{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Torben  T
Torben T
Tilmeldt:
17. sep 2016
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22

Hund opereret, aggressiv {{forumTopicSubject}}

Godmorgen. Vi har en dejlig dansk svensk gårdhund der for et døgn siden blev opereret.

Ganske kort. For ikke at slikke i såret har han fået en "dragt" på, hvilket han tydeligvis ikke bryder sig om. Han har stadigvæk smerter, og han får smertestillende. Her til morgen var benene viklet godt og grundigt ind i dragten, så skulle have ham fri igen. Han viste tænder og knurrede ganske kraftigt, men vi skulle jo hjælpe ham, og han bed mig. Ikke blot en lille markering, men et bid der gjorde ondt.

Hvordan takler vi det bedst? For den situation vil jo opstå igen, og det skal jo nødigt blive til en konflikt på sigt. Han må ikke bide, men i situationen havde han jo sendt indtil flere advarsler.

Hjælp modtages med kyshånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund opereret, aggressiv
  • #1   14. okt 2017 Han har jo ondt, naturligvis bider han da hvis du rører ved ham så smerterne forværres! Tag dragten af og giv ham en blød krave på i stedet, snak også med dyrlægen om han er nok smertedækket

  • #2   14. okt 2017 Jeg synes ikke der er noget at tackle - hunden har ondt og er stresset/presset.
    I bliver jo nødt til at håndtere problemet.
    Hvis hunden kan vikle sig ind i dragten tænker jeg at den ikke sidder/passer korrekt - måske en krave i det tilfælde ville være bedre om natten eller, hvis ikke det allerede er sådan, hunden sover ved jer så i kan høre hvad den laver om natten og stoppe den i at forsøge at komme ud af dragten?


  • #4   14. okt 2017 Hvor er han opereret henne på kroppen?
    Jeg tænker at han enten ikke er smertedækket nok eller også er han ret utryg ved situationen og reagere derfor på den måde.


  • #5   14. okt 2017 Han lyder på ingen måde smertedækket. Hvilke operation har han fået lavet?

  • #6   14. okt 2017 Jeg ville give lækre godbidder som fiskefrikadelle, pølser mm. når jeg håndtere en hund, der lige er opereret - de kan sagtens have ondt selvom de får smertestillende, og oven i det, så er de jo forvirret over situationen.

  • Torben  T
    Torben T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #7   14. okt 2017 Tak for jeres svar. Jeg er ganske klar over hvorfor han reagerer som han gør, det skriver jeg også. Jeg stod i en situation hvor jeg var nødt til at hjælpe ham, der var ikke andre alternativer.

    Det med en blød krave lyder som noget rigtigt. Hvor får jeg fat i den her på en lørdag?

    Jeg kontakter naturligvis dyrlægen for at høre til smerterne.

    Han er meget påvirket, det er tydeligt. Er tryghedssøgende og får alt den kærlighed man kan få. Men den dragt går ham på.

    Tak for hjælpen og god lørdag. Mange tak smiley


  • #9   14. okt 2017 Hvor henne på kroppen er hunden opereret?

    Er det en rigtig dragt fra dyrlægen i bruger, for de sidder altså så tæt at hunden ikke kan vikle sig ind i den. Hvis det er en baby body, så få fat på en rigtig dragt fra dyrlægen.
    Men igen det kommer jo lidt an på for hvad og hvor på kroppen han er opereret.


  • #10   14. okt 2017 Hvis du vil prøve kraven, kan den bl.a. købes i Maxi Zoo.

  • Torben  T
    Torben T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #13   14. okt 2017 Han sover ikke alene. Jeg har våget over den hund det meste af natten.

    Det går meget bedre nu. Hvis dragten tages af, eller blot rulles op, så vil han sågar med på små tisse gåture.


  • Torben  T
    Torben T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #15   14. okt 2017 Tak. Det er en kastration. Jeg er egentlig næsten ligeglad med at blive bidt. Forstå mig ret. Men det er mere det faktum, at konflikten (han føler det jo som et klart overgreb) skal munde ud i manglende tillid/lignende i andre situationer fremover. Han har altid været god til at sige fra, altså knurre når hans grænse var nået, og det respekterer vi jo naturligvis.

    Jeg siger tak til alle for råd.


  • #18   14. okt 2017 Torben, kan i luske dragten af i morgen, give den en kogevaskens og efterfølgende tørretumble den? Så kan den med lidt held krybe en smule, så den sidder lidt bedre til.

    Konflikterne kommer I nok ikke udenom, desværre. Hvis hunden er af den lidt udadreagerende type, så er det jo ret naturligt for den at sige fra med bid. Mine hunde bliver ekstremt kede af det, når vi har konflikter, og det synes jeg egentlig er svært at håndtere, for jeg kan ikke forklare dem, at det jeg gør er nødvendigt, og at det faktisk er ok at de synes det er træls.

    God bedring til ham. Jeg håber hans smerter snart er så meget på retur, at I slipper for flere kampe med den dragt.


  • Torben  T
    Torben T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 22
    #19   17. okt 2017 Tak for jeres svar! Det går meget bedre med ham. Han er ikke interesseret i såret, så vi ruller dragten op (fjerner den fra rumpen) og så er han mere tilfreds - så det er kun om natten at han har den helt på.

    Tak smiley


Kommentér på:
Hund opereret, aggressiv

Annonce