{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

DYBT suk. {{forumTopicSubject}}

Læst i en gruppe på FB idag smiley


"Vis ham hvem der bestemmer til han forstår det, ikke vold absolut ikke!!
men hårdt fat og hårde ord samt nedstring hjælper meget hurtigt"

"Hvis du vælger nedstirring, skal du være stærk. Du må IKKE være den der kigger væk først. Så snart hunden slipper øjenkontakt med dig, har du vundet."

De metoder brugte man også i 80`erne........ Hvornår bliver man klogere??


Kommentarer på:  DYBT suk.
  • #2   10. okt 2017 Forhåbentligt bliver man snart klogere - det er sgu da så trist at læse om smiley

  • #3   10. okt 2017 Utroligt at vi stadig ikke er kommet videre smiley

  • #4   10. okt 2017 Jeg får det ofte dårligt over de råd der gives på facebook.. Hvis der er 10 der har givet et råd, så er 9 af dem nok af "gammel skole" smiley Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan folk kan være sådan overfor deres hund..

    Læste dette råd en dag, til en hund der havde knurret: "man skal ligge dem på siden og holde fast som en førerhund ville gøre det. Når de begynder at smaske, eller slikker sig om munden, har de overgivet sig. Første gang jeg gjorde det, var den en kamp, men efter 3 kvarter (ja 45 minutter) overgav den lille stædigt rad sig."


  • #5   10. okt 2017 smiley

  • #6   11. okt 2017 var der ingen der protesterede ...

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #8   11. okt 2017 Den bruger jeg ellers tit herhjemme - men han ordner stadig ikke vasketøjet!!!

    Nå jokes aside, så undrer det mig altid - med alle de dominerende hunde vi har herhjemme, hvorfor har de ikke overtaget verdensherredømmet endnu?

    Kan ikke lige huske hvor jeg hørte den slags snak sidst, hunden ned og så lige "kue" den... smiley
    - Det er som om folk ikke tænker logisk.


  • #9   11. okt 2017 Man kunne spørge dem, om de ville gøre sådan mod et barn i trodsalderen= vil bestemme alt.

    Bliver så ked af at SÅ ked af det, på hundens vegne smiley


  • #11   11. okt 2017 Og så kan man igen spørge - hvor fedt er det og have hund, hvis man hele tiden skal være så opmærksom på at hunden ikke får "magten", du skal jo snart overveje alt du gør? Nøj jeg ville finde det anstrengende! smiley

  • #14   11. okt 2017 "ikke vold" og "hårdt fast" hænger ikke sammen i mit hoved......

    Jeg havde en snak med en, i en kattegruppe, om et problem med en hund der var efter en kat, i kattens hjem.. Svaret var at hunden ikke måtte være i sofaen, fordi den så ville få ejerfornemmelse over lejligheden...

    Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man bliver ved med at ville bruge så meget energi på, at hunden skulle have en ide om, at tage magten... Det må være så drænende for både mennesker og hund...

    Mine hunde styre klart mit hjem.... smiley


  • #16   11. okt 2017 Lørdag aften var jeg sammen med et par stykker der mener at Huskys skal knækkes, jow jow....


  • #19   11. okt 2017 Så er det jeg gerne vil vide... Hvad bruger hunden så magten til, når den møjsommeligt har tilranet sig den? Det synes jeg aldrig historien melder noget om...

  • #20   11. okt 2017 Nedstirring? Jeg troede egentlig det var en skrøne at man kunne nedstirre en hund fordi de elsker øjenkontakt?

    Jeg kigger da tit meeko i øjnene uden det virker som om han tager skade af det? XD er det mig der er helt håbløs nu? Føler mig lidt dum nu xD

    Men altså jeg går langt udenom tråde med opdragelse af hund og lign. på facebook. Der sidder alt for mange jeg ikke synes en diskussion er det værd med.


  • #22   11. okt 2017 #21 Jeg havde fodret hunden, for at få noget ro smiley hahahah

  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #23   11. okt 2017 Nu ved jeg hvorfor mine hunde har overtaget lederskabet



  • #24   11. okt 2017 Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad hunden bruger magten til, når den endelig har domineret alle familiemedlemmer én efter én...

    Og jeg ville da i grunden også knurre lidt, hvis nogen ville bestemme hvilken stol jeg må sidde i, i mit eget hjem. Fair nok, at man ikke vil have dyr i møblerne - men har man givet dem lov til det, så må man sgu også acceptere, at de nogle gange tager den gode plads smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #25   11. okt 2017 Mine bruger deres lederskab til bestemme hvornår jeg skal ud med dem , hvornår de skal have mad og godbidder

    De er kloge og har opdraget mig godt


  • #26   11. okt 2017 Det er så frygteligt at folk virkelig kan blive ved med at tro på det, og behandle hundene sådan smiley

    Hvis min kæreste skulle "vinde" over Rosa i at stirrer, ville han aldrig nogensinde lave andet, for Rosa kan bruge oceaner af tid på at sidde og stirrer ham ind i øjnene. Der er dog herhjemme ingen tvivl om at det er fordi hun gerne vil have hans opmærksomhed. Hun går helt i selvssving når han så meget som tænker på at sige en lyd til hende, det er ret sødt egentligt smiley

    Her tror jeg faktisk hundene ville se det som en større straf hvis vi undlod øjenkontakt, specielt Rosa, der netop bruger det for at komme tættere på os og have kontakt med os


  • #28   11. okt 2017 Mine den yngste bruger magten til at indtage 75% af en 90x200 meter seng, resten får jeg allernådigst ... man skal jo helst ligge på tværs, og så fylder selv en lille skotte en del ...

  • #29   11. okt 2017 Det var en tråd for/imod kastration af en lab-han. Han er 1 år gammel og der er fuld knald på ham. Som der er på 99% af raske og sunde 1 årige hunde....... Han "respekterer" hende ikke, skriver hun....... Jeg kom vistnok til at skrive at respekt er ikke noget man har krav på, men noget man gør sig fortjent til smiley Men mine kommenterer drukner i alle de "gode" råd om at spise først og gå først ud af døren og nedstirring og alfa....

  • #37   11. okt 2017 Lotus har ledt mig.................. i fordærv........ Hun har ledt mig til at forkæle hende mere end nogensinde før smiley Hun tigger og plager og er, ind imellem, en pestilens. Og det er min egen forbandede skyld.... smiley

  • #39   11. okt 2017 Jeg får ofte at vide, at jeg har en curling-hund - fordi jeg IKKE råber af Chico og tager fat i ham ved hvert eneste fejltrin. På et tidspunkt begyndte han at stjæle madrester fra bordet, hvis det blev efterladt, og jeg blev belæst om, hvordan jeg ikke har lært at sætte grænser over for ham og at det er klart, at han er ligeglad nu ... det viste sig, at børnene i familien var begyndt at fodre ham med selvsamme mad fra bordet. Siden har det irriteret mig med alt det alfa-fis

  • #41   11. okt 2017 Ham her bestemmer også alting smiley det er så ærgerligt

    profilbillede
  • #42   11. okt 2017 Vi har heldigvis ikke problemer med, at hundene vil dominere os, for de har rigeligt travlt med at dominere hinanden.

    Lige nu er det Chessie der bestemmer - det ses tydeligt her, hvor hun ligger øverst i sofaen.


    profilbillede
  • #46   11. okt 2017 Tænk... Jeg har altid troet, at når Bobo smed i døråbningen til køkkenet ved aftensmadstid, så var det fordi, han håbede på, at jeg ville tabe noget på gulvet. Men det går da op for mig nu, at han simpelthen prøver at dominere mig til at give ham min aftensmad smiley smiley

Kommentér på:
DYBT suk.

Annonce