{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Diarré vs. Sult {{forumTopicSubject}}

Min dejlige lille tæve har diarré på 2. døgn. Jeg har efter anvisning fastet hende i 24 timer og har startet hende op på ZooLac pasta i dag i håbet op, at hun vil få det bedre. Ligeledes har jeg tilbudt hende hjemmelavet skånekost (ris og kylling) - hvilket hun absolut ikke er interesseret i. Så jeg har nu været ude og købe noget skånekost på dåse, som hun heller ikke vil have.
MEN: Hver gang vi spiser noget menneskemad ser hun enormt sultent og bedende på os (ja, dårlig vane - men hun er en tigger). Så jeg tænker, at hun må være sulten. Vi holder dog på vores og giver hende ingenting overhovedet.

Hvor længe skal jeg lade hende gå uden mad, før det bliver bekymrende - og hvad kan jeg eventuelt tilbyde hende at spise, som ikke allerede er forsøgt??
Hun er i forvejen en spinkel og kræsen dame.

Hun hverken kaster op, har blodig diarré eller feber og hun drikker normale mængder. Men hun laver stadig "sprutpøller" hver 2-3 time.

Jeg kontakter naturligvis dyrlægen igen, hvis tilstanden forværres eller at diarréen ikke vil ophøre ??

I får lige et foto af den lidende patient:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré vs. Sult
  • #1   23. sep 2017 Nå - netop som jeg postede dette indlæg gik min kæreste ud med hende. Og han rapporterer, at der nu er blod i afføringen. Så vi kontakter dyrlægen.

  • #2   23. sep 2017 Problemet er da nemt løst når hun er en "tigger" og er vant til at få lidt mens i spiser.
    I sætter jer til bordet og spiser og mens hun sidder og tigger, så giver i hende sit skånekost. smiley

    Du kan også prøve om hun vil have hvid kogt fisk.


  • #3   23. sep 2017 Vi har forsøgt med din taktik Anni - den gik desværre ikke smiley

  • #5   23. sep 2017 Hvis min er rigtig dårlig (hun er også meget kræsen), kan jeg i bedste fald få hende til at spise lidt kogt kylling, eller vådfoder med ren kylling eller kallun. Ris kan jeg glemme alt om! Og så tvinger jeg Zoolac i hende.

    Så kan du ikke tilbyde hunden lidt ren, kogt kød, enten kylling eller hvis fisk? Risene er ligegyldige i først omgang.

    Min anden hund får i øvrigt dårlig mave af skånekost, hvad enten det er specialtørfoder, ditto vådfoder eller hjemmelavet. Hun skal bare have sit almindelige tørfoder og noget Canikur.

    Det er i øvrigt ret normalt at der komme blod i hundes afføring efter et par dage med dårlig mave. Det er ikke i sig selv farligt. Hvis hunden ellers drikker nok og er i godt humør, skal I ikke haste til dyrlægen her i weekenden. Oddsene er at I bliver sendt hjem med besked om Zoolac og skånekost i et par dage, og først efter 5-7 dages sygdom gives der penicillin.

    Det er også forskellige om Zoolac, Canikur eller Prokolin virker bedst - du må prøve dig frem.

    God bedring med hende.


  • #9   24. sep 2017 Det er godt nok omvendt og ikke helt præcist, Beaglepack.
    Mørkt blod er venøst blod og det er fra de dybere årer i både tynd- og tyktarm. Det er alvorligt og skal tjekkes.
    Er blodet fra tarmen meget mørkt/sort måske grumset stammer det fra den første del af mave-tarmsystemet (mavesæk, tolvfingertarm, tyndtarm) og er delvist fordøjet. Også dette skal tjekkes.

    Lyst blod i små mængder kan stamme fra overfladiske rifter i den nederste del af tyktarmen og endetarmen. Dette er sjældent alvorligt og er forbigående.
    Lyst blod skal også give anledning til tjek hvis det er mere en blot en smule.


  • #10   24. sep 2017 Mange tak for jeres "husråd".
    Dyrlægen snakkede jeg med pr tlf. Hun bad mig se det an et døgns tid endnu og så køre til dyrlæge mandag, hvis diarréen fortsætter. Hun sagde, som flere af jer, at blod er normalt efter flere dages diarré, så det var hun ikke så bekymret for.
    Fik hende til at spise en smule skånekost fra dåse i aftes kl sent, og vi har nu været ude for 3. gang siden kl 24. Puha, det er nogle lange nætter, både for hund og hundemor smiley smiley


  • #11   24. sep 2017 Hvis tyndtarmen kan give frisk blod i afføringen, skulle den læge der stoppede et kamera ned i min hals for at tjekke tyndtarmen, skamme sig smiley Han skulle da tydeligvis være gået ind fra den anden ende!

    TS, ved min den besværlige, hjælper det i øvrigt at håndmade eller fodre med ske, altså nøde hende til at spise.

    Hvordan har hun det i dag?


  • #12   24. sep 2017 smiley

    Hun virker frisk nok i dag, men har stadig meget tynd mave. Og så er hun lidt ekstra morsyg. Hun har spist første portion dåsemad smiley så vi er fortrøstningsfulde.


  • #13   25. sep 2017 Endte alligevel med et smut forbi dyrlægen her til formiddag. Synes at 4. døgn med diarré var nok og hun begyndte at få feber også.
    Dyrlægen mener, at hun har en maveinfektion. Så nu er hun på antibiotikakur og specialkost fra dyrlægen. Hun fik også en sprøjte med noget antibiotika. Krydser fingre for, at det snart går i sig selv smiley og at hun snart tilgiver mig for at have hevet hende med på dyrehospitalet smiley



    profilbillede
  • #14   25. sep 2017 prøv evt også noget canicur - synes det virker rigtig godt og på min hund meget bedre end zoolack - kan købes hos de fleste dyrelæger uden recept smiley

    https://www.webapoteket.dk/dyr-og-hjem/ernaering-til-dyr/canikur-pro-pasta-p-210980

    god bedring med hende smiley


  • #16   25. sep 2017 Pia, enig i at man ikke skal tvinge, men ofte vil de gerne spise, når først de har fået første mundfuld ned.

    TS, det var godt I kom afsted. Og jeg håber hun snart tilgiver dig smiley


  • #17   25. sep 2017 Pia: Der skal bare så lidt til før hun taber sig og ser pillet ud smiley så jeg bliver hurtigt pylret. Hun har også tabt sig 500 gram siden onsdag - og hun vejer altså kun 8kg, når hun er 'perfekt'.
    Men heldigvis er foderet fra dyrlægen et hit - så det får hun nu, i mange små portioner smiley


Kommentér på:
Diarré vs. Sult

Annonce