{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

Det bedste ved din race {{forumTopicSubject}}

... Og det værste smiley

Det kunne være sjovt at høre folks meninger om deres egen race. Hvad er det bedste ved den og hvad er det værste?
Jeg ved at folk ofte ikke har helt det samme billede af racerne, så del endelig jeres erfaringer, evt historier fra eget hundehold.
Jeg kan lægge ud med den ene af de to racer, jeg har:

Labrador :
Det bedste: det godmodige væsen. smuk og adræt hund, hvis den altså er holdt på en fornuftig vægt. Ivrig for at arbejde og super nem at motivere. Kan bruges til lidt af det hele smiley

Det knap så gode:
Af og til liiiidt for vild og en rigtig bullerbasse-bulldozer til tider. Æder ALT. Og drysser pels alle vegne. Selv i de varer, man ikke engang har pakket ud af indkøbsposen endnu...


Kommentarer på:  Det bedste ved din race
  • #1   15. okt 2017 Det her - som svar til begge dine spørgsmål smiley

    profilbillede
  • #2   15. okt 2017 skotterne ... handy str., er til at tage med overalt ... er robuste men ikke vildt motionskrævende, kan klare sig med mindre ture, men også holde til lange ture ...er ikke en pleaser hund, så skal ikke nusses 24/7, megen egensindig (charmerende), fælder ikke, andet end lige før trimmetid.

    minus:
    dyre i trimning, tager trods deres str. megen plads i sengen smiley ... meget egensindig (stædig)


  • #3   15. okt 2017 Pro: Tilpasningsdygtig, robust, børnevenlig, god appetitregulering, vagtsom, rolig indendørs, stædig

    Contra: Misforstået af mange, ikke så lærenem, egetkønsaggressiv, meget fysisk (vælter børn og dværge), hader Muddi (fiktiv, lettere deform blandingshund med retriever i ascendanten), stædig


  • #4   15. okt 2017 Det bedste ved en Golden er det lalleglade temperament. Atlas er kilden til en masse grin og grå hår på daglig basis. Derudover har de et smukt og nuttet ydre og en stort lyst til at være sammen med deres ejere, både når der skal arbejdes og når der skal puttes.

    Det værste er nok den konstante fældning, og at de fleste mennesker tror, at det er en godmodig krammebamse man har.


  • #5   15. okt 2017 Jeg tror sgu jeg har fået mig en malinois så smiley
    Ej pjat. Huskies har bare samme tendens til ravage og total ligegladhed når de konfronteres med det smiley

    Selvstændigheden er både det værste og det bedste ved min race.
    Det bedste fordi racen er så enormt morsom at arbejde med, i og med at den har mange egne ideer, samt fordi den er så divers og kan arbejde i rigtigt mange former for hundesport. Hjemme er den sin egen og følger os ikke rundt. Det ELSKER jeg. Den kan tænke selv og er sindsygt kvik.
    Det leder så til det værste. For i og med at racen er egenrådig, tager den nogle gange valg, man som ejer ikke er enig i, og kræver derfor konstant snor eller kød&kontrol.


    profilbillede
  • #7   15. okt 2017 Nu har jeg Schæfer og der er derfor intet negativt at sige smiley smiley

  • #8   15. okt 2017 Corgien smiley

    Det bedste: kærlig, sjov, livlig, fuld af fis og spilopper smiley

    Det værste: pelsen, den lange tunge som altid vil slikke i øret og en helt abnorm stædighed smiley

    Det er ikke for sjov, at det altid siges at man skal have humor, for at bo sammen med sådan en. Det kræver altså at man bare kan ryste på hovedet af mange ting, og at man må erkende at ens vigtigste opgave i livet nu er at være tjener for en lowrider smiley

    Og så stemmer jeg i med Zenta - der er ikke noget negativt at sige om schæferen smiley Eller nå jo, LYDEN smiley


  • #9   15. okt 2017 Golden retriever
    Det bedste: Godmodig, tillidsfuld, et rigtig nussehoved, lærenem når der tilbydes godbidder.

    Det værste: Fælder ALTID, elsker mudderbade, spiser ALT mad hun finder på gåture.


  • #10   15. okt 2017 Border Collie

    Det bedste:
    Samarbejdsvilligheden og det, at den følger en hvor end man går smiley

    Det værste:
    Tendensen til uønsket hyrdning.


  • #11   15. okt 2017 Det bedste ved pudlen er:
    Den er tilpasnings dygtig, og en kæmpe fjollerrøv der elsker at lære!

    Det værste:
    De gør som en i helvede.


  • #14   15. okt 2017 + fantastisk arbejdsmoral, speedy, klog, lærenem, herligt humør , fed humor, alsidig.

    -
    sød at se på ( det gør desværre de købes af de forkert af og til), tendens til hyper hvis de ikke aktiveres, kan have svært ved adskillelse, trives bedst i flok.


    profilbillede
  • #15   15. okt 2017 Lhasa Apso - Jeg nyder mest al den humor den besidder og alle de sjove påfund det medfører.

    Det mest negative.. Hmm, til tider det selvstændige smiley Selvom det også virkelig har sin charme.


  • #16   15. okt 2017 Det bedste ved chihuahua, er uden tvivl deres personligheder. Mine er fra samme linjer, og alligevel vidt forskellige, men begge er det sødeste og mest fjollede jeg nogensinde har mødt smiley
    Alle hunde har personligheder, men jeg har aldrig oplevet så meget og forskellige personligheder som hos chihuahuaen. (Det har andre nok, det er bare hvordan jeg har det)
    Og så deres kærlighed, det er virkelig utrolig hvor meget kærlighed der kan være i så lille en krop.

    Det værste er uden tvivl at de er så populære, for det ødelægger racen og deres ry smiley
    Og så deres størrelse, fordi de bliver så misforstået, og tiltrækker alle de forkerte. (Størrelsen er dog for mig også et kæmpe plus, men ja..)


  • #17   15. okt 2017 Leonberger:
    Det bedste: alsidig race, vand redning, terapihunde, rally, lydighed ( halvsøster til min har lige bestået færdselsprøven i dag, ikke sket for racen siden 1990 :), trods størrelsen utrolig mild og kærlig race

    Det værste:
    Ikke en pleaser - hvis det ikke kan betale sig så gør den det ikke, fælder meget, fylder rigtig meget i sengen


  • #20   15. okt 2017 Whippet:
    Det bedste: Gudesmuk, blid og følsom, knytter sig meget til sin ejer og ligger helst i ske under dynen, har en kæmpe personlighed og giver altid et godt grin med sine skøre påfund. Fælder minimalt, lugter og savler ikke. En meget sund race. Bare helt igennem fantastisk. Det er svært at beskrive, den kravler bare ind under huden på én. Ingen anden hund har nogenside "hypnotiseret" mig som de kan.
    En anden fantastisk ting ved whippets er deres ejere, og det fællesskab man kan indgå i når man har whippet!

    Det knap så gode:
    Hvis en whippet er "enebarn" er det min oplevelse at det er meget meget svært og for mange helt umuligt at lære den at være alene hjemme. Jeg kender ikke nogen med "enlige" whippets (inkl. mig selv) som ikke enten har eller i det mindste har haft enormt store problemer med dette. Flere har været nødt til at omplacere til hjem hvor der er andre hunde.
    Det er noget som jeg desværre ikke synes der er nok opmærksomhed omkring - det er min opfattelse at folk der forelsker sig i racen sjældent kender til dette problem (før de selv står i det), muligvis fordi rigtig, rigtig mange whippetejere har 2 eller flere hunde - og har man det, er der næsten intet dårligt at sige om racen smiley
    Så som ny whippetejer tror man at man får sig en fantastisk nem hund som egner sig perfekt til at bo i lejlighed fordi den er aktiv udenfor og rolig indenfor, den gør sjældent, og den har ikke verdens største motionsbehov. Men man kender bare ikke den risiko der er, for at hunden vil være ulykkelig og hyle som en gal pga. separationsangst - også selvom man gør alt efter bogen og kæmper i årevis.

    Derudover kan den være svær at lære at gå løs, og man skal altid være på vagt og ekstremt opmærksom uanset hvor stærkt et indkald man har.

    Det eneste andet minus jeg lige kan komme i tanke om er en øget risiko for skader pga. den høje fart - jeg kender til whippets der er braget ind i et træ eller ind i et menneske i fuld fart. Men det er heldigvis ekstremt sjældent, jeg har (7, 9, 13) aldrig selv været ude for noget i den stil.


    (Redigeret: det blev lidt langt, jeg lod mig vidst rive lidt med - elsker bare min race smiley smiley )


  • #21   15. okt 2017 Bolognesen :
    Det bedste er at sidde på sofaen med hunden på skødet, nusse på maven, nulre øre og kigge hinanden dybt i øjnene og vide at man betyder alt for hunden og den betyder alt for en.. Denne helt igennem dybe hengivenhed kombineret med en lille fræk og kæk personlighed, der driller og laver sjov, og samtidig har lidt af den der "snakker du til mig" selvophøjethed.

    Det værste er at pelsen også kræver 100% pleje når man i perioder måske er i underskud af energi og tid.
    Men omvendt så er verdens bedste læbepromade at kysse en nybadet Bolognese...


  • #22   15. okt 2017 Uuhm - bolognese. Me like smiley

  • #23   15. okt 2017 Nogle af de sider af Chinese Crested som jeg elsker allermest er uden tvivl at de er så fandens kærlige smiley Jeg har aldrig i mit liv oplevet lignende hos andre hunderacer!
    Og der udover at de er så glade og legesyge, nemme at stille tilfredse og nemme at aktivere, glade for at putte og nusse (de kan ikke få nok af nærhed), de er ikke særligt motions-krævende, de fælder ikke, og det at de følger den af sine ejere som de er mest knyttet til, overalt smiley

    De mindre positive sider er jo at mange af dem ikke er specielt glade for små urolige børn.
    Og så at de ikke egner sig til at være i deres eget selskab - de er nærmest afhængige af deres ejers nærhed - i et kæmpe omfang. Og de er ikke lige knyttet til begge ejere (hvis der er flere) - det er mest til én af dem. smiley
    Det er dog ikke ulemper som generer mig, og førstnævnte gælder jo ikke for dem alle smiley

    Jeg elsker simpelthen deres sind! smiley
    - Og også deres unikke udseende! smiley
    Jeg synes de er smukke smiley

    Og så har vi også 2 andre hunde, men jeg er nødt til at logge af for nu smiley


    profilbillede
  • #25   16. okt 2017 Uh, synes man ikke altid, at ens race har flere plusser end minusser? smiley

    Bedste: Udseendet (!) og ansigtsmimikken - mild og kærlig af sind - aktiv ude og rolig inde - meget alsidig i aktivitetsniveau; er med på lidt af det hele - klog hund, der arbejder selvstændigt, men som samtidig kan tåle en del gentagelser - social og elsker at nusse.

    Værste: Udseendet (tiltrækker meget opmærksomhed på gaden, og bliver ofte købt pga. udseendet) - snakker/hyler/gør en del - indimellem lidt for opfindsom - selektiv hørelse - svær at gå med uden snor.

    Men samojeden er nu alligevel en sjov og herlig hund, der er meget svær ikke at holde af smiley


  • #26   16. okt 2017 Det bedste ved schæferen: At den er til.
    Den race er så meget i knoglerne på mig, at jeg ikke kan pinpointe ting på den måde.

    Det værste ved den.
    Ikke noget der generer mig synderligt, men skulle der være noget må det være mængder af underuld.
    Og nogle ting er lidt besværlige og kræver ekstra arbejde alene på grund af racen. Det handler om andres forestillinger om racen og ikke dens reelle egenskaber.


  • #27   16. okt 2017 Racer som jeg har/har haft:

    Pekingeser:
    Plus: selvstændig, stædig og charmerende smiley
    Minus: Pelsplejen

    Chihuahua:
    Plus: Skøn, charmerende, puttesyg, lille, kreativ klovn.
    Ulempe: Vagtsom (alarmhund) og at den er blevet alt for populær.

    Engelsk mastiff:
    Plus: Stor, dejlig, krammebamse.
    Minus: Savler ad helvede til og er voldsomt klodset. For uselvstændige til min smag.

    Cavalier King Charles:
    Plus: Utrolig nem og ukompliceret hund.
    Minus: Den er kedelig, og racen har en del helbredsproblemer.

    Bullmastiff:
    Plus: Verdens smukkeste, selvstændige og egenrådige hund smiley
    Minus: For mange alvorlige helbredsproblemer

    Gravhund:
    Plus: Selvstændig, charmerende og kæmpe personlighed. Lille hund i STOR krop.
    Minus: Dårlig ryg.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 445
    #28   16. okt 2017 Det værste ved min Labrador er, at han er så glad.
    Det kan godt blive enormt vildt når mennesker vil snakke, (eller han tror de vil)

    Så sent som idag ville en ældre dame hilse på ham. Han hoppede op af hende. Det er ellers ikke sket meget længe.
    Hun sagde at den hund bestemt ikke var opdraget. AV!
    Fælder ja. Spiser alt ja.

    Det bedste er hans tro på at alt er godt. Han er enormt tillidsfuld.
    Kan faktisk lidt af det hele.
    Vil gerne arbejde.


  • #29   16. okt 2017 mops/ chi blanding - At Mogens er så ubeskriveligt forbanede nuttede, og hans underlige krop gør han ikke kan sitte, men er en mester til at snurre rundt! smiley

    dsg - deres tænd og sluk knap, og deres evig evne til at være de mest lalleglade lykkelige hunde i verden, de største putte trolde og selvfølgelig deres trænings lyst! smiley

    chihuahua - deres sjove personligheder og tilknytning til ejer og dem de holder af smiley


  • #32   16. okt 2017 Det bedste ved min race er at den ALTID er motiveret og klar, og så kan jeg godt lide, at man altid har en skygge smiley

    Det værste ved den må være tendensen til et for følsomt sind.



    profilbillede
  • #33   16. okt 2017 Ulemper; Rædderligt helbred. Man ligner nemt verdens mest inkompetente ejer fordi hunden opfører sig præcis som den vil -og den vil kun være med til ting den vil. Følsom race med et turbo-gen -hvis den da kan trække vejret. Notorisk dårlig til alene hjemme og renlighedstræning.

    Fordele: Kæmpe personlighed, grin hver dag -hvis man er typen der vælger at grine frem for at græde. smiley ubetinget kærlighed og et ønske om nærhed. Aktiv følgesvend som kan og vil med alle steder, især lange gåture.
    Man føler sig lidt om en helt fantastisk kompetent ejer når kræet nogle gange rent faktisk udfører de ting man har lært ham smiley :D smiley smiley

    Jeg elsker deres sind....helbreddet hader jeg smiley



    profilbillede
  • #34   16. okt 2017 Boston Terrier

    Kan jo kun skrive ud fra min egen erfaring og har kun haft 1 altså Naddie smiley

    Fordele: Meget glad og aktiv lille hund.
    Praktisk størrelse (5 kg).
    Kan sidde i cykelkurven smiley
    Enormt madglad og vil gerne lære, og gør det hurtigt.
    Nemmeste hund jeg har haft.
    Har et godt sovehjerte som til tider passer til mit smiley
    Fælder kun 2 gange om året.
    Finder på en masse skøre påfund, men laver faktisk aldrig noget hun ikke må trods hendes meget unge alder smiley
    Behøver ikke de vilde udfordringer hver dag, men er altid klar når det gælder.

    Ulemper: Enormt stædig til tider.


  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #35   16. okt 2017 Det bedste ved mine cockerblandinger og pudelblanding

    Strejfer ikke og godt temperament

    Det værste : pelspleje


  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #36   16. okt 2017 Det bedste ved mine er kort fortalt....hvis nogen skulle undrer sig....haha

    Ville ikke blive færdig idag , hvis jeg skulle skrive alt hvad det bedste er


  • #37   16. okt 2017 Min ene race: Kort og godt "Life is merrier with an Irish Terrier" smiley
    Nogle ville nok synes at egetkønsaggresiviteten er et minus for mig er det lidt ligemeget.
    Min anden race - Dobermann:
    + sjov, kærlig, uendeligt meget energi, elsker at træne lydighed lige så meget som jeg gør.
    - man får pokkers mange blå mærker og rifter fra doberens energiudladninger, den fylder forholdvis meget under dynen om natten.


  • #38   16. okt 2017 Husky:
    Det bedste:
    Den er GUDEsmuk, supercool, overordentlig venlig - og udfordrer dagligt min humorstiske sans. Man keder sig ALDRIG med en husky.

    Det værste:
    Den nedlægger samtlige katte, kælekaniner, fasaner, duer, harer osv., som den får mulighed for at komme i nærheden af, så den kræver noget respekt for instinkter, og en masse omtanke ift. snor, hegn mv. smiley


  • #41   16. okt 2017 Dværgschnauzer smiley

    Det bedste:
    Deres selvstændige sind og opfindsomhed og så self "fuck dig"-attituden, hvis man ikke lige fik gjort eller sagt den rigtige ting på det rigtige tidspunkt (nogle kalder dem katte-agtige) smiley

    Det værste:
    Et selvstændigt sind med stort ego=Mega stædighed...

    Jeg plejer at sige om dværgschnauzeren, at det er rigtig fint, at den har SÅ mange meninger om alting, det bringer meget sjov ind i hjemmet smiley
    Men mange meninger kan til tider være et problem, når hjernen trods alt ikke er større smiley
    Vi er nogle gange ude i nogle seriøst mystiske diskussioner smiley


    profilbillede
  • #42   16. okt 2017 Pharaoh hound:

    +: Smuk. Kærlig. Aktiv ude og prinsessen på ærten inde. Fyldt med de mest finurlige og sjove lyde, knirker og sukker f.eks. veltilpas, når hun lægger sig til rette. Enorme mængder personlighed, fandenivoldskhed,og sjov som bare fanden! Myrna er min skygge indendørs, men ude har hun sin helt egen agenda.

    -: larmende. Man kan som regel altid høre pharaoherne på myndeklubbens udstillinger. De kan meget godt lide at høre deres egen stemme. Indkald er en by i Rusland.

    Bullterrier

    +: En race med humor og personlighed som bare fanden. Giver mange gode grin med deres underspillede ageren, som hurtigt vender til ren bulldozer. De er, fraset terriertemperamentet, egentlig ret nemme at leve med og vil for alt i verden bare gerne "være med" til alt, om det så er havearbejde, tømme opvaskemaskinen eller bare ligge arm i arm.

    -: stædigheden. Den er meget sjov i nogle situationer, men voldsomt upraktisk i andre. Deres kejtede bulldozerfacon er også upraktisk i nogle situationer, da de nemt tromler små hunde og børn med deres lidt for voldsomme livsglæde.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #43   16. okt 2017 Ruhåret vizsla:

    Det bedste: De er altid klar til at arbejde, de er "selvklæbende" og lærenemme men har alligevel deres egen mening om tingene. Det allerbedste er dog, at de er fjollede, dødcharmerende og aldrig rigtigt bliver voksne smiley

    Det værste: De kan være temmeligt klodsede smiley


    Whippet:

    Det bedste: De er charmerende, udtryksfulde, kontaksøgende, lynhurtige, rablende vanvittige og lærenemme - når det passer dem, altså smiley

    Det værste: De er stærkt vanedannende, og som ejer kan man næsten ikke undgå at komme til at lide af separationsangst smiley





    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #45   16. okt 2017 Kirsten??? smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #47   16. okt 2017 Efter sådan en dag, ville min hjerne være forvandlet til havregrød! smiley

    Ingle ville dog have elsket at "hjælpe" dig smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #48   16. okt 2017 Og ja, forresten. Basso er vokset "lidt", siden du så ham sidst smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.002
    #50   16. okt 2017 Ingle elsker børn, men de fleste af ungerne er bange for ham, så du ville nok ikke få ret mange kunder smiley

    Desuden ville linselusen nok have travlt med at møve sig ind foran kameraet smiley

    Billedet snyder! Basso er stadig 7-8 cm mindre end Ingle smiley


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 158
    #51   17. okt 2017 Det bedste: Glad, intelligent lille hund der elsker leg, træning og hygge. Det perfekte match til mig smiley

    Det værste: Desværre blevet en moderace, så en helt masse dårlige opdrættere der er ligeglade med sind og sundhed, og hvalpekøbere der bare ikke burde have hund smiley

    Læste engang noget hvor en mand havde skrevet at det første han var faldet for hos havaneseren var dens blik; herunder de øjne jeg får lov til at kigge ind i hver dag smiley



    profilbillede
  • #52   19. okt 2017 Hvor er det sjovt at læse jeres syn på racerne smiley mange af dem, er beskrevet præcis som jeg forestiller mig dem smiley

Kommentér på:
Det bedste ved din race

Annonce