{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Forhudsbetændelse, forhudsbetændelse og mere forhudsbetændelse {{forumTopicSubject}}

Mojo har enorme mængder forhudsbetændelse og intet hjælper (alt er afprøvet)... Jeg er møgtræt af det sviner overalt og han virker ofte også selv generet af det, specielt fordi han ikke rigtig selv kan nå derned og vaske sig... Kan en kasterstion have positiv indvirkning på dette? Eller er det ønsketænkning? Det er self. ikke udelukkende på det grundlag jeg overvejer at kasterere... Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse, forhudsbetændelse og mere forhudsbetændelse
  • #1   18. aug 2017 Tomater ... tomater ... og flere tomater ... smiley

  • #3   18. aug 2017 Vi har fået at vide at dyrlægen at det eneste der kan fjerne det permanent netop er kastration. Så vi har valgt at leve med det.

    Vi har tidligere haft god effekt ved at forbygge med tomat, når jeg f.eks alligevel stod og skar tomater til salat, gryderetter osv. Men Mailo må kun få specialkost nu, så vi lever bare med det.


  • #4   19. aug 2017 Kastration kan ganske rigtigt afhjælpe problemet med forhudsbetændelse, men da kastration også kan medføre risiko for adfærdsændringer og overvægt, skal det overvejes nøje.
    Hvad siger dyrlægen ?


  • #5   19. aug 2017 min gamle bulldog mugge havde også forhudsbetændelse og vi fik af vide af dyrlægen at vi skulle vaske den med lunkent vand som vi blandede lidt intim creme i og så skylle grunden til at det skal være intim creme er at det ikke betyder noget hvis der sidder lidt tilbage, så du må en tur på apoteket og købe intim creme til mennesker og igang det virkede på vores hund

  • #6   19. aug 2017 Jeg ville vælge en kemisk kastration først. Så kan du se effekten og om han ændrer adfærd, inden du evt griber til kirurgisk kastration. Ellers må du rense hyppigt selv.

  • #7   19. aug 2017 Hvis det er fordi det sviner, kunne man også overveje et bælte omkring maven på hunden, til at fange klatterne i...
    Det kommer selvfølgelig an på om hunden kan affinde sig med sådan en anordning.
    Det var blot en tanke hvis han alligevel ikke kan nå og rense selv, som en måske løsningsmetode der kan afprøves inden man gør noget mere permanent?

    Men ja, kastration vil formentlig afhjælpe problemet.


  • #8   19. aug 2017 kom lige i tanke om noget, vi har lært vores hunde at vaske sig selv på kommando, de er normalt meget gode til at fjerne det af sig selv, men opdager vi der er noget, så beder vi dem lige vaske "dilleren" og så gør de det. Men vi har altså også ind imellem et par pletter på f.eks gulvet, eller hvis man løfter Mailo op på blusen , ydrk smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse, forhudsbetændelse og mere forhudsbetændelse

Annonce