{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skrammer sig når selen kommer frem
  • #2   23. sep 2017 Hvad kan jeg gøre så hun acceptere selen?

  • #4   23. sep 2017 Desensibiliseringsprocess smiley
    Læg selen på gulvet og ignorer den. Der skal den bare ligge nogle dage. Giv mad nær den, gå hen over den. Hunden skal ikke lokkes eller tvinges til noget, den skal selv vælge. Hele dens mindset skal ændres fra en negativ association til en positiv.
    Det handler om at gå langsomt frem.
    Når selen er accepteret på gulvet, kan du prøve langsomt at gå frem til at løfte den op. Det kan tage uger før hunden kan få den på med massiv belønning. I mellemtiden må du bruge halsbånd.


  • #6   23. sep 2017 Det vil jeg prøve tak:)

  • #7   23. sep 2017 Hunde kan ikke skamme sig.
    Din hund forbinder selen med en negativ følelse - derfor reaktionen.


  • #8   23. sep 2017 Hvad er det for en sele? Skal den f.eks ned over hovedet?

  • #9   23. sep 2017 Det er sådan en her vi fik den anbefalede af hende som vi købte hende af

    profilbillede
  • #10   23. sep 2017 Brug halsbånd smiley

  • #12   23. sep 2017 Hmm ja den skal jo ikke ned over hovedet. Måske kan hun ikke lide at der pilles ved poterne? smiley

  • #13   23. sep 2017 Jeg prøvede alt - forskellige seler, positiv forstærkning, klassisk betingning, desensibilisering, og min lillehund HADER selen! Hun kan simpelthen ikke gå, når hun har sele på.

    Min storehund ELSKER selen, og kommer blæsende og stikker hovedet ind, for at få den på.

    Der er forskel på hunde, og nogle bryder sig bare ikke om at have sele på, uanset hvad man prøver.


  • #15   23. sep 2017 # 10
    Brug halsbånd

    Christina - Hvorfor er det en tåbelig kommentar ???
    Jerg synes overhovedet ikke at det er en tåbelig kommentar, tværtimod.
    Hvorfor SKAL der absolut bruges sele ?
    Hvis hunden ikke bryder sig om selen, hvorfor så plage den med den.
    Rigtig mange seler sidder røv dårlig på hundene og generer dem.

    Jeg siger det samme som Bodil, brug halsbånd frem for sele.


  • #18   23. sep 2017 Halsbånd kan jeg godt glemme alt om, den kan hun slet ikke med??

    Selen passer fint til hende jeg kan få 2 finger mellem selen og hende


  • #21   23. sep 2017 Om selen passer til hende har intet at gøre med at du kan få to fingre mellem selen og hunden.
    Hvad hjælper det at du kan få to fingre ind mellem selen og hunden, hvis selen er alt for bred mellem forbenene og går helt ind og generer armhulerne ?
    Hvad hjælper det, at du kan få to fingre ind mellem hunden og selen, hvis selen ikke er ergonomisk korrekt og generer hundens skulder for hvert skridt den tager ?
    Seler giver lige så mange skader som halsbånd, hvis ikke mere, da flertallet ikke køber ergonomiske seler som passer til hunden, men køber et eller andet som ejerene synes ser smart ud.

    Halsbånd kan jeg godt glemme alt om, den kan hun slet ikke med??

    Den udtalelse tror jeg mere er at det er noget du vil tro, frem for at hunden ikke kan gå med halsbånd.
    Giv hunden et halsbånd på og lad den gå med det nogle dage uden at tage det af, og vupti din hund er vant til halsbånd.
    Navneskiltet skal jo også hænges fast i et eller andet og det er et halsbånd jo perfekt til.


  • #23   23. sep 2017 Curli behøver ikke at være behageligt at have på. Curli kan være frygteligt at have på.
    Om en sele er behageligt hat intet at gøre med at den er blød og ser lækker ud. Det kommer helt an på hundens bygning.

    Curli selen kan være alt for bred mellem forbenene hos nogle hunde, hvilket vil medføre, at selen generer armhulerne, de kan blive helt hudløse og det gør ondt på hunden.


  • #24   23. sep 2017 Christina -Hvad arbejder sine hunde med siden de SKAL have sele på ?

  • #25   23. sep 2017 Der er faktisk rigtig mange hunde som har det rigtig skidt med seler;) et godt bredt og blødt halsbånd i halvkvæl er efter min mening et betydeligt bedre valg end en sele som kan gerenere hunde rigtig mange steder, fx ved forbenede, ved skulderblade og pelsen kan nemt sidde fast i spænder m.m alt sammen med til at give hunden en rigtig dårlig oplevelse smiley


  • #27   23. sep 2017 #25 - Et godt bredt halsbånd med halvkvæl er bedre end sele...

    ....Godt du ikke har lille hund, for de kan sjældent holde til det. Ikke mine små 2,5 kilo yorkies i hvert fald.

    Så nej, halsbånd er bestemt ikke altid det bedste valg. smiley


  • #28   23. sep 2017 Øhh jeg har faktisk to små hunde;) Vipse på 3 kilo og lille Bell på lige 2 kilo smiley de bruger begge fleece halsbånd som jeg selv syer smiley

    profilbillede
  • #30   23. sep 2017 #27
    ....Godt du ikke har lille hund, for de kan sjældent holde til det. Ikke mine små 2,5 kilo yorkies i hvert fald.

    Det passer så ikke. Små hunde kan lige så godt holde til at gå med halsbånd som med sele.
    Min lille 3 kg hund har ingen problemer, det har genboernes 5 Chihuahuaer på 2 - 2,5 kg hellere ikke.

    Tværtimod, så er der enorm mange små hunde som har problemer med seler og får skader af dem, fordi folk ikke køber ergonomisk korrekte seler, men køber et eller som ejerne synes er smart.

    Og hvad skete der med alle de små hunde inden selerne blev moderne for ca 10 år siden ?
    Måtte de ikke komme ud og gå fordi de ikke kan tåle halsbånd ?

    Prøv lige at spørge en kiropraktor om hvordan og hvorledes det hænger sammen med skader af selehunde.
    Talibans kiropraktor er lige ved at græde hver gang han ser en hund med K9 sele.



  • #32   23. sep 2017 Nu har jeg oplevet hvordan mine små kan få et ordentligt ryk i halsen, hvis de fx hopper efter en mus eller hare og dét ønsker jeg ikke at de får - så om de går i stykker?!
    Tja, jeg er overbevist om, at det er bedre at hele kroppen tager trækket end halsen.
    smiley


  • #33   23. sep 2017 Ps. Og mine får aldrig en K9'er.
    De to nye havde sådanne med da de kom, men her får de dem ikke på.


  • #35   23. sep 2017 min venindes hund ser ud somom man slår hende når hun har line på..

    Hun bryder sig ikke om den.. Men nogen gange bliver hun nødt til at have den på


  • #36   23. sep 2017 Reiki gemmer sig, hvis man kommer med sele. Jeg fik en sele med til ham, da jeg fik ham og har yderligere prøvet to andre modeller i en længere periode. Da jeg fik ham, var jeg nemlig også med på "sele-vognen" og tænke, at sele var til hver en tid bedst for hunden.
    Men Reiki var nu engang ikke enig og alverdens positiv forstærkning både med og uden klikker gjorde ham ikke glad for selen - jo jo, han fik lært at få den på uden at jeg skulle kravle ind un der sofaen efter ham. Men han lignede stadig en, der fik tæv mens den blev monteret.
    Så jeg skiftede til halsbånd, og det har fungeret upåklageligt lige siden, og så måtte han jo bare lære at gå ordentligt i snor - hvis hunden ikke går og trækker, er det nemlig hamrende ligegyldigt for dens helbred, om den går med sele, halsbånd eller for den sags skyld en snor i halen smiley

    Men SKAL vovse have en sele på, så handler det jo om først og fremmest at finde en der sidder rigtig godt på hunden, så ubehaget i hvert fald ikke skyldes, at selen generer. At en sele generelt er god og får mange anbefalinger, er ikke = at den er god til netop DIN hund, så tjek at den ikke generer nogen steder.
    Når passende sele er ordnet, så må man jo igang med positiv forstærkning, først bare for at røre ved selen/snuse til den, og så ellers stille og rolig sæt kravene op, indtil hunden affinder sig med at få den på.


  • #38   24. sep 2017 Christina - men nu er der her tale om en selskabshund hvor selen formentligt blot tjener det formål at have noget at klikke snoren i, når man går tur. Det er fint at din hund skal trække, men alle har ikke samme hund eller brug af den som dig.

  • #46   25. sep 2017 Der findes lige så mange meninger som der findes folk;) men hvis man har en hund som ikke bryder sig om at have sele på, så vil det mest logiske da, efter min mening, være at bruge et godt bredt halsbånd i blødt materiale, det vil sige ikke stiv læder men fx fleece eller tynd og blødt læder;)
    Jeg forstår da egentlig godt at mange hunde ikke bryder sig om seler, for det første kræver det at få sele på, ofte at folk står bøjet over hunden, spænder m.m trækker i pelsen, selen fylder meget på kroppen og indskrænker ofte bevægelsesfriheden;)
    Halsbånd er lettere at få på, hunden kan gå med det hele tiden, vælger man et halvkvæl er der ingen spænder m.m som kan nappe i pelsen.
    Går du fornuftigt med din hund og har lært den at gå i snor så er der ingen risiko for skader;) brug evnt en elastiksnor hvis du er bange for pludselige ryk når hunden ser en kat eller hare;)
    Jeg venter spændt på undersøgelser over de skader seler giver på hundene, der vil med garanti være mange;)


  • #54   25. sep 2017 Fuldkommen enig med Maj-Britt

    Grimen er livsfarligt, hunden kan brække nakken hvis man er uheldig.
    Hvis hunden bliver forskrækket eller får øje på et eller andet og tager et ordentligt spring fremad, så kan man ende med at stå med en hund der må aflives fordi den har brækket nakken.
    Er man heldig, så får man en hund, som "kun" får vredet nakkehvirvlerne og skal leve med smerter resten af livet.

    Jeg fatter ikke at man kan forsvare diverse "torturinstrumenter" frem for at bruge tiden på at lære hunden visse ting.

    Men når man synes at halti er et fantastisk instrument til træning af hunde, så kan vi jo lige så godt få indført el-halsbånd og pighalsbånd.
    Det er virkelig gode remedier til træning af hunde, hvis man anvender dem rigtig............................


  • #60   25. sep 2017 Pighalsbånd er så sandelig også tilladt i Danmark, og er et lige så fantastisk hjælpemiddel til træning, hvis det bliver anvendt korrekt, speciel puddelpig.
    Men derfor er og bliver det stadig et torturinstrument akkurat som haltien.


  • #61   25. sep 2017 Skulle vi få så ekstreme problemer at det ikke kunne løses med låst kæde ville jeg personligt vælge pig før både kvæl og halti...

  • #62   25. sep 2017 Der er regler for hvor lange pigge må være og de skal være afrundede- i min optik er det et fedt smiley
    Det hører ingen steder hjemme at bruge!

    Havde en gang en forespørgsel om vi solgte led til dressurhalsbånd. Dressurhalsbånd spurgt jeg.
    Han viste mig et led, nåååh pighalsbånd NEJ det gør vi ikke.

    Han blev sq pisse fornærmet over at jeg kaldte det pighalsbånd!
    Men det ER jo pighalsbånd! Kald det hvad du vil, det ændre ikke det faktum at det er et pighalsbånd og grunden til at det virker, er at du påfører dyret smerter!! smiley smiley





  • #63   25. sep 2017 Ch- din besked kom imens jeg skrev min

  • #64   25. sep 2017 Der er heldigvis sket en mindre revolution i måden pig anvendes på og det var bestemt nødvendigt.



  • #68   25. sep 2017 # 59

    Jeg ved ikke helt hvad meningen med den video er. Men det har da intet med hundetræning at gøre.
    Hvad med at betinge grimen positivt først? Hvad med at starte et sted hvor hunden er bare en lille smule fokuseret på ejer?
    Nr 2 i videoen smider bare en halti på og sætter snoren i ude midt i hundeparken og siger " don't pull" konstant
    Seriøst???


    Men det er jo sådan folk gør.
    De går ned i dyrehandelen, køber en grime og på med den.

    Kan man ikke træne en hund uden grime, pighalsbånd, el eller andre torturinstrumenter, så burde man seriøst overveje om man ikke skulle stoppe med at have hund.


  • #69   25. sep 2017 Jeg har desværre ikke en løsning til dig ts, men jeg håber du finder en. Det kan være lige den sele den ikke kan lide, så prøv dig evt frem.

    Da Lucky var ung/stor hvalp, ville han kun have k9, alle andre seler sad ikke godt og han ville ikke rigtig gå. Halsbånd kunne han godt, men jeg havde hørt så meget dårligt om at gå med halsbånd og valgte derfor sele. Lucky er en af de få hunde hvor den sele faktisk sad godt, og min kiropraktor sagde også at den sad fint og der ikke var noget galt med den.
    Nå men han har senere fået en curli som vi er glad for.

    Rosa fik en curli inden Lucky gjorde, fordi det var den eneste i den stil af sele som vi kunne finde hun kunne passe, selvom den var en anelse stor til hende. Men da hun kom til massør fik jeg besked på at droppe den fuldstændig, altså kun til Rosa, for hun bryder sig simpelthen ikke om den. Hun har altid gået fint når den først var på, men vil ikke have den på. Hun laver karperyg i det sekund hun får den på, hvilket hun jo ikke skal. Da jeg ikke har kunnet finde andre seler jeg er tilfreds med, udover en som jeg fik af en herinde fra, men som er et bøvl uden lige med halsstykket, købte jeg for første gang et bredt halsbånd, og Rosa elsker det!
    Massøren siger at fordi hun er så lille, kan hun heller ikke rykke så hårdt, og får derfor ikke store skader af at gå med halsbånd, i forhold til så meget andet.

    Det jeg prøver at sige er at det er så forskelligt fra hund til hund hvad der fungerer. Nogle er det sele andre er det halsbånd, og så skal man finde den sele/halsbånd som passer ens hund. Det kan sidde noget så fint på hunden, hvis hunden simpelthen ikke bryder sig om det af den ene eller anden årsag. smiley


  • #71   25. sep 2017 AG, hvis man har evnerne til at træne en hund til at være komfortabel med grimen, så har man også evnerne til at træne hunden til at gå pænt - problem løst!

  • #73   25. sep 2017 Ja, i den perfekte verden, men virkeligheden er en anden.

    Jeg læste engang en blog fra en af de der anerkendte hundedamer - jeg kan ikke huske hvem. Hun havde sat sig for at lære sin hund at grimen var ok at have på. Hun klikkede, roste og forsøgte med alle sine evner, men måtte erkende at hunden bare aldrig lærte at bryde sig om den. Og det tror jeg desværre er generelt!

    En hund har en smal snude, som i øvrigt er udstyret med et ekstremt følsomt organ. Dertil har hunden en kort og ikke særlig muskuløs nakke, som bestemt ikke er lavet til at stå imod at hovedet bliver trukket rundt.



  • #74   25. sep 2017 AG du har da ret så langt, at en grime er super effektiv, men jeg har godt nok heller aldrig set en hund, der brød sig om at have sådan en på. Og når man ser hvordan de sidder, er det da også ret let at forstå, at de er ubehagelige.

  • #75   28. sep 2017 Vi har lige været inde ved en dyrehandel med hende og fik at vide at den var for lille til hende så nu har vi købt en ny en som kan reguleres når det er smiley

Kommentér på:
skrammer sig når selen kommer frem

Annonce