{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.887 visninger | Oprettet:

Racer man MÅ eje én dag? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af lidt offtopic fra anden tråd xD

Alle har jo nok nogle drømmeracer som de har en idé om skal i husholdningen med tiden xD Men hvilke racer?

Jeg er den slags person der falder for forskellige ting ved racerne, og hellere vil tilpasse mig hunden end omvendt fordi jeg ikke har høje ønsker om at konkurrere i hundesport eller lignende.

Min kæreste derimod har nedlagt veto mod at få Boston terrier som ellers altid har været en ting for mig, kinesisk håbløs har han det også svært med, men kan gå med til puff versionen xD Den langhårede gravhund har han også vetoet selvom jeg er forelsket efter at have mødt Kirstens Xingu smiley

Vi er enige om der skal en whippet i hjemmet, og/eller en papillon smiley Derudover vil kæresten have en Chodsky pez på et tidspunkt, som jeg gerne lever med.

Andre racer vi er vildt forelskede i er Shiba, Basenji, Finsk lapphund, og Leonberger smiley

Tiden vil vise hvad vi ender med xD Nu har vi jo snart en datter der skal tages hensyn til også smiley

Hvad med jer, hvilke racer har i en idé om?


Kommentarer på:  Racer man MÅ eje én dag?
  • #1   5. okt 2017 Whippet. Den er godt nok højt på listen!

    Men en bullterrier måtte også godt flytte ind smiley

    Kæresten er forelsket i berner sennen.


  • #2   5. okt 2017 Som jeg skrev i anden tråd (nok den samme smiley ) Så vil jeg meget gerne have en mynde næste gang. Jeg drømte engang om mops, men grundet deres forfærdelig ringe helbred, så tør jeg ikke. Boston er jeg også helt syg med, men det ER en terrier, og deres temperament kan jeg slet ikke med.

  • #6   5. okt 2017 Bichon frisé er på min "to have" liste engang ude i fremtiden... ja der er langt fra en dogo canario til den smiley

  • #9   5. okt 2017 Tror dælme jeg vil prøve en.... SCHÆFER!

    Og så en puddel smiley


  • #10   5. okt 2017 Ud over at jeg ikke kan leve uden en øretæveindbydende og fandenivoldsk Pharaoh, så drømmer også om:

    Saluki
    Greyhound
    Borzoi

    Men pharaohen.. Jamen altså smiley Myrna er en larmende pain in the *ss, men hold kæft hvor er hun krøbet lige ind i hjertekuglen på mig.

    Jeg knuselsker også bullterrieren, men jeg skal ikke have en igen med mindre der sker noget ganske utopisk med sundheden af dem. Racen er så lækker, men det er bekymringerne, der følger med, ikke.


  • #11   5. okt 2017 Mig og min søster har længe haft drømmen om at skulle have en corgi!
    Det resulterede i at da vi mistede to hunde, så valgt vi endelig at få en corgi og venter allerede på at corgi nr.2 som bliver født i midten af november smiley
    Så jeg har fået hunden jeg bare måtte eje smiley


    profilbillede
  • #13   5. okt 2017 Anya - Jeg kan høre på det hele, at kæresten er nødt til at møde Xingu smiley
    Hun er dejlig, men den dag hun ikke er her mere, skal jeg have en pause med gravhunde, jeg har aldrig prøvet at leve uden gravhund.

    Altid korthåret eller langhåret og når jeg ikke fysisk længere kan magte en ung whippet, vil jeg have en lille ruhåret miniaturegravhund, det er nok den eneste "must have" jeg har på listen.

    Xingu bliver for øvrigt 7 år i dag og hendes unge ejer 18, her er begge lidt yngre smiley


    profilbillede
  • #14   5. okt 2017 Uh, det kommer meget an på hvordan mit liv ser ud og hvad jeg vil med hunden smiley

    Samojeden kommer jeg helt sikkert ikke til at slippe - måske for en stund, men den kommer altid tilbage. De er så milde og sjove smiley

    Den næste hund bliver nok enten BC, aussie eller dansk spids. Det kommer lidt an på hvordan det hele ser ud til den tid smiley

    Og ellers står dalmatiner, whippet, cardigan, collie, puddel og sheltie også på listen - nogle pga. udseende, andre pga. sind og nogle af begge årsager, så det mere ønsketænkning end reelle overvejelser smiley


  • #15   5. okt 2017 Vi skal have en shiba, når vi engang ikke har fysik til slædehunde længere.
    Én gang spidshund, altid spidshund.


  • #17   5. okt 2017 Min race er og bliver whippet smiley og jeg håber at have fysikken til de unge whippets mange år endnu.

    Jeg kan simpelthen ikke finde andre racer, som jeg brænder for med samme entusiasme og som jeg elsker i alle faser af hundens liv.



    profilbillede
  • #18   5. okt 2017 En mynde af en art.
    Bull terrier.
    Golden af jagtlinjer.
    Storpuddel.
    Måske en stor Xolo.

    Og så har jeg sikker glemt nogle stykker.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #20   5. okt 2017 Jeg har allerede to af mine drømmeracer, ruhåret vizsla og whippet, men i engang i fremtiden ville jeg gerne dele hjem med en saluki også smiley

  • #21   5. okt 2017 Jeg drømmer om at næste hund bliver en Border Collie smiley
    Men er også ret lun på en mini aussie.


  • #22   5. okt 2017 Hmm jeg tror ikke jeg har nogen udover chihuahua som jeg allerede har, det er og bliver bare min race smiley
    Hvis jeg skulle skifte race eller have en sammen med dem, ville whippet, italiensk mynde, malteser eller pomeranian nok være øverst på listen som den er lige nu, men åh der findes mange skønne racer.

    Hvis jeg skal være lidt urealistisk i forhold til hvad jeg kan tilbyde, så en husky, nøj jeg ville elske en husky.. men det kommer aldrig til at ske, for selvom jeg skulle blive aktiv nok, så kan jeg ikke undvære de små smiley


  • #23   5. okt 2017 En gang Schæfer, altid Schæfer smiley

  • #25   5. okt 2017 En Kangal, men det er en urealistisk drøm, lidt ligesom jeg godt gad eje godt gad eje en AMG Project 1, hvis nogen ved hvad det er.

    Nu kan jeg ikke have mere end to hunde og jeg tror altid vi vil have en Grosser og en Broholmer, men jeg gad egentlig godt også eje en GD og en Dogo Canario. Men så skal mit lille firma godt nok have succes... smiley

    På den mere realistiske side, så er tanken, at når jeg bliver gammel, og ikke magter en stor hund mere, så drosler jeg ned med en Corgi, for så at hygge mig med en Whesti og til sidst skal mig og rulatoren hygge sig med en King Charles.

    Jo jo, der er styr på drømmene. smiley


  • #26   5. okt 2017 Eva - Du må vist have en snak med Bente Frøling på en udstilling, hun har de skønneste salukier smiley og bor kun ca. 40 km fra dig smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #27   5. okt 2017 Jeg havde håbet på, at jeg kunne have min race Amstaffs (og fortsætte på familie-avlen), indtil jeg blev for gammel til at skulle motionere så meget, at det skulle være Chow Chow.. Men nu ender det jo nok med en Staffy næste gang.. eller en slags Molosser af arbejdstype..

  • #28   5. okt 2017 Åh Kirsten H smiley
    De er så smukke dine hunde.


  • #29   5. okt 2017 Spændende racer i kommer op med, nogle som jeg ikke har hørt om og det er da skønt at lærer noget nyt smiley

    Jeg misunder lidt jer de bare har én drømmerace som i altid vil have i hjemme og bare brænder for.
    Den kærlighed ejer jeg simpelthen ikke til nogle race, i hvert fald ikke endnu.

    Kirsten - Ja det skal han da, men det kommer jo når han også skal møde whipperne smiley smiley men jeg tror måske nok det bliver med en baby også da jeg jo er lige ved at være oppe over snart xD


  • #32   5. okt 2017 Mit hjerte brænder for border collien smiley men jeg er også RET vild med whippet og ft cocker, dem kunne jeg godt se herhjemme smiley og så kan jeg også godt lide chinese crested og Jack russel, men det tror jeg aldrig kommer til at ske smiley

  • #33   5. okt 2017 Vil rigtig gerne have en glathåret kromfohrländer som min næste hund - gerne en hanhund ^^
    - Jeg vil også rigtig gerne eje en breton, en pharaoh og en whippet en dag.

    Og selvfølgelig mange flere border collies smiley


  • #34   5. okt 2017 Tak DKK smiley Det er lidt sjovt, mange af os med whippet, har faktisk haft cocker i vore unge dage smiley Jeg har haft ft.cocker, men med SKK-stamtavle. Svenskerne har aldrig haft udstillingskrav på cocker, så jeg kunne uden problemer få overflyttet min import til DKK, vi er tilbage omkring 1984 smiley

    Jeg dyrkede dengang lydighed, det med udstilling er først kommet til, da jeg nogle år senere fik en gudesmuk langhåret dværggravhund.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #35   5. okt 2017 Kirsten: Jeg har skam mødt Bente og én af hendes hunde - vores hidtil eneste forsøg på ringtræning var jo netop sammen med salukifolkene smiley smiley

    Heromkring er Myndeklubbens ture et kæmpe salukitræf, så jeg skal nok få set mere til dem smiley


  • #36   5. okt 2017 Giver faktisk dig skylden for at ville eje en whippet, Kirsten, hahaha. Dine hunde har godt nok fået den race ind under huden på mig smiley

  • #37   5. okt 2017 En gang labrador, altid labrador - den race kommer jeg vist aldrig til at slippe helt smiley
    Derudover synes jeg, at collien er en virkelig lækker hund - især en lapinette collie smiley Dalmatiner er jeg også lidt lun på, så sådan en kommer måske også indenfor dørene herhjemme engang. Og så kunne jeg godt overveje en cavalier, hvis der sker noget indenfor sundheden. Ellers kunne det godt være en corgi i stedet for - den lyder som sådan en sjov lille hund smiley

    Der er mange flere racer, som jeg sagtens kunne se mig selv med engang, men må hellere begrænse mig smiley


  • #38   5. okt 2017 Anya - I er velkomne også med baby smiley Jon har fået lejlighed fra midt i november, så letter det her smiley

    Ellers må jeg jo stoppe Xingu og Bianchi i bilen og komme på barselsvisit hos jer smiley


  • #39   5. okt 2017 Jeg vil gerne have en Berner sennen, er så forelsket i racen men desværre er det ikke sikkert at jeg kan have en stor hund når den tid engang kommer.

    Da jeg var barn var min drømme hund en Pitt Bull eller lignende, desværre er de ulovlige så jeg kommer nok ikke til at eje sådan en. smiley


  • #40   5. okt 2017 Årh fedt at det har rykket for Jon smiley og jo tak smiley altså i er os velkomne her men der er ikke så meget plads, jo xD men se den skal han altså.en dag smiley

  • #41   5. okt 2017 Eva - Så er jeg helt rolig, det er hende du skal snakke saluki med. Hun har aldrig mere end et par stykker og altid hunde med det skønneste sind smiley

    Hun har for nogle måneder siden hentet hvalp i Sverige smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #42   5. okt 2017 Kirsten: Jeg synes nu, at langt de fleste af de salukier, jeg har mødt, er skønne - på deres helt egen distancerede facon smiley

    De virker dog knap så underholdende som whipperne smiley


    profilbillede
  • #43   5. okt 2017 alt for mange ... Soft Coated Wheaten Terrier, en Corgi, Irsk Ulvehund, ruhåret gravhund, Sealyham Terrier , Whippet, en hvedefarvet skotte, Petit Basset Griffon Vendeen , Yorkshire Terrier ...

  • #44   5. okt 2017 Eva - Jeg tror det som med whippet, kommer an på linjerne smiley

    Jeg har for øvrigt en joker, når det kommer til racer og det er australsk terrier, sådan en kunne jeg godt falde for en dag, men jeg satser på, at mine venner, der har Kerry blue pt. får en som næste hund, så jeg kan få min lyst styret der smiley

    Bentes mand har australsk terrier og de er så skønne smiley




  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #45   5. okt 2017 Jeg har altid sagt ønske racen var Dalmatiner, og har på mine voksne dage været i tvivl om det blot var udseendet jeg fandt fantastisk. Og har derfor overvejet mange racer, især Sheltien, da den minder om mit "trygge valg" som er border collien (er opvokset med dem, og elsker racen)
    Men da kæresten sagde jeg måtte vælge racen til første hund, hvis han måtte vælge næste, måtte jeg bare eje en Dalmatiner, og må erkende det ikke blot var udseendet der tiltrak, for er faldet pladask for racen. Så nu har jeg konsekvens altid pletter på gulvet smiley smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #46   5. okt 2017 Kirsten: Jeg synes nu, at salukierne i almindelighed optræder med en smule mere værdighed end ... host, host ... visse whipper smiley

  • #48   5. okt 2017 Jeg tror altid, at der vil være en Golden herhjemme. Jeg elsker alt ved den race smiley
    Jeg drømmer om, at løbe agility på et højt plan en gang, så til den tid må der nok en bc eller en aussie til. Det er også begge skønne racer, som jeg godt kunne se mig selv med.
    Efter at være kommer herind er jeg også faldet pladask for whippet og powder puffen. Sådan en af hver måtte også gerne flytte ind.


  • #49   5. okt 2017 Rhodesian ridgeback, korthåret vizlsa og phararo hound smiley

  • #50   5. okt 2017 Amalie - hvis du vil løbe agility på mere end små hyggeniveau vil jeg fraråde dig en aussie xD den er lidt tung i numsen i forhold til de andre store racer der bliver brugt der smiley en aussie vinder ikke agility på højt plan. Der skal du have bc i stor klasse. Dog en del mere racefrihed i mellem klasse, pudler, shelties, mini American shepherd + flere smiley


    Oowogså kom jeg lige i tanke om to racer der ellers harspøgt meget hos mig, akitaen og thai ridgeback smiley


  • #52   5. okt 2017 Uha, der er godt nok mange smiley

    Drømmer især om border collie, malinois, beauceron, Chodský pes og aussie (eller miniature). En bc bliver nok næste race. Er blevet ret bidt af træning i både lydighed og agility og vil gerne kunne nå langt smiley

    Hvis jeg ser bort for mine ambitioner indenfor træning, så er den irske ulvehund, korthåret collie, tjekkoslovakisk ulvehund og en mastiff også ret lækre racer smiley


  • #54   6. okt 2017 Jeg er også på bullterrier smiley


  • #55   6. okt 2017 Jeg har faktisk flere, godt jeg er så ung (eller noget!):
    Tysk jagtterrier, silky terrier og bedlington terrier, tysk langhår og en ruhåret hønsehund


  • #58   6. okt 2017 Sort stor- og/eller mellempudel

    Sort riesenschnauzer

    Sort mellemschnauzer (vil egentlig gerne udstille den race)

    Skotsk hjortehund! smiley

    Racer jeg er vild med, men næppe kommer til at eje:
    Kerry blue terrier
    Bedlington terrier
    Lakeland terrier
    Cesky terrier


  • #59   6. okt 2017 Lens: rigtige hunde HAR skæg! Det er faktum.

    profilbillede
  • #61   6. okt 2017 Jeg skal bare have spidser.
    Næste bliver nok en eurasier eller en keeshond. Og så er der mittelspitz... måske en finsk lapphund også kunne snige sig med?
    Vi er i gang med Silver Fang lige for tiden, så en akita inu er på drømmelisten, men jeg er alligevel ikke til SÅ spidse hunde.


  • #62   6. okt 2017 Jeg HAR min drømmerace (azawakh) - gider ikke gå og drømme om noget, hvis jeg kan have det smiley

    Jeg tror aldrig jeg skal have andet end mynder. jeg er simpelthen blevet så sart mht. voldsomme, nærgående, savlende og sygdomsramte hunde - mynder er bare mere delikate og elegante.


  • #63   6. okt 2017 Uh det er nemmere at nævne de racer der ALDRIG kommer ind i mit hjem.

    Jeg ejer og har ejet mine drømmeracer, nemlig
    sealyham terrier
    airedale terrier
    bedlington terrier
    kerry blue terrier

    Jeg er fascineret af rigtig mange racer og drømmer lidtcom en Bearded Collie og en OEB.


  • #64   6. okt 2017 Anya, ja, det har du nok ret i, men ville gerne have en af hver af dem alligevel smiley en Golden kan også sagten være med på hyggeniveau, så til det behøver jeg ikke at skifte race.

    Haha Indica, hvor er den bare sød smiley


  • #65   6. okt 2017 Louise hvordan er bedlington terrieren af sind? Syntes den er så fin!

  • #67   6. okt 2017 Labrador har stjålet mit hjerte for længst smiley Sådan en skal jeg have igen en dag, men der går nok lidt tid. Lige nu har jeg puddel, og hun er nu også meget sød, men det er labradoren, som jeg brænder for smiley

    profilbillede
  • #68   6. okt 2017 Bullterrier, schæfer og malenois

  • #70   6. okt 2017 Vi har lige fået en lille hvaps af vores drømmerace, Pembroke smiley
    Ellers er jeg vild med Golden Retriever og Samojeder !


    profilbillede
  • #71   6. okt 2017 Her bliver det Pyreneerhunde, så længe jeg overhovedet kan det.

    Om jeg nogen sinde får andre racer ved jeg ikke, men der er da racer jeg har en absolut blødt punkt for og godt kunne tænke mig: Border Collie (den får jeg aldrig, men jeg er fascineret af dem), Puddel, Skotsk Hjortehund, Whippet, Finsk Lapphund. I det hele taget synes jeg, der er mange lækre spidshunde.

    Men i betragtning af at jeg har problemer nok med ikke at få for mange pyreneere, så har det nok lange udsigter med at få prøvet andre racer.


  • #72   6. okt 2017 Husky!
    Det har været et enormt slag at tage imod at jeg måtte indse at mit sind og min krop ligenu ikke kan håndtere en husky. Det er SÅ smuk en hund, og jeg har elsket dem siden jeg var ganske lille! smiley
    Min mor har sagt at når jeg engang får det landsted med plads til heste som jeg gerne vil have, SÅ kan jeg måske godt ha en husky...
    Og skal vi gå ned og være ultra-drømmende så skal den være rødlig! Elsker elsker elsker. smiley

    Ellers så står alt med spidshunde højt på listen. En eurasier er ihvertfald heller ikke utænkelig! smiley



  • #74   6. okt 2017 LIfe is merrier with an Irish Terrier smiley Det er i DEN grad MIN race. Jeg elsker dem og kan på ingen måde undvære en 'red daredevil'. Er det en 'drømmerace' tjaeee, det ved jeg ikke rigtigt, men det var slet og ret kærlighed ved første blik, da jeg mødte en irer første gang. Lige siden jeg var en lille pige har jeg dog haft et gevaldigt godt øje til Dobermann (min mormor kunne fortælle i timevis om sin ungdoms dobermann). Så da tiden føltes rigtigt føjede jeg den race til. Den komme ikke helt op på siden af ireren, men den kommer tættere og tættere på smiley Jeg knuselsker min dobertøs; hun er det sødeste, venligste og blideste væsen. Og hun bliver ikke min sidste dober smiley
    Jeg kunne godt tænke mig at have en af de store mynder en dag. Skotsk Hjortehund tiltaler mig meget - eller måske en Borzoi (hvis jeg kan vende mig til tanken om den slags pels smiley ).
    Racer der engang imellem strejfer mig, som nogen jeg godt kunne tænke mig at prøve at have er: Airedale Terrier og Riesenschnauzer.


  • #75   6. okt 2017 På en måde ville jeg også virkelig gerne eje en Kerry Blue Terrier igen. Jeg har så gode minder fra dem jeg voksede op med.
    Hvis jeg engang får lyst til det lidt selvstændige sind fra en terrier, så kunne det bestemt være et bud smiley - Lige nu har jeg nok i min selvstændige selsskabshund smiley


  • #76   6. okt 2017 Glathåret kromfohrlænder har jeg tabt mit hjerte til smiley

    Og så har jeg også en svaghed for aussies smiley


  • #78   6. okt 2017 Der er stor plads til indlæring af mere viden, men ville gerne eje:

    Broholmer:

    grosser schweizer sennenhund:

    irsk ulvehund:

    1 og 2 er ret realistiske - jeg er ikke helt sikker på 3eren eller om det bare er en barndomsdrøm. Jeg kender egentlig ikke racen, men efter jeg klappede en på en udstilling, er den kommet højt op på en piedestal smiley


  • #79   6. okt 2017 @77: En af mine bekendte har sådan en sporty satan fra Sverige. Det er imponerende at se den arbejde i dens rette element smiley

  • #83   6. okt 2017 ja, her er det DRØMMEHUNDE....for jeg er blevet for gammel til at få nye racer....men old English sheepdog og bichon frise er øverst i drømmende chi erne og pudler næst derefter.....men realiteterne er dem jeg har, pomeranians...

    profilbillede
  • #84   6. okt 2017 Tjaaa,,,nogle racer er udelukket pga loven, men en doug de bordeaux, en OEB og en Bullmastiff måtte meget gerne flytte ind her...og så en Cane corso mere smiley

    Hvis det skulle være en lille hund, så er jeg helt tabt i cavalien smiley


  • #85   6. okt 2017 #65 Krøllet kærlighed
    Bedlington'en er ret blid af en terrier at være, men dog absolut stadig en terrier. Det er en enormt kælen hund og elsker at ligge på skødet og under dynen. Den gamle (nu afdøde) gøede som en gal da hun flyttede hjem til mine forældre. Ham den bette som vi hentede til den i Tyskland for et par måneder siden, er et livsstykke uden lige. Kærlig og hylende skæg og har ikke lært at gø endnu. De er kvikke og renlige og egentlig ikke så tossede sammen med andre hunde.
    Her er stoffer efter første klip på dansk jord. Han er blue and tan. Det er ikke så hyppig en farve. Normalt blå, lever eller sand


    profilbillede
  • #86   6. okt 2017 Er deres pels, ligesom puddel pels?

  • #87   6. okt 2017 Nej den er blødere og mere "vattet"

  • #90   6. okt 2017 Endnu en jeg kunne overveje : ruhåret podenco ibicenco

  • #91   6. okt 2017 Jeg regner så meget med at jeg skal have mig en DSG om et års tid smiley (har jeg sagt det for tit??) Men før jeg blev inforstået med hvad der var realistisk var der rigtig mange selvstændige store aktive spidshunde og brugshunde racer jeg syntes var gude skønne. Syntes stadig de alle er super smukke, men et rigtig hårdt forår og visdom her inde fra har lært mig at se på hvad der er realistisk smiley

    Så nu er jeg fast på DSG smiley En god begynder hund, en hund vi har haft i familien. Sund race der er stor nok / robuste til at man kan ruff 'n' tumble med dem samt lille nok til at sidde på skødet og på cyklen. Har også mulighed for at undersøge forskellige hundesports der kunne fange mig og hunden ^^ Dog er den lige lille nok til at jeg kan undersøge hundeslædeløb haha smiley Men meget mere realistisk end Akita, Malinois, Schæfer, Malamute, Rottweiler, Kaiken, Husky...

    Af mere realistisk racer jeg er begyndt at kigge på er Labrador, Islandsk fårehund, Dansk Spids og Sort Spids.

    Dog drømmer jeg statig om arbejde freelance med mine animationer/illustrationer så jeg kan få mig et lille land sted med plads til størrer hunde. Bliver en mærkelig enspænder med en brindle Akita Inu og en Amerikansk Akita smiley



  • #92   7. okt 2017 Uha, der findes helt vildt mange, lækre, fantastiske og spændende racer, så listen over ønskeracer er temmeligt lang smiley

    Men sådan helt realistisk, så er fremtidsplanerne for hundeholdet at få: bullmastiff, greyhound, whippet, engelsk bulldog og chihuahua. Altid mindst 2 hunde ad gangen smiley
    Mit Wildcard må være en pitbull, af den laidback, bully type, hvis jeg nogensinde skulle få mig en ødegård i Sverige smiley Men det bliver først når jeg er pensionist, og kun skal have 1 hund smiley


  • Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #93   7. okt 2017 Irsk Ulvehund - meeen kræver lige et større hus med en større sofa og en bil..

  • #94   7. okt 2017 Også en Irsk ulvehund her smiley


    Men kæresten og jeg har bestemt at den næste bliver en ren rotte, da vi er så forelskede i racen, og han synes ikke så godt om den irske - endnu smiley


  • #95   9. okt 2017 miniature American shepherd og collie smiley



  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #97   11. okt 2017 Korthåret collie......ved ikke hvad der sker for mig

    Nu må jeg se , der er 10 - 12 år til jeg skal have ny hund


  • #98   11. okt 2017 Jeg bliver altså mere og mere hooked på at få en mynde. Kan se, at hvis jeg skal have én der minder i temperament om min nuværende race, så skal det være en whippet eller en Grey..

  • #100   11. okt 2017 Jeg skal have BC til den dag, jeg ikke kan have dem mere. Derudover skal jeg en eller anden dag have en schæfer af brugslinjer! smiley

  • #102   14. okt 2017 Nå... tilføjer lige whippets til listen smiley

  • #103   14. okt 2017 Jeg ville elske, at eje en lagotto romagnolo engang (langt) ude i fremtiden, når sådan en vil passe ind i min (vores) livsstil





    profilbillede
  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

    Emner: 14 Svar: 107
    #104   14. okt 2017 Jeg drømmer om at eje Grand danois, Dalmatiner , en sort Cane Corso, Pointer, Blodhund og en Basset.

  • #105   14. okt 2017 Jeg har verdens bedste sæt. En der er klog, arbejdsom, vogtende og har uendelig kærlighed og loyalitet. Og en der er sjov, fuld af spilopper, stædig og en kærlig puttetrold smiley

    Den næste hund bliver en schæfer af brugslinjer. Sådan én vil jeg have imens jeg fysisk er på toppen, og sammen skal vi give den gas.

    En chodsky pes bliver engang i fremtiden, når jeg synes schæfer bliver for stor og krævende. Og en corgi kommer der altid til at være smiley Jeg forstår slet ikke hvordan jeg levede 35 år uden sådan en i mit liv smiley


    profilbillede
  • #106   15. okt 2017 Jeg har ind imellem andre racer "oppe at vende" - men vender altid tilbage til mallen. Jeg har endnu ikke oplevet en race, der er så fed som den smiley
    Tænker engang imellem på, hvad jeg gør når jeg bliver endnu ældre og ikke gider træne IPO mere - så tænker jeg corso, greyhound, golden .. men jeg tror seriøst det kommer til at ende med en pensioneret hund, som bare skal gå og have det godt i de sidste par år af dens liv .. og det bliver så en malinois smiley

    En gang schæfer - altid schæfer .. mja, det er der jo nogle der påstår smiley


  • #107   15. okt 2017 Martine, det siger du kun fordi du aldrig har prøvet en corgi smiley Faktisk tror jeg du vil egne dig godt til sådan en flok som den engelske dronning har smiley

  • #108   15. okt 2017 Haha jamen det kan da være du har ret. En kollega har en og en anden jeg kender, er også ejer af et eksemplar smiley
    De er jo ret populære efterhånden (har måske altid været ?) - meeen .. jeg kan ikke forestille mig, at det er en hund, jeg kommer til at eje engang.
    Sød er den dog bestemt smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #109   15. okt 2017 Ja, selv dronningen af England er ikke for fin til at eje blandinger (Gravhund-Corgi)..Modsat andre snobber herinde.. smiley

    Designer navn Dorgis.. smiley

    https://www.vanityfair.com/style/2016/05/queen-elizabeth-exclusive-cover-annie-leibovitz


  • #110   15. okt 2017 "Faktisk tror jeg du vil egne dig godt til sådan en flok som den engelske dronning har"
    Det var satme en sofistikeret måde at insinuere, at Martine er dekadent smiley


  • #111   15. okt 2017 Søren !!!!

  • #112   15. okt 2017 Uh, jamen siden jeg står uden hund pt., kan jeg vel godt sige at drømmeracen er Karelsk Bjørnehund smiley
    Det er så også den eneste race jeg har haft, og venter pt. på at mor vuf får hvalpe omkring nov./dec.

    Skal jeg nævne en anden race, så må det blive husky. Har altid været vild med racen, og har en lille drøm om en husky ved min side på rideture. Tror den vil være lidt nemmere at ride med, en kareleren, som gerne skifter retning som vinden blæser smiley


  • #113   15. okt 2017 Præcis Søren smiley

    Peter, ja, blandingshunde er bare SÅ ulækre og dumme, og folk der ejer dem er idioter.

    Hilsen hende med en blandingshund

    (Hov, så kunne du HVERKEN slå mig med at jeg er tavlesnob eller at schæfere er syge smiley )


  • #114   15. okt 2017 Når jeg sælger mit hus og køber en ødegård i Värmland, så vil jeg have et par kangaler til at vogte mine limousiner og måske en lille eddikesur terrier til at holde mus og rotter væk fra huset. Jeg vil så stå og beundre scenariet med en stråhat på hovedet, et halmstrå i kæften og tommelfingrene sindigt placeret i rulamsvestens ærmegab - yeeeha smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #116   15. okt 2017 #114
    Pas nu på med for meget brylcreme..så løber du i problemer med at slå røven ud af stråhatten..


  • #117   15. okt 2017

    profilbillede
  • #119   15. okt 2017 Martine
    Får nogle en trang til at hive lidt i elastikken, så fint nok med mig. smiley smiley


  • #120   15. okt 2017 Der er to slags mænd .. den ene - og så sådan nogle som dig smiley

Kommentér på:
Racer man MÅ eje én dag?

Annonce