{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Er 6,5 km langt for en hund? {{forumTopicSubject}}

Ved siden af en cykel? Vi snakker selvfølgelig en voksen hund.

Jeg synes 6,5km er ret langt at skulle cykle, men tænker det handler om at skulle træne sig op til det. Spørgsmålet er om Nicki kan/må løbe ved siden af, eller om hun også skal i cykeltrailer, sammen med Easy.

De 6,5 km er hver vej til hundetræning, hvis vi vælger det pågældende sted..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er 6,5 km langt for en hund?
  • #1   15. aug 2017 Det er slet ikke langt for en voksen hund af den størrelse.

    Hendes forældre har begge en cykelprøve hvor de har løbet 20 km smiley

    6.5 behøver de ikke den store træning for at løbe.



  • #2   15. aug 2017 Det eneste jeg tænker er at det måske er meget krudt at brænde af inden træning? smiley Og at det kan være langt som opstart for feks trædepoter.

    Sally løber 2-3 gange om ugen til 5km til stranden, svømmer og løber hjem igen smiley

    De gange vi har løbet mere end 10-12km i streg "taber hun pusten", som i at hun ikke er lige så energisk, men kan sagtens.


  • #3   15. aug 2017 13 km i alt er også fint, men det betyder noget for træningen imellem.

  • #4   15. aug 2017 Det kan også være det bliver DCH Nivå - i så fald er der 5 km hver vej.

    Det må komme an på en prøve.. Kan også være at hun kun skal løbe noget af vejen, for at vi ikke "ødelægger" træningen?

    (Jeg blev lige glædeligt overrasket - havde fået ind i mit hoved, at der var 10 hver vej?? smiley )


  • #6   15. aug 2017 Cykelturene i sig selv er jelt uproblematiske, men du skal forvente at kvaliteten i træningen bliver lidt mindre.
    Hunden får ikke meget pause mentalt eller fysisk.
    Dertil betyder det at du bliver nødt til at holde lidt igen til træning.


  • #7   15. aug 2017 Nå - så er det bare MIG der skal i træning kan jeg høre smiley :D Selv en cykeltur ned til stranden (1,2 km) er lidt hårdt, haha.



  • #9   10. okt 2017 Tillægsspørgsmål: Hvis nu vi cyklede, så vi var der en 15-20 minutter før træning, så hun fik en pause inden træning, ville det så være bedre? Eller ville I stadig tage hende i trailer på vejen ud?

    Og her snakker vi om de 5 km hver vej, der ifgl. google maps tager 15 minutter at cykle, men vi snakker nok nærmere 20-25 min, når det er mig.. Jeg er ikke ligefrem den hurtigste smiley


Kommentér på:
Er 6,5 km langt for en hund?

Annonce