{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Info om wippet {{forumTopicSubject}}

Jeg elsker at høre om andre racer og bliver lidt klogere ( bilder jeg mig selv ind )
Har luret lidt omkring wippet og blev nysgerrig.

kan nogen fortælle mig hvordan den er når der kommer gæster?
staffen kan næsten ikke være i sin lille krop og bliver en hoppe bold og glæden har næsten ingen ende.

Hvordan er racen når man slapper af i hjemmet, skal den klistre/røre mennesker helst hele tiden?
Har vedlagt et billede af Albert. Han skal helt slænge sig over en, eller sidde på en, eller bare røre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om wippet
  • #1   18. aug 2017 når nu du er her Staff Mom ... kan du så fortælle mig om staffen er nem at lære at gå fri ... god til at lære at komme osv .... og hvordan med laaange gåture er det fedt eller det gider vi ikke ??

  • #2   18. aug 2017 staffen er utrolig lærenem og ELSKER at træne. De fanger alt nyt hurtigt, og jeg har trænet Alm lydighed, spor og rally med Albert.
    Han elsker det hele smiley

    Albert kommer når jeg kalder. Dog har jeg ham kun løs hvor jeg kan se frit til alle sider smiley

    Lange ture er fedt og en Staff vil bare gerne være hvor du er og rigtig gerne med ud og opleve en masse nyt.
    Albert kan dog også " nøjes " med mindre, specielt hvis det regner. Han mener han er lavet af sukker


  • #3   18. aug 2017 takker ... har de drift efter fx vildt .... skotterne ka jeg gå med frit, jeg kan kalde dem til mig overfor andre hunde, mennesker osv, ja alt pånær ved duft af vildt eller hvis de ser en kat, så klapper hørelsen helt sammen ..
    Den ene af mine elsker at gå, mens den anden er helt umulig ... det er så ikke ualmindeligt for skotten, og jeg overvejer derfor at få anden race hvis jeg skal have hund igen efter disse 2 , har ikke lyst til at ende med en hund og den så ikke gider gå .... er lidt vild med staffen ....


  • #4   18. aug 2017 Hvad drift angår er der forskel i racen. Albert kan jeg sagtens kalde til mig og stoppe ham.
    Alberts opdrætter har en del staffer og de kan gå frit alle steder, pånær 1. Hun smutter promte på vildt. Så hun er altid i snor smiley


  • #5   18. aug 2017 takker ... håber Kirsten H kommer på, hun har de lækreste Whippet ...

  • #6   18. aug 2017 Det er gennem Kirstens billeder af sine basser at jeg blev nysgerrig.
    Kunne bare ikke huske hvad hun hed smiley

    Hvis der ellers er noget du gerne vil vide om staffen, skriver du bare


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #7   18. aug 2017 De whippets, jeg kender, elsker mennesker - også gæster smiley

    Min Basso er overbevist om, at gæsterne udelukkende er kommet for at besøge ham, og han kan slet ikke få nok af at gnubbe sig op ad dem og lade sig gramse på - medmindre gæsterne har medbragt en hund, som er endnu mere spændende smiley

    Herhjemme er han - alderen til trods - ret tilbagelænet, og han kan få timer til at gå med at ligge i arm smiley


  • #8   18. aug 2017 Kan Basso godt slappe af igen og lade gæster være gæster smiley ?

    kan han ligge for sig selv, eller skal der helst være fysisk kontakt til jer?


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #9   18. aug 2017 Nu er han jo ikke så gammel, men ja, han kan godt lade gæsterne være - når han er færdig med at hilse smiley

    Det er lidt det samme med at ligge og slappe af; hvis jeg lægger mig sofaen, indfinder han sig som regel ret hurtigt, men når vi har ligget i arm et stykke tid, smutter han igen.


  • #10   18. aug 2017 Dejlig beskrivelse af racen.
    Wippet kunne med de fleste andre hunde eller hvordan ?


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #11   18. aug 2017 Whippets er pragtfulde - og stærkt vanedannende smiley

    De er vældigt selskabelige og glade for både mennesker og andre hunde, men meget "buldrende" racer som for eksempel retrieverne bliver nemt for meget for dem. Basso leger dog stadig gerne med retrievere - nok mest fordi han ved, at han nemt kan spurte fra dem smiley


  • #12   18. aug 2017 De lyder også vanedannende smiley
    Jeg havde i hvertfald et helt andet syn på dem engang fordi man tror man kender racen smiley

    Kan Basso gå løs eller smutter han på vildt?


  • #13   18. aug 2017 Min egen whippet er også overbevist om at alle gæster selvfølgelig kommer udelukkende for at besøge ham smiley så han bliver helt vildt glad og henter gerne bamser og lægger i skødet på folk i håb om at de vil lege smiley

    Han er også lidt klister-typen som helst skal ligge tæt med en i sofaen når man bare slapper af derhjemme.

    Men min mors whippet er til gengæld ret ligeglad med gæster. Han kommer da og siger hilser og vil gerne nusses, men ellers interesserer det ham ikke specielt.
    Han har heller ikke et lige så stort behov for at være tæt lige så ofte som min har.

    Så det er lidt forskelligt, men jeg tror også det har lidt med alderen at gøre. Min er 2 år, min mors er 7 smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #14   18. aug 2017 De er sjove, lærenemme og opfindsomme - på godt og ondt smiley

    Basso har et overraskende stabilt indkald - faktisk er han lige så stabil som Ingle i dén alder (knap 13 måneder), men jeg har nok også lagt lidt flere træningstimer i det.

    Det kniber stadig med impulskontrollen, så jeg slipper ham kun på steder, hvor jeg har et godt overblik, for han reagerer lige så hurtigt som han løber smiley Det er dog ikke værre end, at jeg kan stoppe ham, hvis han skulle smutte på harejagt.


  • #15   18. aug 2017 Racen lyder ikke helt uinteressant smiley

    den må.opleves en dag


  • #16   18. aug 2017 Det er min oplevelse at whippets er meget nemme med andre hunde og ofte kan med de fleste. Jeg har I hvertfald aldrig haft problemer.
    Jeg har dog oplevet at nogle hunde kan blive lidt forvirrede og ikke rigtigt forstår whippernes måde at lege på (som ofte er at spurte enormt hurtigt rundt i store cirkler).
    Min Silas har dog mange hundevenner af andre racer som gerne vil løbe med ham, han synes simpelthen det er det fedeste at løbe rundt og rundt med de Andre hunde efter sig, især fordi at han er den hurtigste smiley


  • #17   18. aug 2017 Hahaha kan se det for mig smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #18   18. aug 2017 Jeg plejer faktisk at undgå at lade Basso lege med BC'er og helt små hunde; BC'erne bliver frustrerede over ikke at kunne følge med og begynder at hyrde ham, og de små hunde synes absolut ikke, at det er spor morsomt, når Basso kommer fræsende direkte mod dem for fuld fart for så at dreje af eller springe over dem i sidste øjeblik smiley

  • #19   18. aug 2017 Det kan jeg godt forstå Eva. Staffen har meget lyd på i leg og det kan godt køre lidt for højt op i leg.
    Så stopper jeg det.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #20   18. aug 2017 Basso falder heldigvis ret hurtigt ned igen, men med de unge whipper går det nogle gange vildt for sig smiley

  • #21   18. aug 2017 Underligt nok minder mine meget om Basso smiley Eller det er jo ikke så mærkeligt, eftersom jeg har hans mor, søster og halvsøster.

    Mine bliver meget glade og ret vilde, når der kommer gæster, men de afpasser hilse ceremonien, hvor begejstret gæsterne er for at hilse på dem. Under alle omstændigheder falder de ned i løbet af 5-10 minutter. En stor del af min familie er alt andet end hunde mennesker, dem bliver der hilst meget afmålt på.

    Ingen af mine er specielt klistrende, måske fordi jeg har 3 og de får tilfredsstillet en stor del af kontaktbehovet ved at putte med hinanden.
    Undtagelsen er Ghini om natten, hun ligger i arm hele natten, men i dagtimerne kan hun ligge i haven i flere timer uden at værdige mig et blik.

    Jeg kan gå med mine løs på egnede steder = langt fra trafikeret vej og med lille vildttæthed. Cala og Ghini kan jeg stoppe, hvis de ser en hare, på det punkt stoler jeg ikke helt på Bianchi endnu.

    Du er altid velkommen til at kigge forbi og hilse på mine 3 tosser, jeg bor i Hinnerup Nordvest for Århus.


  • #22   19. aug 2017 Det var da et skønt tilbud Kirsten smiley
    Det vil jeg helt sikkert gerne en dag, og så kan jeg lige skrive til dig. Det giver altid det bedste billede at opleve racen.


  • #23   19. aug 2017 Jeg er helt enig med de andre. Jeg har også en af Kirstens hvalpe (Basso og Bianchi's søster). Ayla elsker gæster, og skal lige have et legetøj i munden mens hun render hele huset rundt og brummer af glæde. Når hun er faldet lidt ned kan hun sagtens ligge for sig selv. Men, ligesom Kirstens, afhænger det også lidt af hvor meget gæsterne vil hende. Kirsten havde, med jævne mellemrum, en whippet på skuldrene her sidst hun var på besøg smiley

    Ayla kan med alt og alle. Men med de samme forbehold som de andre. Buldrende større hunde bryder hun sig ikke om, og hun er selv lidt for overvældende for de helt små.

    Herhjemme vil hun meget gerne putte på sofaen og i sengen, men jeg synes ikke hun er klistret. Hun er ikke sådan en hund der følger en overalt hvor man går.

    Indkald fungerer også super her, men har også lagt et kæmpe arbejde i det fra dag et af. Jeg slipper hende også kun egnede steder, hvor der er lille vildttæthed.

    Jeg kan se du bor i Nordjylland, så du er også velkommen her hvis du skulle få lyst.


  • #24   19. aug 2017 Hvor bor du i Nordjylland :)?

  • #25   19. aug 2017 Jeg bor i Hune ved Blokhus smiley

  • #26   19. aug 2017 Det er jo ikke så langt væk smiley
    Jeg bor få km syd for Aalborg.
    Jeg giver lyd, hvis det kan blive aktuelt en dag smiley


  • #27   19. aug 2017 Det gør du bare smiley

  • #28   19. aug 2017 Du skal ikke holde dig tilbage, jeg har jævnligt besøg af mennesker, der gerne vil opleve racen, nogle fordi de påtænker den som næste hund, andre fordi de bare er nysgerrige og gerne vil lære mere om forskellige racer smiley

    Det giver nemlig det bedste billede at opleve hundene. Når jeg har besøgende, der ikke kender racen, plejer jeg også at "slæbe" dem med på fodboldbanerne der ligger 5 min. gang herfra. En whippet skal nemlig opleves både på sofaen og i frit løb.

    Jeg arbejder typisk 2-3 gange ugentligt, så jeg er hjemme både på hverdage og i weekender. Arbejder for øvrigt i Aalborg øst smiley


    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #29   19. aug 2017 Jeg kan varmt anbefale at møde både Kirstens vovser og Ayla, men det vil nok være på sin plads at advare om, at det er umuligt at undgå at blive forelsket smiley

    Man bør dog ikke besøge en whippet alt for tidligt på dagen smiley


    profilbillede
  • #30   19. aug 2017 Heidi! Skal du med på whippet-bølgen? smiley smiley

    SÅ lækker en hund - og skal du rundt og sige hej, så ta' lige mig med smiley


  • #31   19. aug 2017 Kirsten det er netop lige præcis sådan jeg gerne vil opleve en race smiley

    Hahaha Trine, ro på. Jeg har jo Albertus og jeg er jo faldet på rumpen for puddel, men wippet er absolut lækker og man ved jo aldrig :). Vi skal da lave sådan en tur så Trine. Ved jo at du har nævnt wippet før smiley


  • #32   19. aug 2017 Eva vi skal altså mødes og gå en tur... vil gerne møde dine 2 smiley Men klip lige Ingle inden smiley

  • #33   19. aug 2017 Trine og Heidi - I er velkomne begge to smiley

    Louise - Ingle er lækker smiley også når han er langskægget smiley


  • #34   19. aug 2017 Jeg vil sige som Kirsten, man skal opleve dem på slap line. Der er ikke noget smukkere end en Whippet, der laver det den er skabt til smiley

    Og ja, Ingle er lækker uanset smiley


    profilbillede
  • #35   19. aug 2017 Jeg er med på roadtrip, Heidi smiley
    Og ja, jeg skal bestemt heller ikke have flere vuffer pt., men åh, jeg er godt nok forelsket i de smukke whippets smiley


  • #36   19. aug 2017 Pt er jeg forelsket i Vizsla, Pointer, Whippet og sgu nok også labberne ... det er frygteligt smiley

  • #37   19. aug 2017 kunne man bare bo et sted så man kunne fylde op med racer fra en ende af smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #38   19. aug 2017 Du siger bare til, Louise. Jeg kender en lækker hundeskov, hvor man kan gå i fred smiley Jeg nænner ikke at klippe Ingle, men jeg i gang med at trimme, så skægget ryger i løbet af et par uger smiley

    Ja, hvem der bare havde plads - og timer nok i døgnet - til 20 hunde smiley smiley


  • #39   19. aug 2017 Eva det er en aftale... Junior kan godt gå langt, men ingen vild løb/leg pga den skade han fik sidste år... passer lidt på den gamle pt smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #40   19. aug 2017 Der er heldigvis masser af ruter at vælge imellem, og du skal da ikke snydes for Basso i fuld fart smiley

  • #41   19. aug 2017 Så længe Junior ikke behøver følge efter er det perfekt smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #42   19. aug 2017 smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Info om wippet

Annonce