{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jump Down syndrome
  • #1   20. sep 2017 Sådan som jeg har forstået det, opstår det ved at albuerne gentagende gange bliver overbelastet. Dette skaber tilsidst små brud på knoglen, der lægger sig som små knoglebrudsstykker i leddet og danner inflammation.

  • #3   20. sep 2017 Tak, men han er desværre ikke ok.
    Det kan ses på forbenene i skridt og trav, så lørdag skal han røntgen fotograferes.
    Da det kan være svært at se på røntgen skal han med stor sandsynlighed efterfølgende CT scannes.
    Han har aldrig hoppet eller sprunget andet end ud af en bil, så man mener at han ved fritløb - hvilket der har været meget af i kuperet terræn, er blevet overbelastet og har fået skabt nogle stød og vrid i kroppen som kan være årsagen.
    Fagre slet ikke så skønne nye verden.




  • #5   20. sep 2017 Ja, men kan læse mig til at det ikke er helt unormalt at det sker for brugshunde, så håber der kommer nogle på banen som har hørt om det før.

  • #6   20. sep 2017 Og endnu mere øv må det være at det når alt kommer til alt må være min skyld, for jeg har jo uden tanke sluppet ham fri og sagt god leg..

  • #7   21. sep 2017 Han må være genetisk belastet for dårlige albuer, for min race laver jo ikke andet end at løbe stærkt i kuperet terræn, og der er så godt som ingen hunde, der har problemer af den art.

    Man skal være meget påpasselig med hårde landinger på unge hunde, især de tunge. Deres vægt ødelægger de skrøbelige, uudviklede albueled. Derfor: ingen hop ud af bilen, ned fra sofaen mv.


  • #9   21. sep 2017 Det kan meget vel være genetisk.
    Han er 6år, og får svenska senior.
    Er strong joint et bedre tilskud?
    Jeg er interesseret i om nogen af jer er klar over hvad man stiller op, hvis jds er diagnosen?
    Kan man operere, det svarer jo ikke til AD. Kan man fjerne, rette op på eller hvordan..
    Om ikke andet så opdatere jeg på lørdag omkring dommen.


  • #11   23. sep 2017 Der er intet at se på røntgen.
    Sååå vi går videre med en CT scanning.


  • #12   10. okt 2017 Så, han blev CT scannet i sidste uge på kvl, der er intet at se - hofter på bagparten var jeg klar over - dem har Claus Sloth taget sig af - ingen anmærkninger.
    Forparten - albuer og albueled uden anmærkninger ved CT hos KVL. Så nu skal vi bare bygge op, vi tænker at det er scener og muskulatur der mangler fordi han har ligget stille i tre mdr. Pr. 15min pr. uge bygger vi op - han skal nok klare den, ja han skal!


  • #13   10. okt 2017 Tykke i levende live.

    profilbillede
  • #15   10. okt 2017 Tak, jeg synes lige nu at det var mange penge at betale for at få at vide at han ikke fejler så lidt som en skid. Men så er jeg jo sikker - på den skid.
    Omvendt, havde han været syg - kunne jeg ikke ha takket dyrlægen nok for at have været så grundig.
    Vi lever videre i bedste velgående og øger turene dag for dag.


Kommentér på:
Jump Down syndrome

Annonce