{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Renæssance bulldog {{forumTopicSubject}}

Har lige læst et sted at nogen har disse.
Hvad i alverden er det, er det endnu en race nogen har opfundet fordi det er smart og den sælges på baggrund af at være sundere end en EB

Kommentarer på:  Renæssance bulldog
  • #1   12. okt Er det ikke " bare " OEB?

Jeg så mammut bulldogs i sidste uge

• #2   12. okt jøsses. hvorfor ikke bare vælge en hund uden de problemer som brachycephalitet giver. der er tonsvis af veldokumenteret forskning omkring dette. Ingen tvivl om at "racer" som er mindre ekstreme end EBen altid er at foretrække. Jeg vil dog hellere have en reelt sind race uden brachycephalitet frem for en der bare er "knapt så flad".

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Svar: 1.343
    #3   12. okt Sundheden kan vel næppe blive dårligere end hos FCI/ DKK´s EB..

http://deutscher-bulldog-club.de/index.php/renascence-bulldog-enstehung.html

• #4   12. okt helt enig... Elendig race. Jeg under mig over hvordan nogle kan "overse" det

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#5   12. okt helt enig... Elendig race. Jeg under mig over hvordan nogle kan "overse" det

Så er der vel heller intet galt i at prøve på, at avle sundere "bulldogs"..Hvis altså det er denne type hund som man er til..

• #6   12. okt nej egentlig ikke. Jeg har bare en hel del gange stødt på hunde som bare er lidt vedre end EBen men stadig slet ikke sunde. De er du der sundere.
    Vi har samme problem.i katteverdenen med perserne din er avlet i stykker af opdrættere so. synes næsen skal ind i hovedet og øjnene være kæmpestore og proppe ud. Vi her hjemme opdrætter også persere men HELT ude de problemer den moderne perser har. Altså HELT ude vejrtrækningsvesvær, bidfejl, øjne der løber osv. Er dette hvad der gøre inden for bulldoggen synes jeg det lyder fornuftigt. For de har bestemt mange herlig træk. MEN bliver det en kompromis ordning med hunde får vare har lidt mindre besvær med vejrtrækningen, lidt bedre mindre HD og lidt mindre løbeøjne ummså falder jeg ikke på halen over det. Men jo det er helt okay at forsøge at forbedre en racessundhed jeg er bare i den lidt ærgerlige situation at de OEBer jeg har mødt ikke var hunde hunde jeg ville betegne som ret sunde - jo sundere end EBen men der skal som sagt heller ikke meget til

• #7   12. okt Men nej der er intet galt i at forbedre en races sundhed så længe de hunde der generelt kommer ud af det reelt er så sunde at man kan stå inde for dem

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#8   12. okt Men nej der er intet galt i at forbedre en races sundhed så længe de hunde der generelt kommer ud af det reelt er så sunde at man kan stå inde for dem

Ting tager jo tid.. Hvis FCI/DKK kan stå inde for deres "bulldog", så vil det nok heller ikke være noget problem, at ligge navn til en stærkt forbedret udgave af den engelske bulldog..

• #9   12. okt hmm - hvorfor lave et nyt navn?

Kan man ikke blot avle fornúftigt på de eksisterende racer..

Det andet lugter af; smart-i-en-fart... påstand om bedre sundhed, alene fordi der er iblandet alt muligt ikke dokumenteret.

• #10   12. okt Jeg forstår ikke, man blander EB i, hvis det skulle være en sundere hund.

• #11   12. okt KAN man det, Pia? Står EB til at redde?

Hvis jeg ønskede EB sind i en sundere krop, og var villig til at blande racer i mit avlsprojekt, så ville jeg da nok prøve at fremavle det UDEN at blande EB ind.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#12   12. okt Kan man ikke blot avle fornúftigt på de eksisterende racer..

Det ser jo ikke ud til at gå den rigtige vej..måske skulle der åbnes op for stambøgerne i FCI/DKK, så man kunne redde de mest sygdomsramte racer..

Det andet lugter af; smart-i-en-fart... påstand om bedre sundhed, alene fordi der er iblandet alt muligt ikke dokumenteret.

Hvis man blander EB med andre racer, som ikke er nært så sygdomsramte (af de samme sygdomme)..så kan du kalde det smart i en fart..Men tror på at det er vejen at gå..

Er klar over at kennelklubben og dyrelægerne taber lidt penge på de nye lidt mere sunde racer.. Sjovt nok indgår der EB i blandingen, idet det er den race som man prøver på at genskabe.. Regner ikke med at vi igen skal til at se på billeder af hvordan det er gået med avlen..

• #13   12. okt selvfølgelig kan man avle sundere med den eksisterende genpulje.

Men det kræver jo, at opdrættere OG købere indstiller sig på et anderledes udseende

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#14   12. okt selvfølgelig kan man avle sundere med den eksisterende genpulje.

Så synes jeg da, at det er på høje tid at FCI/DKK får fingeren ud... Hvis vi altså skal opfatte dem som andet end en pengemaskine.. Hvis hovedparten af genpuljen stammer tilbage fra sygdomsramte bulldogs, så er outcross til andre racer da den eneste rigtige vej at gå.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#15   12. okt The lead author of the paper, Professor Niels Pedersen, said: “The English bulldog has reached the point where popularity can no longer excuse the health problems that the average bulldog endures in its often brief lifetime.

The breed began from just 68 individuals sometimes after 1835

http://www.independent.co.uk/news/science/english-bulldog-health-problems-inbreeding-pedigree-dog-breeds-breeders-a7160041.html

Men det kræver jo, at opdrættere OG købere indstiller sig på et anderledes udseende

Det kunne jo også være, at man skulle starte med at undlade præmiering af de skabninger som vinder for tiden på udstillingerne..

• #16   12. okt Tænkte det var et nyt smart i en far navn.
    Der eksisterer skam opdrættere der forsøger at forbedre eb og avler på sunde individer, og så findes der opdrættere der ser dem som pengemaskiner,

• #17   12. okt nu er udstillingerne jo ikke hovedproblemet - det er racens popularitet, hvorved der er avlet på alt, hvad der kunne føde, uanset sundhed - blot der var den svageste lighed med en EB - or whatever bulldog.

De papirløse udgør ofe en pæn %-del af problemerne indenfor samtlige racer ...

• #18   12. okt Og tavleløse sælges snildt til 12 tusind og folk betaler

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#19   12. okt nu er udstillingerne jo ikke hovedproblemet - det er racens popularitet, hvorved der er avlet på alt, hvad der kunne føde, uanset sundhed - blot der var den svageste lighed med en EB - or whatever bulldog.

Ja, det skulle jo nødigt hedde sig at udstillingerne har del i skylden.. Eller at indavlen har en stor indvirkning..Nogle i England har åbenbart set lyset og fattet, at det også er standarden den er galt med..Professoren #15 henviser til denne undersøgelse/vurdering.

Some bulldog breeders from the UK have already realized that the artificial selection process had gone too far, either on their own or bowed by public pressure, and have revised breed standards that discourage physical features “that might prevent a dog breathing, walking and seeing freely”

https://cgejournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40575-016-0036-y

De papirløse udgør ofe en pæn %-del af problemerne indenfor samtlige racer .

Ja, man skal da endelig skubbe ansvaret fra sig, og nægte at se på realiteternes verden.. Hvor syge tavle hunde nemt går for 20-25 tusinde.. Så der ER også penge i lortet/tavle-bulldogs..

• #20   12. okt eller også skulle man prøve at se virkeligheden i øjnene, og erkende at de, der absolut vil have en EB, ikke altid er specielt interesseret i papirer og udstillingsresultater ... se blot markedet herinde, men blot smider xxxxx sedler hos den første, den bedste der averterer med pluskævede monstre

PS, jeg mener bestemt ikke, at det er lykken, at der præmieres extremer på udstillinger, tværtimod!

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#21   12. okt eller også skulle man prøve at se virkeligheden i øjnene, og erkende at de, der absolut vil have en EB, ikke altid er specielt interesseret i papirer og udstillingsresultater ...

Tror du at professoren henviser til en undersøgelse af blandinger.. Man kan ikke løbe fra indavlen/præmieringen af syge individer..uanset hvor stor ens DKK-entusiasme er..

• #22   12. okt blandinger ??? - jeg henføre kun til "100% rene" .... jeg vil æde en NY ståhat og høre Hansi Hinterseer i 2 timer, hvis der hern professor har kontrolleret at alle hans undersøgelses-dyr er tavleført i en seriøs forening...

187 EB født i eet år 2016-2017 ... kom ikke og bild mig ind at der ikke er født mindst dobbelt så mange af den race,

Og når man (jeg har kun kigget på en snes stykker) så er det ikke overvældende udstillings-resultater - if any, der præger registreringerne...

Sååååååååå - det

PS- min egen race blev der registreret under 80 hvalpe sidste år, men i hunderegistret var der en 300 papilloner ..................

kom igen.

• #23   12. okt Min næste eb er bestemt ikek købt hvor somhelst eller hos hvem som helst, men vi tager alle valg her i verden

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#25   12. okt blandinger ??? - jeg henføre kun til "100% rene" .... jeg vil æde en NY ståhat og høre Hansi Hinterseer i 2 timer, hvis der hern professor har kontrolleret at alle hans undersøgelses-dyr er tavleført i en seriøs forening...

Nu er det jo ikke ham som har lavet vurderingen..

The Veterinary Genetics Laboratory (VGL) (UC Davis School of Veterinary Medicine, Davis, CA, USA) provided DNA samples of 102 registered English Bulldogs; 87 of the dogs were from the USA, six from Finland, three each from Canada and Austria, and one each from Czechoslovakia, Hungary, and Argentina.

Så ser ud til at du godt kan finde din gamle Hansi-plade frem og køre den på repeat..og gerne med en stråhat på..

PS- min egen race blev der registreret under 80 hvalpe sidste år, men i hunderegistret var der en 300 papilloner ..................

Hvorfor kikker du mon ikke på Engelsk Bulldog..Som det jo egentlig handler om..

kom igen.

Kom selv igen.. gerne uden dine dkk-skyklapper på.. At du ikke engang kan bide I det sure æble og tage den røde dkk-kasket af når man viser en videnskabelig undersøgelse/vurdering.. Hvad er din faglige baggrund for at du kan tillade dig at ignorere/negligere en videnskabelig vurdering..

PS: Har selv kun ejet FCI-DKK hunde i mit liv..men det har da ikke gjort mig hverken blind eller uimodtagelig overfor almindelig sund fornuft..

• #26   12. okt Pia, du skal vælge dine kampe med omhu

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#27   12. okt Pia, du skal vælge dine kampe med omhu

Ja, eller udelukke værdige modstandere som "Maj-Britt" gør i emner, hvor hun ikke kan klare lidt modstand.. Så kan man jo også fortsætte med falske beskyldninger og billige bemærkninger, som kan stå uimodsagt..

• #28   12. okt ja, men jeg havde en tumpet tanke om, at man rent faktisk kunne have en givende debat omkring avl/sundhed uden at DKK og udstillinger absolut skulle blandes ind i det... men åbenbart er der nogen, der ikke kan se, at der er andre vinkler på problematikkerne.

Så - so be it ..

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#29   12. okt ja, men jeg havde en tumpet tanke om, at man rent faktisk kunne have en givende debat omkring avl/sundhed uden at DKK og udstillinger absolut skulle blandes ind i det... men åbenbart er der nogen, der ikke kan se, at der er andre vinkler på problematikkerne.

Det vil jeg da mægtigt gerne, men anser det for svært at debattere avl, uden at bringe kennelklubberne, og deres ansvar samt deres racestandarder ind i debatten omkring racehunde.. Det er nu engang kennelklubberne der laver restriktionerne eller fjerner dem efter forgodtbefindende..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 2.754
    #30   12. okt Her må jeg give Peter ret. DKk er jo en del af problemet og så kan man da ikke undlade at se den vej. Der kunne jo være skønt hvis de også ville være en del af løsningen. Det er der jo så bare ikke noget der tyder på.

• #31   13. okt Peter - den vinkel er jeg langt mere enig i! javist er det oprindeligt standarderne, der har "skylden" - uden tvivl .

Ikke udstillingerne ....

MEn, MEn, MEN.. at der avles på revl og krat, og langt mere end der stambogsføres, er nu altså stadig ( i min optik) langt det største problem.

og så gideeeeer jeg ikke debattere det her mere, alt andet lige, er det 1, måske 2 håndfulde racer der er så plaget, og jeg finder det skudt langt over målet at lægge DKK (hvorfor er det kun denne klub iøvrigt? ) for generelt had.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 1 Svar: 427
    #32   13. okt Jeg ser intet galt i at prøve at lave sundere bulldogs end den engelske. Man kan vel sige at stort set ligegyldigt hvad den engekske blandes med, vil det være sundere end den rene EB.

Det der ikke giver mening for mig er at man ofte bruger utjekkede dyr til formålet.
    Og bare hænger sig i at den har længere næse = sundere, hvilket på ingen måde hænger sammen.

Jeg mener at lige netop renasence bulldog og den victorianske samt selvfølgelig Leawitts er grundlagt på arbejdshunde. Og dermed kan bruges.
    Se det er fornuftigt. Samtidigt med at de rent faktisk er pæne at se på.
    Når disse så ovenikøbet sundhedstjekkes inden avl (og selvfølgelig kan være med til at forbedre) så er det da for fedt at der rent faktisk er folk der begynder at få øjnene op for den race fremfor en EB.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#33   13. okt og så gideeeeer jeg ikke debattere det her mere, alt andet lige, er det 1, måske 2 håndfulde racer der er så plaget, og jeg finder det skudt langt over målet at lægge DKK (hvorfor er det kun denne klub iøvrigt? ) for generelt had.

Nu er det jo DKK som står for alle FCI-hunderacer her i DK, og mig bekendt er FCI den største klub i verden. Derfor er det jo nærliggende at spørge om, hvad DKK gør for at forbedre sundheden i avlen og dermed hvad de gør for at opdrætterne ikke skal avle på syge individer.
    Når jeg nævner udstillinger så gør jeg det b.la fordi, at udstillingerne har en meget stor indvirkning på hvilke hunde som sætter aftryk på avlen (avlsmatadorer). Derfor ser jeg det som særdeles uheldigt at dommere overhovedet kan lade hunde vinde, som åbenlyst har en dårlig sundhed.. uanset om det så er standarden eller dommerne den er galt med..Hvis man vil argumentere/gå ind for avl på hunde med DKK-stambøger, så må man rydde op i egne rækker først (troværdigheden)..altså inden man peger fingre ad tavleløs-avl eller avl i tegneserie-klubberne.. Og man skal jo have i mente, at tavleløs avl og avl i tegneserieklubberne også i mange tilfælde bygger på FCI hunde når alt kommer til alt..

Det der ikke giver mening for mig er at man ofte bruger utjekkede dyr til formålet.

Det kan bare ofte lyde som om herinde, især fra de mest entusiastiske tilhængere af DKK, at det kun er hos DKK at hunde bliver undersøgt for sygdomme/racerelaterede sygdomme..Det mener jeg ikke er tilfældet..Selvom vi godt kan blive enige om, at det oftes er der hvor hundene bliver "tjekket" mest..

Og bare hænger sig i at den har længere næse = sundere, hvilket på ingen måde hænger sammen.

Hvis snudelængde ikke har en indvirkning på vejrtrækningsbesvær, så er det da besynderligt, at det er dem med de korteste snuder som er mest ramte..

PS: Er selv klart mest interesseret i tavlehunde, men derfor gør det mig ikke blind overfor at sundheden i blandingerne efter min opfattelse helt klart er på højde med tavlehunde, og ofte bedre..det på trods af, at de ofte netop ikke er "tjekket" så nær så meget..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#34   13. okt Det er naivt at tro at det udelukkende er snudelængden der er problemet og det eneste problem.
    Oftest er det trange næsebor, trange indre luftveje, evt for langt ganesejl osv.
    Jeg er fuldstændig enig i at en næse der er kortere end den fold der ligger over den, er usundt. Men en kortnæse bør altså kunne trække vejret uanset, når blot dens næsebor og indre luftveje er iorden.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#35   13. okt Det er naivt at tro at det udelukkende er snudelængden der er problemet og det eneste problem.

Selvfølgelig er det ikke udelukkende snudelængde som bestemmer det..men det har da helt sikker en indvirkning..

Jo, det ser jo ud til at have en sammenhæng..og sikkert også for boxer-racen
    Man ser det jo også hos Ambull at dem med mindst Engelsk Bulldog i (standard/scott-typen) ofte arbejder bedre = mere udholdende end Johnson/bully-typen..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#36   13. okt Tja.. hos Boxerne er der mange der er for korte der altså godt kan både trække vejret og arbejde/løbe i varmen.
    Flere har en Ztp der inkluderer en 20 km cykeltur med mellem 13 og 15 km i timen i hastighed.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#37   13. okt Jeg har selv 3 stk der kan løbe solen sort, også om sommeren. Men har så også 2 der vel er korte, men som også er snævre i næseborene.
    Men til gengæld er far/morfar ekstrem kortsnudet ( 1/5 af skallens samlede længde) med store åbne næsebor og har aldrig haft problemer i varmen uanset aktivitet.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#38   13. okt Flere har en Ztp der inkluderer en 20 km cykeltur med mellem 13 og 15 km i timen i hastighed.

Regner med at du mener med indlagte pauser, første efter 8 km på 15 minutter, og igen efter 14 km en stor pause på en ½ time eller er der flere pauser?

Ser ud til at der er folk som er begyndt at avle Boxer med længere snude, netop for at få en mere udholdende brugshund.. Hvorfor gør de så det hvis det ikke virker..

Jeg ser det også som et stort problem, at der gået mode i alt for korte brede snuder på hunderacer som ikke havde denne "defekt" oprindelig..Selv racer som.: Staffordshire Bull Terrier, Skt Berhard, Chow-Chow, Rottweiler, de er også ved at blive ødelagt af denne trend/modelune..Altså udover racer som er kendt for problemet: Mops, Bulldog (EB), Fransk Bulldog, Dogue de Bordeaux, Pekingeser, Engelsk Toy Spaniel, Shih Tzu, Boston Terrier, Shar-Pei, Griffon, Bullmastiff, Boxer..osv

Er klar over at kærlighed gør blind..men hvorfor er det så svært at indrømme, at det ikke ligefrem er en fordel for sundheden med de alt for korte snuder..

http://www.petmd.com/dog/conditions/respiratory/c_multi_brachycephalic_airway_syndrome

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#39   14. okt Ja der er indlagte pauser, og..?
    Det ændrer jo stadig ikke på at hunden kan løbe 20 km og har tilpas hårdhed osv
    Sikke da noget vrøvl med at der er ved at blive lavet boxere med længere næser.
    Der er nogle der er korte og nogle er korrekte, sådan har det alle dage været.
    Men nogle af de gamle er begyndt at gøre oprør over de alt for korte snuder eller nok nærmere bulldogtyperne, da det igen ikke kun er næsens længde, den er gal med, men også længde på halsen osv. Det har længe været dem, der vinder på udstillinger.
    Og vi ser dermed flere og flere standardmæssig korrekte hunde der.
    Men det er nu hverken en nyhed eller sensation at de laves.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#40   14. okt

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#41   14. okt Ja der er indlagte pauser, og..?

Man siger vel ikke at man kan løbe 20km, hvis der er tre pauser på næsten en time i alt..
    Det ændrer jo stadig ikke på at hunden kan løbe 20 km

Nej, bare ikke i et stræk..Men er en ZTP ikke kun med 2 pauser..?

Sikke da noget vrøvl med at der er ved at blive lavet boxere med længere næser.

Det kan jeg jo se at der gør, regner ikke med, at vi igen skal til at se på hvordan forfædrene til Boxer-racen så ud..eller? Altså den gang hvor de næsten lignede en APBT.. Nu er jeg jo ikke Boxer-entusiast, men ved godt lidt om den slags rigtige bulldogs som fandtes i år 1900 og som indgik i avlen..

Ser ud til at nogle selv i boxer-kredse snakker om begrænsninger..

http://www.boxerforums.com/canine-sports/50811-limitations-boxer-schutzhund.html

Nu skal vi jo passe på med at lave det til en Boxer-tråd, men da de efter min opfattelse lider af samme problematikker som EB mht. den korte snude (Heldigvis ikke i samme grad ), så er det jo fint at der kommer opdrættere af andre af de kort-snudede racer på banen..

Hvad er forskellen efter din opfattelse på de tyske og de amerikanske linier..eller er de også blandet en del efterhånden..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#42   14. okt De amerikanske og for den sags skyld også engelske boxer har INGEN drifter.
    Særligt den amerikanske boxer er en pyntegenstand og skabt udelukkende til udstilling.
    Så det er et pænt dårligt sammenligningsgrundlag. Og bevidner faktisk at arbejdsegenskaber ikke beror sig på næselængden.

• #43   14. okt Jeg synes, de amerikanske er smukke, men er der ikke noget med, temperamentet har ændret sig meget på dem?

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#44   14. okt Og bevidner faktisk at arbejdsegenskaber ikke beror sig på næselængden.

Tror du virkelig selv på det? Jeg ved da at (alt) for korte snuder har sine begrænsninger i APBT..Feks efter en ½ til en hel times tid..hvor det siges af pålidelige kilder at de simpelthen løber tør for luft..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#45   14. okt Kenzie

Hvilket temperament hos de amerikanske..? De har ikke noget..

det er 2 vidt forskellige racer nærmest.. Og blandes ikke indbyrdes..

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#46   14. okt det er 2 vidt forskellige racer nærmest..

The answer is no; there is only 1 Boxer breed.

However, due to the slight differences of the American, German and UK Boxers there are different styles of Boxers. And since bloodlines are often mixed, there are UK/German Boxers, American/European (UK) Boxers and so on. There are even dogs with all 3 types in the bloodline.

Og blandes ikke indbyrdes..

Yes. Some breeders who live by the rule that a Boxer is a Boxer, will mix bloodlines.

Er de da helt galt på den her..?

http://www.allboxerinfo.com/boxer-breed-types

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#47   14. okt Kort sagt

JA

I europa mixes de under ingen omstændigheder.
    I USA laver de sikkert alt muligt men der kan du også finde en dalmatinerplettet og black and tan “boxer”.

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#48   14. okt Endnu et flyselskab forbyder Bulldogs og boxere ombord.

Alene engelsk bulldogs stod for 25 af de 108 dødsfald blandt hunde i perioden 2005 til 2010, som rapporten dækker.

http://politiken.dk/rejser/nyheder/flyoglufthavne/art5387230/Fladn%C3%A6sede-hunde-f%C3%A5r-flyveforbud

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#49   14. okt I europa mixes de under ingen omstændigheder.

Hearthitter: Eftersom at UK ligger i Europa og siden at den engelske type er en blanding af den Amerikanske og den Tyske type, så tillader jeg mig at tvivle på dette..

Der står også på denne side, at de i Europa har importeret hunde fra Amerika, men de har måske slet ikke indgået i avlen..

They were all breeding with an ideal Boxer in mind with similar BOXER-TYPE

http://www.worldwideboxer.com/style1.html

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#50   14. okt Det er meget meget få amerikanske Boxere og meget meget få engelske Boxere der har indgået i den europæiske (tyske) Boxer. Witherford Hot Chestnut er nok den mest berømte og indgår idag i de fleste, men var altså også med til at skabe racen i Europa.. meeeen det er ikke brugt meget siden.

Netop fordi de amerikanske ikke har synderlig drift eller arbejdsegenskaber. Men du kan tage til Sverige og Norge og stadig finde efterkommere og nogle opdrættere der sværger til de engelske.. men synderlig heldigt er det ikke.
    Og de er nøjagtigt ligeså udsat for sygdomme som den tyske, plus de også har DM, som stort set ikke findes hos de europæiske.

• #51   14. okt Det er lidt sjovt at læse denne debat. Den ene debatterer ud fra viden, den anden ud fra google. Allerede der går det jo galt, for I debatterer slet ikke det samme. Den ene vil gerne lære og dele viden, den anden vil have ret (gæt selv hvem)

Hvor mange forsøg er der efterhånden lavet på de EB'erer? Der er OEB, Leavitt, renæssance, mini bulldogs (var det ikke det de kaldte dem?) m.m. Hvorfor ikke bare efterhånden erkende at racen er som den er, og at den aldrig bliver bedre end de svageste led?

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#52   14. okt Om der så var endnu flere Bulldog-typer, kan det vel også være fløjtende ligegyldigt, så længe de bare er lidt mere sundt bygget end den engelske.
    Det kan vel nærmest ikke blive værre..
    dog er det set at særligt Bullforce OEB er værre..
    scarface må være et skræmmeeksempel på hvor galt OEB avlen er gået..

Er det Peters og min dialog du hentyder til, så må jeg sige at jeg ikke genkender nogen af delene, andet end det med at google sig til svar og utallige links, som INGEN gider læse..
    Man kan finde nøjagtigt de svar man vil have via google, også om det så er at månen er lavet af grøn ost.. derfor behøver det ikke være sandt

• Peter
    Peter Online Tilmeldt:
    okt 2016

#53   14. okt Det er lidt sjovt at læse denne debat. Den ene debatterer ud fra viden, den anden ud fra google. Allerede der går det jo galt, for I debatterer slet ikke det samme.

Bomstærk og tykke: Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med hvilken søgemaskine som folk anvender, men kan de vise pålidelige kilder som modbeviser mine konstateringer, så hilser jeg dem selvfølgelig velkommen.. Jeg har oplevet at folk herinde helst vil se konstateringer underbygget fra andre kilder end en selv.. Derfor anvender jeg gerne link fra anerkendte kilder, idét "folk" ellers kan have svært ved at tro på hvad man skriver.

Hvor mange forsøg er der efterhånden lavet på de EB'erer? Der er OEB, Leavitt, renæssance, mini bulldogs (var det ikke det de kaldte dem?) m.m. Hvorfor ikke bare efterhånden erkende at racen er som den er, og at den aldrig bliver bedre end de svageste led?

Skal vi se lidt på hvor mange forsøgs-racer som der er lavet med Schæferhunde..? Så kan vi jo nyde godt af din viden om Schæferhunde..

Den ene vil gerne lære og dele viden, den anden vil have ret (gæt selv hvem)

Jeg søger altid efter sandheden, og er heldigvis ikke for stolt til at indrømme hvis jeg tager fejl..

Man kan finde nøjagtigt de svar man vil have via google

Hearthitter: Jeg er som sagt ligeglad med hvilken søgemaskine som du anvender, men hvis du kan finde andre pålidelige/anerkendte kilder som viser/modbeviser at det ikke forholder sig som jeg har opfattet det, så er jeg da altid meget åben overfor andre input..

• #54   14. okt Peter, nu er det jo en tråd om bullere. Og jeg udgiver mig ikke for at vide noget, jeg har googlet mig til Hvis du vil oprette en tråd med links om schæfere, så slå dig løs. Men denne tråd er om bulldogs, og dine bing/google/yahoo søgninger, kunne jo "bevise" at månen er en grøn ost. Og gør endelig det, hvis det gør dig glad

• #163   16. okt Trådens oprindelige formål vr om renessance bulldog ikke om andre syge rcer eller dkk
    Men den løb vist af sporet

Kommentér på:
Renæssance bulldog