{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Hunde der er forsvundet, og aldrig fundet {{forumTopicSubject}}

Mange hunde løber jo hjemmefra, eller forsvinder på en eller anden måde. De fleste bliver heldigvis fundet igen, men andre gør ikke.

Har i nogle oplevelser med hunde der aldrig er blevet fundet?

Selv har jeg Zippo, som forsvandt den 30/9-2015. Han løb væk fra ejers have, min ex-kæreste. (vi var ikke kærester på det tidspunkt)
Zippo er aldrig blevet fundet, og ingen har med sikkerhed set ham siden naboen så ham. Naboen så ham komme ud af ejers have, og siden er han ikke set.

Og så ved jeg at en af min fars jagt-kammerater mistede en hund, på jagt. Hun gik i en rævegrav, og kom aldrig op igen. Hele rævegraven blev gravet op, de arbejdede i flere dage, min far og hans kammerat. Hun er aldrig set siden.

Har i nogle personlige historier?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der er forsvundet, og aldrig fundet
  • #1   22. sep 2017 Ja gad vide hvor de hunde bliver af smiley

  • #2   22. sep 2017 Jeg tror de dør, begge de hunde jeg kendte her, jeg tror de er døde...

  • #3   22. sep 2017 Det er grusomt at tænke på smiley

  • #4   22. sep 2017 Det er tragisk sådan noget smiley
    Har aldrig selv oplevet det med egen hund
    Men i folkeskolen havde jeg en klassekammerart
    Hvor de i familien havde en golden eller lab
    Som en dag stak af fra deres have han blev heller aldrig fundet igen

    Det var heller ikke fordi der var det store hold ude efter ham.. Så altså ved ikke hvor hårdt de umildbart tog det..

    Det var midt inde i aalborg så det kan godt tænkes nogle har fundet ham og taget ham med hjem, han var en sød vaps!


  • #5   22. sep 2017 Ja det er så Krøllet Kærlighed.

    Men jeg ved så også at i Nordjylland lever der en flok vilde hunde. Hunde der er løbet væk hjemmefra, og har så ynglet, og klaret sig i området. Det er slæde-fætre der er i flokken.


  • #6   22. sep 2017 Har du nogle links til det? Dem har jeg aldrig hørt om smiley

  • #7   22. sep 2017 Natacha hvor i nordjylland? Det er da lidt spændende at de har formået at holde sig i live og leve som vilde-hunde i generationer? :o,

    Er der ikke gjort forsøg på at indfange dem? smiley


  • #8   22. sep 2017 Ingen links, det er indsiderviden Krøllet smiley

  • #9   22. sep 2017 Hvor i Nordjylland er de? Det er da vildt!

  • #10   22. sep 2017 Nana hvor de præcis er ved jeg ikke, men jeg ved folk mente det var ulve. Men man fandt så ud af det var hunde.
    Man har snakket om hvad man skal gøre ved dem, men så vidt jeg ved snakker man stadig bare om det. De er ligeså vilde som alle andre vilde dyr, de er ikke lige til at fange.


  • #11   22. sep 2017 Nej selvfølgelig er de ikke bare lige til at fange, men det er da spændende!

  • #12   22. sep 2017 Jeg ved nu ikke hvor spændende det er, at have en flok hunde til at løbe rundt. Og tage vildt, og husdyr smiley

  • #13   22. sep 2017 Det er en spændende tanke i hvert fald, altså hvor de bliver af. Jeg tror det er ret få racer der kan klare sig i de fri (vores fb ville nok dø inden for et par dage)

  • #14   22. sep 2017 Baby ville dø af skræk så snart mørket faldt på...

  • #15   22. sep 2017 Ja det er lidt interessant, hvor de hunde bliver af.

    Altså jeg tror jo at Zippo er død, men alligevel håber jeg stadig på den opringning: Zippo er fundet!
    Og når jeg til tider kører ude i området hvor han forsvandt, så kigger jeg stadig efter ham. Fordi jeg jo nok håber på at se ham i en have, eller komme gående i snor.


  • #16   22. sep 2017 Natacha hvis de er så vilde og sky at nærmest ingen har set dem, tror jeg ikke umildbart de er en fare for husdyr standen

    Kan dog godt se det med vildtdyr livet, men tror ærlig talt ikke det gør en kæmpe forskel flokken er vel ikke på mere end en 5-10 stks
    Så tænker de ikke kan gøre kæmpe skade
    Og tænker de vel også fortrækker allerede døde dyr?


  • #17   22. sep 2017 Jeg får så mange kuldegysninger hver gang der nævnes Zippo - jeg fuldte med fra du lavede opslaget herinde, og tænker så tit, hvor skræmmende det er, at han ikke er fundet, og hvor hårdt det må være for jer. smiley

  • #18   22. sep 2017 Min mor var ikke verdens mest ansvarsfulde person. Den hund vi havde stak af mange gange, en gang for alle. Vi boede i Hundige, og flere måneder spottede vi den nær Køge i et fugle reservat, altså næsten 20km væk, men havde ingen intentioner om at komme til ejer - den blev vidst heller ikke behandlet særlig pænt smiley Den blev aldrig fanget. Hun var blandet af noget slædehund, husker ikke specifikt.

    Jeg tror også en hel del af de hunde ender med at blive adopteret af en der lige "finder" et nyt kæledyr smiley Jeg tror de fleste hunde ville søge mennesker når de bliver sultne nok. Og bliver de evt påkørt ville man jo også få det afvide.


  • #22   22. sep 2017 Der hvor jeg arbejdede for 5 år siden, havde vi en sort Labrador.
    Den forsvandt og er aldrig dukket op igen.

    Jeg tror at en eller anden er blevet træt af den og har skudt den, da den strejfede med jævne mellemrum, for når man bor på landet, så er det åbenbart ikke nødvendig at hegne haven ind......


  • #23   22. sep 2017 For to tre år siden blev der fundet et skelet af en stor hund med halsbånd (intet navneskilt) i en vejgrøft ikke så mange kilometer fra mig.
    Den havde ligget der rigtig længe inden den blev fundet.
    Man fandt aldrig frem til en ejer.


  • #24   22. sep 2017 Nanamusen nu ved jeg så de sataner tager husdyr smiley



  • #25   22. sep 2017 De der løse ulve lignende hunde skulle eftersigende være fra ham klaphatten der var i tv...

  • #26   22. sep 2017 Jeg har ikke selv oplevet sådan noget.
    Jeg ved dog at der er en hund ved navn Henning, som har været på egne poter i snart 2 år og bliver set regelmæssigt, ejeren gør alt hvad hun kan for at få ham hjem igen.


  • #27   22. sep 2017 Simone den Zippo sag tog dæleme hårdt på os. Vi bliver jo ved med at tænke på det, så ja det var hårdt.

  • #29   22. sep 2017 Det forsvandt to slædehunde i Nordjylland for år tilbage. De er aldrig fundet.
    Racen kan sagtens overleve i naturen. Har de ikke den store tilknytning til deres mennesker, som mange hundegårdshunde ikke har, så har de ikke samme behov for at vende hjem af sig selv.

    Mine hunde blev brudt ud af deres indhegning af en ukendt gerningsmand under et indbruds/tyveriforsøg engang, og de var væk i halvanden time cirka, inden de kom hjem med mund og mave fuld af kanin. Det hele er en grusom historie at tænke tilbage på, men pointen er at de altså selv kom hjem igen, med deres bytte endda, fordi de er rigtigt glade for at dele liv og levned sammen med os.
    I dag er grunden sikret med overvågning og flere låse samt sluser. Utroligt man skal derud fordi nogen har en fejl i kysen.


  • #30   22. sep 2017 Nu Zippo er nævnt, så bør vi også mindes store smukke Zeus, den ældre gd, der ligeledes aldrig blev fundet smiley

  • #31   22. sep 2017 Zeus tænker jeg ofte på! Den sag er så mærkelig! En mindre hund kan man bedre forstå man ikke kan finde, men en GD?!!

  • #32   22. sep 2017 Min mors hund var væk i 5 dage, den blev fundet 16 km fra deres hjem. Den var blevet utrolig sky på de dage, men blev ekstrem glad for at se min mor igen smiley

  • #36   22. sep 2017 Ja de kan rende meget langt, ingen tvivl om det.

  • #37   22. sep 2017 Ja Zeus er desværre stadig ikke fundet smiley simpelthen så skrækkeligt! Han bliver ofte nævnt i diverse GD grupper....

  • #39   22. sep 2017 Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet det, men tror en del af dem dør og en del bliver taget med af andre.

    Min fasters og min kusines to hunde løb og legede uden opsyn på en mark. Her blev de samlet op af en tysk mand, som tog dem med til Tyskland og solgte dem. De kom kun hjem igen, fordi den nye ejer fik tjekket den ene af dem for chip. Hun endte med at blive mor til Queenie, så er ret glad for, at hun kom hjem igen!


  • #41   22. sep 2017 Der var Nessie i Aalborg, der forsvandt nytårsaften 2015, og så vidt jeg ved aldrig blev fundet. Men folk begyndte at blive mistænkelige efter eftersøgningen havde været igang i LANG tid, så jeg så aldrig enden på sagen - og jeg ved ikke om det var en løgn eller ej. smiley

  • #43   22. sep 2017 Vi snakker ikke om kaniner, katte og andre ting. Vi snakker om hunde der er forsvundet, og aldrig fundet igen smiley

  • #44   22. sep 2017 Den Nessie du hentyder til har jeg også fulgt og tænkte på hende den anden dag men kan ikke længere finde gruppen? ????

  • #45   22. sep 2017 Hvad var historien om Nessie?

  • #46   22. sep 2017 hvis jeg husker rigtigt forsvandt Hun nytårsaften sidste år mener jeg eller forrige år. bga fyrværkeri. Det har været hunde ude og lede.mennesker sat fælder og videoovervågning op. Og og man skulle vist have set hende på video. Og og ejeren sov i nærheden hvor Hun blev set. mere ved jeg dsv ikke :). Den sidste gruppe der blev lavet med hende hed søg og du vil finde mener jeg :)men kan ikke finde den længere??

  • #47   22. sep 2017 Nessie var smuttet fra ejeren nytårsaften. Der blev sat en massiv eftersøgning igang og oprettet facebookgruppe hvor MANGE mennesker i Aalborg hver dag gik rundt og ledte. Alle fik at vide at de ikke måtte kalde, hvis de så hende, for hun var eftersigende meget sky. Der kom jævnligt nye opdateringer om at hun var set her og der og der blev sat duftklude op og vildtkameraer op. Nordjyske.dk efterlyste hende også. Der blev sat sporhunde efter hende og clairvoyanter. Mange begyndte at stille spørgsmålstegn fordi der blev ved med at blive bedt om penge og der konstant kom opdateringer om at hun var set, men der skete aldrig andet. Gruppen blev slettet.

  • #48   22. sep 2017 Nå den historie er gået min næse forbi smiley

  • #49   22. sep 2017 Tv2-nord havde et indslag om det:
    https://www.tv2nord.dk/nyheder/05-01-2016/1930/nessie-er-vaek?autoplay=1#player

    Rettelse: jeg kan se det var sidste år og ikke i 2015 smiley


  • #50   22. sep 2017 kan da godt forstå folk synes det var underligt...
    hvem skal bruge penge for at finde sin forsvundne hund?
    det er bare ikke logisk for mig.. smiley


  • #51   22. sep 2017 Det var eftersigende til de clairvoyante. Og på et tidspunkt gik deres vildtkamera i stykker (sagde de) så sådan et skulle også købes nyt af. Der var til sidst mange mærkelige ting ved sagen og flere lavede opslag om at de kendte ejerne og at det hele var en løgn. De blev smidt ud af gruppen. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, for hunden måtte jo være endt et eller andet sted.

  • #53   22. sep 2017 Jeg har ikke selv prøvet sådan noget, men min tidligere nu afdøde genbo tog en hund, der strejfede, til sig. Han kontaktede politiet omkring hunden og de var uinteresseret i sagen, så han endte med at beholde den. Hvor meget den blev fremlyst aner jeg ikke, og jeg hørte først historien, da han havde haft den i flere år, men der kan jo nemt have været nogen, der ikke aner, hvad der er blevet af deres hund.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #54   22. sep 2017 jeg har hørt om en SB her fra - Balto, som er forsvundet sidste år, eller for 2 år siden. Den er heller aldrig kommet hjem.

    jeg tør ikke tænke på hvad der sker dem - og slet ikke hvor skrækkeligt det mp være for ejere at leve i uvished.


  • #55   22. sep 2017 En tidligere nabo og ven, der opdrættede schæfere, omplacerede på et tidspunkt en ung han til en enlig dame på en landejendom. Hun lod hunden gå løs fra det øjeblik hun fik den, og lod den altså også rende alene ud i mørket og lufte sig til natten den første aften. Den er aldrig set igen. Og så kan man ikke lade være med at tænke, at der er altså nogen folk, der beder om problemer. Men det var frygtelig synd både for hunden og for den tidligere ejer, der gjorde et stort arbejde for at finde den igen, men forgæves.

  • #56   22. sep 2017 Husker I Bossi, malamutten der forsvandt?
    Ejer så den efter nogle måneder, men hun var på arbejde (kørte bus) og mente ikke hun kunne stoppe.
    Jeg havde kastet bussen ind til siden og så måtte arbejde være arbejde, havde det været min hund, der var væk.
    Man så aldrig Bossi igen. Han var i rigtigt dårligt tilstand da ejer så ham, så man antager han er død.


  • #57   22. sep 2017 Hvad med Fairplay? Blev den fundet ?

  • #58   22. sep 2017 Jeg tror hverken Fairplay (husky) eller Bossie (malamutten) blev fundet.
    Den irske ulvehund Bossi blev fundet død flere måneder efter han forsvandt.


  • #59   22. sep 2017 Åh ja bossi husker jeg også...

  • #60   22. sep 2017 Hvad med den pointer, der forsvandt fra en løbegård nytårs aften, blev den nogensinde fundet ?

  • #62   22. sep 2017 Jeg har fundet 3 døde hunde i min tid, de 2 af dem kom hjem til ejer igen. Den sidste jeg fandt, kunne falck ikke finde chippen på.

    Det var en brun Labrador tæve, som var blevet kørt ned. Jeg så hende dagen før løbe langs vejen, og fordi jeg var på vej til et vigtigt møde havde jeg ikke tid til at stoppe. Så dagen efter fandt jeg hende, fuldstændig flået i stykker. Hold kæft jeg havde det dårligt med mig selv... Da jeg stod der med hendes blod på begge hænder, fordi jeg bar hende 70 meter, så falck bedre kunne finde hende.
    Hun var ikke efterlyst nogle steder, for jeg talte med falck om det, da de dagen efter hentede hende (De kunne ikke hende så de måtte ringe til mig dagen efter)
    Hende har jeg også tænkt på mange gange siden.


  • #63   22. sep 2017 Mon ikke nogle af dem også bliver taget ind af andre.

    Vi havde en hund i mit barndomshjem, der var notorisk udbryderkonge. En dag slap han ud og kom ikke hjem igen... Før en god rum tid efter, hvor vi fik et opkald fra nogen, der havde taget ham ind og fodret på ham. Jeg tror, de endte med at tage kontakt, fordi han var blevet en pain in the a** for dem, fordi de også havde en hunhund, og han var ekstremt dameglad.


  • #65   22. sep 2017 Danielle det tænker jeg også godt kan ske, at folk bare tager hunden ind, og ikke gør mere. Det er da også mit lille spinkle håb med Zippo, det er derfor jeg altid kigger efter ham i området. Og ser jeg en hund af hans type, bliver der også kigget efter den.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #66   22. sep 2017 Hvor må det være ubehageligt, at miste en hund, uden at ane hvor den er endt!

    Men også lidt spooky, hvis der render en flok "vilde hunde" rundt nordpå, bare sådan, randomly...!

    Har 7-9-13 aldrig mistet en hund på den måde, men min mor fandt engang en ruhåret gravhund mens de var ude og køre - så stod den midt på vejen. De spurgte de nærliggende huse om nogen manglede den, nope.
    Den var ikke chippet.
    Politi og dyrlæge i et meget stort område, kendte intet til den.

    Så det endte med at min mor beholdt den i noget tid - og gav den så videre til noget familie, hvor den boede til den ikke kunne mere.

    Men der må vel ha' været nogen som manglede den? Var en tæve, sådan, unghund agtig... Meget sød.

    Tænker også tit på et opslag jeg så heroppe for området, kan ikke huske om det var en ruhåret gravhund eller to - eller en grav og en lab... eh eller en border terrier? Nå lige meget - to hunde rendte væk heroppe, tror ikke de blev fundet igen.
    - Må altså være underligt.

    Får også altid så ondt af alle de hunde, som nu hvor nytåret nærmer sig, bliver bange og render væk. Er altid så mange hunde hvert år smiley


  • #67   22. sep 2017 Det er virkelig ubehageligt ikke at vide hvad der er sket, havde dog bare fundet ham død kunne det også have givet ro...

  • #70   22. sep 2017 På et tidspunkt stak en hvid schweizer af hjemmefra. Han blev observeret på en gård et godt stykke fra hjemmet. Da han valgte at blive i nærheden af gården, satte man fælder op. "Natte-Vagten" blev vild af begejstring. da fælden en nat klappede. Hun fik givet ham noget beroligende (han var ret vild), så hun kunne få ham ud af buret og tjekke ham......... Kun for at finde ud af at han var en hun. Det viste sig at være en tæve, som havde været på fri pote i flere år smiley

    Jeg er ikke sikker på at hanhunden nogensinde blev fundet.

    Jeg har også været med i en eftersøgning hvor det blev mere og mere lusket og hvor vi til sidst opgav....


  • #71   22. sep 2017 Der er såååå mange efterlyste hunde som aldrig er fundet Hvad der bliver af dem ved ingen
    Men Henning fra Esbjerg som har være efterlyst i over 2 år , er stadigvæk derude , han spottes nu og her , han lever nok som vild hund nu
    Havde en efterlysning for noget tid siden ,med 3 hunde som ejer mente var gået i en rævegrav ,hvor det var for stejlt til at grave , de er aldrig fundet , de er nok døde i graven Men ja man undre sig over, hvor alle de hunde er, som aldrig findes igen og der er mange smiley


  • #72   22. sep 2017 Min Chihuahua forsvandt mens han blev passet af en ven da jeg boede i Norge. Jeg boede i verdens mindste by hvor alle kendte alle. Vennen ringede til mig og sagde hunden var løbet væk i løbet af natten, fordi han havde glemt at lukke terrasse døren. Han manglede penge, og en uge efter min hund forsvandt havde han pludselig penge (En Chihuahua uden stamtavle kan sælges for 10k i Norge). Det er en længere historie, men jeg tror ikke på hans historie om at hunden selv stak af. Blandt andet fordi vennen ændrede historien flere gange..

    Hunden blev efterlyst i hele Norge, men han er stadig ikke fundet smiley Jeg havde kun haft ham i 10 måneder, og han hjalp mig så meget med min angst. Jeg tænker tit på ham, og håber en dag jeg får at vide hvad der skete med ham. Det er lidt over 3 år siden.


  • #73   22. sep 2017 Og så glemmer jeg aldrig efterlysningen på lille Zippo smiley

  • #75   23. sep 2017 Har heldigvis aldrig oplevet at miste en hund på den måde, det må være frygteligt smiley
    Jeg oplever desværre jævnligt løse hunde, uden ejer. Den sidste, som jeg indfangede tilhørte en erhvervsdrivende i Maribo, som åbenbart ikke synes at det er et voldsomt stort problem, at hans hund er løs ved den mest befærdede vej i Maribo smiley


  • #76   23. sep 2017 Jeg har været med på flere eftersøgninger. Den første var schæferhunden Nova, som løb væk fra en hundepension i juledagene. Hun blev fundet i en dames hønsehus i et villakvarter knap 2 uger senere smiley

    En anden var en rottweiler, King, hvor ejeren sagde at han var forsvundet under et indbrudsforsøg natten til lørdag. Det var en meget mystisk historie, og der var noget lorent ved historien. Efter at have kontaktet Bane Danmark, fik vi oplyst at en togfører havde meldt påkørsel af et større dyr i nærheden. Det var sket torsdag, altså dagen før King var forsvundet ifølge ejeren. Det viste sig at være King der var påkørt. Vi fandt aldrig ud af hvad det var ejeren skjulte og hvorfor smiley

    Jeg tror at mange af de bortløbne hunde lider samme skæbne som King, altså at de bliver påkørt. Nogle drukner også, og så er der sikkert enkelte som bliver fundet og lever lykkeligt hos nye familier, som tager dem til sig.


  • #80   24. sep 2017 For ca 20 år siden da jeg var barn, nok ca 5 år gammel, havde mine forældre en labrador som hed Fie. Hun var eftersigende god til, at tage sig en løbetur selv, selvom hun ikke måtte. Hendes løbetur gik formentlig hen til den nærtliggende lille skov.

    Mine forældres gård var hegnet ind med højt hegn, dog var de vant til, at kunne have tidligere hund med ud i urtehaven, som ikke var indhegnet uden den løb sin vej men her så Fie sit snit til at løbe en tur.
    Hvor mange gange Fie løb hjemmefra ved jeg selvsagt ikke, men en dag kom hun ikke tilbage.
    Mine forældres teori er at jægerne har skudt hende.... smiley
    De fandt hende aldrig.

    Det er frygteligt når en hund løber hjemmefra og ikke bliver fundet, jeg håber aldrig jeg kommer ud for det.


  • #81   25. sep 2017 Ja flere hunde er jo blevet skudt i årenes løb, fordi de gentagende gange har jagtet på en andens grund. Og jeg kan faktisk godt forstå de mennesker der gør det.
    Hvis man flere gange har talt for døve øre, og der intet bliver gjort for at holde hunden hjemme, så kan jeg godt forstå man til sidst skyder.

    Jeg har da selv haft tanken, om det kan være sket med Zippo. Og jeg ville faktisk meget gerne vide det, hvis det er sket. Så kunne jeg da få ro.

    Jeg personligt kunne ikke skyde en hund, med mindre den var til fare for mig, eller mine.


  • #82   25. sep 2017 Den der trebenede hund der forsvandt. Der var der da en jæger der fortalte han havde skudt den, og gravet den ned. Men den er ikke blevet fundet....

  • #83   25. sep 2017 Hmm trebenet hund, der er en lille klokke der ringer, men alligevel ikke helt. Kan ikke rigtig huske den.

  • #85   25. sep 2017 Jaaa jeg kan godt huske lidt om det, men kun at den forsvandt. Jeg fulgte ikke sagen smiley

  • #87   25. sep 2017 Ja det tror jeg det var.

Kommentér på:
Hunde der er forsvundet, og aldrig fundet

Annonce