{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Hvad kan min hund fejle? {{forumTopicSubject}}

DYRLÆGEN ER INDE OVER!

Min 9 årige labrador er syg, og vi kan ikke rigtig finde ud af hvad han fejler. Han er en gård hund, og går frit rundt dagen lang.

Det hele startede for ca. en måned siden, hvor han havde ørebetændelse, og fik en stærk antibiotika kur mod dette. Han begyndte så her efter at miste appetitten og tabe sig. Han begyndte at kaste op efter han havde spist, nogen gange direkte efter og andre gange 1-2 timer efter. Opkasten var enten gul eller hvidt skum. Han hoster også en del gennem dagen.

Vi tog ham til dyrlæge her fandt vi ud af han havde tabt sig 6 kg den seneste måned. Dyrlægen mente det kunne være den stærke antibiotika, der havde slået hans mave helt ud. Vi prøvede derfor med zoolac og proteinrig mad, og aftalte at ses om en uge til en opfølgende kontrol.

Men da der ingen bedring var efter 2 dage tog vi til dyrlægen igen, hvor han fik taget blodprøver, og yderligere havde tabt sig 1 kg. Svarene på blodprøverne var fine. Hen over weekenden var der stadig ingen bedring. Så vi tog igen til dyrlægen mandag for at få taget røntgen billeder. Disse var også helt normale. Han har derfor nu fået kvalmestillende piller til de næste par dage.

Lige nu svinger hans humør meget i løbet af dagen, det samme med hans appetit. Han spiser meget lidt, og vil helst kun have kød.

Nogen der har oplevet nogen lignende? Eller har forslag til hvad det kunne være?

Vi har selv tænkt på noget orm, måske hjerte/lunge orm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan min hund fejle?
  • #2   9. aug 2017 Tak for dit svar smiley

    Nej ingen forsikring. Vi er netop ved at prøve at få en afføringsprøve fra ham, men laver det desværre meget sjældent foran os.

    Der blevet taget billeder af hele førdøjelsessystemet ja, hvilket der ikke kunne ses noget fremmedlegeme på, da det også var det vi havde i tankerne til at starte med.

    Vil helt klart prøve at hører til det med parasitter og snaptest.


  • #4   9. aug 2017 Tænker hjerte lunge orm

  • #7   9. aug 2017 Hvaa .. Kaster han stadig op?

  • #9   10. aug 2017 Vi har ingen opkast set de sidste dage. Men han hoster, og hoster som om han prøver at få noget op, uden der kommer noget. Og har stadig ingen appetit.

    Der er normal afføring. Og ingen blod i hverken opkast eller afføring.


  • #10   10. aug 2017 Ups mit bud var fremmedlegeme. Men ellers få en kikkert ned igennem systemet?
    Orm er også et bud


  • #11   10. aug 2017 I skal simpelthen finde jer en ny dyrlæge, hvis den nuværende ikke har testet for lungeorm på en hund, der har hostet og været dårlig i så lang tid. Det er da det første man gør.

    Hoste kan være symptom på orm i hjerte og lunger, fremmedlegeme i halsen, kræft i hals og lunger, og virus. I må udelukke dem én ad gangen, og det skal være med det samme. Det er ikke ok at lade hunden gå rundt skidt tilpas.

    Det er også en mulighed, at hunden har en anden sygdom, og hosten er sekundær grundet dårligt immunforsvar.


  • #14   10. aug 2017 Har i rottegift liggende?

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #16   10. aug 2017 det lyder ret meget som rollo. han havde et hår siddende i klemme i halsen.

    han kastede op, og kastede op, hostede og hostede, havde humør svingninger, var stresset om aftenen,.

    vi fik lagt ham i fuld bedøvelse, også sad der et åndsvagt lille hår er bestemt sted i halsen, som jeg lige har glemt ordet på


  • #19   10. aug 2017 lungeorm giver også hoste.. nu ved jeg ikke hvad i har på gården, men jeg arbejdede på en gård med malkekvæg hvor den ene havde haft det.. dens lunger var stadig ødelagte og den hostede sådan en tør hoste hele tiden.. Men den havde det fint og gav fint med mælk

  • #20   10. aug 2017 Måske er det mig der læser startindlægget forkert, men har i virkelig ladet en hund gå og begynde at hoste, miste appetiten, kaste op osv og først kontakte dyrlægen efter en måned ?
    Min første tanke er hjerte/lungeorm. Men nu er det jo en ældre hund så jeg kan ikke lade være med at tænke dårligt hjerte eller dårlige nyrer også. Det kan nemlig også give den slags symptomer og når er så slemt som beskrevet så er det ret fremskredent smiley


  • #21   10. aug 2017 Nej han har ikke gået og haft det så dårligt i en måned. Det er taget gradvist til. Hosten var til at starte med kun få dage. Da han havde været noget dårlig pga sin ørebetændelse troede vi det var følge her af, at han havde mistet appetitten. Opkast er først begyndt for nylig, og det samme med hosten der er kommet tilbage.
    Nyrer og lever fungere som de skal, de er tjekket.

    Vi er igang med at tage afføringsprøve fra, så vi kan få testet for orm smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #22   10. aug 2017 ja, men vi fandt problematikken efter kort tid, men han nåede alligevel at komme ned på 46 kg, hvor han normalt ligger på 50 ca.

  • #23   10. aug 2017 @21: OK - så er jeg mere rolig smiley
    Hvis nyrer og lever fungere som de skal, så er det jo godt. Jeg tænker at i - ud over at få ham testet for hjerte/lungeorm - måske i også lige skal få tjekket hans hjerte og kredsløb.


  • #24   10. aug 2017 Jeg ville få scannet hans hjerte
    håber det bedste for jer


  • #26   11. aug 2017 Han har det okay så længe han får kvalmestillende, han taber sig dog forsat lidt. Vi bor i Nordvestjylland, så det er langt fra Sjælland ja. Blodprøverne var bl.a lever, nyrer, stofskifte og nogle flere ting jeg ikke lige kan huske nu (men ikke hjerteorm).

    Vi forslog selv dyrlægen at tjekke for orm, og vi venter på svar fra afføringsprøverne, som blev afleveret imorges. Vi krydser fingre for vi snart finder ud af hvad han fejler.

    Men det skal siges han er glad, og følger med rundt på gården som han plejer, gør når der kommer fremmede, vil med på gå tur osv. Det er vægten, kvalmen, hoste og appetitten den er galt med.


  • #29   11. aug 2017 Min himmelhund (dalmatiner) havde samme symptomer( dog ikke et stort vægttab). Han blev testet negativ for hjerte/lunge orm. Dyrlægen var temmelig overbevist om at dårligt hjerte var årsagen, men jeg sagde nej tak til yderligere udredning. Han blev desværre aflivet få mdr efter denne besked, da han bare fik det dårligere og dårligere.

    Håber i finder en årsag og kan få sat en behandling i gang...


  • #30   23. aug 2017 Lige en lille opdatering.

    Vi har idag sagt farvel til vores hund Kaido.
    Det har ikke været muligt at finde nogen diagnose på trods af mange undersøgelser.
    Han blev tiltagende dårlig og spiste ingenting tilsidst, vi tog derfor den hårde beslutning at aflive ham uden yderligere udredning.

    Han vil blive savnet utrolig meget, men rart at vide han har det bedre, hvor han er nu smiley smiley


  • #32   23. aug 2017 Øv da smiley
    I overvejede ikke en obducering?


  • #33   23. aug 2017 Oh det var en trist opdatering. Kæmpe kram

  • #36   23. aug 2017 Det var en trist opdatering, men I har virkelig forsøgt, og ja, nu lider han i hvert fald ikke mere.

Kommentér på:
Hvad kan min hund fejle?

Annonce