ikke lige havde vand her og han samtidig HADER vand, han tror han dør hvis der er en vandpyt som han skal igennem.

    Jeg har fået en tid i morgen formiddag, så håber jeg vi kan finde en god løsning der. Selvom det da er lidt øv at det er så besværligt at komme til en waterwalk når det skulle være så godt. Men jeg må jo bare gøre mit bedste, og håbe at det er godt nok. Nu ser jeg hvad hun siger i morgen.


  • #10   25. jul 2017 Du ved godt, at waterwalk foregår i vand, ikke? Dybden stiger op til over knæene, nogle gange op til hoften.
    Hunden bliver lukket inde i en kasse med vandet, hvilket er væsentligt mere angstprovokerende end en gåtur ved stranden.
    Når det er sagt, er det er genialt remedie til genoptræning. Vi tog den lange tur til Magtor to gange i ugen, dengang Tori skulle genoptrænes. Det var stressende for hende, men det virkede, og hun klarede den. Men man skal have det mentale aspekt med. Kan hunden klare processen. Både periode i total ro og selve genoptræningen.
    Det er hvad der hører med til det valg.
    Det er ingen dans på roser at genoptræne en hund.


  • #11   25. jul 2017 Malene, jo jeg ved godt hvordan det fungere. Og lige præcis derfor vil jeg gerne i waterwalk hvor jeg får hjælp af nogle der ved hvad de laver. Han skulle nok overleve det, selvom han ikke ville være begejstret. Havde der nu været noget tæt på hvor jeg bor, havde jeg betalt for at han kunne prøve det lidt inden, så det ikke alt sammen kom oveni hinanden.

    I forhold til at tage langt, er det udelukkende mig og ikke Lucky der har problemer med det, for jeg må ikke få for meget fravær og har samtidig angst, der gør at jeg har det rigtig svært i forvejen.
    Jeg er ikke i tvivl om at det bliver hårdt både for mig og Lucky, men det skal lykkedes, han er heldigvis super sej, så han skal nok klare det.

    Jeg må se hvad hun siger i morgen, og så må jeg tage den derfra.


  • #12   25. jul 2017 En af mine hvalpekøbere overvejer indkøb af waterwalker. Jeg kan lige tjekke med hende om hun er nået videre i processen.

  • #13   25. jul 2017 Det må du da meget gerne smiley

  • #14   25. jul 2017 Det er stadig i planlægningsfasen

  • #15   26. jul 2017 Okay, det er der jo ikke noget at gøre ved, men tak fordi du spurgte smiley

    Vi har bestemt os i sammenråd med hende der står for genoptræningen, som jeg var inde ved med Lucky i dag, at vi starter op uden og så ser vi hvordan det går. Hun mener ikke det burde være nødvendigt når han ikke er større end han er, men vi tager det som det kommer.


Kommentér på:
Waterwalk i sydjylland ?

Annonce