{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.510 visninger | Oprettet:

drægtig med kun 1 stor hvalp {{forumTopicSubject}}

Vores tæve er drægtig og blev røntgenfotograferet i går - hun har kun en stor hvalp siger dyrlægen som fylder hele området og han er i tvivl om hvorvidt hun kan føde den eller om det skal være kejsersnit. Han mener dog at hun selv skal forsøge først - nogle her der har haft en der har haft en tæve med kun en hvalp ? og i givet fald, hvordan gik det ?


Kommentarer på:  drægtig med kun 1 stor hvalp
  • #1   12. okt 2017 Rødtop herinde har vist .... hun har også pomser ... prøv at spørge hende ... smiley

  • #2   12. okt 2017 ja Nittib , goddag Marianne hele to gange har Mille kun fået en hvalp, i oktober 2015 lille Oskar og oktober 2016 lille Rødtop den 28 okt. bliver hun 1 år, det gik så fint begge gange.
    Altså, Rødtop (på billedet) bliver 1år, mor Mille er 8 år gammel nu det var hendes sidste kuld.


    profilbillede
  • #3   12. okt 2017 Hvor er hun bare smuk smiley var hun også stor ?

  • #4   12. okt 2017 hun vejede 122 gram dagen efter fik ikke vejet hende ved fødslen. Oscar vejede kun 102 gram ved fødslen.....han blev til igennem havelågen, for de blev ikke lukket sammen da Mille havde et kuld (3stks) i april 2015 så skulle have en løbetid sprunget over, men det skulle altså ikke være sådan. billede af Oscar

    profilbillede
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #5   12. okt 2017 Det har jeg

    Alt forløb normalt


  • #6   12. okt 2017 åhhh hvor er Oscar bare skøn - ved bare ikke hvorfor dyrlægen allerede nu taler om kejsersnit ?? men kan godt på at hvalpen på billedet ser meget stor ud smiley

  • #7   12. okt 2017 Hej Jeanette O - hvor er jeg bare glad for at høre det smiley blev noget bekymret da dyrlægen talte om kejsersnit fordi der kun er en hvalp

  • #8   12. okt 2017 Når din hund har fået sin hvalp, så synes jeg at du skulle kontakte ammestuen.
    Måske kan du på den måde hjælpe et par hvalpe og for din egen hvalp ville det også være rigtig godt, hvis den fik et par "søskende".


  • #10   12. okt 2017 Tak for svar Pia - Baby (vores tæve) er en pomeranian på ca. 3 kg. og det vi er mest bange for er at fødslen går galt og vi ikke når et kejsersnit - det er jo ganske givet søndag nat eller et tidspunkt hvor dyrlægen ikke lige står parat. Men vi har booket os ind hos ham men igen - vi ved jo ikke hvornår. Dyrlægen mener hun selv skal prøve først og sker der ikke noget inden for 4 timer efter hun giver udtryk for at skulle føde så skal vi ringe. Vi ved ikke hvor meget hvalpen vejer men den fylder hele livmoderen på langs.


  • #12   12. okt 2017 Tak for svar Kenzie smiley Lyder som en rigtig god ide - må vi melde os ind i. Hvordan ved man om de kan lave gode nok veer ?

  • #14   12. okt 2017 Ja selvfølgelig Kenzie smiley vi spurgte faktisk om vi ikke skulle bestille tid til kejsersnit men vores hun er fin og rask og dyrlægen vil gerne se om hun ikke selv kan først. VI blev bare forskrækket da han sagde den var meget stor og han var i tvivl om hvorvidt hun kunne føde den.

  • #16   12. okt 2017 Tak for svar Pia smiley du har jo ret - vi håber bare at vores dyrlæge kan træffes hvis det bliver nødvendigt - ellers må vi vælge en anden men rart med en dyrlæge man har tillid til. Det bedste er jo at det hele går som det skal .... glæder os til den lille ny er kommet og både mor og baby har det godt smiley

  • #17   12. okt 2017 Tak for svar Anni -. faktisk en rigtig god ide - den vil jeg huske smiley

  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #18   12. okt 2017 Er der hende på 8 år , du har oprettet ?

  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #19   12. okt 2017 Never mind

    Så lige det er en hanhund


  • #20   12. okt 2017 Hej Jeanette - ved ikke om det er mig du mener - men vores pige er 4 år - vi har ikke en på 8 år smiley

  • #21   12. okt 2017 Hej igen Jeanette smiley Det er ham der er far til hvalpen smiley

  • #23   12. okt 2017 Hej Pia - den gang var det ikke sjovt og derfor vil vi gerne være mere sikker den her gang - det er ikke samme tæve.

    Men netop det at det ikke var en god oplevelse sidste gang gør at jeg er usikker og ikke rolig ved tanken om hvordan fødslen vil gå og på hvad der vil kunne ske denne gang og derfor jeg spørger om hvad I har oplevet.


  • #24   12. okt 2017 Jeg har prøvet det en gang, da vores Fie skulle have hendes første kuld.
    Der var kun en hvalp, den havde normal vægt for racen.
    En morgen gik vandet, men fødslen kom aldrig i gang, og det kan være problemelet ved singeltonhvalpe, der dannes ikke nok hormon fra kun en hvalp.
    Til sidst havde der været vandafgang for længe, så der blev forsøgt med igangsættelse uden held og så blev der lavet et stille og roligt kejsersnit mandag formiddag og vi fik en meget livlig og sund og rask hvalp ud, som vi selv beholdte.


  • #25   12. okt 2017 Godt at det gik godt !! selv om det er trist at skulle have problemer ved fødslen. Håber vi står om en uge med en sund og rask hvalp sammen med sin mor smiley

    Utrolig smukke hunde du har !!


  • #26   12. okt 2017 Hvis du er usikker, så få en erfaren opdrætter til at bistå dig. Der kan hurtigt komme liv på spil under en fødsel.

  • #27   12. okt 2017 Det er jo det der er skræmmende ... vi har dyrlægen i baghånden og hun blev tjekket i går og vurderet super fin men som nævnt med en stor hvalp

  • #28   12. okt 2017 Og derfor nævner jeg, at det er en god hjælp at have en erfaren person ved sin side, så man trækker af på hundens signaler og fødslens fremskridt eller mangel på samme.

  • #29   12. okt 2017 ja men kan man bare ringe til en i nærheden eller hvordan gør jeg ? jeg vil jo ikke ud og køre med hende nu .

    Jeg vil meget gerne vide hvilke tegn der er de første - før der kommer vand og grøn boble. Der er en fødekasse, vi går turer så hun er i form, hun for hvalpe/drægtig foder og kogt kylling - hun virker i fin form som dyrlægen også bemærkede men burde føde om få dage - så holder øje hele tiden smiley



  • #31   12. okt 2017 Tak for svar Kenzie - det lyder godt - tusind tak for svar, smiley

  • #32   12. okt 2017 De første tegn er temperaturfald og derefter opblokning. Sker der herefter ikke noget, er det afsted til dyrlægen.
    Får hun presseveer uden der fødes en hvalp, er det afsted til dyrlægen. Hun må max presse i 30-60 minutter on/off. Der SKAL ske noget, og ellers er det afsted.
    Faretegn er mørkt flåd og svage veer.


  • #33   12. okt 2017 Tak Malene !!! der skal ikke meget til før jeg ringer til dyrlægen - men han vil jo gerne hun selv forsøger så det lader vi hende gøre - men ikke i for lang tid. Tak for tid på 30-60 min - han sagde 4 timer efter det var begyndt skulle vi vente - synes jeg er meget lang tid - men måske mener han opblokering. Jeg vil prøve at ringe til ham I morgen og høre hvad han nøjagtig mener. Hun er super fin lige nu og ligner slet ikke en der selv mener hun skal have en hvalp. Appetit - gerne gå turer - putte i arm, men der er jo en stor hvalp så en kommer der jo. smiley men burde hun ikke blive mere træt ? mindre appetit ? isolere sig mere ? rode mere I fødekassen (har fået 2 stillet til rådighed) hun foretrækker pt stadig de daglige hundekurve .....

  • #34   12. okt 2017 Med kun én hvalp vil hun formentlig ikke være ret påvirket. Det er de ekstra kilo, der trætter tæverne, er min erfaring, og den har din tæve jo ikke.

    Tag hendes temperatur tre gange daglig. Når den holder sig under 37 grader et stykke tid, er der ca 1 døgn til fødslen.
    Tæven blokker op frem mod veerne. Hun halser, gisper, graver og tømmer sig. Gå kun udenfor i snor derfra.
    Opblokning kan vare et døgn. Fra presseveerne starter (tæven krummer ryg, holder vejret og presser) skal der ske noget inden for en time ca. Du må ikke vente fire timer! Jeg kan ikke tro det er hvad dyrlægen mener heller.


  • #35   12. okt 2017 Tak Malene smiley Nej vores pige ser slet ikke tyk eller gravid ud - bortset fra at hendes brystvorter er blevet større. Vi var faktisk i tvivl i går da vi kom til dyrlægen men der er altså en gemt -:) bare en stor en. Han siger den fylder det hele og har et stort hoved - så billedet og ja den var utrolig lang og med et stort hoved men billedet er jo også forstørret.

    Heldigvis ligger den rigtigt med hovedet først,.

    Vi går kun udenfor med snor - der er mange andre hunde her og skoven er lige for enden af vejen så vi vil ikke risikere noget.

    Hun elsker sine gåturer og virker ikke træt. Er der en grænse for hvor meget hun må gå nu ?

    Min mand har bygget to store fødekasser der er store nok til at hun kan ligge udstrakt alt det hun vil .- men lige pt foretrækker hun de almindelige kurve og endda helst de små.

    Nej tror heller ikke dyrlægen kan mene 4 timer - det vil vi slet ikke udsætte hende for - jeg ringer som sagt i morgen og spørger hvad han egentlig mener med 4 timer -)

    Tusind tak for dine råd - de betyder utroligt meget for mig !!


  • #37   12. okt 2017 Tak for svar Pia smiley ja det er helt afgjort vores piges liv der er vigtigst - tak for råd om røntgen først - det vil vi følge !! hun vil helst være hos os i det daglige , både i soveværelset og køkkenet og stuen og helst i køkkenet hvor der næsten altid er liv - vi har sat de to fødekasser i stuen ved siden af køkkenet - der er franske døre mellem - er det for uroligt ?? hun er ikke typen der ønsker at være alene ..... Lige nu virker hun som hun plejer - slapper af - hygger - putter og går ture - har en fin appetit m.v. men vil det bedste være at sætte fødekasserne i soveværelset ? der er vi jo bare ikke hele tiden ...... tror hun bliver stresset hvis vi efterlader hende alene...

  • #39   12. okt 2017 En stor fødekasse er faktisk ikke optimalt. Tæven skal kunne stå imod/presse imod siderne under veerne. Og med kun én hvalp, kan I nøjes med lille kasse. Det er først senere, hvor hvalpen bliver mobil, at der kræver mere plads.

  • #40   13. okt 2017 Jeg har haft 2 tæver som kun fik 1 hvalp, de endte begge i kejsersnit, den ene var jeg ved at miste.

  • #42   13. okt 2017 Tak Pia smiley vi holder i al fald godt øje med hende men hun vil stadig hoppe rundt - og gerne op i sengen m.v. - det vil vi helst ikke hun gør men det er svært at stoppe en hund der altid springer rundt..

  • #43   13. okt 2017 Tak for svar Malene smiley så er vores hjemmelavede fødekasser nok ret meget for store for lige nu ligger der 3 hunde i dem som kurv. Den gravide og hendes søster og papsøster. Og de kan fint være der. Vi må se at få fat i en mindre i en fart.

    Tak !!!


  • #44   13. okt 2017 Tak for svar Amanda - puha det har ikke været sjovt for dig !!! godt du ikke mistede nogen !!

  • #45   13. okt 2017 Tak for svar Kennel Hearthitter smiley hold da op en omgang - det ville jeg aldrig turde - men hvor er det sejt af dig !!

    Tak for løsninger - heldigvis på røntgen ligger hvalpen lige nu rigtigt så vi håber på at den kommer ud - jeg synes virkelig det er imponerende det du kan men der er heller ingen tvivl om at du ved meget mere om det end jeg gør og har den erfaring der skal bruges for at turde gøre det.

    Jeg er meget glad for at du vil bruge tid på at råde mig !! tusind tak !!


  • #47   13. okt 2017 Ej det ville jo være fantastisk Kennel Hearthitter - det er jo også der vores helst sover - og helst i arm smiley men kan vi lave en slags fødekasse i sengen ? ellers finder hun helst de mindre hundekurve hvor hun kan ligge puttet ind i - men dem kan hun jo ikke føde i ....... hun må meget gerne føde i sengen hvis hun helst vil det - pyt med sengetøjet - har bare slet ikke tænkt på det .......

  • #50   13. okt 2017 Hej igen Kennel Hearthitter smiley ok indrømmer - jeg er imponeret !! troede du var super erfaren smiley heldigvis er manden i huset mere rolig .- jeg vil vise dit indlæg til ham men tror jeg har telefonen i hånden og klar til at ringe til dyrlægen - men du har ret - helst ingen kejsersnit - men kommer vores lille pige i problemer så er der måske ikke andre muligheder. Igen - hold da op - du er sej !! smiley

  • #52   13. okt 2017 Lyder bare godt smiley glad for at høre at det hele kan lykkes godt - tusind tak smiley

  • #53   13. okt 2017 hej Marianne har ikke taget opdrætteruddannelse men fik mit første kuld pomeranians i 1991 og har haft en del kuld over de mange år...har også prøvet to par baglæns kuld det første med Candy, det gik ikke så godt de døde begge de to drenge....det andet sidste år med Jessieka der lykkedes det fint at få fat i Prinsessens bagben og hun var helt perfekt da hun kom ud. Polle blev født helt normalt som nr. 2 billede af Candy lille og fin var hun.....

    profilbillede
  • #54   13. okt 2017 Hvor er hun bare smuk familien rødtop smiley håber vi får en fin normal fødsel - men godt at høre det kan gå godt selv om det går den gale vej smiley

  • #55   20. okt 2017 Hej alle sammen - så er vi der hvor vores tæve skal føde - dag 63 i dag - det som vi lidt frygter er at hun ikke selv kan føde hvalpen - da der kun er en og den er stor synes dyrlægen - og hun derfor skal have et kejsersnit - vores egen dyrlæge holder ferie og vi kender ikke rigtig andre her i Nordjylland som vi kan sige god for - håber en af jer har en ide /kan anbefale en til kejsersnit.



  • #57   20. okt 2017 Tak for svar Kennel Hearthitter smiley det er jo også det vi er i tvivl om - hvorvidt hun er klar til kejsersnit endnu .... hun er parret hhv den 18 og 20 august - de tegn hun har nu er at hun puster og stønner - men vil gerne gå tur og også gerne spise ..... hun sover mere og roder i en af de fødekasser vi har sat frem, men hvalpen sidder stadig "højt" når vi mærker på maven og der er masser af liv .... vil jo ikke det går galt med vores pige og også gerne have at hvalpen overlever så det gælder om at finde det "rigtige" tidspunkt. Havde dyrlægen ikke nævnt at hun nok ikke selv kan føde ville vi "bare" vente på de veer der skal komme.... men ja - vil da helst ringe når det er tid i stedet for at tage hvalpen for tidligt ud !! og ja selvfølgelig ved en dyrlæge der er erfaren til kejsersnit !! æv - glæder mig til hvalpen men tiden lige nu er ikke en fornøjelse


  • #59   20. okt 2017 tror måske det er opblokning hun har gang i ...... noget af tiden ligger hun og stønner - vil hun noget - bliver nysgerrig over et eller andet - så er hun på benene og nysgerrig over hvad vi laver og vil se hvad der sker og virker som normal ...

  • #61   20. okt 2017 lyder som en god ide ! smiley

Kommentér på:
drægtig med kun 1 stor hvalp

Annonce