{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.431 visninger | Oprettet:

Eline H
Eline H
Tilmeldt:
16. aug 2017
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 1

Sort Spids VS. Japansk Spids {{forumTopicSubject}}

Hej derude. smiley

Jeg håber der er en venlig sjæl, som har mod på at gøre mig lidt klogere.. Er nemlig på jagt efter min kommende hund smiley

Hvad er forskellen på sort og japansk spids?

Hvilke sort spids hundeopdrættere er der her omkring i DK? evt. Tyskland og Sverige?

Hvilke japansk spids hundeopdrættere er der her omkring i DK? evt. Tyskland og Sverige?

Og så et fremtidig ønske... Min kæreste ønsker at gå til agility og evt. udstillinger med vores kommende lille hund, men hvordan er reglerne i forhold til sort og Japansk spids?? :-))

På forhånd, tusind tak!! smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort Spids VS. Japansk Spids
  • #1   16. aug 2017 Hejsa

    Den sorte spids er ikke godkendt i Dansk Kennelklub.

    Dansk Kennelklub er i mine øjne den klub, der giver de bedste udstillingsmuligheder, både i Danmark og i udlandet, idet det er den klub i Danmark, der hører under FCI - en verdensomspændende klub-

    Så hvis jeg var jer, ville jeg absolut gå efter en japansk spids med DKK stambog. Den japansk spids er lidt mindre end den sorte spids.
    Umiddelbart minder den sorte spids mentale beskrivelse om en japansk spids, men jeg har ingen personlige erfaringer på den sorte.

    Hvis det er den sorte farve, som i er faldet for ved den sorte spids, er et alternativ til racevalg der godt kan udstilles med DKK stambog en mittelspitz.
    Den minder meget om den japanske spids på udseendet, blot må den være i mange forskellige farver. Det mentale er en lille smule anderledes end den japanske, men ikke meget...


    profilbillede
  • #2   16. aug 2017 Der er også en sort og en black and tan Pomeranier, hvis det er den sorte farve man gerne vil have.

  • #3   17. aug 2017 Sort spids blev tidligere kald Vikingehund,den har sin egen klub,som ikke er tilknyttet nogen organisation...

Kommentér på:
Sort Spids VS. Japansk Spids

Annonce