{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hvalpesele til fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej...
nogen herinde som kan anbefale en god hvalpesele til en fransk bulldog?
Det optimale ville være st tage ham med i butikken, men henter ham D. 10/10 og køreturen hjem tager lidt over en time, så han skal lige have en tissepause på halvvejen... Og der vil jeg gerne have helt styr på ham, så desværre nødvendigt at købe en sele inden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpesele til fransk bulldog
  • #3   24. sep 2017 har ellers læst at de som regel skal tisse hver halve time. Et halsbånd vil jeg helst undgå, da han skal have sele på til hvalpetræning og for at skåne nakken mest muligt...

  • #4   24. sep 2017 Du slipper ikke for en tur i en butik. Jeg kan sagtens anbefale dig seler...men de sidder forskelligt på hver hund og du skal ikke have en der sidder forkert.



  • #7   24. sep 2017 Lad vær med at bruge penge på noget du ikke aner sidder ordentligt. Var du fået den købt for lille eller for står ryger sikkerheden alligevel - hunden kan måske vride sig ud af en for stor sele. Du kan slet ikke få den i en for lille osv osv. Hvis du absolut vil have en sele på hunden hjem bør den også have prøvet at have sele på inden - har opdrætteren trænet dette? Så må opdrætteren købe en og evt. Få betaling fra dig. Jeg ville ikke som det første give hvalpen en ukendt sele på og så ud og køre bil og væk fra alt det kendte.
    Har hvalpen ikke et halsbånd den har haft på ved opdrætteren? Så sæt en snor i denne hvis der bliver behov for en pause.


  • #8   24. sep 2017 Halsbånd skader ikke, så længe du ikke rykker hunden rundt i det... smiley

  • #9   24. sep 2017 Nej de har ikke halsbånd på ved opdrætteren... Så om den får en sele på eller et halsbånd kan jeg ikke se den store forskel i, når den nu netop ikke er vant til noget af det.
    Jeg vil netop ikke gå ud og købe noget, som jeg ikke kan bruge alligevel (halsbånd eller en forkert sele). Derfor spurgte jeg om erfaring herinde, da det kunne ske, at der sad nogen der havde erfaring i, hvilken sele, som typisk passer en fransk hvalp bedst. Dermed indregnet, at hvalpe (også selvom det er samme race) kan se forskellige ud i kropsbygningen.


  • #11   24. sep 2017 Ved godt at et halsbånd ikke er farligere end hånden der holder snoren. Men hvalpetræningen foregår i en sele og ser helst at min hund har sele på og ikke halsbånd. Derfor er der ingen grund til at købe et halsbånd, blot for en enkelt køretur.

    Jeg ønsker ikke kommentarer på, hvorvidt jeg skal købe et halsbånd i stedet. Det har jeg taget stilling til.


  • #13   24. sep 2017 Nej, og det er også ganske forståeligt, da ingen hund, trods race, er ens. Derfor søgte jeg også kun ERFARING...

  • #15   24. sep 2017 Hvalpen bør lære at gå med halsbånd hos opdrætteren. Ellers får du en hvalp der panikker i hænderne på dig de første dage, og det er da en voldsomt dårlig start. Så se lige at få den opdrætter til at vågne op.
    Hvalpen skal være vant til at gå i snor og se verden når den hentes.


  • #16   24. sep 2017 Ellers bed opdrætteren købe en sele som passer. Ellers er det jo heller ikke sikkert du køber en sele til andet end en times hjem tur. Det vil da være endnu mere ærgerligt end at have købt et halsbånd til 50kr...

  • #17   24. sep 2017 Fuldkommen enig med Malene i # 15

    Hvis hvalpen ikke er vant til sele/halsbånd fra opdrætteren, så er det da en meget meget dårlig ide at give den sele/halsbånd på når i henter den.
    Det vil ikke være rart for hvalpen at få sele/halsbånd på samtidig at den mister sin mor, søskende, mennesker samt vante omgivelser.
    Derved starter du jo med at give hvalpen en meget dårlig oplevelse - endda en dårlig oplevelse som DU giver den, og det vil ikke ligefrem være med til at give hvalpen et godt forhold til dig.

    Hvalpe tisser hellere ikke hver halve time og med kun lidt over en times kørsel kan jeg slet ikke se problemet, for på den korte tur behøver den ikke at have en tissepause.


  • #18   24. sep 2017 Hvalpe tisser når de er vågne.
    Kør først hjem når den er træt, mæt og tryg (samt bærer halsbånd med navneskilt i tilfælde af afstik), så sover den hele vejen.


Kommentér på:
Hvalpesele til fransk bulldog

Annonce